Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In hoever ga je mee in angst van andere mensen voor de hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Re: In hoever ga je mee in angst van andere mensen voor de h

Ongelezen bericht door labje »

Marion. schreef:
bouvierpoedel schreef:Angst is angst ook al is het voor de andere partij aanstellerij.
Kleine moeite om je hond/en aan te lijnen toch.?
Vooral als iemand het zo duidelijk aangeeft.
Dat dus :ok:
Dat!
Soms kleine kindertjes die zo'n grote hond eng vinden. :wink:
Dan ga ik gewoon even aan de kant, geen probleem.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Fizgig schreef:O maar ik lijn ook altijd aan hoor. Anders gaan Bruno en Shelly raar doen. Maar soms weet je niet van tevoren dat iemand bang is voor honden, tot ze dichtbij zijn. Dus ik lijn nu ook aan als ik iemand zie lopen zonder hond, ik wil natuurlijk geen problemen en wil niemand tot last zijn.

Maar goed, ik vind wel dat je aan angsten moet werken hoor. Dat is de irritatie die ik soms voel bij bange mensen.
Okee, dan begreep ik je verkeerd. :ok:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik lijn altijd snel aan, maar zoals TS het verteld, zou ik ook niet aanlijnen. Dat gaat een beetje verder dan begrip tonen. Ik had die vrouw ook gewoon genegeerd, sorry.
Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Boris2011 »

Angst kan wel echt heel vervelend zijn. Als het in een losloopgebied was, dan kan iemand die bang is voor honden zelf ook wel bedenken dat het niet handig is als ze daar zelf loopt. als het geen losloopgebied is dan zou ik de hond aan de lijn doen. Ookal keken de honden niet eens naar haar, voor die mevrouw kan het alsnog zeer angstaanjagend zijn.

Zelf ben ik als de dood voor paarden, dan zou ik dus ook nooit naar een manege gaan, maar als ik er eens een keer een op straat of in het bos tegenkom, dan spring ik letterlijk van angst in de bosjes. En de paarden kijken mij niet eens aan, miljoenen mensen gaan met paarden om, zelfs veel kinderen, dus er is geen reden om bang te zijn, maar toch: dan slaat de paniek toe. Maar dan ontloop ik ze zelf en vaak ziet zo iemand op een paard ook dat ik bang ben en die loopt dan vlug voorbij bijvoorbeeld.

Deze mevrouw in het veld had natuurlijk ook even de andere kant op kunnen lopen, waar ze zich veilig voelt, jij de honden even aanlijnen en als je dan weer weg was kon ze weer verder gaan met wichelroedelen of wat dan ook. Tenminste zo is hoe ik het met mijn angst voor paarden ook doe.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Eline* schreef:Angst kan ook gewoon irreeel zijn en ik zorg ervoor dat niemand last heeft van mijn honden, maar ik ga niet mijn honden aanlijnen als er iemand een eind verderop hysterisch staat te doen. Kom ik bij een bangerd in de buurt hou ik natuurlijk mijn honden bij me, maar meedoen met hysterische type´s doe ik niet. Als ik ergens bang voor ben loop ik ook om als ik tevens vind dat ik me aanstel.
eens :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik hou eerlijk gezegd geen rekening met bange mensen. Aan de lijn moeten ze sowieso kort als ik passeer. Als ze loslopen en er komen joggers aan dan roep ik ze altijd bij mij of ze bang zijn of niet. En verder mogen ze niet naar vreemde mensen toelopen.
Ik heb een keer in de trein gehad dat iemand achter mij ging zitten en tegen mij zei dat Tyra op de grond moest omdat zij bang was(Tyra zat altijd op schoot in de trein, klein hondje). Toen zei ik dat ze dan maar ergens anders moest zitten :mrgreen: Ik ga niet mee met andermans drama.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Op straat, in het bos, park of de stad hou ik mijn hond kort bij me aangelijnd.
Of zoals in het bos roep ik haar bij me en hou ik er rekening mee dat andere mensen haar eng kunnen vinden.
Thuis niet, er kwam ooit iemand maten opnemen voor nieuwe kozijnen.
Hij wilde dat ik Devlin toen buiten zou doen (had toen alleen Devlin nog).
Ik heb vriendelijk gemeld dat hij binnen kon komen met hond erbij,
of hij kon weer in zijn auto stappen en dan zocht ik wel een andere kozijnenboer.
Meneer koos er toch voor om binnen te komen. :mrgreen:
Overigens hou ik mijn hond wel een beetje weg dan,
maar ze hoeft zeker niet op haar plaats ofzo.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik hou er wel rekening mee als we met Noah in het bos lopen en hij loopt los.Als ik mensen niet ken, dan hou ik hem bij me. Hier bij ons thuis komt iemand die toch wel bang is, omdat hij zo groot is, dan doe ik het hekje even dicht en kan hij in de keuken, de gang en naar buiten.

Zelf ben ik dol op dieren en dan is het wel eens moeilijk te begrijpen, dat mensen zo'n angst hebben. :roll:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik hou er wel rekening mee, maar hij loopt nooit los en ze moeten niet overdrijven, alsof het een monster is dat zich ieder moment kan losrukken en hun bespringen. :wink:
Kinderen vinden hem vaak heel groot, maar zijn gek genoeg zelden bang van hem.

Wat wel leuk was,is al jaren geleden hoor, maar een verzekeringsmannetje op bezoek en ik had om de honden gedacht, niet naar die meneer toegaan, maar was de papegaai vergeten die op het raamkozijn achter de bank zat, afijn de man zit en slaakt een diepe zucht en ik zie mijn papegaai achter hem :LOL: die zegt joehoeee in zijn oor en de man vloog bijna een meter de lucht in, mijn verzekeringen waren in orde en weg was hij, ik moet nog steeds lachen als ik er aan denk. :mrgreen:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

billy schreef:ik zie mijn papegaai achter hem :LOL: die zegt joehoeee in zijn oor en de man vloog bijna een meter de lucht in, mijn verzekeringen waren in orde en weg was hij
:LOL: :LOL: :LOL:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Frederique schreef:
billy schreef:ik zie mijn papegaai achter hem :LOL: die zegt joehoeee in zijn oor en de man vloog bijna een meter de lucht in, mijn verzekeringen waren in orde en weg was hij
Had ik willen zien... :LOL: :LOL: :LOL:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

alma.m schreef:
Frederique schreef:
Had ik willen zien... :LOL: :LOL: :LOL:
Dit lijkt me te grappig om nog zonder in schaterlachen uit te barsten naar de meneer de verzekeringsagent te blijven kunnen kijken :LOL:
Wat voor papagaai was het? Kijk een Ara, is al weer heel anders dan een grijze roodstaart.. of een kakatoe of een vlakparkiet :wink:

Overigens vorige week was de dame weer met haar stokje in de weer nu ineens op het andere veld (ik weet ook écht niet wat ze doet/deed, maar ja erheen lopen met de honden om dat te vragen doe ik ook weer niet :wink: ) Dit keer vond ze het wel prima dat ik met de honden er liep, uiteraard niet te dichtbij en de balletjes die ik gooide uiteraard niet in haar richting. Ze ging driftig door met zoeken of wat ze ook deed. Blijft apart.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Frederique schreef:
Prachtig..ik heb dat eens met mijn siamees gehad, monteur voor de wasmachine.
Hond op zijn plaats..bukt die man voorover springt zo (voor de lol) de kater op zijn rug.
Het was een lieve man..hij bleef braaf wachten tot ik hem eraf plukte :D :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Bij mijn oude hoefsmid Jaap liep ook van alles in en rond huis.
Die kreeg visite van een stalgenootje die al een beetje voorbereid was en absoluut niet bang voor dieren.
Die zit dus op de hoek van de bank koffie te drinken en te kletsen.
komt er in ene een geit vanacher de bank vandan met Blheeee ,dus die griet zat gelijk tegen het plafond aan. :LOL:
Ik zat er voor het eerst en toen kwamen zijn oude pony's door de keuken naar binnen strompelen .
Ook een vreemd gezicht.
De oudjes hadden privleges en hun stal stond altijd open en mochten ook in huis komen. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Sommige mensen kunnen zich ook enorm aanstellen hoor. Ik had vandaag visite en één van de oudtantes was mee. Iedereen weet dat ik een hond heb, en iedereen weet dat Diesel een beetje hyper kan zijn maar dat is na een minuutje over. Begint ze daar toch te krijsen, echt abnormaal hard gillen. Ik kreeg een hartverzakking, ik dacht er is iets vreselijks gebeurd. Diesel had haar hand gelikt :19: Na nog een paar keer krijsen en een 'stel je niet zo aan' reactie van haar man ging ze zitten.

Daarna kon ik nog aanhoren dat die hond echt niet te vertrouwen is, dat ik er niet zo dicht bij zou moeten komen, je weet nooit, gaat hij niet bijten? Waarom neem je zo'n hond eigenlijk? Hij ziet er kwaad uit, hij gaat echt bijten hoor! Jaja. Diesel keek niet eens :19:

Ik heb dan maar gezegd dat Diesel in het asiel zat wegens het opeten van een volwassen vent. En dat de kans groot was dat hij vandaag ook een paar mensen ging verorberen.

Ik ben anders de eerste die rekening houd met bange mensen. Ik heb een vriend die gebeten is door een hond en die is nu niet op zijn gemak bij honden. En als hij op bezoek is dan zie je Diesel niet eens, want die zit op de slaapkamer. Maar ik hou geen rekening met aanstelleritis. En zeker niet als iemand begint te krijsen terwijl Diesel op de grond ligt te soezen.
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Nanna schreef: Je zult de figuren de kost geven die al gillen als er een onnozele spin op de muur gewoon zijn ding zit te doen :19:
En zo'n spin kan als het er op aankomt veel minder schade aanrichten dan een hond.
Angst zit vooral in je hoofd. En als je bang bent, ben je bang. En niet voor rede vatbaar.
Ik vraag me altijd af als ik weer zoiets lees hoeveel mensen je nou werkelijk kent die gaan gillen als er een spin op de muur zit :scratch: Ik ken er namelijk geen een :19:
Irta
Zeer actief

Nanna schreef:
Irta schreef:
Nanna schreef: Je zult de figuren de kost geven die al gillen als er een onnozele spin op de muur gewoon zijn ding zit te doen :19:
En zo'n spin kan als het er op aankomt veel minder schade aanrichten dan een hond.
Angst zit vooral in je hoofd. En als je bang bent, ben je bang. En niet voor rede vatbaar.
Ik vraag me altijd af als ik weer zoiets lees hoeveel mensen je nou werkelijk kent die gaan gillen als er een spin op de muur zit :scratch: Ik ken er namelijk geen een :19:
Ik zou zeggen: doe eens een polletje :cool2:
Met andere woorden je hebt geen idee?
Irta
Zeer actief

Nanna schreef:
Irta schreef: Met andere woorden je hebt geen idee?
Jawel hoor. Het is hier wel vaker langsgekomen op het forum. En ik verbaasde me altijd over het aantal (jawel) voornamelijk vrouwen die gillend ervandoor gaan en vriend of man de spin laten verwijderen. :19:
Hmm, apart.... Al zou het mij verbazen als de betreffende dames het daadwerkelijk op een gillen zullen zetten bij het zien van een spin, maar dat kan ook aan mij liggen.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Ik hou er rekening mee :wink:

Al heb ik de liefste en meest rustige lab ter wereld, sommige kinderen vinden het eng.
Dat zie ik al van verre, en hou hem dan kort bij me/ga aan de kant.
Voor een klein kind is een labrador een groot beest, en een kleine moeite voor mij om daar op te anticiperen. :engel:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik hou er wel rekening mee door mijn honden niet op iedereen af te laten gaan. Vind ik uberhaupt nergens voor nodig.
In huis gaan ze in de tuin of in de bijkeuken als er iemand op bezoek komt die echt bang is. Tenslotte is Cash me ook nogal een hond; 45kg duitseherderreu voor je neus..... :schrik:

Mijn tante moet weinig van ze weten. Ze hoeven voor haar niet weggesloten te worden maar ze stuurt ze wel zelf weg als ze te dichtbij komen. Ze is niet bang overigens (heeft vroeger zelfs in 't asiel gewerkt hihii) maar ze vindt het vies (misschien te maken met 't bekeren tot de Islam?) enz. Ik hou daar rekening mee door de honden bij haar weg te roepen als ik zie dat ze naar haar toe willen en als ik het niet zie vind ik het prima dat zij ze zelf weg stuurt. Ze doet ze trouwens niks geen kwaad, slaat niet, port niet, duwt niet maar gewoon met stem "uh uh weg, schiet op hup!". Nou ik vind het best hoor.
Tante is me te lief om daar moeilijk over te gaan doen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nanna schreef:
Jion schreef:Yep. De mormels gaan altijd mee.
Echt? Ik vind dat wel raar. Niet iedereen is er van gediend.
Ik neem ze alleen mee op uitdrukkelijk verzoek.
En anders is het: een flinke wandeling, een pensstaafje en tot vanavond :ok: Moeder gaat wat voor zichzelf doen.
Wij namen Hera ook altijd overal mee naar toe als 't te lang ging duren.
Vanwege haar agressie heb ik haar nooit durven uit laten door iemand anders. Zelfs een pension durfde ik nooit aan.
Dus moest ze altijd mee.
Als ze dan niet welkom was binnen dan lag ze gewoon voor de deur in de autokooi (in de auto uiteraard).
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
sTefaniA
Zeer actief

Nanna schreef:
Inge O schreef: voor een onredelijke angst zou ik ook begrip kunnen opbrengen maar wat ik hier lees van stefania zou ik me zelfs moeten inhouden om mijn hond niet op die tante af te sturen :Q: - als ze zo beginnen :
sTefaniA schreef:Daarna kon ik nog aanhoren dat die hond echt niet te vertrouwen is, dat ik er niet zo dicht bij zou moeten komen, je weet nooit, gaat hij niet bijten? Waarom neem je zo'n hond eigenlijk? Hij ziet er kwaad uit, hij gaat echt bijten hoor!
dan houdt mijn begrip heel snel op hoor - bemoei je met je eigen leven, mens :mep: .
Daarom had ik die hele hond al weggesloten voordat tante kwam ;-) Om dat gezeik voor te wezen.
Ik denk zomaar dat tante niet dagelijks op de stoep staat, dus dan is het toch een kleine moeite?
Tante was nochtans niet bang van de rottweilers die hier vroeger rondliepen. Weet ik veel dat ze het dan nu opeens op een krijsen gaat zetten. De rest van het bezoek keek echt zo hoor :piew:

Normaal sluit ik Diesel wel weg. Hij gaat eigenlijk altijd apart als er bezoek is behalve als bezoek aangeeft dat hij erbij mag, en dan gaat hij meestal nog even in de keuken tot hij wat rustiger is en dan kan hij er bij. En dat had ik nu ook kunnen doen. Op het moment zelf vond ik het echter zo belachelijk van haar dat ik er nog niet eens aan dacht om hem weg te sluiten. Mijn hond deed niks verkeerd, iedereen vond hem zo braaf en hij lag gewoon in het zonnetje te liggen. Krijs dan maar een eind weg en volgende keer hoeft tante niet meer mee te komen. Zo dikwijls zie ik ze inderdaad niet en ik mis haar niet hoor.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Jion schreef:
Nanna schreef:
En anders is het: een flinke wandeling, een pensstaafje en tot vanavond :ok: Moeder gaat wat voor zichzelf doen.
Ja echt. :wink:

Ik laat mijn honden niet graag langer dan een uur ofzo alleen, maar dat ligt meer aan mij dan aan de honden. Als ze ergens echt niet mee kunnen regel ik wel een oppas, maar in principe krijg je bij mij de honden er gratis bij.

Dat vind ik ook wel raar hoor. Ik neem mijn mormel nooit mee tenzij er om gevraagd word en dan nog..

Moest er visite ongevraagd hun hond meenemen komt die hond er niet in. Ten eerste omdat Diesel al niet de vriendelijkste is, en ten tweede sluit ik mijn hond weg voor visite en dan neemt visite zelf een hond mee die wel in de woonkamer mag rondhobbelen :19:

Ik ken één persoon die zijn hond altijd meeneemt. Zo'n klein rotverwend dwergkeesje. Dat beest zit altijd op schoot, ja ook tijdens het eten, en er kan niemand naast hem zitten omdat dat mormel in je klauwen hangt zogauw je je mes of vork wil nemen.

En tijdens het eten kauwt hij alles voor om het dan liefkozend aan poekie te voeren :kotz:

Het is dat ik hem alleen zie op familiefeesten want ik denk er nog niet aan om hem uit te nodigen. Blijf maar thuis met je poekie.

Met die hond heeft mijn tante dan weer geen probleem trouwens :eek: Maar voor Diesel moet er gekrijst en gegild worden.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Jion schreef:
sTefaniA schreef:
Jion schreef:
Ja echt. :wink:

Ik laat mijn honden niet graag langer dan een uur ofzo alleen, maar dat ligt meer aan mij dan aan de honden. Als ze ergens echt niet mee kunnen regel ik wel een oppas, maar in principe krijg je bij mij de honden er gratis bij.

Dat vind ik ook wel raar hoor. Ik neem mijn mormel nooit mee tenzij er om gevraagd word en dan nog..

Moest er visite ongevraagd hun hond meenemen komt die hond er niet in. Ten eerste omdat Diesel al niet de vriendelijkste is, en ten tweede sluit ik mijn hond weg voor visite en dan neemt visite zelf een hond mee die wel in de woonkamer mag rondhobbelen :19:
Ik weet dat het ongebruikelijk is, maar hoewel mijn honden best alleen kunnen zijn, zijn ze niet graag alleen. En ik ben ook altijd het liefst samen met de honden.
Honden zijn hier in huis ook altijd welkom, tenzij ze die van mij of mijn kat opvreten. :wink:
Mijn honden vinden op visite gaan en visite die hier komt allemaal gezellig.
Ik ken één persoon die zijn hond altijd meeneemt. Zo'n klein rotverwend dwergkeesje. Dat beest zit altijd op schoot, ja ook tijdens het eten, en er kan niemand naast hem zitten omdat dat mormel in je klauwen hangt zogauw je je mes of vork wil nemen.

En tijdens het eten kauwt hij alles voor om het dan liefkozend aan poekie te voeren :kotz:
:LOL: Zo iemand zou ik nooit in mijn huis uitnodigen, de eetlust zou me vergaan. :F:

Mensen zijn soms raar hoor. Ik heb nog een familielid die Diesel lokt en vriendelijke geluidjes maakt. Om hem dan te schoppen en aan zijn oren te trekken. En ondertussen maar lachen, alsof ik het niet zie. Dat duurt niet lang, Diesel in een andere kamer en die vent komt hier nooit meer binnen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik kan mijn hond hier niet wegsluiten dus wie het niet aanstaat mag buiten gaan zitten of weer vertrekken :engel: , hij woont hier, zij niet
sTefaniA
Zeer actief

Jion schreef:
sTefaniA schreef: Mensen zijn soms raar hoor. Ik heb nog een familielid die Diesel lokt en vriendelijke geluidjes maakt. Om hem dan te schoppen en aan zijn oren te trekken. En ondertussen maar lachen, alsof ik het niet zie. Dat duurt niet lang, Diesel in een andere kamer en die vent komt hier nooit meer binnen.
De eerste die mijn hond schopt krijgt een welgemikte maewashi geri terug. :lol1:
Ja tuurlijk ik maai opa zo van zijn stoel af. Hij doet het bij alle honden en is ondertussen al wat dement. Vroeger niet en toen deed hij het ook hoor. Eender welk gezond weldenkend mens kreeg van mij ook de waarheid te horen, maar opa is nu te oud. Voor de goede orde, het is aangetrouwde familie die ik nog niet zo lang ken.

Ik blijf het raar vinden hoe iemand bewust een dier kan lokken om het te schoppen.
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Op het veldje van de startpost, bij iemand die zo onderhand toch wel kan weten dat de honden niet op haar af komen rennen, zou ik een brul terug geven dat ik er rekening mee hou en dat ook daadwerkelijk doen. Als het veld groot is en ieder speelt aan zijn eigen kant, dan moet het toch te doen zijn? Salina zou ik waarschijnlijk wel aanlijnen, want zij stormt graag op mensen af, maar met Pipra zou ik gewoon van de bange persoon af met de bal spelen als daar ruimte voor is.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb het met Gil ook wel eens meegemaakt buiten dat iemand echt aan zijn hals band stond te sjorren van doe eens rustig ik wil je aaien :piew:
ik heb de beste man vriendelijk verzocht mijn hond los te laten aangezien die zich toch niet over de kop gaat laten aaien door een volslagen vreemde. :Q:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
Zo doe ik het ook.
Mijn moeder is bang voor honden, daarom hou ik de hond altijd uit haar buurt. Kleine moeite, groot plezier.
Onze hond gaat zelden mee naar bezoek, tenzij die mensen honden hebben waarmee Lobbes op kan schieten en / of geen bezwaar tegen onze hond hebben. Maar ook dan hangt het af van het soort bezoek. Ik zou Lobbes geen plezier doen door hem mee te nemen naar een druk verjaardagsfeest, om maar iets te noemen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als ik mensen leuk vind en ze zijn bang voor honden of gewoon het aantal dan sluit ik ze gewoon even op of naar buiten.
Kleine moeite .
Doe ik ook met honden van vrienden /kennissen die over de vloer komen en ik weet dat sommige heibel gaan maken sluit ik er ook een paar op.
Als het een klote beest is dan laten ze het kreng maar thuis .

Hopelijk doen mensen dat plezier ook voor mij als ze bijvoorbeeld slangen of gifspinnen hebben rondkruipen waar ik de stront van in de broek laat lopen.

Niet iedereen hoeft gek op honden te zijn of van mijn beesten te houden en mijn honden bepalen niet wie hier binnen komt of niet.

Je kunt niet bepalen voor een ander hoe groot hun angst is of afkeer net als dat een ander niet kan bepalen voor een andermans angsten hoe erg die moet zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”