Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Shaweca, goed voor pup?
Moderator: moderatorteam
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Shaweca, goed voor pup?
Yoda krijgt sinds een maand of 5 Shaweca vers vlees (KVV dus) en doet het daar werkelijk geweldig op.
Nu wil ik het aanstaande puppenkind (Golden Retriever) ook KVV gaan voeren en dus eigenlijk ook op de Shaweca zetten.
Is dit een goede voeding voor een pup?
Om het compleet te houden moet je minimaal 4 diersoorten afwisselen in 3 weken geloof ik, Yoda krijgt om de 3 dagen een ander beessie in z'n bak. We hebben 10 verschillende dieren in de vriezer liggen dus aan afwisseling geen gebrek hier.
Brokken komen er in ieder geval niet meer in hier, hooguit nog Farm Food maar zeker geen Royal Canin of Eukanuba ofzo.
Nu wil ik het aanstaande puppenkind (Golden Retriever) ook KVV gaan voeren en dus eigenlijk ook op de Shaweca zetten.
Is dit een goede voeding voor een pup?
Om het compleet te houden moet je minimaal 4 diersoorten afwisselen in 3 weken geloof ik, Yoda krijgt om de 3 dagen een ander beessie in z'n bak. We hebben 10 verschillende dieren in de vriezer liggen dus aan afwisseling geen gebrek hier.
Brokken komen er in ieder geval niet meer in hier, hooguit nog Farm Food maar zeker geen Royal Canin of Eukanuba ofzo.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Re: Shaweca, goed voor pup?
Shaweca gaat er mee stoppen dus zou me er niet op vastbijten... Productie stopt in Augustus
- Erwina
- Zeer actief
Shaweca gaat inderdaad stoppen met het produceren van de Shaweca mixen. Wel maken ze nog Haaks Barf, dus daar zou je misschien op over kunnen gaan? Je kan het ook prima aan je pup voeren hoor.
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
HaaksBARF is wel een heel stuk duurder...Erwina schreef:Shaweca gaat inderdaad stoppen met het produceren van de Shaweca mixen. Wel maken ze nog Haaks Barf, dus daar zou je misschien op over kunnen gaan? Je kan het ook prima aan je pup voeren hoor.
Ben zelf overgegaan van Shaweca op Carnibest (de diabetes rollen trouwens, daar zit geen rijst in!)
- Erwina
- Zeer actief
Dat zou goed kunnen, daar ben ik niet zo in thuis.Agostini schreef:HaaksBARF is wel een heel stuk duurder...Erwina schreef:Shaweca gaat inderdaad stoppen met het produceren van de Shaweca mixen. Wel maken ze nog Haaks Barf, dus daar zou je misschien op over kunnen gaan? Je kan het ook prima aan je pup voeren hoor.
Ben zelf overgegaan van Shaweca op Carnibest (de diabetes rollen trouwens, daar zit geen rijst in!)

Welkom Ollie!

- dagmar88
- Zeer actief
Erwina schreef:Dat zou goed kunnen, daar ben ik niet zo in thuis.Agostini schreef:HaaksBARF is wel een heel stuk duurder...Erwina schreef:Shaweca gaat inderdaad stoppen met het produceren van de Shaweca mixen. Wel maken ze nog Haaks Barf, dus daar zou je misschien op over kunnen gaan? Je kan het ook prima aan je pup voeren hoor.
Ben zelf overgegaan van Shaweca op Carnibest (de diabetes rollen trouwens, daar zit geen rijst in!)Ik voer nu sinds een paar weken Darf eko (Rex moet vet eten, omdat hij ziek is) en dat is ook niet echt duur vind ik en vooral omdat het ook nog eko is. Maar goed, die normale versie daarvan is ook al erg vet, dus voor veel honden niet geschikt.

All animal, ropa dog, lupa kvv, en kiezebrink mixen ben ik ook allemaal goed over te spreken en zit rond of onder de prijs van Shaweca.
- Erwina
- Zeer actief
Merken afwisselen vind ik zeker ook goed hoor als je KVV voert. Rex kreeg altijd zelf samengesteld, maar dat gaat nu niet meer. Aangezien het nog maar de vraag is hoelang hij nog heeft ga ik nu niet moeilijk meer doen met het afwisselen van KVV.dagmar88 schreef:Wel goed voer en sowieso ben ik wel voor merken afwisselen.
All animal, ropa dog, lupa kvv, en kiezebrink mixen ben ik ook allemaal goed over te spreken en zit rond of onder de prijs van Shaweca.

All animal vond Rex ook altijd heel lekker, maar mijn portemonnee vond dat minder

Welkom Ollie!

- dagmar88
- Zeer actief

Als het maar smaakt toch?
- Erwina
- Zeer actief
Dat vind ik ook
Er staan zelfs twee dozen pedigree koekjes hier, die heb ik echt nog nooit gehad
Maar ja, hij vindt ze super lekker.

Welkom Ollie!

- dagmar88
- Zeer actief
Erwina schreef:Dat vind ik ookEr staan zelfs twee dozen pedigree koekjes hier, die heb ik echt nog nooit gehad

- Erwina
- Zeer actief
Je kan ook tever gaan hedagmar88 schreef:Erwina schreef:Dat vind ik ookEr staan zelfs twee dozen pedigree koekjes hier, die heb ik echt nog nooit gehad
Tijd voor frolic!

Die hadden we vroeger altijd in huis....

Welkom Ollie!

- Jacintha
- Zeer actief
O, dat Shaweca er mee gaat stoppen wist ik nog niet, shit, heb ik da, eindelijk een merk gevonden waar hij het goed op doet, stoppen ze er mee!
Dan word het waarschijnlijk Haaks Barf, andere merken moet ik vaak via een webwinkel bestellen en dat vind ik onhandig (weet niet waarom, dat vind ik gewoon
) en zowel Haaks Barf als eerder dus de Shaweca kan ik hier bij de dierenwinkel bestellen, die bestellen dan voor mij weer een hele berg die ik dan hier in de vriezer mik.

Dan word het waarschijnlijk Haaks Barf, andere merken moet ik vaak via een webwinkel bestellen en dat vind ik onhandig (weet niet waarom, dat vind ik gewoon

- Erwina
- Zeer actief
Kan je Tinlo ook niet bij je dierenwinkel krijgen? Die zie ik bij steeds meer dierenwinkels liggen namelijk.
Welkom Ollie!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
lotgering komt het gewoon bij je thuisbrengenJacintha schreef:O, dat Shaweca er mee gaat stoppen wist ik nog niet, shit, heb ik da, eindelijk een merk gevonden waar hij het goed op doet, stoppen ze er mee!![]()
Dan word het waarschijnlijk Haaks Barf, andere merken moet ik vaak via een webwinkel bestellen en dat vind ik onhandig (weet niet waarom, dat vind ik gewoon) en zowel Haaks Barf als eerder dus de Shaweca kan ik hier bij de dierenwinkel bestellen, die bestellen dan voor mij weer een hele berg die ik dan hier in de vriezer mik.

hoef je niet voor naar de dierenwinkel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jacintha
- Zeer actief
Lotgering hoor ik niet zulke goeie verhalen over.
Ik zit ook met bepaalde verhoudingen, ik moet voor Yoda (ongeveer) 55% vlees, 15% bot, 15 orgaan aanhouden. Zit er meer bot in dan raakt ie verstopt, zit er meer orgaan in krijgt ie spetterpoep. En helaas zijn er niet veel merken die dit aanhouden, Shaweca oa wel en die was ook prettig voor mijn portemonee.
Yoda heeft ook heel lang op de Farm Food Fresh gestaan, deed hij het ook geweldig op, mijn portemonee alleen niet.
Ik zit ook met bepaalde verhoudingen, ik moet voor Yoda (ongeveer) 55% vlees, 15% bot, 15 orgaan aanhouden. Zit er meer bot in dan raakt ie verstopt, zit er meer orgaan in krijgt ie spetterpoep. En helaas zijn er niet veel merken die dit aanhouden, Shaweca oa wel en die was ook prettig voor mijn portemonee.
Yoda heeft ook heel lang op de Farm Food Fresh gestaan, deed hij het ook geweldig op, mijn portemonee alleen niet.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik voer al ruim een jaar lotgering naar volle tevredenheid. Je kunt overigens zelf ook aangeven als er iets is qua voeding, misschien kunnen ze iets afwijkends voor je maken qua verhouding.Jacintha schreef:Lotgering hoor ik niet zulke goeie verhalen over.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Alaska houdt ook deze verhoudingen ( + 15 % groenten) aan. Duurder dan Shaweca maar goedkoper dan HaaksBarf en FFF. Misschien dat dat wel een optie voor je is?Jacintha schreef:Lotgering hoor ik niet zulke goeie verhalen over.
Ik zit ook met bepaalde verhoudingen, ik moet voor Yoda (ongeveer) 55% vlees, 15% bot, 15 orgaan aanhouden.
- Jacintha
- Zeer actief
Oke, dan is Alska idd ook ene optie, dank je wel!

Even een oud topic oprakelen, maar ik was aan het zoeken naar Izzy's menu voor de komende 2 maanden en kwam bij Shaweca uit. Zoekend met de zoekfunctie kwam ik bij dit topic uit, maar hier staat dat het niet meer verkrijgbaar is? Op deze site dus wel, voor de geinteresseerden: http://www.versvoer.nl/shaweca-dogfood.html.
- TTtje@
- Vaste gebruiker
Bij de dierenspeciaalzaak hier heb ik het een week of 2 geleden voor het eerst gehaald. Ik vond het alleen stinken, zag er goed uit maar ik denk dat het de groente zin die erin zitten. Ik heb normaal enkelvoudig zonder groente.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk