Vincent en Izzie tijdens workshop bij Roy Fonteijn (wereldkampioen large) en Thomas Behrendt.
Inclusief bloopers op het eind

Wat is het een mooi koppeltje he!
Moderator: moderatorteam
Ik heb Izzie de raakvlakken aangeleerd als logisch onderdeel van het toestel. Met een maand of drie begonnen met freestyle clickeren voor de twee op twee af (voorpoten op grond, achterpoten op toestel). En pas met een maand of 14 liep ze een hele kattenloop. Andersom opgebouwd dus. Het leren start bij het stilstaan en dan achteruit het toestel leren (eerst met een plank, daarna op afloop tillen en zo het toestel steeds langer maken). Er wordt vaak een commando gebruikt voor het raakvlak, zoals gras of touch. Ik heb dat expres niet gedaan omdat het stilstaan in de positie bij het toestel hoort voor haar. En ik had ook heel veel gezien dat het commando negatief werd. Hard en dreigend uitgesproken en de hond ziet het raakvlak dan niet meer als iets leuks (en gaat daardoor het raakvlak missen of in snelheid achteruit).tycha schreef:Mooi om te zien.
Wat ik me dan afvraag: Izzie heeft geleerd om aan het eind van de wip, schutting etc. stil te staan. ik begrijp waarom, maar geef je daar nu nog een commando voor? doet ze dit uit zich zelf? Hoe gaat dat dan in een wedstrijd? want dan wil je dat ze wel doorloopt. Gewoon nieuwsgierig hoe jullie dat doen.
Ik ooktycha schreef:Ik vind het altijd wel interessant om te zien hoe anderen trainen en waarom ze iets doen. Ook in andere sporten.