Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inslapen na bijtincident...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Re: Inslapen na bijtincident...

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Biet schreef:
Veenmug schreef:Ook maar even off topic maar omdat de paarden ook opduiken:

Ow,

Wat was mijn opa fout. Heeft zijn levenlang met paarden zijn brood verdiend voor een gezin met 7 kinderen. Heette toen nog simpel voerman (transport met paard en wagen. Oa kolen vanaf het rangeerterrein naar de ovens van de industrie) en scheepsjager ( trekken met paard van een schip omdat er geen wind of ruimte was om op de zeilen verder te gaan). Een paard wat naar hem beet kreeg inderdaad een knal op zijn bek. Schoppen was een knal met de klomp op de kont.
Zijn paard was zijn broodwinning dus alle betweters????
Voortschrijdend inzicht?
Als dat de enige manier van reageren was, niet best, maar ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat dat niet zo was.
Maar liever terug naar honden.
Toen ik een jaar of 13 was, kreeg ik mijn eerste mechelaar, die helemaal van mij was.
Veel wat ik (zeker toen) wist over honden, heb ik van mijn vader, die aardig goed met honden overweg kon.
Alleen kon hij ook hardhandig corrigeren (: was toen vrij normaal).
Ik heb die hond 1 keer hardhandig zijn kennel ingezet, nadat hij naar mij gegromd had. Is daarna nooit meer voorgekomen, ben ook nooit gebeten door die hond. Mijn vader is echter wel een paar keer aangevallen, simpelweg omdat hij wel sloeg (denk in nu dan).
Zal niet zeggen dat je een hond absoluut nooit eens een knal voor z'n kop mag geven; er zijn situaties denkbaar waar dat de snelste en de beste oplossing is om een hond duidelijk te maken waar de grens is.
Maar als dat de manier van trainen/opvoeden is, zit je fout (en gaat het fout
).
:E:
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Biet schreef:

Ow,

Wat was mijn opa fout. Heeft zijn levenlang met paarden zijn brood verdiend voor een gezin met 7 kinderen. Heette toen nog simpel voerman (transport met paard en wagen. Oa kolen vanaf het rangeerterrein naar de ovens van de industrie) en scheepsjager ( trekken met paard van een schip omdat er geen wind of ruimte was om op de zeilen verder te gaan). Een paard wat naar hem beet kreeg inderdaad een knal op zijn bek. Schoppen was een knal met de klomp op de kont.
Voortschrijdend inzicht?
Als dat de enige manier van reageren was, niet best, maar ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat dat niet zo was.
Toen ik een jaar of 13 was, kreeg ik mijn eerste mechelaar, die helemaal van mij was.
Veel wat ik (zeker toen) wist over honden, heb ik van mijn vader, die aardig goed met honden overweg kon.
Ik heb die hond 1 keer hardhandig zijn kennel ingezet, nadat hij naar mij gegromd had. Is daarna nooit meer voorgekomen, ben ook nooit gebeten door die hond. Mijn vader is echter wel een paar keer aangevallen, simpelweg omdat hij wel sloeg (denk in nu dan).
Zal niet zeggen dat je een hond absoluut nooit eens een knal voor z'n kop mag geven; er zijn situaties denkbaar waar dat de snelste en de beste oplossing is om een hond duidelijk te maken waar de grens is.
Maar als dat de manier van trainen/opvoeden is, zit je fout (en gaat het fout).
Je zit mi pas fout als het helemaal niks met opvoeden te maken heeft maar des te meer met je eigen frustratie :wink: Ik heb er persoonlijk niet zo'n probleem mee wanneer in bepaalde gevallen een hond ff flink aangepakt wordt, maar schoppen en slaan uit pure frustratie of onbegrip is wat mij betreft echt uit den boze :neenee:
jolanda-mike
Actief
Mijn ras(sen): amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door jolanda-mike »

Veenmug schreef:
Loek schreef:

Ow,

Vroeger was vroeger, inmiddels hebben mensen toch een heleboel bij kunnen leren over dierengedrag :wink:
Anders maar beter?

werkpaard of rijpaard , appels met peren vergelijken.
maar zoals hierboven geschreven corrigeren vanuit verstand of emotie zit idd ook een heel groot verschil in!!
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Irta schreef:
Biet schreef:

Ow,

Voortschrijdend inzicht?
Je zit mi pas fout als het helemaal niks met opvoeden te maken heeft maar des te meer met je eigen frustratie :wink: Ik heb er persoonlijk niet zo'n probleem mee wanneer in bepaalde gevallen een hond ff flink aangepakt wordt, maar schoppen en slaan uit pure frustratie of onbegrip is wat mij betreft echt uit den boze :neenee:
Denk dat je dat helemaal goed ziet en ook zo verwoordt.
Daar zit 'm inderdaad de crux.
Wiel
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

jolanda-mike schreef:
aman.en.don schreef:
jolanda-mike schreef:
malinois schreef: ik heb het niet over druk, ik had het over schoppen en dat heb ik hem iig nog nooit zien doen.

schoppen vind ik iid ook heel bijzondere correctie , ik werk met hengsten die krijgen wel eens een "kaakslag"dat heet zo omdat het met een vuist op hun kaak is maar ook nooit met de platte hand op hun hoofd of iets dergelijks , dat er wel eens ruw gecorrigeerd word kan ik alleen snappen bij paarden die gerevalideerd moeten worden lich. of in hun gedrag.
Ik werk op een heel grote revalidatiestal waar je de meest uiteenlopende gedragingen tegenkomt ze komen niet voor niets , maar mijn eigen paarden eenklap of trap verkopen nee dat is er hier ook echt niet bij.
Dat is bij de "normale"paarden ook echt niet nodig.
Je moet een paard niet breken maar opleiden twee heel verschillende dingen.
vuist op kaak komt wel degelijk hard aan. is een gedeeltje van het lichaam waar vooral bot zit en weinig vlees. met een kaakslag zoals jij zegt kan je aardig schade toe brengen, wat ik doe absoluut pertinent niet!! vind dat nog veel onvriendelijker. maar goed, dat is mijn mening en ik veroordeel jou niet op jou handelen of ik het er nou mee eens ben of niet

raar dat er weinig word gezegt als paarden met vuisten worden bewerkt op hun kaak! gevalletje vriendjes politiek misschien dames?
zonder dat ik je wil kwetsen maar zo zout vreet ik het niet vaak , en ik hoor heel wat bijzondere theorieen van paardeeigenaren in mijn werk.
Ten eerste ben ik geen kickboxer en ten tweede als je je een beetje verdiept in de anatomie van het paard dan weet je hoe zo een gigantisch massief bot de kaak van het paard is denk je nu echt dat wij met onze miezerige uit losse botjes bestaande knuistjes schade aan zo een bot toe brengen?En ook de kaak bevat een behoorlijk spierpakket maar affijn. al zou ik dat willen dan nog lukt dat niet.Dit heb je zo maar zelf verzonnen dat is ook de reden waarom ik zo op je posts reageer , niet kwaad bedoeld maar omdat ik pers. vind dat je wat bijzondere dingen opschrijft.
Als een hengst wat van zich laat horen bijv. als je langs merrie's loopt ben je vaak niet aan de achterkant en is de tijd ook niet daar om eerst naar zijn kont te lopen maar moet je er snel bijzijn wil je controle behouden maar affijn hengsten zijn ook weer een heel vak apart.maar dat neemt niet weg dat je een leuk paardje hebt.

edith: zoals je kunt zien ben ik hier nog maar net dus heb nog niet echt vriendjes gemaakt hier
Toch zie ik niet in dat een schop in de broekspieren van een paard nu zoveel erger zouden zijn dan een kaakslag. Waarom het een wel veroordelen en het ander niet?

En paarden zullen elkaar sneller corrigeren in de vorm van bijten, maar dat is technisch toch wel lastig als je dat zelf zo bij een paard wilt toepassen.
PUnt is dat we geen paard zijn. Bepaalde handelingen die paarden kunnen verrichten, kunnen wij als mens niet verrichten, omdat we daar niet de juist anatomie voor hebben.

Maar paarden kunnen wel begrijpen als je ze ergens op afrekent.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ow,

Ja wat denk je dat ik doe als een paard mij bijt? Zoete koekjes voeren? Dacht het niet.

Ik zal maar niet zeggen wat ik gedaan had toen een pony een keer mij omverschopte met 2 achterbenen. Want dan ben ik gelijk een dierenbeul.....
Soms verliezen mensen wel eens oog voor perspectief.
Loek schreef:[
Vroeger was vroeger, inmiddels hebben mensen toch een heleboel bij kunnen leren over dierengedrag :wink:
Ja soebatten, dat is wat er tegenwoordig bij gekomen is! Dat deden ze vroeger inderdaad niet.

Bij trainen wil je een dier iets aanleren. Dit kan onmogelijk geschieden met geweld. Dan sluit een dier zich alleen maar af en leert hij helemaal niets meer.

Bij mij is gewoon regel dat ik mijn dieren gewoon nooit pijn doe, en zij doen dat mij niet. Maar doen ze het wel, dan doe ik het hen terug. Dat is zo ontzettend primair, dat snappen ze gewoon.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

iones schreef:

Ow,

Ja wat denk je dat ik doe als een paard mij bijt? Zoete koekjes voeren? Dacht het niet.

Ik zal maar niet zeggen wat ik gedaan had toen een pony een keer mij omverschopte met 2 achterbenen. Want dan ben ik gelijk een dierenbeul.....
Soms verliezen mensen wel eens oog voor perspectief.
Loek schreef:[
Ja soebatten, dat is wat er tegenwoordig bij gekomen is! Dat deden ze vroeger inderdaad niet.

Bij trainen wil je een dier iets aanleren. Dit kan onmogelijk geschieden met geweld. Dan sluit een dier zich alleen maar af en leert hij helemaal niets meer.

Bij mij is gewoon regel dat ik mijn dieren gewoon nooit pijn doe, en zij doen dat mij niet. Maar doen ze het wel, dan doe ik het hen terug. Dat is zo ontzettend primair, dat snappen ze gewoon.
jij snapt het :E:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Een dier moet wel heel onbetrouwbaar zijn wil ik laten inslapen. Had een nijn die geen vlieg kwaad deed, de liefheid zelve was maar toch uithaalde naar mijn neefje en een ander ouder neefje gewoon echt gebeten heeft. En die tanden van een knaagdier voelen overigens ook niet fijn aan :(:
Het is niet te vergelijken met een hond, maar toch.
Vooralsnog is er nooit gebeten, wel eens gewaarschuwd. En als mensen waarschuwingen van eigenaar en hond in de wind slaan ben ik er nog bij om te voorkomen dat er wat gebeurd, maar kan dan wel stevig balen dat iemand niet gewoon aanneemt van mij de hond met rust te laten.
Loop heus niet met mensenvreters aan de lijn, maar 1 geeft wel degelijk zijn grenzen aan. En van de ene persoon kan hij meer hebben dan van een ander merk ik.
Vandeweek dook er een vrij grote jongen op ze af, achteraf volgens mijn inschatting een jongen met een lichte vorm van autisme. Zijn moeder zag het wat te laat wat hij ging doen, en riep "doe maar niet" en ik zag hem komen en zag dat mijn honden er redelijk relaxed onder waren. Dan ga ik op die interactie in. Jongen kon haar de bal laten lossen en ik gaf hem de bal om te gooien. Iedereen blij. Heb het ook anders meegemaakt dat ineens pubers maaibewegingen naar haar kop gingen doen en dat zij omhoog ging om te zien wat ze in de handen hadden. Dat werd door de jongen gezien als eng en bijten. Werd ook hardop gegilt "hij bijt! hij bijt!!!"
Heb dat genegeerd, zowel het gedrag van haar als dat van die jongen. Daar ga ik echt niet mee in discussie om van iets wat niets is iets te maken. Maar het kan zomaar aangerekend worden als bijtincident als er sprake zou zijn van happen.
Ben me er bewust van geworden dat je tegenwoordig voorzichtig moet zijn en uit moet kijken. Anderzijds ga ik bepaalde contacten niet uit de weg als ik zie dat beide partijen het leuk vinden. Heb dus geen honden die zomaar bijten. Maar weet wel dat als er een grens overschreden wordt dat er in ieder geval 1 wat feller uit de hoek kan komen dan de ander, daar ben ik me van bewust en hou daar ook zeker rekening mee. Maar in laten slapen omdat iemand anders een hond uit loopt te dagen of een advies/verzoek van een baas niet in acht neemt. Nee.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Biet schreef: Zal niet zeggen dat je een hond absoluut nooit eens een knal voor z'n kop mag geven; er zijn situaties denkbaar waar dat de snelste en de beste oplossing is om een hond duidelijk te maken waar de grens is.
Ik zat hier nog eens over na te denken... Het hangt denk ik helemaal van de hond af of het ooit escalleert (ik neem aan dat je dat bedoeld met "en gaat het fout"?). Zo had mijn vader vroeger altijd sint-bernards. Onze eerste sint-bernard kan ik me niet veel meer van herinneren (maar wel dat die wel af en toe hapte, ook ons kinderen), maar de tweede was de meest vredelievende hond die je je maar voor kon stellen. Zo ongelovelijk lief en ook met mijn broers en mij heel geduldig en zachtaardig. Ja, hij was soms wel lomp. Maar dat heb je nou eenmaal met zo'n ras. Ook luisterde hij goed. Geen enkele reden zou je denken om zo'n hond te schoppen/slaan. Helaas dacht mijn vader daar anders over, getuige wat die hond allemaal heeft moeten ondergaan :gvd: Dat viel iig overduidelijk in de categorie frustratietrappen, begrip van het wezen hond had hij gewoon helemaal niet. Dit was gewoon zijn dagelijkse manier van omgaan met alle dieren (en mensen trouwens ook :schrik: :roll: ). Maar NOOIT heeft die hond ook maar zijn tanden laten zien, gegromd, gebeten... niks van iets dergelijks. Toch was het ook geen kruiperige hond, hij bleef waardig en normaal zelfverzekerd (voor zover ik het nu kan terughalen en plaatsen dan, natuurlijk ;)). Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat een hond zgn "vals" word door een verkeerde behandeling.

Het behoeft geen uitleg meer hoop ik dat bijna alles wat ik op dit moment van honden weet zeker niet bij hem vandaan komt. Het enigste wat hij me heel duidelijk heeft laten zien is hoe het iig niet moet :pffff: Dat wilde ik toch even gezegd hebben :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:
malinois schreef: Hij ontspande door zn bek open te doen en te hijgen... dat is ontspannen tenminste een begin er van... Normaal wacht hij veel langer, tot de hond uit zichzelf gaat zitten of liggen, maar aangezien hij wat met zn hand moest doen heeft hij het nu bij het eerste teken al gedaan dus die open bek.
Die bek was al een paar keer eerder open geweest.......
Maar bedankt voor je uitleg :ok:
ik zag het 1 x eerder maar toen was hij aan het uitleggen als ik me niet vergis en dat miste hij daarom...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Irta schreef: Het hangt denk ik helemaal van de hond af of het ooit escalleert (ik neem aan dat je dat bedoeld met "en gaat het fout"?). Zo had mijn vader vroeger altijd sint-bernards. Onze eerste sint-bernard kan ik me niet veel meer van herinneren (maar wel dat die wel af en toe hapte, ook ons kinderen), maar de tweede was de meest vredelievende hond die je je maar voor kon stellen. Zo ongelovelijk lief en ook met mijn broers en mij heel geduldig en zachtaardig. Ja, hij was soms wel lomp. Maar dat heb je nou eenmaal met zo'n ras. Ook luisterde hij goed. Geen enkele reden zou je denken om zo'n hond te schoppen/slaan. Helaas dacht mijn vader daar anders over, getuige wat die hond allemaal heeft moeten ondergaan :gvd: Dat viel iig overduidelijk in de categorie frustratietrappen, begrip van het wezen hond had hij gewoon helemaal niet. Dit was gewoon zijn dagelijkse manier van omgaan met alle dieren (en mensen trouwens ook :schrik: :roll: ). Maar NOOIT heeft die hond ook maar zijn tanden laten zien, gegromd, gebeten... niks van iets dergelijks. Toch was het ook geen kruiperige hond, hij bleef waardig en normaal zelfverzekerd (voor zover ik het nu kan terughalen en plaatsen dan, natuurlijk ;)). Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat een hond zgn "vals" word door een verkeerde behandeling.
Wat jouw pa deed is natuurlijk met de beste redenen ter wereld niet goed te praten. Laten we dat voorop stellen. Ik moet zoiets niet zien gebeuren...
Maar om terug te komen op de hond: de ene kan veel beter incasseren dan de ander. Dat geldt voor mensen, en dat geldt voor dieren. De een is onder de indruk van een grom, de ander nog niet eens van een trap.
In corrigeren moet je precies dátgene doen dat indruk maakt. Je moet doen wat nodig is om indruk te maken. Maak je geen indruk, zal het ongewenste gedrag blijven volharden.

Wat betreft escaleren: ik leg dat bij de mens. Eigenlijk ligt het altijd bij de mens. Escaleren komt voort uit geen grenzen aangeven. In het geval van honden begint het bij optrekken van een bovenlip, of een keer iemand aanblaffen, iemand najagen. Dat hoeft niet met bijten gepaard te gaan, maar daar zal het wel in ontaarden als de mensen het toelaten. En het punt is, dat mensen dus veel toelaten en dat het gedrag dus gaat ontaarden, cq escaleren.
En dan heeft de hond het natuurlijk alweer gedaan.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Veenmug schreef:
Loek schreef:

Ow,

Anders maar beter?
Ik ben niet zo van het slaan en schoppen van dieren, negen van de tien keer gebeurt dat namelijk puur en alleen uit frustratie en niet kunnen omgaan met het dier.
Ja wat mij betreft beter dat dit soort gedrag nu onder dierenmishandeling valt :ok:
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Loek schreef:
Veenmug schreef:
Loek schreef:

Ow,

Anders maar beter?
Ik ben niet zo van het slaan en schoppen van dieren, negen van de tien keer gebeurt dat namelijk puur en alleen uit frustratie en niet kunnen omgaan met het dier.
Ja wat mij betreft beter dat dit soort gedrag nu onder dierenmishandeling valt :ok:
Ik ben fel tegenstander van slaan en schoppen van kinderen. Maar dat wil nog niet zeggen dat af en toe ze eens wat steviger beetpakken om de boodschap kracht bij te zetten dramatisch is. En voor mij gaat hetzelfde op bij dieren: soms is fysieke communicatie nodig om de boodschap over te laten komen. Niks mis mee, mits het vanuit uit ratio en proportioneel gebeurd. Wordt het echter meppen en schoppen vanuit frustratie: kappen!
moniek
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising Herder

Ongelezen bericht door moniek »

Ik heb wel eens serieus na moeten denken over de hond van mijn vriend, Macho - x jack russel.
Macho is een bange hond, hij probeert dat op straat te verbloemen door veel te blaffen en zelfs op mensen/dieren af te gaan om ze 'weg te jagen'. Thuis is hij echter een ontzettend lief beest en ook in gebieden waar we weinig mensen/dieren tegenkomen is het een heerlijke en blije hond.
Maar begin vorig jaar liep de dochter van mijn vriend (17 jr) met hem, was blijven staand praten waarschijnlijk zonder op de hond te letten en toen er iemand vlak langs ze heen liep voelde Macho zich bedreigd, maar kon niet weg want zat strak aan de riem. Uit machteloosheid heeft hij haar toen in de kuit gebeten, een flinke wond. Toen al de overweging gemaakt om hem af te laten maken, maar omdat we weten waar het gedrag vandaan komt en waarom hij heeft gebeten (tjah niet oplettendheid van degene die met hem loopt is niet altijd de hond zijn eigen schuld).
Daarna wel altijd de hond bij mensen/dieren vast en altijd tijdens het lopen op zijn gedrag letten (wat ik en mijn vriend al deden, maar wat nog scherper moest).
Tot hij begin dit jaar wist te ontsnappen uit huis door de postbode die een pakketje binnen legde. Hij had een vrouw die met haar hond liep in de kuit gebeten. Dat hoorden we weken later van die vrouw, ze is niet meteen naar ons toegekomen en kon ons ook geen oorzaak noemen. Mede doordat zij niet meteen actie heeft ondernomen en niet precies wist te vertellen wat er gebeurt is maar weer besloten om hem niet af te laten maken.
Wel hebben we besloten hem buiten áltijd een muilkorf te laten dragen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

TomCee schreef: Ik ben fel tegenstander van slaan en schoppen van kinderen. Maar dat wil nog niet zeggen dat af en toe ze eens wat steviger beetpakken om de boodschap kracht bij te zetten dramatisch is. En voor mij gaat hetzelfde op bij dieren: soms is fysieke communicatie nodig om de boodschap over te laten komen. Niks mis mee, mits het vanuit uit ratio en proportioneel gebeurd. Wordt het echter meppen en schoppen vanuit frustratie: kappen!
Ik doe er niet aan, als het zover komt ben ik zelluf te laat :wink:
dus of ik ben het voor of ik doe het verbaal af, maar daar houdt het gewoon op wat mij betreft.
het achter af represailles is niet mijn manier van met de hond om gaan, gewoon niet.
En ja ik heb ook een hond gehad die niet te vertrouwen was buiten, i bijt incident gehad, toen ik er niet mee liep, maar mijn man.
na die tijd is hij niet meer met de hond weggeweest, een hond alleen aan een touwtje vasthouden is soms niet genoeg.
iones
Zeer actief

TomCee schreef: Ik ben fel tegenstander van slaan en schoppen van kinderen. Maar dat wil nog niet zeggen dat af en toe ze eens wat steviger beetpakken om de boodschap kracht bij te zetten dramatisch is. En voor mij gaat hetzelfde op bij dieren: soms is fysieke communicatie nodig om de boodschap over te laten komen. Niks mis mee, mits het vanuit uit ratio en proportioneel gebeurd. Wordt het echter meppen en schoppen vanuit frustratie: kappen!
Helemaal mee eens!
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

2x zoonlief (inmiddels 36) een tik op de billen gegeven. 1e keer janken en binnenkomst slaapkamer grote grijns, wordt herhaald en met grauwende stem (continuedienst en de volgende morgen om 5 uur op) tik op de luiers. Resultaat stilte. 2e x krijgt voetbal van zwager en stuitert door druk winkelcentrum. Zoonlief gemaand om bal bij zich te houden. Horende doof dus tik op de kont. 10 meter verder : lekker weer he Pa.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
iones
Zeer actief

O jee alarm, mishandeling!
Tenminste, sommige mensen vinden dat echt :19: .
S@ndr@
Zeer actief

nee hoor, geen mishandeling, in mijn optiek ( zeg ik dat er nadrukkelijk bij) wel gebrek aan reflectie naar jezelf toe.
iones
Zeer actief

Reflectie naar jezelf toe, hoe bedoel je dat?
S@ndr@
Zeer actief

t valt niet zo een twee drie uit te leggen.
wel dat ik de dingen die mijn hond doet vaak komen door de houding die ik aan neem, neem ik een andere houding aan zal zijn reactie anders zijn en hoeft ik niet te corrigeren.
dit in het " heel erg kort" :wink:
Veenmug
Zeer actief

S@ndr@ schreef:nee hoor, geen mishandeling, in mijn optiek ( zeg ik dat er nadrukkelijk bij) wel gebrek aan reflectie naar jezelf toe.
Ben benieuwd hoe jij dat aangepakt had. Een puur om aandacht vragend jankend jong en een keihard zijn vader negerend kind. Ja ik ben niet van: Pas op nog 1x en dan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Veenmug schreef:
S@ndr@ schreef:nee hoor, geen mishandeling, in mijn optiek ( zeg ik dat er nadrukkelijk bij) wel gebrek aan reflectie naar jezelf toe.
Ben benieuwd hoe jij dat aangepakt had. Een puur om aandacht vragend jankend jong en een keihard zijn vader negerend kind. Ja ik ben niet van: Pas op nog 1x en dan.
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk hoe dat tegenwoordig wordt opgelost.
De tijd dat ik met een klein kind liep (overigens een lieverd van het zuiverste water :I: ) ligt al geruime tijd achter me.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Nee 5 minuten op het strafbankje :)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
S@ndr@
Zeer actief

ik ook niet hoor, alleen het was bij mij niet zover gekomen.
op t moment dat je daar loopt met een jengelend en jankend kind ben je al vele stations te ver :wink:
er lopen hier 2 redelijke pubers - waar ik gewoon afspraken mee kan maken , en een vrijwel probleemloze molosser reu van net 3, kan best toeval zijn natuurlijk
.
maar als je daar loopt, met dat jankende kind, en je bent het zat, dan zeg je dat je draait om en gaat met dat zelfde jankende kind naar huis.
maakt niet uit waar je bent, geen discussie werkt toch niet, en gaan.
klaar ermee, en verder gewoon in de negeer modus, daar zullen ze bij mij nooit winst uit behalen, uit dat soort gedrag, het levert ze echt niets op, ze zullen niet eens merken dat ze me er mee te pakken hebben.
want ook ouders, begeleiders in de stress is succes.
maar nogmaals zover komt het bij mij gewoon niet, voor die tijd is het al lang en breed afgekapt.
er zijn regels en daarbinnen ben je vrij ben je van plan er buiten te treden, dan zul je langs mij moeten.
en dat van kleins af aan, bootkamp
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Veenmug schreef:
Nou ophouden hoorrrrr, anders krijg je straks geen ijsje?
t is gewoon je houding in het dagelijks leven, als je moet gaan dreigen omdat ze zich misdragen,
wil dat al zeggen dat ze vinden dat ze daar mee weg komen, verloren heb je dan toch al.
kom dan maar met je maat 40+++ in actie :roll:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Veenmug schreef:
Nou ophouden hoorrrrr, anders krijg je straks geen ijsje?
:F:

Ik hoefde nooit te dreigen :8):
S@ndr@ schreef: er zijn regels en daarbinnen ben je vrij ben je van plan er buiten te treden, dan zul je langs mij moeten.
:ok:
Heet dat bootkamp?
Is toch gewoon regels stellen en je grenzen aangeven? :U: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

voor heel wat mensen wel ja, die verwennen ze liever met het resultaat dat het af en toe gierend uit de klauwen loopt, ik ben strikt( valt wel mee te praten, maar zonder gesprek, en uitleg gebeurt er niets buiten de gewone dingen)
dat schept veiligheid en duidelijkheid.
ze zijn bijvoorbeeld ook altijd op tijd thuis, hier heel normaal.
toch hoor ik het om me heen heel anders :wink:
t zijn maar kleinigheidjes, maar ze weten het.
Veenmug
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik ook niet hoor, alleen het was bij mij niet zover gekomen.
op t moment dat je daar loopt met een jengelend en jankend kind ben je al vele stations te ver :wink:
er lopen hier 2 redelijke pubers - waar ik gewoon afspraken mee kan maken , en een vrijwel probleemloze molosser reu van net 3, kan best toeval zijn natuurlijk
.
maar als je daar loopt, met dat jankende kind, en je bent het zat, dan zeg je dat je draait om en gaat met dat zelfde jankende kind naar huis.
klaar ermee, en verder gewoon in de negeer modus, daar zullen ze bij mij nooit winst uit behalen, uit dat soort gedrag, het levert ze echt niets op, ze zullen niet eens merken dat ze me er mee te pakken hebben.
maar nogmaals zover komt het bij mij gewoon niet, voor die tijd is het al lang en breed afgekapt.
er zijn regels en daarbinnen ben je vrij ben je van plan er buiten te treden, dan zul je langs mij moeten.
Lezen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Veenmug schreef:
S@ndr@ schreef:ik ook niet hoor, alleen het was bij mij niet zover gekomen.
.
Lezen
Het ene zeikende kind laat ik in de sop gaar koken, een ander van een wat ander kaliber die mijn moeder een schop onder haar kont wilde geven kreeg een kledder in de nek voor zijn voet mijn moeder raakte.
Gister dacht mijn ene hond ook bij een buurhond waar we mee opliepen een punt te willen maken. Jammer dat ik het voor was. Leverde wel een tik in de lijn en knal op de bek op. Het was wel duidelijk daarna. Weg werd vervolgd zonder verder gezeik. Die ander heeft aan een uh! genoeg.
Mijn zus heeft nooit een knal gehad van pa, broer en ik wel. Zij was gewoon altijd braaf. Broer en ik konden nog wel onze grenzen opzoeken, praten hielp bij ons niet. Knal voor onze pan en boze papa wel.
Het is niet altijd zwart wit. Vind ik persoonlijk. Ben nooit bang voor pa geworden en de petsen die ik uitdeel of bij de kladden grijpen als het even moet ervaar ik ook niet als stuitend voor de honden. Ze doen iets waar ik het niet mee eens ben, en ze weten ondertussen echt wel wat ik wel en niet accepteer. Toch doen hangt een consequentie aan.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”