Waar ik persoonlijk last van heb (gehad) zijn Roemeense zigeuners, dat is toch Oostblok?Budkes schreef:Ik zei ook niet dat ze er niet wonen, ze wonen hier met bosjes, maar ze misdragen zich lang niet zo erg als Hilje zegt.
Ik schaar ze misschien onder 1 noemer dat klopt..
Van de gemiddelde Pool en Tsjech die hier werkt en in vakantiehuisjes zitten en elkaar eens voor de kop meppen heb ik niet zo'n last hoor...
Het zijn idd Litouwers, Roemenen die je in de kranten voorbij ziet komen, dat is toch Oostblok of zeg ik dan iets raars?
Ik werk zelf ook met Polen; harder werkers, prima jongens...Ik ben zelf meerdere keren in Polen op vakantie en voor hulp aan gezinnen geweest met stichtingen (vlak na de val van de muur) en ik vind een Pool qua mentaliteit nogal verschillen met een Roemeen als ik eerlijk ben.
En waar ik woon - ben er bijna nooit maar goed - heb ik toch echt wekelijks gedoe voorbij zien komen met Roemenen in het flatje.Klimmen en klauteren over het balkon, gezeik met andere bewoners, gezeik met elkaar, gedoe met auto's voor de deur
Politie surveilleerde standaard elke week een paar keer door de straat en dat was dan nog op de momenten dat IK het zag en geloof me, ik ben er bijna nooit.
Echt veel last had ik er dus nog niet eens van maar ze zijn dr uut gezet vermoed ik want het flatje staat sinds een week of wat leeg

Ik heb persoonlijk liever een groep opgeschoten Marrokanen voor mijn bakkes staan dan een groep Roemeense /Zigeneurs meneren en mevrouwen, kan er niks aan doen...
Ik heb mijn eerste akkefietje in 1999 al gehad en het laatste vorig jaar en dat waren Roemenen, Roma's, Zigeuners en Litouwers