Tara schreef:just_vosje schreef:Verbreed in hemelsnaam je horizon want die wie haat zaait, zal storm oogsten!
Nee nee, wie WIND zaait, zal storm oogsten.
Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar de verheerlijking van die All American Dog die jij en nog veel anderen hebben, vind ik altijd een beetje brrr.
Want wat maakt nou een AmStaff nou zo de perfecte gezinshond dan?
Ik geloof gerust dat het schatjes zijn, maar wat maakt ze nou specialere schatjes dan veel andere rassen?
Mijn honden zijn ook enorme lieverds, met niet het kleinste spoortje van agressie jegens mensen of kinderen.
En zo zijn er natuurlijk veel meer andere rassen.
Dan kán het toch niet anders, dan dat je zo'n hond ook nog om iets anders aanschaft?
Ik denk dat dit ras het nog steeds voorál moet hebben van zijn stoere uiterlijk, en dat het fijne huishondenkarakter ook wel een beetje misbruikt wordt om een motivatie aan op te hangen waarom men voor zo'n hond kiest.
Nou maakt het mij verder niet uit waarom men voor een ras kiest, als je er een fijne sociale hond van weet te maken is het toch prima?
Maar ik moet je wel eerlijk zeggen dat het geweldige huishondenkarakter mij nog niet primair over de streep trekt om aan zo'n hond te beginnen.
Het is maar één kant van zulke honden, die andere kant is er namelijk ook nog, en die spreekt me allesbehalve aan.