Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull valt 5 agenten aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lillith
Zeer actief

Re: Pitbull valt 5 agenten aan

Ongelezen bericht door Lillith »

Nanna schreef:
just_vosje schreef:
Nanna schreef:
just_vosje schreef: Maar nu neem ik mijzelf weer als voorbeeld, een jongeman van 26 met tatoeages, als de topicstarter mij op straat ziet lopen ben ik 1 van de vele met een agressieve hond.. Sorry maar donder toch een end op. Het zijn nou juist die kleine keffertjes die de grootste rotzooi trappen op straat door met iedere hond trammelant te zoeken. Tuurlijk ook niet elk keffertje is zo
Vul voor klein keffertje Stafford of Pitbull in en je hebt exact hetzelfde verhaal ;-)
Lees eerste stuk van mijn verhaal nog eens over!
Is dat een vraag of een opdracht? :denken:
:LOL: :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

just_vosje schreef: Tuurlijk er zijn mensen die het mooi vinden of gewoon uit onwetendheid een valse Stafford of pitbull hebben, maar dat is idem dito bij bijvoorbeeld een Duitse herder. Maar nu neem ik mijzelf weer als voorbeeld, een jongeman van 26 met tatoeages, als de topicstarter mij op straat ziet lopen ben ik 1 van de vele met een agressieve hond.. !
:wink: Je past inderdaad wel in het plaatje ja.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Irta »

just_vosje schreef:
Nanna schreef:
just_vosje schreef: Maar nu neem ik mijzelf weer als voorbeeld, een jongeman van 26 met tatoeages, als de topicstarter mij op straat ziet lopen ben ik 1 van de vele met een agressieve hond.. Sorry maar donder toch een end op. Het zijn nou juist die kleine keffertjes die de grootste rotzooi trappen op straat door met iedere hond trammelant te zoeken. Tuurlijk ook niet elk keffertje is zo
Vul voor klein keffertje Stafford of Pitbull in en je hebt exact hetzelfde verhaal ;-)
Nanna haar punt is dat je zelf net zo goed vooroordelen over bepaalde rassen hebt, getuige wat je schrijft in dit door Nanna gequote stukje :wink: Als je in de laatste 2 zinnen kleine keffertjes vervangt door pitbull/staff, heb je exact hetgeen jij je (idd) zo tegen verzet.... Was mij (en anderen waarsch net zo goed) ook al opgevallen nml.
Laatst gewijzigd door Irta op 25 aug 2012 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
just_vosje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door just_vosje »

Triest die kortzichtigheid! Niet de discussie aan KUNNEN gaan en dan maar oneliners er in gooien. Denk dat je een ziekelijke obsessie hebt voor de Amerikaanse Stafford! Waar deze vandaan komt is een raadsel voor mij maar daar ben ik verder ook niet in geïnteresseerd. Vind het ziek zwak en misselijk om een hond over 1 kam te scheren, dat geld niet alleen voor de Amerikaanse Stafford dat geld voor elke hond! Bij jou werkt het blijkbaar dus wel zo : Tattoo: Asociale drugsgebruikende niet werkende luie zakstront, Moslim: Terrorist die hier komt om uitkering te trekken, Amerikaanse stafford: agressief... Je beweerd een honden liefhebber te zijn maar je veroordeelt bepaalde rassen door incidenten! Zou wel veel moeite kosten die dagelijks strijd tegen the All American Dog! De hond die als de meest perfect gezinshond word gezien door vele Amerikanen. Daar waar de hond zijn roots liggen, daar waar de hond gefokt werd als Familie hond! Verbreed in hemelsnaam je horizon want die wie haat zaait, zal storm oogsten!
Irta
Zeer actief

just_vosje schreef:Triest die kortzichtigheid! Niet de discussie aan KUNNEN gaan en dan maar oneliners er in gooien. Denk dat je een ziekelijke obsessie hebt voor de Amerikaanse Stafford! Waar deze vandaan komt is een raadsel voor mij maar daar ben ik verder ook niet in geïnteresseerd. Vind het ziek zwak en misselijk om een hond over 1 kam te scheren, dat geld niet alleen voor de Amerikaanse Stafford dat geld voor elke hond! Bij jou werkt het blijkbaar dus wel zo : Tattoo: Asociale drugsgebruikende niet werkende luie zakstront, Moslim: Terrorist die hier komt om uitkering te trekken, Amerikaanse stafford: agressief... Je beweerd een honden liefhebber te zijn maar je veroordeelt bepaalde rassen door incidenten! Zou wel veel moeite kosten die dagelijks strijd tegen the All American Dog! De hond die als de meest perfect gezinshond word gezien door vele Amerikanen. Daar waar de hond zijn roots liggen, daar waar de hond gefokt werd als Familie hond! Verbreed in hemelsnaam je horizon want die wie haat zaait, zal storm oogsten!
Uuuuh, tegen wie heb je het nou? :scratch:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh jee the all american dog.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
just_vosje
geregistreerd lid

Irta schreef:
just_vosje schreef:
Nanna schreef:
Nanna haar punt is dat je zelf net zo goed vooroordelen over bepaalde rassen hebt, getuige wat je schrijft in dit door Nanna gequote stukje :wink: Als je in de laatste 2 zinnen kleine keffertjes vervangt door pitbull/staff, heb je exact hetgeen jij je (idd) zo tegen verzet.... Was mij (en anderen waarsch net zo goed) ook al opgevallen nml.
Met klein keffertje neem ik geen ras in mijn mond, ik doel hierop vele rassen die je van mijlenver hoort blaffen met zo een irritant hoog schel kefje. Dit kan een maltezer zijn maar dit kan ook een dwergpincher zijn. Ik doel op het gedrag niet op een soort.

Punish the Deed, Not the Breed
Condemn not the breed, condemn his action
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

just_vosje schreef:Triest die kortzichtigheid! Niet de discussie aan KUNNEN gaan en dan maar oneliners er in gooien. Denk dat je een ziekelijke obsessie hebt voor de Amerikaanse Stafford! Waar deze vandaan komt is een raadsel voor mij maar daar ben ik verder ook niet in geïnteresseerd. Vind het ziek zwak en misselijk om een hond over 1 kam te scheren, dat geld niet alleen voor de Amerikaanse Stafford dat geld voor elke hond! Bij jou werkt het blijkbaar dus wel zo : Tattoo: Asociale drugsgebruikende niet werkende luie zakstront, Moslim: Terrorist die hier komt om uitkering te trekken, Amerikaanse stafford: agressief... Je beweerd een honden liefhebber te zijn maar je veroordeelt bepaalde rassen door incidenten! Zou wel veel moeite kosten die dagelijks strijd tegen the All American Dog! De hond die als de meest perfect gezinshond word gezien door vele Amerikanen. Daar waar de hond zijn roots liggen, daar waar de hond gefokt werd als Familie hond! Verbreed in hemelsnaam je horizon want die wie haat zaait, zal storm oogsten!
Meer woorden betekent niet automatisch een beter verhaal.
Ik vind je naief. Vooroordelen komen niet zomaar uit de lucht vallen, en het is niet verstandig om ze te negeren.
Het is verstandiger om ze realistisch te beschouwen. Zonder nuancering blijven verkondigen dat vechthonden perfecte gezinshonden zijn en geen kwaad in de zin hebben is niet realistisch.
Al is het maar tegenover andere honden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

just_vosje schreef:Met klein keffertje neem ik geen ras in mijn mond, ik doel hierop vele rassen die je van mijlenver hoort blaffen met zo een irritant hoog schel kefje. Dit kan een maltezer zijn maar dit kan ook een dwergpincher zijn. Ik doel op het gedrag niet op een soort.
Je begrijpt zelf ook wel dat dit een totaal inhoudsloze reactie is neem ik aan.
(Ik heb die irritatante oneliners er maar even uitgeknipt :mrgreen: )
bouvierpoedel
Zeer actief

Je kunt wel een beetje engels gaan lopen lullen en net doen of het daar allemaal zo goed verloopt met dat soort honden.
Maar je vergeet 1 ding dat er daar meer rotzooi aan de hand is met dat soort honden en er meer afgespoten en in asielen en opvang komen dan mening ander ras.
just_vosje
geregistreerd lid

bouvierpoedel schreef:Oh jee the all american dog.
Voor jou heb ik er ook nog wel 1 hoor met je poedel en dan op dit topic reageren, hoe schijnheilig wil je het hebben?!
http://www.rockymountainnews.com/news/2 ... ahua-park/

Om dan over de Bouvier des Flandres maar te zwijgen?!
bouvierpoedel
Zeer actief

just_vosje schreef:
Voor jou heb ik er ook nog wel 1 hoor met je poedel en dan op dit topic reageren, hoe schijnheilig wil je het hebben?!

Wat is je punt dan.?
Je linkkje doet het niet.
just_vosje
geregistreerd lid

[/quote]Meer woorden betekent niet automatisch een beter verhaal.
Ik vind je naief. Vooroordelen komen niet zomaar uit de lucht vallen, en het is niet verstandig om ze te negeren.
Het is verstandiger om ze realistisch te beschouwen. Zonder nuancering blijven verkondigen dat vechthonden perfecte gezinshonden zijn en geen kwaad in de zin hebben is niet realistisch.
Al is het maar tegenover andere honden.[/quote]

Ik weet heus wel dat de Amerikaanse stafford en of Pitjes gevaarlijk KUNNEN zijn,hiervoor sluit ik mijn ogen niet. Maar moet er dan daadwerkelijk 1 of andere vage haat campagne tegen deze soorten geopend worden! En weer even terug naar de vooroordelen die niet uit de lucht komen vallen.. Hmm het woord VOORoordelen, men leest, ziet, hoort of op wat voor manier dan ook nemen ze iets waar en trekken daar hun conclusie uit!
just_vosje
geregistreerd lid

bouvierpoedel schreef:
just_vosje schreef:

Wat is je punt dan.?
Je linkkje doet het niet.
Nu wel : http://tinyurl.com/d24s9zv
Irta
Zeer actief

just_vosje schreef:
Irta schreef:
just_vosje schreef:
Nanna schreef: Vul voor klein keffertje Stafford of Pitbull in en je hebt exact hetzelfde verhaal ;-)
Met klein keffertje neem ik geen ras in mijn mond, ik doel hierop vele rassen die je van mijlenver hoort blaffen met zo een irritant hoog schel kefje. Dit kan een maltezer zijn maar dit kan ook een dwergpincher zijn. Ik doel op het gedrag niet op een soort.

Punish the Deed, Not the Breed
Condemn not the breed, condemn his action
Nee dat klopt, gaat het daar om dan, dat men geen ras mag noemen? Als je het niet benoemt kan er ook niks veranderen natuurlijk...
Jij scheert een groot deel van de hele hondenpopulatie over 1 kam. Is dat wel realistisch en eerlijk in jouw ogen?
Overigens is het ook een beetje apart om er kleine keffers bij te halen. Op irritante toon staan blaffen naar andere honden wil je toch niet gaan vergelijken met bijten van andere honden, hoop ik?

Ik heb overigens van dit type hond helemaal geen verstand, reageer puur op wat ik hier lees. Je hoeft bij mij dus ook niet aan te komen met dat ik bevooroordeeld ben. Heb nb zelf een "gevaarlijk monster" in huis.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Door de staff, pitbull voor te stellen als de ideale gezinshond, schets je een verkeerd beeld.
Het zijn honden met een gebruiksaanwijzing, helemaal niks mis mee, maar wel noodzakelijk om je dat als eigenaar te realiseren. Dit type hond bij mensen die zich dat niet genoeg realiseert, geeft narigheid.
Wiel
Jaap*
Zeer actief

just_vosje schreef:En weer even terug naar de vooroordelen die niet uit de lucht komen vallen.. Hmm het woord VOORoordelen, men leest, ziet, hoort of op wat voor manier dan ook nemen ze iets waar en trekken daar hun conclusie uit!
Ja, en in het geval van vooroordelen is die conclusie nu eenmaal váker juist dan in een willekeurig geval.
Dat is de clou van vooroordelen.
Jachthondenbezitters hebben nu eenmaal vaker een groene broek aan dan iemand met een Malthezer.
Je kunt wel net doen alsof dat niet zo is, maar dan zit je jezelf een beetje voor de gek te houden. In je vieze adidas trainingsbroek, met je tribal op je verlaagde golfje en de initialen van je kind op je schouder :mrgreen:
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

just_vosje schreef:
Ik weet heus wel dat de Amerikaanse stafford en of Pitjes gevaarlijk KUNNEN zijn,hiervoor sluit ik mijn ogen niet. Maar moet er dan daadwerkelijk 1 of andere vage haat campagne tegen deze soorten geopend worden! En weer even terug naar de vooroordelen die niet uit de lucht komen vallen.. Hmm het woord VOORoordelen, men leest, ziet, hoort of op wat voor manier dan ook nemen ze iets waar en trekken daar hun conclusie uit!
Ik denk dat iedereen wel weet inmiddels dat ik het ook niet leuk vind om dit soort berichten over staffords steeds weer te lezen :F:
Maarrr Nanna heeft wel gelijk:
Nanna schreef: Maar met een klapkaak is de kans op dodelijke afloop voor de aangevallen hond vele malen groter. Als je dan de vele malen grotere kans op hondagressie bij dat type ras ook nog eens meeneemt, is één en één al gauw twee :lol1:
Dus als jij zo'n fijne verantwoordelijke baas bent die zorgt dat je stafford geen andere honden op kan vreten, is er geen enkele reden om jezelf zo te moeten verdedigen. Maar je kan ook niet ontkennen wat Nanna hierboven zegt. En je kan dus ook niet kwaad worden dat mensen een bepaald beeld hebben bij staffords, want dat is nu eenmaal zo. En als je voor zo'n bepaald ras kiest moet je daar mee leren leven.
Net als Kees maar moet leren leven met het feit dat hij truttige kakhondjes heeft :pffff:
just_vosje
geregistreerd lid

Nanna schreef:
just_vosje schreef: Nu wel : http://tinyurl.com/d24s9zv
O, jij dacht dat het een alleenrecht van klapkaken was om andere honden te doden :LOL:
Zal ik je uit de droom helpen: dat is het niet. :ok:
Maar met een klapkaak is de kans op dodelijke afloop voor de aangevallen hond vele malen groter. Als je dan de vele malen grotere kans op hondagressie bij dat type ras ook nog eens meeneemt, is één en één al gauw twee :lol1:
Ik voel mij niet te goed om hierbij jou gelijk te geven dat dodelijke bijt incidenten het meeste voorkomen bij Pitbull achtigen en Staffords. Maar jij en ik weten beide dat de kracht van deze soorten vele malen sterker is dan van bijvoorbeeld een Collie.
En nee ik bedoelde niet dat omdat een poedel een Chi heeft doodgebeten dat dit een alleenrecht of een vrijbrief is voor welke hond dan ook om te doden. Een hond die dood is altijd verkeerd ongeacht het ras. Het irriteert mij echter mateloos dat er zo gefocust op deze rassen word gejaagd. Sluit niet je ogen voor de daden van andere rassen, een chi die een kind in het gezicht bijt is net zo fout als wanneer een stafford dit doet. Alleen bij een Stafford staat het met hoofdletters in de krant omdat het meestal direct fataal zal zijn of de schade aanzienlijk groter zal zijn. Nogmaals het is niet alleen de stafford, de rottweiler, de doberman etc het zijn ook andere rassen die bijten en gevaarlijk kunnen zijn. En negen van de tien keer ligt het gedrag van de hond toch aan de eigenaar oftewel de packleader. En ook hierin moet ik je (helaas) gelijk geven : te veel verkeerde lui lopen met de verkeerde intenties met 1 van de bovengenoemde soorten.
Irta
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Maar je vergeet 1 ding dat er daar meer rotzooi aan de hand is met dat soort honden en er meer afgespoten en in asielen en opvang komen dan mening ander ras.
Alleen al in de USA worden miljoenen Pitbulls per jaar afgespoten. Dat is ook niet voor niks.
Als je alle rassen die afgespoten worden tegen elkaar afweegt bestaat DE HELFT uit Pitbulls.
Welk type hond zorgt er nou voor problemen? De maltezers niet hoor :roll:
Dat heeft natuurlijk niet alleen met agressie te maken :wink: Waarsch komen er ook veel meer pb/ast in het asiel terecht dan maltezers. Daarnaast maakt het ook nog uit waarsch waar het meeste "markt" voor is. En zo zullen er nog meer dingen meespelen denk ik.
just_vosje
geregistreerd lid

Ja, en in het geval van vooroordelen is die conclusie nu eenmaal váker juist dan in een willekeurig geval.
Doe je nou zo dom of ben je nou zo dom :roll:
Jaap*
Zeer actief

just_vosje schreef:
Doe je nou zo dom of ben je nou zo dom :roll:
Nou, vooralsnog heb ik alweer gelijk geloof ik.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

just_vosje schreef:

Vind je jezelf ook niet kort door de bocht om op iedere reactie zo te reageren. Mensen denken nou eenmaal anders en niet iedereen hoeft een bepaald ras helemaal geweldig te vinden.
Tuurlijk zullen er zat leuke zijn zoals de jouwe en ook zat niet zulke leuke. Idd als met elk ras.

Het siert je niet om er zo in door te draaien want feit blijft dat je genoeg vreemde verhalen hoort over deze rassen. En uiteraard is de ene eigenaar de andere niet, maar er zijn er genoeg die ze nemen om 'de stoerigheid' en die er ellendige honden van maken :U:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
just_vosje
geregistreerd lid

Irta schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Maar je vergeet 1 ding dat er daar meer rotzooi aan de hand is met dat soort honden en er meer afgespoten en in asielen en opvang komen dan mening ander ras.
Alleen al in de USA worden miljoenen Pitbulls per jaar afgespoten. Dat is ook niet voor niks.
Als je alle rassen die afgespoten worden tegen elkaar afweegt bestaat DE HELFT uit Pitbulls.
Welk type hond zorgt er nou voor problemen? De maltezers niet hoor :roll:
Dat heeft natuurlijk niet alleen met agressie te maken :wink: Waarsch komen er ook veel meer pb/ast in het asiel terecht dan maltezers. Daarnaast maakt het ook nog uit waarsch waar het meeste "markt" voor is. En zo zullen er nog meer dingen meespelen denk ik.
Dat zeg je dus helemaal goed, tuurlijk worden er daar meer pitbulls ´kapot gespoten´ dan waar dan ook te wereld. Maar lijkt me duidelijk dat de pitbull en stafford de meest voorkomende hond is in de US. -hierdoor krijg je een vertekend beeld en vallen er geen cijfers of grafiekjes op los te gooien. Wil je dit wel zal je de volledige honden populatie moeten kennen en dan een berekening moeten maken om tot een bepaald getal te kunnen uitkomen wat uit te drukken valt in percentages. En ik geloof best dat de pitbull of stafford dan alsnog op nummer 1 komt te staan, alleen is het beeld nou te vertekend om daar een goed beeld van te kunnen schetsen
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

just_vosje schreef:
Nanna schreef:
just_vosje schreef: Nu wel : http://tinyurl.com/d24s9zv
O, jij dacht dat het een alleenrecht van klapkaken was om andere honden te doden :LOL:
Zal ik je uit de droom helpen: dat is het niet. :ok:
Maar met een klapkaak is de kans op dodelijke afloop voor de aangevallen hond vele malen groter. Als je dan de vele malen grotere kans op hondagressie bij dat type ras ook nog eens meeneemt, is één en één al gauw twee :lol1:
Ik voel mij niet te goed om hierbij jou gelijk te geven dat dodelijke bijt incidenten het meeste voorkomen bij Pitbull achtigen en Staffords. Maar jij en ik weten beide dat de kracht van deze soorten vele malen sterker is dan van bijvoorbeeld een Collie.
En nee ik bedoelde niet dat omdat een poedel een Chi heeft doodgebeten dat dit een alleenrecht of een vrijbrief is voor welke hond dan ook om te doden. Een hond die dood is altijd verkeerd ongeacht het ras. Het irriteert mij echter mateloos dat er zo gefocust op deze rassen word gejaagd. Sluit niet je ogen voor de daden van andere rassen, een chi die een kind in het gezicht bijt is net zo fout als wanneer een stafford dit doet. Alleen bij een Stafford staat het met hoofdletters in de krant omdat het meestal direct fataal zal zijn of de schade aanzienlijk groter zal zijn. Nogmaals het is niet alleen de stafford, de rottweiler, de doberman etc het zijn ook andere rassen die bijten en gevaarlijk kunnen zijn. En negen van de tien keer ligt het gedrag van de hond toch aan de eigenaar oftewel de packleader. En ook hierin moet ik je (helaas) gelijk geven : te veel verkeerde lui lopen met de verkeerde intenties met 1 van de bovengenoemde soorten.
ik vind het wel degelijk verschil maken of je met een potentieel dodelijk wapen loopt of met een klappertjespistool, dat misdragingen van wel ras dan ook niet zo wenselijk is, dat staat daar los van.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

just_vosje schreef:
jaap* schreef:Meer woorden betekent niet automatisch een beter verhaal.
Nou in ieder geval ben jij mijn vooroordelen weer even lekker aan het bevestigen. :hmmm:

edit=quote gerepareerd
Laatst gewijzigd door Ennath op 25 aug 2012 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Irta
Zeer actief

Tara schreef:
just_vosje schreef:Verbreed in hemelsnaam je horizon want die wie haat zaait, zal storm oogsten!
Nee nee, wie WIND zaait, zal storm oogsten. :neenee:

Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar de verheerlijking van die All American Dog die jij en nog veel anderen hebben, vind ik altijd een beetje brrr.
Want wat maakt nou een AmStaff nou zo de perfecte gezinshond dan?
Ik geloof gerust dat het schatjes zijn, maar wat maakt ze nou specialere schatjes dan veel andere rassen?
Mijn honden zijn ook enorme lieverds, met niet het kleinste spoortje van agressie jegens mensen of kinderen.
En zo zijn er natuurlijk veel meer andere rassen.
Dan kán het toch niet anders, dan dat je zo'n hond ook nog om iets anders aanschaft?
Ik denk dat dit ras het nog steeds voorál moet hebben van zijn stoere uiterlijk, en dat het fijne huishondenkarakter ook wel een beetje misbruikt wordt om een motivatie aan op te hangen waarom men voor zo'n hond kiest.
Nou maakt het mij verder niet uit waarom men voor een ras kiest, als je er een fijne sociale hond van weet te maken is het toch prima?
Maar ik moet je wel eerlijk zeggen dat het geweldige huishondenkarakter mij nog niet primair over de streep trekt om aan zo'n hond te beginnen.
Het is maar één kant van zulke honden, die andere kant is er namelijk ook nog, en die spreekt me allesbehalve aan.
Dat is je goed recht, natuurlijk. Net zoals een ander het recht heeft op een andere mening. En ik heb er geen problemen mee dat er honden rond lopen die niet alles door een roze bril zien, zolang diens bazen hun verantwoordelijkheid daarin dan ook nemen. Beweegredenen om voor een bepaald ras te gaan vind ik in een dergelijke discussie helemaal niet relevant. Maar hoe hij/zij er als de hond er eenmaal is mee omgaan des te meer. En daarmee bedoel ik dus niet dat van iedere pit/staf (maar wat mij betreft ook andere rassen) met de juiste opvoeding een super "sociale" hond gevormd kan worden, maar hoe je gaat voorkomen dat anderen last van jouw hond gaan krijgen.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Het staat of valt met je juiste eigenaar. Een "all american dog" kan bij de juiste eigenaar een leuke hond zijn. Helaas zitten juist deze honden vaak niet bij een juiste eigenaar, maar bij mensen die het stoer vinden dat hun kaakkracht zo groot is, die wel vertellen dat het zoooooo'n lieve hond is, maar er niet bij vertellen dat andere reutjes opgevreten worden.

Een juiste eigenaar daarentegen kent de tekortkomingen van zijn ras en houdt daar rekening mee. Gaat niet gillen dat andere honden ook bijten, want de schade bij andere honden is nu eenmaal kleiner.
Houden rekening met het feit dat hun hond dan wel voor mensen een lieve hond is, maar voor andere honden helemaal niet en zijn voorzichtig met het positief geven van informatie. Stafford of pitje is nu eenmaal niet gefokt om leuk sociaal met andere hondjes te spelen. Een juiste eigenaar wist dat voor dat hij de hond kocht en had van te voren ingecalculeerd als hij inderdaad een niet sociale hond zou treffen hoe daarmee om te gaan.
Irta
Zeer actief

just_vosje schreef:
jaap* schreef:Meer woorden betekent niet automatisch een beter verhaal.
Ik weet heus wel dat de Amerikaanse stafford en of Pitjes gevaarlijk KUNNEN zijn,hiervoor sluit ik mijn ogen niet. Maar moet er dan daadwerkelijk 1 of andere vage haat campagne tegen deze soorten geopend worden!
Heeft niet zo veel met haat te maken, maar met angst. En je daar steeds tegen verzetten gaat die angst niet wegnemen maar maakt het alleen maar groter :wink: Net als mensen die niet weten te voorkomen dat hun staff/pit een andere hond grijpt, zij voeden die angst ook.
Laatst gewijzigd door Irta op 25 aug 2012 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Irta schreef:
just_vosje schreef:
Nanna schreef:
Het zijn nou juist die kleine keffertjes die de grootste rotzooi trappen op straat door met iedere hond trammelant te zoeken. Tuurlijk ook niet elk keffertje is zo maar vele toch wel.
Bovenstaande zegt hij erachteraan iets wat ik Nanna zelden ziet doen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”