Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje Izzie tijdens workshop

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Filmpje Izzie tijdens workshop

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

... ature=plcp

Vincent en Izzie tijdens workshop bij Roy Fonteijn (wereldkampioen large) en Thomas Behrendt.

Inclusief bloopers op het eind :mrgreen:

Wat is het een mooi koppeltje he!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Re: Filmpje Izzie tijdens workshop

Ongelezen bericht door joyce83 »

sodeju wat mooi om te zien.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Mooi om te zien.
Wat ik me dan afvraag: Izzie heeft geleerd om aan het eind van de wip, schutting etc. stil te staan. ik begrijp waarom, maar geef je daar nu nog een commando voor? doet ze dit uit zich zelf? Hoe gaat dat dan in een wedstrijd? want dan wil je dat ze wel doorloopt. Gewoon nieuwsgierig hoe jullie dat doen.
Afbeelding
Groetjes Marja
Zoek stok!
Zeer actief

tycha schreef:Mooi om te zien.
Wat ik me dan afvraag: Izzie heeft geleerd om aan het eind van de wip, schutting etc. stil te staan. ik begrijp waarom, maar geef je daar nu nog een commando voor? doet ze dit uit zich zelf? Hoe gaat dat dan in een wedstrijd? want dan wil je dat ze wel doorloopt. Gewoon nieuwsgierig hoe jullie dat doen.
Ik heb Izzie de raakvlakken aangeleerd als logisch onderdeel van het toestel. Met een maand of drie begonnen met freestyle clickeren voor de twee op twee af (voorpoten op grond, achterpoten op toestel). En pas met een maand of 14 liep ze een hele kattenloop. Andersom opgebouwd dus. Het leren start bij het stilstaan en dan achteruit het toestel leren (eerst met een plank, daarna op afloop tillen en zo het toestel steeds langer maken). Er wordt vaak een commando gebruikt voor het raakvlak, zoals gras of touch. Ik heb dat expres niet gedaan omdat het stilstaan in de positie bij het toestel hoort voor haar. En ik had ook heel veel gezien dat het commando negatief werd. Hard en dreigend uitgesproken en de hond ziet het raakvlak dan niet meer als iets leuks (en gaat daardoor het raakvlak missen of in snelheid achteruit).

Het toestel eindigt met een release commando (go). Ze blijft dus staan tot dit commando. Zo kun je variëren in hoe lang je haar laat staan. En ze blijft ook staan als je zelf doorrent. Vandaar het rennen, teruggaan om te belonen, positie kiezen, bewegen en dan release. Vincent blijft het tijdens training zo veel belonen omdat het echt heel lastig is voor een hond. Ze is vol op snelheid en vol met adrenaline en dan ineens moet ze stil blijven staan terwijl hij doorrent. Je blijft dus bezig met bevestigen door belonen. Wacht ze niet op de release, dan is er geen straf, maar doet hij het toestel opnieuw. Dat gebeurt niet vaak overigens. Ik heb het tijdens twee trainingen van twee uur 1 keer zien gebeuren.

Op een wedstrijd geeft hij sneller het release commando. Ze maakt het toestel altijd af, dus voorpoten in het gras, en dan volgt afhankelijk van het parcours en wat er van afhangt direct of net iets later het release commando. Het is iets wat je constant moet blijven onderhouden in training. Met Bram heb ik ook agility gedaan en die had geen betrouwbare raakvlakken. Dat wil ik nooit weer :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

oke :ok: Dank je wel!
Ik vind het altijd wel interessant om te zien hoe anderen trainen en waarom ze iets doen. Ook in andere sporten.
Afbeelding
Groetjes Marja
Zoek stok!
Zeer actief

tycha schreef:Ik vind het altijd wel interessant om te zien hoe anderen trainen en waarom ze iets doen. Ook in andere sporten.
Ik ook :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”