Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inslapen na bijtincident...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moskovietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter
Aantal honden: 4

Re: Inslapen na bijtincident...

Ongelezen bericht door Moskovietje »

Sonnie1983 schreef:@ Moskovietje, waarom dan niet voor een muilkorf gekozen dan met uitlaten?
Omdat hier elke dag kinderen over de vloer kwamen en komen, dat zou dus betekenen dat ik óf de hele dag politieagente had moeten spelen, óf dat de hond de hele dag met een muilkorf zou moeten lopen, óf mijn hond apart zou moeten zetten. Dat vond en vind ik GEEN honds bestaan.

Met een teckel valt misschien te experimenteren... met een Rottie vond en vind ik het een te groot risico !
Afbeelding

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Jion schreef: Maar jij hoeft niet persee met je waakhonden sociaal over straat te lopen toch? En je zou ook niet kiezen voor herplaatsen of afmaken als dat dan niet zou lukken. Of vergis ik me?

Mijn punt is gewoon dat als je bewust kiest voor honden die "simpelweg omdat het kaliber honden die mijn voorkeur hebben, echt gevaarlijk kunnen zijn", en je verwacht vervolgens dat die ook nog eens sociaal naar kinderen op straat zijn, je mijns inziens een risico loopt waar die hond dan de dupe van kan worden.
Klopt, ik heb de ruimte en de mogelijkheden om praktisch niemand tegen te komen, als ik de honden uit laat.
En nee, zolang de honden zich gedragen tov van mijn eigen kinderen en de kinderen die hier over de vloer komen, zie ik geen dringende aanleiding tot herplaatsen of afmaken.
Mocht een toekomstige hond zich niet kunnen gedragen in de drukbevolkte gebieden, zoals ik dat verwacht, komt die hond daar gewoon niet.
Biet vondt de stad vroeger wel leuk, tegenwoordig niet meer. Neem hem dus nog maar zelden daar mee naar toe.
Bobo amuseert zich daar nog prima, mag die mee.
Pas m'n verwachtingen naar mijn honden wel bij naar wat zichtbaar haalbaar (en leuk) is.
Zou het helemaal maar niks vinden om op m'n uiterste qui vive door een winkelstraat te moeten lopen, omdat mijn hond verkeerd kan reageren. Gaat die hond alleen maar mee naar het bos, ook goed.
Wiel
Moskovietje
Zeer actief
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond

Inge O schreef:
Moskovietje schreef:
Sonnie1983 schreef:@ Moskovietje, waarom dan niet voor een muilkorf gekozen dan met uitlaten?
Omdat hier elke dag kinderen over de vloer kwamen en komen, dat zou dus betekenen dat ik óf de hele dag politieagente had moeten spelen, óf dat de hond de hele dag met een muilkorf zou moeten lopen, óf mijn hond apart zou moeten zetten. Dat vond en vind ik GEEN honds bestaan.

Met een teckel valt misschien te experimenteren... met een Rottie vond en vind ik het een te groot risico !
Maar dan neem je vervolgens wel een ander puur waakhondenras :roll: :roll: ?
Ja, zoals ik daarvoor ook al 3 mechelse herders en 3 rottweilers heb gehad.

*edit*( ook een Groenendaeler en een boomertje)
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb het nog nooit meegemaakt, hoewel onze Polle vroeger wel een angstbijter was waar het kinderen betreft. MAar ze deed dan ook haar best om ze uit de weg te gaan. Ze heeft dus één keer een kind in de vinger gehapt die zich hopeloos aan haar opdrong, ondanks mijn waarschuwingen. Goed, geen man overboord.
En de eerste hond (die was er al toen ik geboren was) beet iedereen buiten het gezin, maar de mensen wisten dat dus bleven ze er met hun handen van af. Alleen 2 vriendinnetjes van mij heeft ze wel ooit gebeten, hoewel die wisten dat ze niet aangehaald wilde worden. Maar dit speelde in de seventies. Mensen konden nog relativeren he. Daar werd verder geen drukte over gemaakt, was ook niet nodig.

Verder zijn mijn honden niet mens of hond agressief, maar ik heb er wel een catkiller tussen zitten.
Ik denk dat het me tot dusver goed gelukt is om honden uit te zoeken die goed bij mij passen als persoon. Volgens mij speelt dat wel mee. En ik denk ook dat veel mensen niet over de nodige zelfkennis beschikken voordat ze aan een bepaalde hond beginnen, en bovenal; ze beschikken ook niet over kennis over de specifieke hond. En dat vind ik echt héél dom!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Moskovietje
Zeer actief
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond

Het beantwoorden van een vraag, zonder een waarde-oordeel over de keuzes en het inzicht van anderen te vellen is schijnbaar voor sommige onder ons een onmogelijke opgave...
Afbeelding

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:
laeken schreef:Ik vraag me af of het wel verstandig is dat sommige mensen uberhaubt een hond nemen. Hondjes kunnen bijten. Dat weet elke peuter al van 2 jaar. En als het hondje dat een keer doet moet hij dood? Ik begrijp best dat sommige mensen op die manier naar honden kijken maar ik vind het wel erg overtrokken. Als een papegaai bijt krijgt hij nooit een spuitje. Je kan ook gewoon tralies om je hond maken. Goede omheining en indien je je hond niet kan houden of een andere domme keuze hebt gemaakt is een muilkorfje alles wat nodig is om kindertjes en mede-stoepgebruikers te beschermen. Als je daar niet aan wil moet je echt een heleboel rassen links laten liggen. Ga alsjeblieft geen herder nemen als je het niet verdraagt dat die ooit in zijn leven misschien eens ergens de tanden in zet. Ga ook alsjeblieft niet voor een waak en verdedigingshond. Die heten niet voor niets zo. Want als je daarvoor kiest, ga dan niet krijsen als je hond eens doet waar hij ooit voor gefokt is.

Een berner is/kan overigens uitermate waaks zijn. De onze was dat ook. Toen de auto bijna werd gestolen is de berner over de hekken van de tuin gegaan en heeft die persoon enorm toegetakeld. Ja, dat is best erg. Maar wij vonden het geen enkel probleem. :lekkerpuh: De man had inmiddels met een mes het dak van de golf cabrio open gesneden en stond op het punt erin te klimmen. Dus ook een berner is niet altijd een tri-colour-golden retriever hoor. Hou daar gewoon rekening mee... Dan kan er ook niks gebeuren. :U: Verder heeft onze berner een boer aangevallen die hem met een riek door de poot stak in Zwisterland toen onze hond in gevecht was met zijn hond. Wij liepen te wandelen toen er een grote DH uit het niets op ons af stoof. Onze berner beschermde ons (ik was 10 jaar oid) en toen kwam de boer en stak met de riek in onze hond. Dat heeft hij moeten bekopen met een fikse beet. Ook daar hadden wij geen enkel probleem mee kan ik je zeggen. Die beet dan. De riek des te meer. Goddank is onze hond weggelopen want die boer wilde hem doodsteken. Debiele gek in de bergen in Zwisterland was dat. :piew:

Mijn vorige herders hebben allemaal wel eens gebeten. Meer of minder terecht. Ik had dus behoorlijk wat honden af moeten maken als dat een valide reden is. Ik weet echter dat dat kan gebeuren als ik voor een bep ras kies. Meer mensen zouden zich bewust moeten zijn van waar ze aan beginnen als ze een pup ophalen. Er worden zelfs honden afgemaakt die een dier aangevallen hebben. Honden zijn geen mensen he? :roll:
:ok: :ok: :ok:
Van mij ook een :ok: .
Ik blijf me verwonderen over het het feit dat mensen zo ontzettend van streek raken als er eens een bijt-incident plaats vindt. En dan heb ik het niet over honden die mens (of dier) uit het niets verscheuren, maar die - in een bepaalde situatie - durven te happen/snappen/bijten. Ik vind het eigenlijk net zo goed een communicatie-middel als kwispelen. :19:
Niet leuk natuurlijk en in de meeste gevallen echt ongewenst. Maar het is je taak, als hondenbaas, om dit te voorkomen, in goede banen leiden etc.. Honden hebben nu eenmaal tanden.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Rami schreef: Ik blijf me verwonderen over het het feit dat mensen zo ontzettend van streek raken als er eens een bijt-incident plaats vindt. En dan heb ik het niet over honden die mens (of dier) uit het niets verscheuren, maar die - in een bepaalde situatie - durven te happen/snappen/bijten. Ik vind het eigenlijk net zo goed een communicatie-middel als kwispelen. :19:
Niet leuk natuurlijk en in de meeste gevallen echt ongewenst. Maar het is je taak, als hondenbaas, om dit te voorkomen, in goede banen leiden etc.. Honden hebben nu eenmaal tanden.
:ok:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie heeft twee keer een kind gebeten. Een keer nadat die dacht wel even schopbewegingen te kunnen maken. Bowie beet hem de volgende dag in zijn arm. Schade waren wat schaafwondjes. En een keer werd hij weggeduwd en wilde corrigeren en beet toen in een jongetje zijn oor. Bowie was ernstig mishandeld toen wij hem kregen. Ik praat het niet goed dat dit heeft kunnen gebeuren, maar hij is er niet om ingeslapen. Wel heeft hij daarna nooit meer de kans gehad. Bowie ging kindjes ook gewoon uit de weg, maar kleine kindjes zijn onbetrouwbaar in hun gedrag en luisteren niet als je zegt dat ze niet bij het hondje mogen komen. Buiten mocht hij niet aangehaald worden door kinderen. En binnen moest hij even naar buiten of in de keuken. Was prima mee te leven.
Ik ben blij dat ik nu kindvriendelijke honden heb, die echt ontzettend veel pikken van kinderen, maar dan nog wordt er niet een ingeslapen als die een kind bijt. Dan tref je maatregelen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik denk niet dat ik Akira zou laten inslapen na een bijtincident, ik ga eerst mezelf en de situatie onder de loep nemen en misschien kom ik wel tot de conclusie dat ze beter herplaats kan worden :19: Ik weet dat ze gek is op kinderen maar buiten mag geen kind haar aaien, gewoon omdat ik dat niet wil.

Beau beet wel als iemand hem wilde optillen, en daar was maar een methode voor, lekker met zijn vier pootjes op de grond laten staan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rami schreef: Ik blijf me verwonderen over het het feit dat mensen zo ontzettend van streek raken als er eens een bijt-incident plaats vindt. En dan heb ik het niet over honden die mens (of dier) uit het niets verscheuren, maar die - in een bepaalde situatie - durven te happen/snappen/bijten. Ik vind het eigenlijk net zo goed een communicatie-middel als kwispelen. :19:
eens :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Rami schreef:
Inge O schreef:
laeken schreef:Ik vraag me af of het wel verstandig is dat sommige mensen uberhaubt een hond nemen. Hondjes kunnen bijten. Dat weet elke peuter al van 2 jaar. En als het hondje dat een keer doet moet hij dood? Ik begrijp best dat sommige mensen op die manier naar honden kijken maar ik vind het wel erg overtrokken. Als een papegaai bijt krijgt hij nooit een spuitje. Je kan ook gewoon tralies om je hond maken. Goede omheining en indien je je hond niet kan houden of een andere domme keuze hebt gemaakt is een muilkorfje alles wat nodig is om kindertjes en mede-stoepgebruikers te beschermen. Als je daar niet aan wil moet je echt een heleboel rassen links laten liggen. Ga alsjeblieft geen herder nemen als je het niet verdraagt dat die ooit in zijn leven misschien eens ergens de tanden in zet. Ga ook alsjeblieft niet voor een waak en verdedigingshond. Die heten niet voor niets zo. Want als je daarvoor kiest, ga dan niet krijsen als je hond eens doet waar hij ooit voor gefokt is.

Een berner is/kan overigens uitermate waaks zijn. De onze was dat ook. Toen de auto bijna werd gestolen is de berner over de hekken van de tuin gegaan en heeft die persoon enorm toegetakeld. Ja, dat is best erg. Maar wij vonden het geen enkel probleem. :lekkerpuh: De man had inmiddels met een mes het dak van de golf cabrio open gesneden en stond op het punt erin te klimmen. Dus ook een berner is niet altijd een tri-colour-golden retriever hoor. Hou daar gewoon rekening mee... Dan kan er ook niks gebeuren. :U: Verder heeft onze berner een boer aangevallen die hem met een riek door de poot stak in Zwisterland toen onze hond in gevecht was met zijn hond. Wij liepen te wandelen toen er een grote DH uit het niets op ons af stoof. Onze berner beschermde ons (ik was 10 jaar oid) en toen kwam de boer en stak met de riek in onze hond. Dat heeft hij moeten bekopen met een fikse beet. Ook daar hadden wij geen enkel probleem mee kan ik je zeggen. Die beet dan. De riek des te meer. Goddank is onze hond weggelopen want die boer wilde hem doodsteken. Debiele gek in de bergen in Zwisterland was dat. :piew:

Mijn vorige herders hebben allemaal wel eens gebeten. Meer of minder terecht. Ik had dus behoorlijk wat honden af moeten maken als dat een valide reden is. Ik weet echter dat dat kan gebeuren als ik voor een bep ras kies. Meer mensen zouden zich bewust moeten zijn van waar ze aan beginnen als ze een pup ophalen. Er worden zelfs honden afgemaakt die een dier aangevallen hebben. Honden zijn geen mensen he? :roll:
Van mij ook een :ok: .
Ik blijf me verwonderen over het het feit dat mensen zo ontzettend van streek raken als er eens een bijt-incident plaats vindt. En dan heb ik het niet over honden die mens (of dier) uit het niets verscheuren, maar die - in een bepaalde situatie - durven te happen/snappen/bijten. Ik vind het eigenlijk net zo goed een communicatie-middel als kwispelen. :19:

Guapa heeft tot hier toe 2 x de kans gehad om te happen/bijten (zonder gaten)
Guapa heeft om de 1 of andere reden een enorme hekel aan mijn stiefschoonvader
de 1ste keer dat ze hapte, had geen van ons een idee dat ze dat zou doen, hij (en zijn gezin) woonde bij ons, kon gewoon met Guapa om, maar op een gegeven moment liep hij langst voor buiten en kwam langst de poort terug binnen (zoals zo dikwijls), hij hield zijn arm omhoog omdat hij schroevendraaiers vast had en Guapa sprong en hapte/pitste, resultaat blauwe plek
sindsdien houden wij Guapa gewoon weg bij hem en toch heeft ze een 2e keer gehapt
Jan was in Juni jarig en zijn broertje had ter verrassing, zijn ma, stiefschoonvader en halfzusje mee genomen :ugh: :schrik:
stiefschoonvader (Gert) was hier, de honden zaten allemaal buiten in "hun" stuk, Jan, zijn broer en Gert stonden een sigaret te roken en de hele tijd was Gert bezig met Jan te overtuigen dat Guapa hem nu echt echt echt wel lief zou vinden en niet zou bijten :piew: :roll:
een sigaret of 3 verder (en een paar pinten) (met tussen pauzes van een uur of zo) was Jan het zat en zei tegen Gert, dat hij Guapa dan maar moest aaien, hij fier naar het afgemaakte stuk en hij begint een brindle te aaien (Jänta wel te verstaan) en zegt heel trots: zie je wel dat het gaat, ze vind mij wel lief :mann: :mann: Waarop Guapa er aan komt en hem in zijn arm bijt/hapt (weer zonder gaten). Ik zag Guapa naar de omheining stormen en ben bloedheet naar buiten gelopen en heb alle 3 de heren ff verteld wat ik er van vond :gvd: :gvd: :L: :L: Als Guapa kon, had ze Gert gewoon door de omheining getrokken :schrik:
Achteraf hoorde ik van Jan hoe het gegaan was en ondanks dat ik het met zijn manier (zoals het gegaan is) totaal niet eens ben, hoop ik nu dat Gert EINDELIJK door heeft na 4 jaar dat Guapa hem absoluut niet moet.
Guapa is verder afstandelijk/afwachtend naar vreemde mensen, maar heeft absoluut nog nooit niet gebeten, ze laat wel weten als mensen te hard puchen door te grommen, maar meer ook niet, Guapa is ook helemaal dol op kinderen, ondanks dat wij geen kinderen hebben en kan van kinderen veeeeeeeeeel meer verdragen als van volwassen mensen
omdat ik weet dat Guapa KAN bijten, heeft zij wel een muilkorf aan bij de DA (Zena trouwens ook, want die bijt de DA ook als ze de kans krijgt, andere mensen niet, enkel de DA)

zowel Gaupa als Darko hebben ooit bijna iemand gebeten, omdat die onaangekondigd en onuitgenodigd het erf op kwam lopen waar zij zaten (ik was binnen), mens zag lijkbleek achteraf, maar ik heb waakhonden om een reden, ondanks dat ze van mij niet iedereen "zomaar" mogen bijten, zou ik er niets mee inzitten moesten ze een inbreker ff laten voelen dat hij niet gewenst is :mann:

Ik denk dat het totaal van de situatie afhangt of ik een hond uberhaupt in zou laten slapen na een bijtincident, bij Guapa niet gedaan, omdat Gert het al 4 jaar weet dat Guapa hem niet moet en dat ze dreigt te bijten (wat ze dan uiteindelijk ook gewoon doet) het probleem met Gert is, dat hij alleen de "moed" heeft om naar Guapa te gaan als hij alcohol gedronken heeft :ugh:

edit: stomme typo weggewerkt
Afbeelding
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar zelf heb ik maar een keer voor die keuze gestaan. Ik zou namelijk niet zomaar zonder het hoe/waarom/wat/waar in laten slapen na een bijtincident. Ik denk dat je als hondeneigenaar zelf in kan schatten of je hond gevaarlijk is. Ik maakte dat dus eenmaal mee, vorig jaar. Het is een lang verhaal, maar we konden niet eens meer bewegen in ons eigen huis, het beest verkeerde in constante doodsangst, onzekerheid was op van de zenuwen en helaas was dat gezien zijn geschiedenis begrijpelijk. Er is een gedragsdeskundige geweest toen uit verweggistan en een fokster, die me gelijk gaven. Hij beet echt en vol. Zelfs één op één ging niet en eigenlijk was hij alleen lief voor onze dochter, voor de rest viel hij alles en iedereen aan. En laat ik daar nou net geen risico mee nemen. We zijn eens gaan trainen, rond gaan vragen wie ons kon helpen: niemand durfde dat aan hier in de buurt waar wij vertrouwen in hadden. Gedragsdeskundigen vonden de kruising een te groot risico en geloofden er niet zo in. DA's gebeld, alle in de regio: niemand wilde ons helpen, hoewel ze het wel eens waren met ons besluit dat het genoeg was geweest voor deze jongen en eigenlijk een spuit beter was, maar ja, die gedragsdeskundigen...oordeel....blablabla. Alles wat voorgevallen was, tja, moeilijk, lastig en vervelend.

Uiteindelijk is het op een goed moment uit de hand gelopen, hebben we letterlijk moeten knokken voor ons eigen leven met het dier. Officieel was de hond van het asiel, plotseling, en die kwamen hem wel halen. Hij zat hier gekooid in huis, onherkenbaar en echt een wild dier en werd onder begeleiding mijn huis uitgehaald. Ik had namelijk gezegd dat als dan echt niemand ons wilde helpen ik hem zelf wel dood zou slaan. Nog drie maanden hebben ze met hem gesold en had ik er niets meer over te zeggen, toen belden ze op: hij vertooonde eigenlijk al die tijd exact hetzelfde gedrag en het was er niet uit te krijgen. Wat ik vond dat ze moesten doen?
Hem zijn rust geven, hij was levensgevaarlijk door zijn toestand. Ik weet nu wat ervan komt, ik heb zelf zijn moeder en zusje nog gewoon, als het goed mis gaat met deze honden. Wat ik dan niet begrijp: het verschil. Hoe vaak lees en hoor ik over een hond die in wordt geslapen, zonder morren, na een (al dan niet vaag/onduidelijk) bijt/hapincident en lieten ze dit beessie niet gewoon gaan? Een van zijn broers overkwam dat bijna, die ook even bij ons terug is geweest en gelukkig geloofde samen met mij iemand anders wel in hem en die heeft hem meegenomen. Die had ik dus echt nooit in laten slapen, daar kon je nog genoeg mee.

Maar goed. Vreemd genoeg heb ik er wel echt verdriet van gehad en was het voor het eerst in mijn leven dat ik zoiets kon denken. Raar is dat...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Orson heeft eenmaal iemand gebeten,een dame die hem ondansk ons verzoek hem niet te aaien toch wel moest aanraken omdat ze zo goed met honden was :roll:
Nou ja hij was slecht met mensen dus dat lesje heeft ze toen direct geleerd :mrgreen:
Ik heb geen moment gedacht hem in te laten slapen na dat incident,wel ben ik veel onvriendelijker ,indien mogelijk :mrgreen: ,geworden naar de notoire ik wil hem toch aaien want ik ben zo zo goed met honden mensen geworden.
Dat werkte afdoende.
Met Orson kon je overigens wel overal gewoon lopen ,hij had totaal geen interesse in mensen tenzij in zijn persoonlijke zone kwamen.
En dan nog was hij goed te begeleiden.
Ik verbaas me overigens wel over de mensen die maar willen dat alles en iedereen bij hun naar binnen kan lopen terwijl ze ondertussen wel een ras dat waakt hebben rondlopen.
Maar nee alle buurtgenoten en kinderen moeten in en uit lopen ,neem dan toch lekker een caveliertje ofzo :roll:
Hoe simpel kan het leven zijn.
En als je een hond aaschaft die al twee honden heeft doodgebeten is het wellicht een goede zaak om te zorgen dat daar niet nog twee bijkomen.
Ook dat snap ik niet ,met zo'n hond zet je toch alles op alles dat dat niet nog enkele malen kan gebeuren :ugh:
Ten alle tijden buiten een muilkorf om bijv. is een mooi begin lijkt me.
Rio is ,zeker gezien ras een lieverd,maar toch vertoont hij zo af en toe een fila trekje,
Vandaar dat wij naar een bepaald vakantiehuisje niet meer toe gaan.
Want ondanks onze afspraak niet onaagekondigd het terrein te betreden werd dat toch gedaan door de beheerders.
En dat pikt Rio niet ,hij is dan wel degelijk af te stoppen maar ik had geen zin in die stress dus dat huisje is voor ons ,jammer genoeg,verleden tijd.
Dus nee hier wordt de roze spuit niet losjes gehanteerd ,zou ik een hond treffen die ik zelf echt een maatschappelijk onaanvaardbaar risico vond wat niet te begeleiden of te voorkomen is dan zou ik er wel voor kiezen overigens.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

tineke schreef: Vandaar dat wij naar een bepaald vakantiehuisje niet meer toe gaan.
Want ondanks onze afspraak niet onaagekondigd het terrein te betreden werd dat toch gedaan door de beheerders.
En dat pikt Rio niet ,hij is dan wel degelijk af te stoppen maar ik had geen zin in die stress dus dat huisje is voor ons ,jammer genoeg,verleden tijd.
:ugh: Sowieso erg lomp van die beheerders (al heb je geen Rio. :wink: ), nooit van privacy gehoord zeker.
Afbeelding
tineke

Rami schreef:
tineke schreef: Vandaar dat wij naar een bepaald vakantiehuisje niet meer toe gaan.
:ugh: Sowieso erg lomp van die beheerders (al heb je geen Rio. :wink: ), nooit van privacy gehoord zeker.
Nou zeker en ze wilde ook nog gewoon binnenkomen voor een kopje koffie en een gezellige babbel,al viel die wat tegen :mrgreen:
En haar man kwam plotseling de dag erop zonder aankondiging de tuin doen :roll:
Pats boem stond hij voor de deur tot onze ,en Rio's :mrgreen: grote verrassing :ugh:
Jammer want we zijn daar jaren lang met plezier heengegaan.
Tot deze beheerders werden aangesteld ,toen was de lol voor ons eraf.
Gelukkig begreep mijn vakantievriendin Rens heel goed waarom ik hier de zenuwen van kreeg. Dus zijn we op zoek gegaan naar een andere locatie, en die hebben we gevonden,en daar zijn we afgelopen april ,tot onze grote tevredenheid ,geweest :cheer:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rami schreef:
Ik heb zoiets op Center Parcs gehad :schrik: We zaten daar rond de kerst heel wat jaren geleden en hadden Dusty en Boy bij ons... (Xkees en dober).
We hadden voor 1e kerstdag een vleesschotel besteld, er stond genoteerd dat er honden in het huisje zaten en dat ze absoluut niet naar binnen mochten mochten wij er niet zijn, maar het vlees wat toch geheel afgedekt was en het vroor dat het kraakte, in de naastgelegen berging konden zetten. Want ze konden niet precies zeggen hoe laat ze het kwamen bezorgen.
We waren zwemmen en ik was iets vergeten mee te nemen dus was ff snel alleen teruggegaan naar het huisje, naar binnen deur dicht en hetgeen ik nodig had op aan het zoeken... hoor ik ineens de deur achter me open gaan en staan daar 2 totaal vreemde mannen in het huisje met een vleesschotel... Kon nog net de honden vastgrijpen... :schrik: Oh we dachten dat u niet thuis was... :oohja: Nee meneer dat zou zo maar kunnen kloppen maar dan heb je nog niet binnen te komen als dat diverse malen is aangegeven en ook nog op de voordeur geplakt was met een briefje.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

malinois schreef:
Rami schreef:
Ik heb zoiets op Center Parcs gehad :schrik: We zaten daar rond de kerst heel wat jaren geleden en hadden Dusty en Boy bij ons... (Xkees en dober).
We hadden voor 1e kerstdag een vleesschotel besteld, er stond genoteerd dat er honden in het huisje zaten en dat ze absoluut niet naar binnen mochten mochten wij er niet zijn, maar het vlees wat toch geheel afgedekt was en het vroor dat het kraakte, in de naastgelegen berging konden zetten. Want ze konden niet precies zeggen hoe laat ze het kwamen bezorgen.
We waren zwemmen en ik was iets vergeten mee te nemen dus was ff snel alleen teruggegaan naar het huisje, naar binnen deur dicht en hetgeen ik nodig had op aan het zoeken... hoor ik ineens de deur achter me open gaan en staan daar 2 totaal vreemde mannen in het huisje met een vleesschotel... Kon nog net de honden vastgrijpen... :schrik: Oh we dachten dat u niet thuis was... :oohja: Nee meneer dat zou zo maar kunnen kloppen maar dan heb je nog niet binnen te komen als dat diverse malen is aangegeven en ook nog op de voordeur geplakt was met een briefje.
Wat een oenen heb je er toch bij :ugh:
Ik vond het wel echt jammer hoor ,we zijn daar zeker 10 jaar lang met veel plezier heengegaan.
Toen besloten de eigenaren van het huisje het in de verhuur te gooien ,eerst verhuurde ze het enkel aan kennissen en verder niet ,en toen begon het gedonder.
Eerst kwam dat mens aanwaaien om gezellig een bakkie bij ons te doen :piew: en een dag later stond die kerel ineens in de tuin.
Ik baalde er wel van maar ik heb geen leuke vakantie als er mensen onaangekondigd plots voor mijn neus staan.
Bij het huren geef ik altijd heel duidelijk aan ,zeker toen Orson er nog was,dat ik honden bij me heb die niet zomaar benaderbaar zijn door vreemde.
Heb het ook met andere huisjes nog nooit gehad dat het wel gebeurde enkel daar,vandaar onze keuze om daar maar niet meer heen te gaan :ugh:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

tineke schreef:Dus nee hier wordt de roze spuit niet losjes gehanteerd ,zou ik een hond treffen die ik zelf echt een maatschappelijk onaanvaardbaar risico vond wat niet te begeleiden of te voorkomen is dan zou ik er wel voor kiezen overigens.
Helemaal mee eens. Maar dat heeft niks met een hap uit waaksheid of een beet uit "zelfverdediging" te maken. Mocht ik een hond hebben die behoorlijk aan de maat was en die echt op kinderen zou jagen en loeren om ze te grijpen dan was het voor mij ook einde verhaal. :19: Kijk, dat zijn risico's die je maatschappelijk gezien niet echt kan gaan nemen. Al doe je nog zo je best, een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar een hond die behoorlijk waaks is of een hond die snapt of bijt als iemand hem toch moet gaan aaien, daar heb ik zelf niet zulke grote problemen mee. Leuk is het niet, normaal voor honden is dat nu eenmaal wel. Dat valt binnen de marge van wat een hond is. Iedereen kent wel een hond die kan bijten of heeft er een gekend. En bijna niemand is er door gebeten. Het valt binnen de marge van een waak en verdedigingshond om de buurman in de kuiten te bijten die achterom komt. Het valt binnen de marge van vrijwel elk ras om als het in een hoekje gedreven wordt te snappen naar een kind als hij daar niet aan gewend is of niks van moet hebben. Dat soort dingen kun je als eigenaar gewoon meenemen in hoe je de hond begeleid. :U:

Dus ik vind het verbazend om te lezen dat hier mensen zeggen dat hun hond wel de tanden laat zien naar neefjes en nichtjes maar bij een bijt-incident afgemaakt wordt. :hmmm: Wat doet die hond dan in de kamer bij die kinderen? :denken: Dan bescherm je in mijn beleving het leven van je eigen hond niet en ook de kinderen niet. Dus als ik kinderen had dan liepen ze dus niet in huis bij tante die grommende herders heeft maar die bij hoog en laag beweert dat ze mijn kinderen nooit zullen bijten. Dan maar even in de kennel. Zit de hond ook veilig gezien de gevolgen als hij wel de beheersing eens moest verliezen of het kind struikelt en dondert op de grommende hond. Want wat gebeurd er dan? Hond naar de DA en kind naar de EHBO? :schrik:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Ik sluit me helemaal bij je aan laeken.
Neem je hond in bescherming en zet hem apart als je weet dat hij de aanwezigheid van kinderen niet trekt, dat ben je namelijk verplicht aan je hond.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

laeken schreef:
Dus ik vind het verbazend om te lezen dat hier mensen zeggen dat hun hond wel de tanden laat zien naar neefjes en nichtjes maar bij een bijt-incident afgemaakt wordt. :hmmm: Wat doet die hond dan in de kamer bij die kinderen? :denken: Dan bescherm je in mijn beleving het leven van je eigen hond niet en ook de kinderen niet. Dus als ik kinderen had dan liepen ze dus niet in huis bij tante die grommende herders heeft maar die bij hoog en laag beweert dat ze mijn kinderen nooit zullen bijten. Dan maar even in de kennel. Zit de hond ook veilig gezien de gevolgen als hij wel de beheersing eens moest verliezen of het kind struikelt en dondert op de grommende hond. Want wat gebeurd er dan? Hond naar de DA en kind naar de EHBO? :schrik:
Nou zeg, gaat hij lekker.
Ik heb vermoedelijk een compleet ander beeld van bijten dan jullie, gezien onder bijten hier al verstaan wordt als er een blauw plekje tevoorschijn komt :wink:

Over de hond is hier trouwens al eens gestruikeld. Een hoop verontwaardigd kabaal en een hond die zich elders is gaan neerleggen + naar het kind gezegd dat hij moet kijken waar hij loopt.

Het is voor jou natuurlijk wel goed en stoer om te zeggen dat al jouw herders gebeten hebben zeg. Ho ho, uit angst en met de voorste tandjes vermoedelijk zal het wel zijn. En tgoch, het leverde misschien wel een druppeltje bloed op. Geweldig en indrukwekkend hoor, zo'n bijtmonster. :E:
Mijn honden zijn gelukkig zelfzeker en stabiel, daar kan al eens iets fout gaan zonder dat die meteen in een uitermate hevige en overdreven schrikreactie moeten gaan reageren.
En de kinderen lopen gezellig tussen die hond en spelen ermee. En in huis tonen ze er nog eens respect voor ook.

Gaat al 6 jaar super en geweldig, terwijl er bij momenten al 5 gastjes tussenlopen en de 6de op komst is.
Dat jouw honden ze al aan stukken zouden gebeten hebben, zegt dan meer over jouw begeleiding dan over de mijne.

Ik zal wel niet beantwoorden aan de maatstaaf herder die alles en iedereen doormidden bijten en woest grommend de buurt doorvliegt en bekend staan als de schrik van het dorp. Dat wel.
maar ik vind het wel fijn hoor, zo'n honden.
Ik heb natuurlijk ook niets dat moet verlengd worden, dus ik kan het me permitteren om ze openbaar een knuffel te geven en aan mensen te zeggen dat ze geen schrik moeten hebben, dat het gewoon fijne, leuke honden zijn die prima stabiel in hun hoofd zitten :ok:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

maart schreef:
laeken schreef:
Ik heb vermoedelijk een compleet ander beeld van bijten dan jullie, gezien onder bijten hier al verstaan wordt als er een blauw plekje tevoorschijn komt :wink:

Over de hond is hier trouwens al eens gestruikeld. Een hoop verontwaardigd kabaal en een hond die zich elders is gaan neerleggen + naar het kind gezegd dat hij moet kijken waar hij loopt.

Het is voor jou natuurlijk wel goed en stoer om te zeggen dat al jouw herders gebeten hebben zeg. Ho ho, uit angst en met de voorste tandjes vermoedelijk zal het wel zijn. En tgoch, het leverde misschien wel een druppeltje bloed op. Geweldig en indrukwekkend hoor, zo'n bijtmonster. :E:
Mijn honden zijn gelukkig zelfzeker en stabiel, daar kan al eens iets fout gaan zonder dat die meteen in een uitermate hevige en overdreven schrikreactie moeten gaan reageren.
En de kinderen lopen gezellig tussen die hond en spelen ermee. En in huis tonen ze er nog eens respect voor ook.

Gaat al 6 jaar super en geweldig, terwijl er bij momenten al 5 gastjes tussenlopen en de 6de op komst is.
Dat jouw honden ze al aan stukken zouden gebeten hebben, zegt dan meer over jouw begeleiding dan over de mijne.

Ik zal wel niet beantwoorden aan de maatstaaf herder die alles en iedereen doormidden bijten en woest grommend de buurt doorvliegt en bekend staan als de schrik van het dorp. Dat wel.
Ik heb natuurlijk ook niets dat moet verlengd worden, dus ik kan het me permitteren om ze openbaar een knuffel te geven en aan mensen te zeggen dat ze geen schrik moeten hebben, dat het gewoon fijne, leuke honden zijn die prima stabiel in hun hoofd zitten :ok:
Voor mij is een blauwe plek geen bijten, de buurman noemt het wel zo :wink:
Bijten is gaten maken naar mijn mening.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
maart
Zeer actief

Selene schreef: Voor mij is een blauwe plek geen bijten, de buurman noemt het wel zo :wink:
Bijten is gaten maken naar mijn mening.
Bijten is ganse stukken kapot doen. Los je niet op met een pleistertje en een tetanus injectie.

Als ik dan al lees dat ze het al doortrekken naar snauwen en happen naar een vreemde en dan beweren dat ik gezegd heb dat ik ze dan ook maar laat inslapen, denk ik er ook maar het mijne van hoor.
heb ik nergens geschreven.

Maar goed, een stok om te slaan en sensatie te schoppen vind je overal wel natuurlijk :wink:

het wordt zwaar overdreven, zie ik wel aan de 'bijt-incidenten' die hier voorbij komen. Ik word elke week gebeten op die manier :schrik: :schrik:
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

Inmiddels ca 35 jaar geleden. Zoonlief net wandelende peuter loopt op minstens een meter afstand langs de in zijn mand liggende hond(kruizing Drentx Langhaar). Hond knalt zonder enig signaal uit de mand en grijpt het kind godzijdank precies op de plaats van de luier.
Voor mij einde vertrouwen in de hond en zoonlief is mij te dierbaar.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

maart schreef:
laeken schreef:

Ik reageer zo omdat jij over kronkels en hersentumoren praat als oorzaak voor een evt bijtincident. Jij negeert het feit dat je er zelf ook een aandeel in kan hebben. Mocht het ooit zover komen dat een hond van mij iemand bijt dan zal ik de oorzaak bij mezelf zoeken. Nooit bij de hond. De kans dat deze dat doet omdat hij ineens een kronkel of hersentumor heeft is er nauwelijks. Jij praat alsof het nooit aan jou kan liggen. Stoort me mateloos. En dan dat spuit erin verhaal omdat hij dan sowieso een kronkel of tumor moet hebben. Hoe weinig verantwoordelijkheid wil je zelf nemen?

En wat je over mijn honden beweert? Ene oor in, andere uit. Je kent ze niet en je kent mij niet. :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief

laeken schreef:
Ik reageer zo omdat jij over kronkels en hersentumoren praat als oorzaak voor een evt bijtincident. Jij negeert het feit dat je er zelf ook een aandeel in kan hebben. Mocht het ooit zover komen dat een hond van mij iemand bijt dan zal ik de oorzaak bij mezelf zoeken. Nooit bij de hond. De kans dat deze dat doet omdat hij ineens een kronkel of hersentumor heeft is er nauwelijks. Jij praat alsof het nooit aan jou kan liggen. Stoort me mateloos. En dan dat spuit erin verhaal omdat hij dan sowieso een kronkel of tumor moet hebben. Hoe weinig verantwoordelijkheid wil je zelf nemen?

En wat je over mijn honden beweert? Ene oor in, andere uit. Je kent ze niet en je kent mij niet. :wink:
Nee, jij reageert zo omdat je persé gelijk wilt halen en dan maar dingen neerzet die ik totaal niet geschreven heb, maar omdat je gewoon zo wilt reageren omdat je als heilige uit de bus wilt komen en ik afgeschreven word als iemand die geen verantwoordelijkheid naar de honden toeneemt.

dat is niet zo. Een hoop dingen die je neerschrijft (zoniet de meeste) heb ik niet geschreven, noch beweerd.

Ik zie mijn honden gewoon niemand van ons bijten. Let wel, van ONS. Als mijn neefjes binnenkomen, dan heeft mijn hond ten eerste al lang de auto herkend en ten tweede herkent ze prima hun stemmen. Dat resulteert in een piepende hond, omdat ze hen wil begroeten (niet zozeer mijn neefjes, als wel hun ouders).
in dat opzicht is ze totaal niet anders als dan wanneer ik binnenkom.

Stel dat ze binnen zijn en ze vliegt er ineens naartoe en ze begint ze te bijten, dan ja, dan is er iets fout :19: idem moest ik hier nu zitten te typen en ze valt mij ineens aan. Fout.

Stel dat mijn neefjes haar beginnen te plagen waarop mijn hond snauwt (bijten zal die nog steeds niet doen :19: ), scheelt er uiteraard niets aan de hond. Fout ligt dan bij hun en de verantwoordelijkheid ligt bij mij.
Als ik zo stom ben om een bal te gooien terwijl zij er bij staan en één van hun pakt sneller dan mijn hond de bal waarop zij de bal van hun afpakt, ligt alles bij mij.

Maar daarover gaat het topic niet. Noch mijn reacties. Die gaan over bijten, bijten uit het niets.
En nee, dat doen mijn normale honden niet naar ons of naar onze familie. Doen ze dit wel, dan is er inderdaad iets fout bij hun.

Dat de rest er vreemden, snauwtjes of een hapje bij betrekken, moeten zij weten. Dat zijn woorden van hun en niet mij, ondanks dat je anders wil laten overkomen.

wat betreft je laatste zin, volledig van toepassing op mij ook hoor. :wink:
Mocht het ooit zover komen dat een hond van mij iemand bijt dan zal ik de oorzaak bij mezelf zoeken.
Dat hebben ze toch al allemaal gedaan van jou, al jouw honden? Wordt wel eens tijd dat je die oorzaak dan ontdekt hé. Misschien zelf geen herders nemen dan maar, want nee, die bijten niet standaard allemaal eens een keer in hun leven hoor. Is een fabeltje, wel een hardnekkig. Maar het blijft een verzinseltje, al is het wel makkelijk als excuus te gebruiken dan als het wel gebeurd :wink:
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
Hoe jij naar bijten kijkt is niet hoe de doorsnee burger en al zeker niet de wetgever naar bijten kijkt dus ja, vanuit dat standpunt wordt hier dus gediscussiëerd.
o, dus je moet meedoen met de kudde en al helemaal geen eigen mening geven of zeggen.
Dan trek ik me terug. Dan hebben ze al tientallen bijt-incidenten op hun naam en nee, ik laat ze niet inslapen :U:

Inge O schreef: En dit soort reactie :
maart schreef:Het is voor jou natuurlijk wel goed en stoer om te zeggen dat al jouw herders gebeten hebben zeg. Ho ho, uit angst en met de voorste tandjes vermoedelijk zal het wel zijn. En tgoch, het leverde misschien wel een druppeltje bloed op. Geweldig en indrukwekkend hoor, zo'n bijtmonster.
...vind ik uitermate flauw, alsof bijten met de voorste tandjes een hond tot een belachelijk waardeloos angstig schepsel zou maken. Dat zit gewoon in het taalrepertoire van elke normale hond en heeft niks met onzekerheid maar alles met 'geen schade maken als het ook zonder kan' te maken en is wat dat betreft dus alleen maar toe te juichen.
Een IPO-hond en -beet is niet de maatstaf van normaal hondengedrag hoor, in tegendel, dat is eerder een gekunsteld exces.
Het IPO heeft hier niets mee te maken. Mijn honden hun beten zijn trouwens aangeboren.
Een hond die met de voorste tandjes bijt, is onzeker.

Maar dat zal ook wel niet de mening van de gemiddelde burger, dus ik zal dan wel in deze meedoen. Een beet met de bedoeling geen schade te maken, want hé, het kan anders ook hoor.

dat doen mijn honden trouwens. komen zelf geen blauwe plekken aan te pas. Maar dat ligt uiteraard aan mijn begeleiding :O: Ik moet ze vanaf af aan stimuleren en leren blauwe plekken bij mensen te maken. Want dat doen herders en waakhonden :oohja:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

maart schreef: Het IPO heeft hier niets mee te maken. Mijn honden hun beten zijn trouwens aangeboren.
:denken: Hoezo dat?
Charlie heeft met haar voortanden een schreeuwende meneer die had geprobeerd zijn potloodje aan mij te venten in zijn billen gebeten.
Die was (en is) niets onzeker hoor.
Er direct vol in hangen daar had ik mijn bedenkingen bij gehad, dit vond ik niet meer dan logisch :U:
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef:
Inge O schreef:
Hoe jij naar bijten kijkt is niet hoe de doorsnee burger en al zeker niet de wetgever naar bijten kijkt dus ja, vanuit dat standpunt wordt hier dus gediscussiëerd.
o, dus je moet meedoen met de kudde en al helemaal geen eigen mening geven of zeggen.
Dan trek ik me terug. Dan hebben ze al tientallen bijt-incidenten op hun naam en nee, ik laat ze niet inslapen :U:
Ja, wist je dat niet, ik blaat toch ook altijd met de kudde mee?

Daar gaat het hem toch niet om, het gaat om appelen en peren vergelijken - als iedereen hier bij 'bijten' een bepaalde voorstelling heeft en jij hebt er een andere maar je zegt niet welke en plaatst vanuit die andere visie een reactie dan is het niet meer dan logisch dat er misverstanden onstaan en die heb je dan in dit geval aan jezelf te danken.
Dan kan er nog steeds gevraagd worden naar meer uitleg, daar hoeft niet meteen een ganse verzameling van troepen gehaald worden die eens met zijn allen woorden gaan verdraaien en conclusies trekken uit feiten die niet geschreven zijn.

Maar ok, vanaf nu voort dan eerst maar eens van alles de definities vragen vooraleer er iets mag gezegd worden. :ok: [/quote]

Inge O schreef:
maart schreef:
Inge O schreef: En dit soort reactie :
maart schreef:Het is voor jou natuurlijk wel goed en stoer om te zeggen dat al jouw herders gebeten hebben zeg. Ho ho, uit angst en met de voorste tandjes vermoedelijk zal het wel zijn. En tgoch, het leverde misschien wel een druppeltje bloed op. Geweldig en indrukwekkend hoor, zo'n bijtmonster.
...vind ik uitermate flauw, alsof bijten met de voorste tandjes een hond tot een belachelijk waardeloos angstig schepsel zou maken. Dat zit gewoon in het taalrepertoire van elke normale hond en heeft niks met onzekerheid maar alles met 'geen schade maken als het ook zonder kan' te maken en is wat dat betreft dus alleen maar toe te juichen.
Een IPO-hond en -beet is niet de maatstaf van normaal hondengedrag hoor, in tegendel, dat is eerder een gekunsteld exces.
Het IPO heeft hier niets mee te maken. Mijn honden hun beten zijn trouwens aangeboren.
ja, daar zit onzekerheid bij maar niet het soort onzekerheid om smalend over te doen, eerder om toe te juichen. Zo'n hond is op dat moment onzeker omdat hij zelf ook absoluut niet wil bijten maar naar zijn gevoel niet anders kan dus verwittigt hij, met de voorste tandjes.
Maar nee, jij hebt zeker liever dat ze er meteen vol invliegen maar hé, je hebt dan wel een zekere hond hoor :ok: .
Ik heb dat uiteraard niet liever. Dat doen ze ook niet en dat zeg ik hier. het moment dat ze zeker zijn dat dat ok is, dan houdt het op, want geen enkele reden kan aangehaald worden dat het ok is om dat gedrag te vertonen in het dagelijkse leven, al helemaal niet naar eigen "roedel" toe.
Inge O schreef:
Maar dat zal ook wel niet de mening van de gemiddelde burger, dus ik zal dan wel in deze meedoen. Een beet met de bedoeling geen schade te maken, want hé, het kan anders ook hoor.

dat doen mijn honden trouwens. komen zelf geen blauwe plekken aan te pas. Maar dat ligt uiteraard aan mijn begeleiding :O: Ik moet ze vanaf af aan stimuleren en leren blauwe plekken bij mensen te maken. Want dat doen herders en waakhonden :oohja:
Wat zei jij ook alweer over laeken die jou allerlei woorden in de mond legde :denken: ?
Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten?
Maakt het ineens zo plezant niet meer als het zelf ook eens gebeurd hé :wink:
maart
Zeer actief

dagmar88 schreef:
maart schreef: Het IPO heeft hier niets mee te maken. Mijn honden hun beten zijn trouwens aangeboren.
Charlie heeft met haar voortanden een schreeuwende meneer die had geprobeerd zijn potloodje aan mij te venten in zijn billen gebeten.
Er direct vol in hangen daar had ik mijn bedenkingen bij gehad, dit vond ik niet meer dan logisch :U:

Zie Inge O haar antwoord.
het zal toch van haar kant uit meer geloofd en aanvaard worden dan wanneer ik het beweer :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

maart schreef:
dagmar88 schreef:

Zie Inge O haar antwoord.
het zal toch van haar kant uit meer geloofd en aanvaard worden dan wanneer ik het beweer :mrgreen:
Het was inderdaad een waarschuwing, oprotten of anders.
Die 'of anders' maakt ze wel waar in een bedreigende situatie waar niet op die waarschuwing gereageerd wordt.
Ze is er gewoon van overtuigd dat ze alles aan kan en terug dreigen afdoende is.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”