Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stafford bijt Chi dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Stafford bijt Chi dood

Ongelezen bericht door Punzel »

kooi schreef:
waar ga jij heen met je hond waar je niemand tegen komt?
Hoe kom je erbij dat mijn kooiker niet sociaal is naar mensen?

Mens agressief en hondagressief, dat maakt niet zoveel uit.
En ik heb al eerder een poging hier gedaan om uit te leggen dat ik niet de honden bedoel die wat scherpe karakter trekjes kunnen hebben zoals een herder, maar dat ik de honden bedoel waarvan de eigenaren hier zelf berichten plaatsen over de
enorme grote kans dat hun hond later dermate agreesief gedrag kan gaan vertonen dat de kans dat de dood erop volgt aanzienlijk is..zal wel even op zoek gaan naar citaten.

In ieder geval, de kans dat mijn kooiker óf mijn berner er met een kind of chihuahua of ledemaat van een politieagent aan de haal gaat is nihil.
Er is hier vlakbij langs de autoweg een inham en daar is best wat ruimte en er komt echt geen kip. Daar mag Krissie altijd
even los lopen. Verder loopt ze altijd aan de lijn. Ik geloof niet dat ze daar zo'n vreselijk slecht leven door heeft hoor.

Verder heb ik het ook nergens over een herder, ik noem steeds de stafford. Ik noem alleen even Krissie als voorbeeld dat
het dus best mogelijk is om buiten met je hond los te kunnen lopen zonder dat ie meteen iemand dood kan bijten. Tja, dan
kan je niet sociaal doen met andere honden en hondeneigenaren, helaas. Daarvoor ga je maar gewoon op de koffie bij iemand.

En de kans dat een stafford van iemand op hf (nu noem ik specifiek hf, want de gemiddelde stafford-eigenaar is wel want anders
dan bijvoorbeeld massam) een hond opvreet is ook heel klein.
Die weten waar ze aan begonnen zijn en nemen hun verantwoording. Ik weet ook zeker dat deze eigenaren niet hun stafford
los laten lopen op een volle uitlaatplaats.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Hier volgen een aantal citaten die alleen al uit dit topic komen.
En dan blijft mijn vraag staan, waarom dan toch kiezen voor zo'n 'powerdog'?

zelfs als je vindt dat je tot de 'de goeden' behoort, die hun verantwoording nemen?

Wat trekt je aan in zo'n ras dat je er de voorkeur aan geeft om alleen onder nadrukkelijke omstandigheden je op het publieke terrein te begeven met toch altijd die kleine kans dat jouw lieveling de lieveling van een ander voor diens ogen uiteen rijt?
ja de honden kennis druipt ervan af, wij willen er geen vecht hond van maken, tja dan wordt het dat ook niet he

jep. dat + de enorme koppigheid/vasthoudendheid van de hond zorgt ervoor dat hij gewoon zijn bek niet opendoet. ga je lelijk tegen hem doen (schreeuwen, slaan) fok je hem alleen maar meer op en zal hij nog minder loslaten over het algemeen.

Ik zag laatst mensen met twee staffies ,een pup een volwassen reu en de pup was ook een reu.
Kon best had de fokker gezegd als je ze maar goed opvoed en de baas blijft
En mensen geloven dat ,omdat ze het willen geloven en omdat de fokker het zegt en die zal het wel beter weten.

Toch vind ik dat controlerende altijd wel een duidelijk signaal. Toen ik nog tijdens de drukke tijden liep, kwam ik regelmatig opgroeiende staffs tegen. En je zag het gedrag veranderen. Het is dan wachten op een incident. Dat het incident dan ineens kan komen, geloof ik. Maar de signalen waren er al wel in het gedrag naar andere honden. De eerste de beste die hem dan niet zint, is de lul. Dat staat mij bij staffs ook wel tegen. Er komt een moment dat je moet overgaan tot isolatie (om het maar even zo te noemen) en dat gebeurt te vaak te laat. Oftewel: na een incident. Beetje sneu voor de andere honden en eigenaren. Je hebt bij een niet staff achtige net even wat meer tijd om je aan te passen heb ik het idee. De gevolgen zijn minder heftig.

Ik vind wel dat je met stafford-achtige honden met soms hele andere zaken te maken krijgt. Deze honden kunnen soms door opwinding gewoon doordraaien. Dus niet eens door aftasten en patsen soms. Wild spelen en stoeien kan ook heel makkelijk uit de hand lopen. Of nog erger, opwinding om iets. Als een vriend van mij met 3 staffies die werkelijk dol op elkaar waren POESJES!!!! riep dan renden zijn honden grommend door het huis. Geheel uit het niets konden ze dan op elkaar klappen. Reu vs teef, teef vs teef maakte niks uit. Moeder met pup, alles kon gaan matten. Zomaar uit het niets en meteen daarna lagen de honden weer samen op de bank. Soms heeft het dus met bijna niets te maken dan alleen opwinding.

Ook heb ik gezien dat staffords leuk aan komen lopen, gaan ruiken aan je hond en alleen al door de verkeerde geur op je hond klappen. Dus provocatie kan al zijn reuengeur voor een reu bv. Daar hoeft de andere hond niks voor te doen.

Daarnaast moet je eens nadenken waarom een goede vechthond zo duur is. Omdat die zeldzaam zijn. Veruit de meeste vechthonden starten niet eens of stoppen binnen een paar seconde/minuten met vechten.

Honden buiten zijn over het algemeen geen tegenstander voor een stafford.

De bullterrier die mijn bouvierkruising aanviel was zeker 2 keer lichter en kleiner maar hield echt niet op. De stafford die in gevecht raakte met een bernersennenhond stopte ook niet.

ik denk dat jij haiko en georginia bedoelt http://www.frommysterypowerdogs.nl/index1.htm

erg leuke mensen die super met hun dieren bezig zijn.

maar dan nog houd ik ook mijn honden bij mij hoor .

buiten dat ik het niet eens ben met valerie haar mening denk ik dat ze bedoelt dat veel honden buiten geen partij zijn voor een staff die op oorlogspad is. en daar heeft ze waarschijnlijk gelijk in.
Punzel
Zeer actief

kooi schreef: Hoe kom je erbij dat mijn kooiker niet sociaal is naar mensen
kooi schreef:Degene die ik nu heb, die bijt mensen.
Ik zou dan liever gaan voor een hondagressieve hond dan een mensagressieve hond. Ik vind dat ook wel degelijk
een verschil.
Honden zijn daarbij ook veel makkelijker te ontwijken dan mensen.
kooi
Zeer actief

massam schreef:ik vind dus dat er een héél groot verschil is tussen hond en mensagressie.

als mijn hondagressieve hond (zonder duidelijke aanleiding) 1 vinger naar een mens zou uitsteken is het de roze spuit. geen discussie mogelijk.
Maar als jouw hond mijn kooi bijvoorbeeld voor mijn ogen zou verscheuren, dan heeft hij mij voor de rest van mijn leven beschadigd hoor, reken daar maar wel op...

en waarom maak je dat onderscheid?
De mate waarin een hond pijn kan beleven doet niet onder voor die van een mens toch?

Was ik een chihuahua die de buik open getrokken krijgt, dan doet mij dat net zoveel pijn als dat bij jou zou doen.
kooi
Zeer actief

Punzel schreef:
kooi schreef: Hoe kom je erbij dat mijn kooiker niet sociaal is naar mensen
kooi schreef:Degene die ik nu heb, die bijt mensen.
Ik zou dan liever gaan voor een hondagressieve hond dan een mensagressieve hond. Ik vind dat ook wel degelijk
een verschil.
Honden zijn daarbij ook veel makkelijker te ontwijken dan mensen.
Het was nou niet zo dat ik daarin iets te kiezen had....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

honden kan ik omzeilen/ontlopen. ik loop op momenten dat ik geen andere honden tegen kom. als er een hond toch bij mij komt til ik sam op en zal hij mij niks doen en gebeurt de andere hond ook niks.

ik heb een sociaal leven en wil mensen niet ontlopen.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

Vraag dan niet hoe ik daar bij kom :U:

Maar dan nog zou jij toch moeten snappen dat ondanks een minpuntje je hond niet meteen een monster is?
Dat je je hond ondanks de agressie toch de liefste van iedereen vindt?
kooi schreef:Hier volgen een aantal citaten die alleen al uit dit topic komen.
En dan blijft mijn vraag staan, waarom dan toch kiezen voor zo'n 'powerdog'?

zelfs als je vindt dat je tot de 'de goeden' behoort, die hun verantwoording nemen?

Wat trekt je aan in zo'n ras dat je er de voorkeur aan geeft om alleen onder nadrukkelijke omstandigheden je op het publieke terrein te begeven met toch altijd die kleine kans dat jouw lieveling de lieveling van een ander voor diens ogen uiteen rijt?
Hier is nu ook al meerdere keren antwoord op gegeven. Elke hond heeft een minpunt. Het is gewoon een kwestie van kiezen
welke je de minst ergste vindt.
Voor sommige eigenaren is het een ramp als ze niet gewoon sociaal met hun hond over straat kunnen en lekker los kunnen rennen.
Deze mensen vinden het dan bijvoorbeeld niet erg dat hun hond gezondheidsproblemen heeft en niet oud wordt. Om maar een
voorbeeldje te noemen.
Voor stafford-eigenaren zijn er weer andere dingen die meetellen bij het kiezen van zo'n hond. Ieder heeft zo zijn eigen ding.
Dat jij dat niet wilt snappen, prima. Maar het is nu eenmaal niet anders.
En gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde zoekt in een hond. Zou toch wat zijn als de hele wereld alleen maar met een
chihuahua rondliep.
kooi
Zeer actief

Maar dan nog zou jij toch moeten snappen dat ondanks een minpuntje je hond niet meteen een monster is?
Dat klopt....maar ik zou haar niet hebben uitgekozen!

Juist door de ervaring met haar ben ik er zeker van dat ik geen hond zal kiezen die bekend staat om dat soort eigenschappen.
En juist door die ervaring begrijp ik niet dat er mensen zijn die die keuze wel maken.

en ik heb daar nog steeds geen concreet antwoord op gekregen.
M@scha
Zeer actief

kooi schreef:

Juist door de ervaring met haar ben ik er zeker van dat ik geen hond zal kiezen die bekend staat om dat soort eigenschappen.
En juist door die ervaring begrijp ik niet dat er mensen zijn die die keuze wel maken.

de rest weegt zwaarder dan die ene eigenschap :U: ik kan het niet mooier maken voor je
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

massam schreef: de rest weegt zwaarder dan die ene eigenschap :U: ik kan het niet mooier maken voor je
Nou dit dus. Wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken. Als je het nu nog niet snapt dan weet ik het ook niet meer hoor.

En nee, ik heb zelf geen gevaarlijke stafford. Ik wandel er wel geregeld mee. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het geen pretje
vindt dat hij bij elke hond die ik tegen kom in de riem gaat hangen en ik stil moet staan omdat er niet mee te lopen valt.
En ik zal ook eerlijk zeggen dat zulke honden niet bovenaan mijn lijstje staan van honden die ik graag zou willen hebben.
Maar dat gezegd hebbende, is het verder echt een geweldige hond. Mensen die hij tegenkomt windt hij meteen om zijn
pootjes met zijn geknuffel en geslijm. En als ik met hem ga zwemmen zie ik hem zo genieten.
Dat moet dan maar altijd als het niet al te lekker weer is, en het niet druk is. En dan moet ik maar constant om me heen
kijken of er niet een hond aankomt. Dat heb ik er dan wel voor over.
Behalve dat ene dingetje is het echt een geweldige hond. Dan wandel ik liever met zo'n hond dan zo'n irritant keffertje wat
constant om mijn voeten draalt en net zo goed keft naar alle honden die die tegenkomt.
Zo'n chihuahua is dan misschien makkelijker te houden, maar die is in principe dan net zo goed niet leuk om mee te wandelen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kooi schreef: Mijn vraag hier aan jou is: waarom kies je niet voor een ras dat je niet persé goed bij je hoeft te houden om incidenten te voorkomen? Er is toch keuze genoeg? Is het niet veel prettiger om ontspannen met je hond de openbare ruimte te kunnen betreden? Ook voor jou en je hond zelf?
Omdat ik niet voor een ras heb gekozen, maar voor mijn hond.
Ze loopt altijd aangelijnd, behalve 's nachts op het strand, wandelen/fietsen/sporten gebeurt op plaatsen en tijden dat er weinig mensen zijn, op onoverzichtelijke plaatsen draagt ze een muilkorf, andere honden zijn weg te sturen en zo niet gaat het kind onder m'n oksel.
Charlie is geen wandelhond, dus wat die 'openbare ruimte' toe zou voegen zie ik niet.
kooi
Zeer actief

massam schreef:
kooi schreef:

de rest weegt zwaarder dan die ene eigenschap :U: ik kan het niet mooier maken voor je
Dank je wel voor je eerlijke antwoord... :E:
M@scha
Zeer actief

maar kooi, dat staat van verschillende mensen al een paar keer in het topic :-)
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Nou volgens mij niet....

Ik lees jouw reactie zo:

Ik weet dat ik een hond heb die in principe gefokt wordt om zwaar lichamelijk letsel of zelfs de dood te veroorzaken bij andere honden maar ik vind mijn eigen belang zwaarder wegen.
En dat jij vindt dat jij voldoende maatregelen neemt om dit gevaar zo klein mogelijk te houden.

Maar wat zijn nou de pluspunten van zo een hond?
De rest die zwaarder weegt?
Waarin hij dan weer die van andere rassen overschaduwt?

Is dat dan toch niet die stoerheid?
Trots omdat jij zo'n projectiel kunt leiden?

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, ik vind mijn hond ook heel stoer, ze beweegt met van die prachtige zware berenstappen, ik ben trots om naast haar te lopen.
Ze straalt power uit en dat vind ik mooi om te zien.
M@scha
Zeer actief

kooi schreef:Nou volgens mij niet....

Ik lees jouw reactie zo:

Ik weet dat ik een hond heb die in principe gefokt wordt om zwaar lichamelijk letsel of zelfs de dood te veroorzaken bij andere honden maar ik vind mijn eigen belang zwaarder wegen.
En dat jij vindt dat jij voldoende maatregelen neemt om dit gevaar zo klein mogelijk te houden.

Maar wat zijn nou de pluspunten van zo een hond?
De rest die zwaarder weegt?
Waarin hij dan weer die van andere rassen overschaduwt?

Is dat dan toch niet die stoerheid?
Trots omdat jij zo'n projectiel kunt leiden?

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, ik vind mijn hond ook heel stoer, ze beweegt met van die prachtige zware berenstappen, ik ben trots om naast haar te lopen.
Ze straalt power uit en dat vind ik mooi om te zien.
ik denk écht dat ik enorm mijn best gedaan heb om je de zaken uit te leggen en het lukt mij dus niet om duidelijk genoeg te zijn. dan houdt het een beetje op denk ik.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

@kooi, ik heb het idee dat jij het gewoon niet wìl begrijpen. Iedereen kiest toch zelf de hond die hij of zij leuk vindt.
Iedere hond heeft zijn voor en nadelen. En elk mens waardeert weer een andere eigenschap in een hond.
Zo simpel is het.
Jij vindt kooikers en berners leuk, een ander vindt staffords leuk.

Ik vraag jou toch ook niet om je te verantwoorden waarom je deze rassen hebt. Wat vind je zo leuk aan ze, waarom heb
je deze honden, en waarom niet een ander ras die niet een grote kans op ziektes heeft, of een ras dat mensagressief is.
Laat iedereen lekker een hond nemen die hij zelf leuk vindt.
Zolang je er verantwoord mee omgaat en zorgt dat je hond geen andere mensen of honden overlast bezorgd, wat is dat
het probleem.
Jij bent gelukkig met jou honden, wij zijn gelukkig met onze honden.
Punzel
Zeer actief

Maar de vraag van kooi is dus, waarom je (juist) als verantwoordelijke eigenaar geen "leuke" hond zou nemen.
Ik heb het idee dat het niet tot kooi wilt doordringen dat staffords niet alleen maar gevaarlijke, agressieve honden
zijn waarmee je nooit buiten de deur kan komen behalve 's nachts om drie uur.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat staffords veel meer zijn dan alleen maar dat. Dat dat een reden kan zijn
waarom mensen deze honden nemen.

Verder ben ik het echt wel met je eens dat de gemiddelde stafford-eigenaar gewoon geen stafford zou moeten hebben.
Maar ik zie het probleem dus gewoon niet waarom hf-baasjes (die dus wel verantwoord bezig zijn, wel weten waar ze
aan begonnen zijn en wel hun hond bij kunnen houden) , aan kooi moeten verklaren waarom ze zo'n hond nemen.
Laat iedereen (iedereen op hf dus tenminste) zelf de hond nemen die hij wilt, met de eigenschappen die hij leuk vindt.
Dat is nu eenmaal bij iedereen anders. Daar hoef je je niet altijd voor te verantwoorden.
Punzel
Zeer actief

Nanna schreef: Zolang je hond geen andere honden doodbijt of zwaar verwond niet, nee ;-)
Maar dat is onafhankelijk van het ras. Alhoewel ik er bij blijf dat je het bij klapkaken véél vaker hoort dan bij andere honden. Maar dat is dan natuurlijk ook weer gerelateerd aan de vaak stompzinnige figuren die er mee rondlopen.
Nou ja, zo blijf je aan de gang :mrgreen:
In principe zijn wij het eigenlijk gewoon met elkaar eens :mrgreen:
Ik heb niets tegen staffords, wel tegen eigenaren die ervoor zorgen dat ze steeds zo in het nieuws zijn.
Want ja, staffords kunnen zo hondjes opvreten. Maar met een goede baas hoeft dit helemaal niet te gebeuren.

Het enige waar ik me aan erger is dat gedram van kooi. Elke hond heeft z'n nadelen. Als je goed om kan gaan met
de hondagressie en het geen probleem vindt dat je hond bijna nergens los kan lopen en dat je op ietwat abnormale
tijden moet lopen, dan laat iemand fijn een stafford nemen :U:
En nee, dat kan de gemiddelde stafford-eigenaar niet, ben ik compleet met je eens. Maar deze mensen wel, dus daarom
zeg ik: laat iedereen fijn de hond nemen met de eigenschappen die hij zelf leuk vindt en goed mee om weet te gaan.
Waarom moeten stafford-eigenaren verklaren waarom ze dit ras hebben, en mensen met andere rassen niet?
Dat is toch van de zotte.
Punzel
Zeer actief

Nanna schreef:
Punzel schreef: Waarom moeten stafford-eigenaren verklaren waarom ze dit ras hebben, en mensen met andere rassen niet?
Ik wil desgevraagd best verklaren waarom ik voor mijn rassen gekozen heb hoor :19: Graag zelfs, want ik lul over niets zo graag als over hen ;-)
Van mij mag je hoor :F: Er wordt alleen niet om gevraagd, dat vind ik stom :pffff:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Nanna schreef:
Punzel schreef: Daar hoef je je niet altijd voor te verantwoorden.
Zolang je hond geen andere honden doodbijt of zwaar verwond niet, nee ;-)
Maar dat is onafhankelijk van het ras. Alhoewel ik er bij blijf dat je het bij klapkaken véél vaker hoort dan bij andere honden. Maar dat is dan natuurlijk ook weer gerelateerd aan de vaak stompzinnige figuren die er mee rondlopen.
Nou ja, zo blijf je aan de gang :mrgreen:
Maar waarom zet jij die berichten hier neer (Dier en Leed)?
Zou ook in Algemeen kunnen, vind ik.
Of is dat beleid van het HF?
Wiel
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
Punzel schreef: Waarom moeten stafford-eigenaren verklaren waarom ze dit ras hebben, en mensen met andere rassen niet?
Ik wil desgevraagd best verklaren waarom ik voor mijn rassen gekozen heb hoor :19: Graag zelfs, want ik lul over niets zo graag als over hen ;-)
Jij kijkt sowieso heel anders naar je honden dus ik begrijp dat je Massam niet begrijpt :wink: . Ik vond Dapper ook een hele speciale hond waarbij de eigenschap dat hij vocht me niks meer kon schelen. En nee, een whippet is niet hetzelfde. Helemaal niet zelfs. Een stafford of een stafford-achtige is een totaalplaatje. Hun karakter zit verwoven in wat ze zijn. Zomaar een hond vervangen voor een andere hond is niet iets wat bij iedereen kan. Jij hebt best veel honden, ook al veel gehad en je gaat er niet zo mee om als veel andere mensen. Wat er bij mij in komt, daar werk ik aan en dat blijft, want ik maak er wat van. Jij doet honden weg als het niet in je straatje past. Niks mis mee maar dat geeft al een enorm verschil aan in het soort band dat jij met je honden hebt. Daar is ook alweer niks mis mee maar wel een verklaring voor het feit dat jij zo extreem afstandelijk kan praten over honden op basis van een ras of kenmerk. Jij hebt nu eenmaal die afstand in je. Een ander is dol op zijn klapkaak=hond en doet hem voor geen goud meer weg. Gewoon een andere manier van met je hond omgaan. :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

laeken schreef: Jij doet honden weg als he t niet in je straatje past. Niks mis mee maar dat geeft al een enorm verschil aan in het soort band dat jij met je honden hebt.
Dit dus :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
jolanda-mike
Actief
Mijn ras(sen): amstaff

Ongelezen bericht door jolanda-mike »

ik ben ook een trotse eigenaar van een stafford , een overwogen keuze geweest die achteraf echt perfect gebleken is , ben supergelukkig met het dier en past uitermate goed bij mij en mijn leefomstandigheden!
Laatst gewijzigd door jolanda-mike op 08 aug 2012 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

smoekie schreef:
laeken schreef: Jij doet honden weg als he t niet in je straatje past. Niks mis mee maar dat geeft al een enorm verschil aan in het soort band dat jij met je honden hebt.
Dit dus :ok:
helemaal mee eens :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
laeken schreef: Jij kijkt sowieso heel anders naar je honden dus ik begrijp dat je Massam niet begrijpt :wink: . Ik vond Dapper ook een hele speciale hond waarbij de eigenschap dat hij vocht me niks meer kon schelen. En nee, een whippet is niet hetzelfde. Helemaal niet zelfs. Een stafford of een stafford-achtige is een totaalplaatje. Hun karakter zit verwoven in wat ze zijn. Zomaar een hond vervangen voor een andere hond is niet iets wat bij iedereen kan. Jij hebt best veel honden, ook al veel gehad en je gaat er niet zo mee om als veel andere mensen. Wat er bij mij in komt, daar werk ik aan en dat blijft, want ik maak er wat van. Jij doet honden weg als het niet in je straatje past. Niks mis mee maar dat geeft al een enorm verschil aan in het soort band dat jij met je honden hebt. Daar is ook alweer niks mis mee maar wel een verklaring voor het feit dat jij zo extreem afstandelijk kan praten over honden op basis van een ras of kenmerk. Jij hebt nu eenmaal die afstand in je. Een ander is dol op zijn klapkaak=hond en doet hem voor geen goud meer weg. Gewoon een andere manier van met je hond omgaan. :wink:
Waar lees jij dat ik Massam niet begrijp? :denken: Die snap ik prima.
Bovendien doe ik geen honden weg omdat ze me niet aanstaan. Ja, in de tijd dat ik fokte heb ik honden geplaatst naar vrienden en familie, gut wat vreselijk. Omdat ik niet met 20 honden in huis wil zitten. Doen heel veel fokkers hoor.
De enige die ik herplaatst heb om een andere reden was Hoppa. Omdat hij niet met Bakkie accordeerde. Wel met mij, maar Bak ging voor.
Dan nóg snap ik niet wat dat met pitbulls/staffords te maken heeft. Alsof mensen met die honden nooit herplaatsen :LOL: Kijk eens op MP zou ik zeggen, kun je ze per dozijn afhalen, al die 'gouden honden' :ok:
Of wou je gewoon even om je heen slaan? Mag hoor :mrgreen:
Nou ik heb vaak ook het idee dat jij totaal niet kunt begrijpen waarom mensen soms van een wat moeilijker hond houden.
Aan de andere kant heb ik dat zelf ook weleens gedacht totdat ik zelf zo'n loeder kreeg :mrgreen:
En dat is dan wellicht niet uit te leggen aan kooi maar ik hield gewoon van die hond en nam zijn mankementen daarbij op de koop toe.
Overigens ook de daarbij behorende verantwoordng :wink:
Ik ben dol op Rio,Sien ,Spo en Micron maar Orson was toch voor mijn gevoel mijn once in a lifetime hond.
Waarbij ik wel wil benadrukken dat als er daardoor andere ,zowel dieren of mensen ,een risico lopen dat je alles in het werk moet stellen om dat risico te mimimaliseren als je voor en hond kiest die zo'n risico kan zijn.
En dat er wmb zo hardmogelijk mag worden opgetreden tegen mensen die dat niet doen.
Maar zo makkelijk als jij honden kunt herplaatsen en per direct op zoek kan naar de opvolger ,nee dat zou ik niet kunnen.
En ik geloof best wel dat je van je honden houd maar ik ben ook van mening dat je weinig erin wilt investeren als ze niet in het gareel willen lopen of raseigenschappen vertonen die jou niet bevallen.
Want laten we wel wezen en teckel die jaagt is niet zo verwonderlijk toch :denken: en dat was wel degelijk de reden dat Wim kon vertrekken.
En dat kan ik me dus inderdaad moeilijk voorstellen.
Maar goed daar wordt dan weer denigrerend over gezegd dat je dat doet om aan de wereld te laten zien wat voor goede baas je wel niet bent en wat een volhouder :ugh:
Het komt klaarblijkelijk niet op dat mensen doorgaan omdat ze dat willen en dat totaal niet als eeen opoffering zien.
Ik heb ontzettend genoten van een hond als Orson en zou tekenen voor nog zo'n zelfde exemplaar.

Als de stafford/pit mijn ras was zou ik het ontzettend klote vinden om te zien hoe het nu met het ras gaat.
Want dat die rassen verkloot momenteel daar ben ik wel van overtuigd.
Dat kan volgens mij nooit goed aflopen.
Wmb komt er dus een regelig waarbij dit soort honden nu eindelijk eens wat beter wordt beschermd tegen de ,al dan niet opzettelijke,nit wits die ze aanschaffen en fokken.
Maar dat het pijn doet als echte rasliefhebber dat geloof ik wel,zou het de fila betreffen zou ik er in ieder geval doodziek van zijn.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
laeken schreef: Jij kijkt sowieso heel anders naar je honden dus ik begrijp dat je Massam niet begrijpt :wink: . Ik vond Dapper ook een hele speciale hond waarbij de eigenschap dat hij vocht me niks meer kon schelen. En nee, een whippet is niet hetzelfde. Helemaal niet zelfs. Een stafford of een stafford-achtige is een totaalplaatje. Hun karakter zit verwoven in wat ze zijn. Zomaar een hond vervangen voor een andere hond is niet iets wat bij iedereen kan. Jij hebt best veel honden, ook al veel gehad en je gaat er niet zo mee om als veel andere mensen. Wat er bij mij in komt, daar werk ik aan en dat blijft, want ik maak er wat van. Jij doet honden weg als het niet in je straatje past. Niks mis mee maar dat geeft al een enorm verschil aan in het soort band dat jij met je honden hebt. Daar is ook alweer niks mis mee maar wel een verklaring voor het feit dat jij zo extreem afstandelijk kan praten over honden op basis van een ras of kenmerk. Jij hebt nu eenmaal die afstand in je. Een ander is dol op zijn klapkaak=hond en doet hem voor geen goud meer weg. Gewoon een andere manier van met je hond omgaan. :wink:
Waar lees jij dat ik Massam niet begrijp? :denken: Die snap ik prima.
Bovendien doe ik geen honden weg omdat ze me niet aanstaan. Ja, in de tijd dat ik fokte heb ik honden geplaatst naar vrienden en familie, gut wat vreselijk. Omdat ik niet met 20 honden in huis wil zitten. Doen heel veel fokkers hoor.
De enige die ik herplaatst heb om een andere reden was Hoppa. Omdat hij niet met Bakkie accordeerde. Wel met mij, maar Bak ging voor.
Dan nóg snap ik niet wat dat met pitbulls/staffords te maken heeft. Alsof mensen met die honden nooit herplaatsen :LOL: Kijk eens op MP zou ik zeggen, kun je ze per dozijn afhalen, al die 'gouden honden' :ok:
Of wou je gewoon even om je heen slaan? Mag hoor :mrgreen:

Volgens mij heb je Wim ook herplaatst. Wil niet lullig doen maar die had je al meer dan een jaar in huis. Verder haal jij bij Bakkie Hoppa in huis. Dat ze niet samen kunnen is niet heel erg verwonderlijk natuurlijk (2 exact even grote reutjes van een gelijk ras...) dus de keuze die je maakte is niet de beste geweest voor Hoppa en Bakkie. Jij herplaatst ze prima, niks mis mee. Toch denk ik dat het voor Hoppa leuker was geweest als hij bij iemand zat die hem gewoon gehouden had en alles voor hem over had gehad. Zelfde met Wim. Daar had je niet zoveel mee schreef je nog. Maar je had hem wel vanaf de geboorte in huis en zeker al meer dan een jaar als het er geen 2 waren of zelfs meer. :U:
En net als Tineke geef je mij dus het idee dat niemand normaal gesproken van een hond met probleemgedrag zou moeten kunnen houden. Dat doe je door die honden af te schilderen als iets belachelijks en een keuze voor domme Tokkies. Ondertussen lijk je niet te begrijpen dat je daarmee constant mensen voor de schenen schopt en enorm tekort doet.

Ik was in Engeland en daar liep een enorme scheet van een Engelse stafford in een prachtig hotelletje in het bos. Los op het terras. Warm welkom voor elke hond van bezoekers en niks aan de hand. Totaal lieve zelfverzekerde en kalme hond. Mijn droomhond. Bestond er een "klapkaak" die zo was en bij zijn baas weg moest dan nam ik hem. Wetende hoe fantastisch dat soort honden eigenlijk zijn. Jij staat daar totaal niet voor open en blijft maar oordelen en topics posten. Logisch dat mensen dat een keer zat zijn toch? :19: En als je nu zelf heiliger was dan de paus had je nog een punt. Maar dat is niemand dus jij ook niet. En daar mag je ook best eens op aangesproken worden aangezien jij nogal veel en vaak over en tegen anderen meent te moeten praten die daar niet om gevraagd hebben vaak.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

:ok:
Afbeelding
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

mijn stafford was ook once in a lifetime voor mij, zo'n schat vind ik nooit meer.
Heb hele fijne tijd met haar gehad, maar.... ondanks dat ik haar super gesocialiseerd had opgevoed, was ze reuze dominant naar andere honden vanaf dat ze ongeveer 1,5 jaar was. Zou een gevecht nooit uit de weg zijn gegaan en ik was me bewust van het feit dat als er een gevecht zou zijn dat dat voor de andere hond weleens slecht zou kunnen aflopen.
Dat is voor mij de reden geweest om zo'n ras niet meer aan te schaffen, maar desondanks is het nooit in mijn hoofd opgekomen om haar te herplaatsen, ik vond het ook niet leuk dat ik haar nooit mee kon nemen op een wandeling met vreemde honden, op een terrasje kan gaan zitten e.d. het had zo zijn beperkingen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou ik zou een once in a lifetime niet laten lopen van wegen dat ene vlekje, maar goed ik ben zelf niet zo sociaal - en heb geen behoefte aan de koude grond psychologie van losloop gebieden en andere honden eigenaren.
ik wandel graag alleen en in alle rust, dat kan met zo`n hond prima :pffff:
M@scha
Zeer actief

zou het kunnen dat je met die teringlijers zoveel bloed, zweet en tranen vergiet dat ze dáárom zo speciaal worden voor de eigenaar? orson, dapper, sam. allemaal iconen voor ons als baasjes maar stuk voor stuk handenbindertjes...

lola is een geinig wijffie, maar daar heb ik veel minder mee dan met sam en ik kan het niet uitleggen want lola is 100x makkelijker, gezonder en "baasafhankelijk" dan die grote van ons
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”