Nanna schreef:laeken schreef:
Jij kijkt sowieso heel anders naar je honden dus ik begrijp dat je Massam niet begrijpt

. Ik vond Dapper ook een hele speciale hond waarbij de eigenschap dat hij vocht me niks meer kon schelen. En nee, een whippet is niet hetzelfde. Helemaal niet zelfs. Een stafford of een stafford-achtige is een totaalplaatje. Hun karakter zit verwoven in wat ze zijn. Zomaar een hond vervangen voor een andere hond is niet iets wat bij iedereen kan. Jij hebt best veel honden, ook al veel gehad en je gaat er niet zo mee om als veel andere mensen. Wat er bij mij in komt, daar werk ik aan en dat blijft, want ik maak er wat van. Jij doet honden weg als het niet in je straatje past. Niks mis mee maar dat geeft al een enorm verschil aan in het soort band dat jij met je honden hebt. Daar is ook alweer niks mis mee maar wel een verklaring voor het feit dat jij zo extreem afstandelijk kan praten over honden op basis van een ras of kenmerk. Jij hebt nu eenmaal die afstand in je. Een ander is dol op zijn klapkaak=hond en doet hem voor geen goud meer weg. Gewoon een andere manier van met je hond omgaan.

Waar lees jij dat ik Massam niet begrijp?

Die snap ik prima.
Bovendien doe ik geen honden weg omdat ze me niet aanstaan. Ja, in de tijd dat ik fokte heb ik honden geplaatst naar vrienden en familie, gut wat vreselijk. Omdat ik niet met 20 honden in huis wil zitten. Doen heel veel fokkers hoor.
De enige die ik herplaatst heb om een andere reden was Hoppa. Omdat hij niet met Bakkie accordeerde. Wel met mij, maar Bak ging voor.
Dan nóg snap ik niet wat dat met pitbulls/staffords te maken heeft. Alsof mensen met die honden nooit herplaatsen

Kijk eens op MP zou ik zeggen, kun je ze per dozijn afhalen, al die 'gouden honden'
Of wou je gewoon even om je heen slaan? Mag hoor

Nou ik heb vaak ook het idee dat jij totaal niet kunt begrijpen waarom mensen soms van een wat moeilijker hond houden.
Aan de andere kant heb ik dat zelf ook weleens gedacht totdat ik zelf zo'n loeder kreeg
En dat is dan wellicht niet uit te leggen aan kooi maar ik hield gewoon van die hond en nam zijn mankementen daarbij op de koop toe.
Overigens ook de daarbij behorende verantwoordng
Ik ben dol op Rio,Sien ,Spo en Micron maar Orson was toch voor mijn gevoel mijn once in a lifetime hond.
Waarbij ik wel wil benadrukken dat als er daardoor andere ,zowel dieren of mensen ,een risico lopen dat je alles in het werk moet stellen om dat risico te mimimaliseren als je voor en hond kiest die zo'n risico kan zijn.
En dat er wmb zo hardmogelijk mag worden opgetreden tegen mensen die dat niet doen.
Maar zo makkelijk als jij honden kunt herplaatsen en per direct op zoek kan naar de opvolger ,nee dat zou ik niet kunnen.
En ik geloof best wel dat je van je honden houd maar ik ben ook van mening dat je weinig erin wilt investeren als ze niet in het gareel willen lopen of raseigenschappen vertonen die jou niet bevallen.
Want laten we wel wezen en teckel die jaagt is niet zo verwonderlijk toch

en dat was wel degelijk de reden dat Wim kon vertrekken.
En dat kan ik me dus inderdaad moeilijk voorstellen.
Maar goed daar wordt dan weer denigrerend over gezegd dat je dat doet om aan de wereld te laten zien wat voor goede baas je wel niet bent en wat een volhouder
Het komt klaarblijkelijk niet op dat mensen doorgaan omdat ze dat willen en dat totaal niet als eeen opoffering zien.
Ik heb ontzettend genoten van een hond als Orson en zou tekenen voor nog zo'n zelfde exemplaar.
Als de stafford/pit mijn ras was zou ik het ontzettend klote vinden om te zien hoe het nu met het ras gaat.
Want dat die rassen verkloot momenteel daar ben ik wel van overtuigd.
Dat kan volgens mij nooit goed aflopen.
Wmb komt er dus een regelig waarbij dit soort honden nu eindelijk eens wat beter wordt beschermd tegen de ,al dan niet opzettelijke,nit wits die ze aanschaffen en fokken.
Maar dat het pijn doet als echte rasliefhebber dat geloof ik wel,zou het de fila betreffen zou ik er in ieder geval doodziek van zijn.