Ik heb nou niet bepaald indruk dat men rekening met elkaar loopt te houden alswel dat een ieder de overlast voor zichzelf ontloopt.Irta schreef:Ja, wat dus ook een kind had kunnen zijnEnnath schreef:Ja en is dat meer of minder erg dan wanneer het jou overkomt? Nog even daargelaten dat we het hier over een 19 jarige hebben: een volwassene dus.Irta schreef:Dit bedoel ik hierboven dus oa.Cpp schreef: En toch.... vorig jaar moest ik een dag weg en oudste dochter (19) kwam om op de hond te passen. Ze loopt er mee door de wijk (aangelijnd), ergens gaat een deur open en er stormt een flatcoat naar buiten die er gelijk zonder pardon vol opdook. Ze belde me helemaal overstuur op omdat hij een aardige wond aan zijn buik had.Hoe oud alle betrokkenen in dit geval waren doet toch niets af aan het feit dat dergelijke dingen wel gebeuren. Had net zo goed een ander voorbeeld kunnen geven, maar deze werd toevallig vlak na mijn post geplaatst
Dat verschilt, uiteraard. Je hebt natuurlijk in principe ook maar 1 baas nodig die zn verantwoordelijkheid niet neemt. Overkant van de straat kan niet overal, daar kan bv een sloot tussen zitten.Hoeveel honden komen jullie eigenlijk tegen op een wandeling? Ik zie soms wel eens een hond lopen, soms zelfs aan dezelfde kant van de straat. Dan steek je gewoon even over als de andere partij dat al niet doet -en als je met een groepje honden loopt doet de andere partij dat bijna altijd-. Het is nou niet bepaald zo dat ik tussen de honden door moet laveren
Fijn dat men waar jij woont netjes rekening met elkaar houdt. Wat dat met mijn oude woonplaats te maken heeft ontgaat me evenIn het dorp waar ik het over had was dat dus duidelijk niet het geval. Iets mooiers kan ik er niet van maken.
Verder komje ze hier vanaf een jaar of tien met pony of paard op straat tegen en zijn kinderen vanaf eenjaar of tien er verantwoordelijk voor dat jongere kinderen op tijd op school of in de kerk zijn. Wat dus betekent dat een veertien jarige jongen langs kan fietsen met zijn vierjarig broertje achterop terwijl zijn tienjarig zusje hun tweejarig broertje voorop heeft en terwijl ze proberen om hun vijf, zes en zevenjarig broertje/zusje veilig te laten fietsen.
En dan zou het een probleem zijn als ze de hond uitlaten

Als je kinderen niet leert om zelfstandig na te denken dan leren ze dat dus ook niet, en de maatschappij vertoont inderdaad steeds meer tekenen van een gebrek aan zelfstandig nadenken en een gebrek aan probleemoplossend vermogen.