Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maeve schreef:
iones schreef:
ranetje schreef: :?
Grommen niet verbieden.
Hond en kind uit die situatie halen, hond in de mand afleggen en kind niet toestaan bij die mand te komen
Verbieden om te grommen is de eerste stap naar direct uitvallen zonder waarschuwing.
Toch grommen verbieden om aan te geven aan de hond dat hij het kind niet mag bedreigen. MAar inderdaad wel iets doen met de signalen van de hond, en niet de situatie laten zoals die is.
Kind en hond inderdaad bij elkaar weghouden.
Dat ligt er aan. Als mijn hond al grommend op iemand af loopt corrigeer ik hem, niet dreigen! Maar als hij bijvoorbeeld op zijn plaats ligt en gromt omdat er iemand naar hem toe komt haal ik hem uit die situatie. Zoals Ranetje zegt, dan is grommen een waarschuwing en als hij dat niet mag slaat hij die stap over en bijt meteen.
Dan zouden al mijn honden gelijk in de aanval gaan .
Dus ik mag wel oppassen. :schrik:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Kijk en als iedereen nu weet doet en handeld dan is er niets aan de hand .
Helemaal mee eens :ok:

En o, ik reageer dus niet op Kees. :pffff:
Hoe krijg ik die laatste zin im mijn onderschrift.? :denken:

Was een vraag en geen reaktie op Nanna hoor. :pffff:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

bouvierpoedel schreef:
Muk schreef: Niet mee eens. Ik vind het helemaal niet vreemd als er mensen / kinderen bang zijn voor honden. En daar hou ik ook rekening mee, want als hondenbezitter is dat het minste wat je kunt doen. Mijn moeder is bijvoorbeeld bang voor honden, dus ik hou onze hond van haar weg.
En ik help ook kinderen die bang zijn voor honden om goed met honden om te gaan en er hopelijk later niet meer bang voor te zijn.

En natuurlijk mag mijn hond niet achter gillende en rennende kinderen aan, ongeacht of het kind bang is of niet. Is een kwestie van hondenopvoeding.
Kijk en als iedereen nu weet doet en handeld dan is er niets aan de hand .
Klopt, maar het merendeel van de hondenbezitters verdiept zich hier te weinig in. Sterker nog, het merendeel van de hondenbezitters verdiept zich sowieso nauwelijks in wat zij in huis halen. Laat staan dat zij echt moeite doen om de hond te bieden wat die nodig heeft én om te kijken of het ras wel bij hun past.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Maeve schreef: Dat ligt er aan. Als mijn hond al grommend op iemand af loopt corrigeer ik hem, niet dreigen! Maar als hij bijvoorbeeld op zijn plaats ligt en gromt omdat er iemand naar hem toe komt haal ik hem uit die situatie. Zoals Ranetje zegt, dan is grommen een waarschuwing en als hij dat niet mag slaat hij die stap over en bijt meteen.
Dat klopt. Ik vind ook wel dat een hond mag waarschuwen en dat het juist goed is dat hij dat doet. Het is ook een voor mensen duidelijkere manier omdat ze andere signalen (ogen die verstrakken, oren die plat gaan liggen) vaak missen.

Maar toch is inderdaad bijten de volgende stap. En je moet hem wel laten weten dat hij dat niet mag. Als een hond weg denkt te kunnen komen met grommen, denkt hij misschien ook met bijten weg te kunnen komen, want ieder levend wezen gaat op een dag zijn grens verleggen.

En dan is het ook natuurlijk de mate waarin je corrigeert. Indien een hond gromt om de ander weg te houden, corrigeer ik dat zelf met een "uh!". Dat is geen strenge correctie, het is slechts laten weten dat je dat afkeurt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Muk

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Kijk en als iedereen nu weet doet en handeld dan is er niets aan de hand .

Jaja :hmmm:

Naar je profiel en dan iets met je onderschrift aanklikken en deze tekst boven of onder je plaatje zetten. :pffff:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jip schreef:en toch he.......een mens gaat uit instinct gillen en wegrennen bij angst.......
een hond reageert daarop door erachteraan te gaan rennen en (soms)ook te bijten.......

ik krijg hier een beetje het idee dat het bijten van de hond wordt goedgepraat..........want dan had het kind maar niet moeten gillen... :19:

Maar dat is natuurlijk onzin want dit soort honden kunnen ook getriggert worden door een rennend kind(wat niet gilt) of een kind wat met de handen staat te wapperen.........of een kind wat met vreemde muts op verstoppertje speelt en in de struiken zit en jij komt er langs met je hond (heb ik meegemaakt...... :80: )of een kind met een bal....een jogger..een fietser......

Komt er dus op neer dat kinderen niet meer mogen buiten spelen omdat er mensen zijn die dit soort honden willen houden?
Dan lees ik het anders denk ik :wink:

De baas moet zorgen dat het niet gebeurt ook al gaan kinderen gillend op de vlucht voor een hond.
Punt is dat zoiets wel een keer kan gebeuren.
Ook bij verantwoordelijke bazen.

Misschien is het dan beter om alle honden maar verplicht een muilkorf om te doen voor ze het huis verlaten. :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Mensen moeten toch ook leren omgaan met elkaars culturen, waarmee ik bedoel dat ze dus elkaar leren accepteren en bepaalde gewoontes leren te begrijpen? En dit gaat - afgaande op de geschiedenis - ook niet zonder slag of stoot. MAar het is wel mogelijk.

En zo vind ik eigenlijk ook dat er in de maatschappij nu eenmaal honden leven en dat mensen dat óók moeten accepteren. Dat ze maar moeten leren omgaan met evt. angsten, en deze niet als schuld moeten neer leggen bij de hond en zijn baas.
Wat niet wil zeggen dat ze moeten accepteren dat ze ongewild benaderd worden door een hond. Maar wel dat het gebeurt dat ze gepasseerd worden met baas en hond.

In het leven in deze maatschappij krijg je gewoon te dealen met bepaalde dingen, omdat het erbij hoort.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Er is een gevoelige snaar geraakt :LOL: :LOL: :cheer:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:

Voor jou een vraag, voor mij een weet ;-)
Nou wordt het wel erg complex, al die dubbele, elkaar tegensprekende boodschappen.
Straks moet ik ook nog na gaan denken hier.
Wiel
bouvierpoedel
Zeer actief

Tamara. schreef:Er is een gevoelige snaar geraakt :LOL: :LOL: :cheer:
Zul je harder je best moeten doen lieverd mijn humor en realisme winnen het nog altijd van mijn gevoelige snaar . :engel:
Die niet zo strak gespannen staat. :wink:
Muk

iones schreef:Mensen moeten toch ook leren omgaan met elkaars culturen, waarmee ik bedoel dat ze dus elkaar leren accepteren en bepaalde gewoontes leren te begrijpen? En dit gaat - afgaande op de geschiedenis - ook niet zonder slag of stoot. MAar het is wel mogelijk.

En zo vind ik eigenlijk ook dat er in de maatschappij nu eenmaal honden leven en dat mensen dat óók moeten accepteren. Dat ze maar moeten leren omgaan met evt. angsten, en deze niet als schuld moeten neer leggen bij de hond en zijn baas.
Wat niet wil zeggen dat ze moeten accepteren dat ze ongewild benaderd worden door een hond. Maar wel dat het gebeurt dat ze gepasseerd worden met baas en hond.

In het leven in deze maatschappij krijg je gewoon te dealen met bepaalde dingen, omdat het erbij hoort.
Ik zie niet in wat een andere cultuur te maken heeft met gillende kinderen. Hier zijn het vooral de blanke, Hollandsche kinderen die gillen. Is soms irritant, maar IK heb als hondeneigenaar er maar voor te zorgen dat mijn hond niets doet of getriggerd wordt. Dat betekent ook dat ik bepaalde, scherpere rassen beter niet in huis kan halen, omdat die niet passen in deze wijk.
Muk

Nanna schreef:
;-) Welnee. Gewoon een lolletje.
Ben jij trouwens altijd zo humorloos? Ik vind de zuurgraad in jouw berichten meestal van ongekende hoogte.
Ik hoop toch echt voor je dat je in het dagelijks leven wat meer ontspannen bent :ok:
:O:

Ojee, dit wordt rellen.
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Je kunt bij dit soort dingen nooit een zwart wit beeld hebben,ieder indecent moet afzonderlijk en eerlijk bekeken worden.

Ik heb het gehad met Juul(fransje)er speelt hier een vriendje in huis en die zit haar te aaien,plots blaast hij haar vol in het gezicht en Juul geeft gelijk een snap in zijn bovenlip,ik sta er met mijn neus boven op.
Het gebeurt gewoon in een seconde,natuurlijk vindt je het niet leuk,maar het was wel een natuurlijke reactie van Juul.
Heb het verhaal uitgelegd aan de ouders en die hadden zoiets van eigen schuld,moet je maar niet klieren.
Dit voorval heeft echt mijn vertrouwen in Juul niet geschaad.

Maar ik heb een paar maanden terug wel een Franse Bull in laten slapen,deze had ik opgenomen,daar hij erge dominantie problemen had, in elk huis waar hij was mensen gegrepen.
Hij was 2 jaar en al 4 x "verhuist",ik heb hem 4 maand gehad en hij heeft ons ook aangevallen,daar hij ook hele leuke kanten had,hebben we geprobeerd en getracht hem weer in goede banen te krijgen.
Voor mij was het een super hondje,maar na die 4 maand en hij zich hier gesetteld had,besloot hij mijn jongste zoon aan te vallen,dit gebeurde zonder aanwijzing en ook onregelmatig.
Het probleem van Diesel was,dat wanneer hij in de aanval ging,hij niet meer te stoppen was en bleef komen.
Ik heb toen de knoop door gehakt en heb hem in laten slapen.
En ja,ik weet dat er vast iemand was,die wel met hem verder had gekund,maar die was niet voor handen en hoe lang en hoe vaak laat je een hond verkassen?
Muk

Jip schreef:
Muk schreef: Ik zie niet in wat een andere cultuur te maken heeft met gillende kinderen. Hier zijn het vooral de blanke, Hollandsche kinderen die gillen. Is soms irritant, maar IK heb als hondeneigenaar er maar voor te zorgen dat mijn hond niets doet of getriggerd wordt. Dat betekent ook dat ik bepaalde, scherpere rassen beter niet in huis kan halen, omdat die niet passen in deze wijk.
Nou culturen hebben er wel degelijk mee te maken hoor........bv Turkse mensen vinden honden vies......zo liep ik eens met mijn Schapendoes te wandelen en er komt een Turks jochie aan die begint te spugen op mijn hond...... :19:
Jawel, dat klopt ook. Maar angst voor honden en dan gaan gillen en rennen is niet specifiek voor de buitenlandse medemens weggelegd.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

bouvierpoedel schreef:
kipo schreef:zo, bijgelezen.

Ik vind dat je te allen tijde verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond. Ook als kinderen dingen doen die niet handig zijn. Ik vind ook dat elke hond moet leren om te gaan met onverwachte situaties, zodat de kans dat hij uit schrik bijt een pak kleiner wordt. En als je een hond hebt die wat makkelijk geprikkeld raakt, dien je daar alert op te zijn als eigenaar.

Ik vind ook dat kinderen moeten leren hoe ze met honden om moeten gaan, ongeacht of ze er thuis een hebben of niet. Honden zijn in onze maatschappij net zo gewoon als auto´s. Iedereen leert zijn kinderen dat ze moeten uitkijken met oversteken, niet zomaar de straat op lopen enz. Leer ze dan ook geen vreemde honden te benaderen en niet gillend wegrennen of slaan of aan de oren trekken. Ik besef dat dit een utopie is, maar dromen mag (toch :F: ). Overigens bedoel ik hier niet mee dat kinderen niet meer mogen spelen als er een hond in de buurt is, het moet niet gekker worden.

Blijft echter wel, dat kinderen en honden soms onverwachte dingen, ongeacht hoe goed ze beide zijn opgevoed en je kunt niet alles voorkomen en dan zul je per situatie moeten beoordelen wat de consequenties moeten zijn en die hangen voor mij af van de intentie van de hond, de aard van de verwondingen en de reactie van de eigenaar.

kleine anecdote; ik kwam gisteren thuis van werken en hoor het buurmeisje van 8 of 9 hysterisch gillen, kind was volslagen over de rooie, want er liep een kip hun tuin in. Niet dat kinderen nooit ergens bang voor mogen zijn, maar ik vind het een gebrek in de opvoeding als kinderen voor alle dieren bang zijn.
Net als puppen opvoeden is het de herhaling van , wat voor kinderen ook op gaat.
Zou wel makkelijk zijn dat je bij de eerste les al gelijk dat af/aangeleerd hebt en het voor de rest van je leven in je kop hebt zitten.
Als je hond na 5 keer nog onzeker voor iets is waarom mag een kind dan niet bang zijn bij iets.
Het heet niet voor niets kind of pup.
Waarom mag een volwassene wel bang zijnn voor paarden spinnen muisjes ratten slangen en moet een kind maar gelijk zijn angsten overboord zetten terwijl het kind nog geen eens volwassen is.
Een pup mag wel bang zijn voor kinderen ,maar omgedraaid niet.
Een pup die een kip ziet lopen daar word een leer procesje van gemaakt en verterend gelachen en als een kind de bibbers krijgt van een kip dan moet het normaal doen want anders hebben de ouders tekort geschoten in de opvoeding.
:denken: :19:
..
Ik zeg toch nergens dat kinderen in 1 keer alles moeten snappen :19: Ouders moeten imo de moeite nemen om hun kinderen dingen te leren en net zo goed als je ze leert omgaan met verkeer moet je ze leren omgaan met dieren, vind ik. En net als met een pup kost dat tijd en moeite. Volwassenen die bang zijn voor paarden, spinnen en wat dan ook, waren eens kinderen, die ook niet geleerd hebben om niet bang te zijn. Bang zijn voor iets veroordeel ik ook niet, maar volslagen hysterisch worden is onnodig en een kind van 8 is oud genoeg om anders geleerd te kunnen hebben.
Laat ik die laatste zin anders formuleren: als je kind van 8 hysterisch wordt van een kip, was 'ie waarschijnlijk al bang toen 'ie nog veel kleiner was en vind ik, dat je als ouder daar iets mee had moeten doen.
Muk

Nanna schreef:
Muk schreef: IK heb als hondeneigenaar er maar voor te zorgen dat mijn hond niets doet of getriggerd wordt. Dat betekent ook dat ik bepaalde, scherpere rassen beter niet in huis kan halen, omdat die niet passen in deze wijk.
Nou, dat heb ik op het HF vaak andersom mogen lezen hoor.
Dat mensen toch zeker wel honden van "een zwaar kaliber" in huis mochten hebben (mot ik tog zeker zelluf wetuh, hep ik reg op) en dat die verwende überkinderen hun gilkop maar eens moesten houden omdat kaliberhond dat niet trekt. :19:
Dat zal best, maar ik vind dat onverantwoord. Ik wil best een berghond in huis hebben, maar dat past hier gewoon niet in de wijk. Dus de hond en mijzelf doe ik er dan geen plezier mee. En dan moet je het niet doen. Dan maar een suffe NF. :pffff: :mrgreen:
iones
Zeer actief

Muk schreef:
Ik zie niet in wat een andere cultuur te maken heeft met gillende kinderen. Hier zijn het vooral de blanke, Hollandsche kinderen die gillen. Is soms irritant, maar IK heb als hondeneigenaar er maar voor te zorgen dat mijn hond niets doet of getriggerd wordt. Dat betekent ook dat ik bepaalde, scherpere rassen beter niet in huis kan halen, omdat die niet passen in deze wijk.
De maatschappij bestaat nu eenmaal uit gewoontes, manier van doen. De nederlandse cultuur (waarin honden worden gehouden), en inmiddels ook andere culturen van buitenaf met de daarbij horende gewoontes, zoals bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoekje.
Dat zijn gewoon feiten, en daar kunnen mensen moeilijk over gaan doen, of ze kunnen het gewoon laten want verder kan het immers geen kwaad.

En zo is het ook in deze maatschappij dat er veel mensen zijn die een hond hebben. Daar kunnen bepaalde mensen moeilijk over gaan doen, maar ze kunnen het ook laten omdat het geen kwaad kan.
Gewoon elkaar laten, elkaars bestaan accepteren. Accepteren dat iemand van een hond houdt en die dus als huisdier heeft en daarmee op straat wandelt. Niet daar moeilijk over gaan doen, niet hysterisch doen, gewoon die persoon daar met zijn hond laten lopen.
kipo schreef:
Ik zeg toch nergens dat kinderen in 1 keer alles moeten snappen :19: Ouders moeten imo de moeite nemen om hun kinderen dingen te leren en net zo goed als je ze leert omgaan met verkeer moet je ze leren omgaan met dieren, vind ik. En net als met een pup kost dat tijd en moeite. Volwassenen die bang zijn voor paarden, spinnen en wat dan ook, waren eens kinderen, die ook niet geleerd hebben om niet bang te zijn. Bang zijn voor iets veroordeel ik ook niet, maar volslagen hysterisch worden is onnodig en een kind van 8 is oud genoeg om anders geleerd te kunnen hebben.
Laat ik die laatste zin anders formuleren: als je kind van 8 hysterisch wordt van een kip, was 'ie waarschijnlijk al bang toen 'ie nog veel kleiner was en vind ik, dat je als ouder daar iets mee had moeten doen.
Helemaal mee eens.
Wat brengt het een mens of dier om de angst in stand te houden? Zeker een angst die irreeel is? Het kost negatieve energie, veroorzaakt vaak frustratie toe naar degene die het in de ogen van de bangerd veroorzaakt (terwijl die daar niets aan kan doen), en het heeft vaak ook nog intolerantie tot gevolg.

En dat bedoel ik dus met wat ik eerder zei, met elkaar gewoon láten, accepteren dat ze bestaan.
Laatst gewijzigd door iones op 11 aug 2012 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara.
Zeer actief

Nanna schreef:
Muk schreef:
Nanna schreef:
;-) Welnee. Gewoon een lolletje.
Ben jij trouwens altijd zo humorloos? Ik vind de zuurgraad in jouw berichten meestal van ongekende hoogte.
Ik hoop toch echt voor je dat je in het dagelijks leven wat meer ontspannen bent :ok:
:O:

Ojee, dit wordt rellen.
:mrgreen: Ik kijk wel uit. het was overigens alleen maar een kleine constatering plus een welgemeend adviesje. :flower:
Nee hoor, dit wordt zeker geen rellen. Daar ben ik te zuur voor :wink: Alleen bij mij is humor niet altijd meteen humor als het over poep en pies gaat :wink: En maak je over mij maar niet druk, ik ben uitermate ontspannen in het dagelijks leven en kunnen de mensen die mij kennen dat beamen :mrgreen:
iones
Zeer actief

Inge O schreef:
iones schreef: En dan is het ook natuurlijk de mate waarin je corrigeert. Indien een hond gromt om de ander weg te houden, corrigeer ik dat zelf met een "uh!". Dat is geen strenge correctie, het is slechts laten weten dat je dat afkeurt.
Zo doe ik het ook, ik laat mijn hond bij grommen (wat sowieso uitermate zeldzaam gebeurt) weten dat verdergaan geen optie is.
En uiteraard zal ik hem uit de situatie halen als dat ook maar enigszins mogelijk is.
En dat was alles wat ik bedoelde!
Muk

Nanna schreef:
Tamara. schreef: ik ben uitermate ontspannen in het dagelijks leven en kunnen de mensen die mij kennen dat beamen :mrgreen:
:ok: Gelukkig maar dan.
Daarom open je uit nijd in de koffiehoek een topic over woorden die je niet aanstaan zeker ;-)
:LOL:

Nee, dat staat er natuurlijk helemaal los van. :cool2:
bouvierpoedel
Zeer actief

Muk schreef:
Nanna schreef:
Tamara. schreef: ik ben uitermate ontspannen in het dagelijks leven en kunnen de mensen die mij kennen dat beamen :mrgreen:
Daarom open je uit nijd in de koffiehoek een topic over woorden die je niet aanstaan zeker ;-)

Ja hallo tuurlijk :neenee: anders had ze het hier wel neer geplempt ipv een topic starten. :oohja:
Tamara.
Zeer actief

Nanna schreef:
:lol1:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

iones schreef:
Muk schreef:
De maatschappij bestaat nu eenmaal uit gewoontes, manier van doen. De nederlandse cultuur (waarin honden worden gehouden), en inmiddels ook andere culturen van buitenaf met de daarbij horende gewoontes, zoals bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoekje.
Dat zijn gewoon feiten, en daar kunnen mensen moeilijk over gaan doen, of ze kunnen het gewoon laten want verder kan het immers geen kwaad.

En zo is het ook in deze maatschappij dat er veel mensen zijn die een hond hebben. Daar kunnen bepaalde mensen moeilijk over gaan doen, maar ze kunnen het ook laten omdat het geen kwaad kan.
Gewoon elkaar laten, elkaars bestaan accepteren. Accepteren dat iemand van een hond houdt en die dus als huisdier heeft en daarmee op straat wandelt. Niet daar moeilijk over gaan doen, niet hysterisch doen, gewoon die persoon daar met zijn hond laten lopen.
kipo schreef:
Helemaal mee eens.
Wat brengt het een mens of dier om de angst in stand te houden? Zeker een angst die irreeel is? Het kost negatieve energie, veroorzaakt vaak frustratie toe naar degene die het in de ogen van de bangerd veroorzaakt (terwijl die daar niets aan kan doen), en het heeft vaak ook nog intolerantie tot gevolg.

En dat bedoel ik dus met wat ik eerder zei, met elkaar gewoon láten, accepteren dat ze bestaan.
Ik heb nooit problemen met andere culturen. Het zijn altijd kaaskopjes die zo hysterisch lopen te doen en waarbij de ouders er apathisch naast staan.
Turkse mensen uit mijn wijk houden misschien niet van honden maar zij hebben hun kinderen uitstekend opgevoed wat dieren betreft.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Muk schreef:
Nanna schreef:
Dát vind ik pas kinderachtig :mrgreen: . Kinderachtiger dan het woord kutjoekel gebruiken.
Zeg dan recht in mijn bek dat je me niet moet, daar heb ik meer respect voor. Maar niet met een geniepige omweg.
Afbeelding
:80: Oh god het stomme wijf heeft het ook nog in haar onderschrift gezet. :LOL: :LOL: :LOL:
Tamara.
Zeer actief

Muk schreef:
Nanna schreef:

nee hoor, dat staat er niet los van.
iones
Zeer actief

EstherK schreef:
Ik heb nooit problemen met andere culturen. Het zijn altijd kaaskopjes die zo hysterisch lopen te doen en waarbij de ouders er apathisch naast staan.
Turkse mensen uit mijn wijk houden misschien niet van honden maar zij hebben hun kinderen uitstekend opgevoed wat dieren betreft.
HEt gaat niet om ANDERE culturen, het gaat om de culturen waarmee wij leven, INCLUSIEF onze eigen cultuur. En in elke cultuur heb je mensen die bang zijn voor honden.

En waar je ook bang voor bent, als datgene geworteld zit in de maatschappij, kost het je heel veel negatieve energie om het altijd uit de weg te gaan. Je raakt gefrustreerd en vaak ook intolerant. Je kunt beter je angst overwinnen en het niet meer uit de weg gaan, maar gewoon er mee leren te dealen. En daarmee bedoel ik ook niet dat je het op moet zoeken, maar je moet het gewoon niet meer uit de weg gaan.
jolanda-mike
Actief
Mijn ras(sen): amstaff

Ongelezen bericht door jolanda-mike »

misschien woon ik onder een steen , maar ik ben eens als kind door een bouvier in mijn gezicht gegrepen omdat ik hem er zo vreselijk koddig uit vond zien dat ik moest hem omhelzen en een "kussie"geven. Natuurlijk gebeurde dit ook vliegensvlug de hond wist niet wat hem overkwam was ook geen kinderen gewend. Ik moest gehecht worden maar mijn ouders hebben er niet zo een drama van gemaakt omdat ze de toedracht wel konden begrijpen .
Het is niet goed te praten en de eigenaren zijn gewaarschuwd dat hun hond dus op die manier reageerd op kinderen als die schrik heeft.
Ook de herder van mijn tante is zo vals als wat , dat is een boerderij hond heeft de postbode enzo wel te pakken gehad ( wederom niet goed te praten ) maar daar word niet zo een heisa van gemaakt.
Als ik naar school fietste eerder was er ook een huis waar we keihard langsfietsten omdat daar ook een "valse hond"woonde die je in de benen beet.

Ik woon in een dorp en alhoewel dit gedrag niet hoort van je dieren is er niemand die aangifte doet als er een gesnauwd word door een hond, laat ik wel wezen een hond die een echte gerichte aanval zonder reden op een kind maakt word hier ook niet getolereert ( nog nooit voorgekomen) heb wel verhalen van "vroeger "over zulke incidenten gehoord maar dan werden ze ook door de eigenaar zelf afgemaakt.

Hier weet je dat als het huis omheind is met een groot hek , of op de boerderij een hond vaak vast ligt en dan per ongeluk eens los je niet op het erf hoefd te komen zonder dat de eigenaar erbij is. Doe je dat wel , ja
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Nanna schreef:Goddomme Kees, hou je smoel. :hmmm:
Reageren we weer allebei hetzelfde. De mensen zouden er eens wat van gaan denken :LOL:
Geef nou maar gewoon toe dat jullie gezellig naast elkaar met het laptopje op de bank zitten te forummen :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief

ZaZa schreef:
Nanna schreef:Goddomme Kees, hou je smoel. :hmmm:
Reageren we weer allebei hetzelfde. De mensen zouden er eens wat van gaan denken :LOL:
Geef nou maar gewoon toe dat jullie gezellig naast elkaar met het laptopje op de bank zitten te forummen :roll:
Kut betrapt. :jank:
En met Nanna op 1 bank lukt niet. :ugh:
Muk

Jip schreef:Weet je wat ook leuk is: je hebt een Herder in je goed afgesloten tuin lopen...schutting dicht er kunnen geen vingers tussen en poort op slot......en je bent thuis......

kinderen spelen en gooien een bal in de tuin en klimmen over de schutting....... :schrik: je betrapt ze en gaat naar de ouders en zegt dit kan toch niet...... :19: ik heb een hond daar lopen maar ook al had ik die niet dan vind ik het nog niet kunnen..... :19: als er een bal in de tuin komt dan kan je toch wel even aanbellen aan de voordeur en dan krijg je gewoon je bal terug.......ik klim bij jou toch ook niet zomaar over de schutting...... :19:

en je krijgt dan als antwoord van de ouders: ja maar wij hebben ook geen schutting... :oeps: :mann:

niet bij mij gebeurd.......maar wel erg moeten lachen toen ik dit verhaal hoorde...... :LOL:
Ik heb zo ook eens ouders aangesproken. Of het veel uithaald weet ik niet, aangezien die ouders zelf ook ver schuttingen klimmen om de bal van hun kind op te halen. Tsja, zo leert een kind het nooit natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”