Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inslapen na bijtincident...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Inslapen na bijtincident...

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

yep honden die bijten zijn gewoon standaard vals en noooooiit meer te vertrouwen :pffff:
kijk als je dat dan weet hoeft je toch zelluf niet meer na te denken/ ben je in een keer klaar :19:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb geen hond in laten slapen na een bijtincident. Ik heb wel een hond in laten slapen vanwege overmatige agressie. Zodra hij mensen/kinderen zag probeerde hij zich met alle macht al schuimbekkend los te rukken om de mensen een koppie kleiner te maken. Het ging van kwaad tot erger en er waren diverse bijna incidenten waarbij ik duikvluchten moest maken om de hond al worstelend weg te trekken om te voorkomen dat hij iemand greep. Elke keer zonder duidelijk verklaarbare aanleiding. Hij heeft een keer iemand's mouw vast gehad toen ik iets te langzaam was met wegtrekken, het was ook niet dreigen.
Op een gegeven moment kon ik voor mijn gevoel niet meer de veiligheid van mensen garanderen en toen dacht ik dit is genoeg.
Ik moet zeggen dat ik met de jaren genoeg agressieve en bijtende honden heb gezien maar nooit meer op de intense doorgedraaide manier van hem. Ik hoop ook echt zoiets nooit meer mee te maken want ondanks dat ik weet dat de beslissing de juiste was doet het nog steeds pijn tot in mijn ziel.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:
Antonetta schreef:Mijn broer heeft zijn labrador in moeten laten slapen nadat die mijn schoonzus had gegrepen, die hierbij zwaar verwond raakte aan haar hand. En mijn buren hebben hun stafford in laten slapen nadat deze mijn hond zwaar verwonde. Mijn broer en buurman waren beiden hun vertrouwen in hun hond kwijt en wilde niet de kans lopen dat het de volgende keer om een kind zou gaan. Beide honden waren al langer agressief.
oke dus honden die honden bijten doen dat standaard ook bij kinderen :19:
Wat maakt dat uit?
Honden die kinderen bijten richten veel leed aan.
Honden die andere honden bijten toch ook? Het zal jóuw hond maar zijn die zo gebeten wordt!

Niet dat ik gelijk ben voor afmaken, dat zul je denk ik inmiddels wel weten. Maar herhaling moet wel voorkomen worden.
En ik maak onderscheid in bijten uit agressie en bijten uit noodweer.

En vaak hebben mensen een bepaalde hond om de verkeerde redenen. Dat is nog het ergste vind ik.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

iones schreef:
malinois schreef:
Antonetta schreef:Mijn broer heeft zijn labrador in moeten laten slapen nadat die mijn schoonzus had gegrepen, die hierbij zwaar verwond raakte aan haar hand. En mijn buren hebben hun stafford in laten slapen nadat deze mijn hond zwaar verwonde. Mijn broer en buurman waren beiden hun vertrouwen in hun hond kwijt en wilde niet de kans lopen dat het de volgende keer om een kind zou gaan. Beide honden waren al langer agressief.
Wat maakt dat uit?

Wat is dat voor domme vraag?
Dat maakt héél erg veel uit. Dat is die hardnekkige fabel die rond blijft gaan, en die achterlijke reactie die telkens weer gegeven wordt 'oh, de volgende keer is het een kind'

Romeo heeft in zijn leven altijd een hekel gehad aan andere reuen, en door MIJN fout wel eens de kans gekregen een hond te bijten (plus de fouten van mijn ex). Daar kon hij toch niets aan doen?
En voor kinderen was het de meest lieve hond die je je maar kon bedenken, hij was geweldig met kinderen, rustig, geduldig, vriendelijk en had een zeer hoge tolerantie grens.
Maar honden? Die konden echt niet veel bij hem maken, en een hond is nog altijd geen kind, en dat is niet met elkaar te vergelijken, op geen enkele manier. Een appel lijkt nog meer op een peer.

Dus dát maakt het uit.
Dat je dat zelf niet kunt bedenken zeg :roll:
:zweep:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Mojuan schreef:
iones schreef:
malinois schreef:
Wat maakt dat uit?

Dat maakt héél erg veel uit. Dat is die hardnekkige fabel die rond blijft gaan, en die achterlijke reactie die telkens weer gegeven wordt 'oh, de volgende keer is het een kind'

Romeo heeft in zijn leven altijd een hekel gehad aan andere reuen, en door MIJN fout wel eens de kans gekregen een hond te bijten (plus de fouten van mijn ex). Daar kon hij toch niets aan doen?
En voor kinderen was het de meest lieve hond die je je maar kon bedenken, hij was geweldig met kinderen, rustig, geduldig, vriendelijk en had een zeer hoge tolerantie grens.
Maar honden? Die konden echt niet veel bij hem maken, en een hond is nog altijd geen kind, en dat is niet met elkaar te vergelijken, op geen enkele manier. Een appel lijkt nog meer op een peer.

Dus dát maakt het uit.
:ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

iones schreef:
malinois schreef:
Wat maakt dat uit?
veel...
een hondagressieve hond kan een uitstekende kindervriend zijn en andersom..
en met beiden kun je prima samenleven als je weet wat je in je handen hebt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: een hondagressieve hond kan een uitstekende kindervriend zijn en andersom..
Samenleven met een hondagressieve hond zou ik geen zin in hebben, maar goed, daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen. Met de nodige voorzorgsmaatregelen.
Een hond die bewust kinderen opzoekt om ze aan te vallen kon bij mij binnen de kortste keren richting dierenarts. Weg ermee.
als ik geen kinderen had? Geen denken aan... daar was dan ook wel een mouw aan te passen...
Maar het is wat je persoonlijk kunt en wil inderdaad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef: een hondagressieve hond kan een uitstekende kindervriend zijn en andersom..
Samenleven met een hondagressieve hond zou ik geen zin in hebben, maar goed, daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen. Met de nodige voorzorgsmaatregelen.
Een hond die bewust kinderen opzoekt om ze aan te vallen kon bij mij binnen de kortste keren richting dierenarts. Weg ermee.
als ik geen kinderen had? Geen denken aan... daar was dan ook wel een mouw aan te passen...
Maar het is wat je persoonlijk kunt en wil inderdaad.
;-)
Ik denk dat er maar bítter weinig mensen zijn die een hond die het voorzien heeft op kinderen bij hun eigen kinderen willen houden.
Ik mag toch hopen dat je de veiligheid van je kinderen boven die schijthond stelt.
Mijn vriendin was er zo eentje die met alle geweld een agressieve hond wilde houden, ó, met hekjes en deurtjes en benches, the works.. En daar is het dus ook een keer op gruwelijke wijze misgegaan.
niet iedereen heeft kinderen toch?
Ik niet bijvoorbeeld en zo ken er ik nog een heleboel...
Liever niet overigens natuurlijk als ik moet kiezen, maar als het zo zou zijn, dan zij het zo...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
Liever niet overigens natuurlijk als ik moet kiezen, maar als het zo zou zijn, dan zij het zo...
En wat dan als je wèl kinderen had? (even uit nieuwsgierigheid) ;-)
Geen idee, als het een hond was die in een kennel woonde zou ik het misschien wel durven maar dat weet ik echt niet op dit moment... dus daar waag ik me niet aan. :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
malinois schreef:
En wat dan als je wèl kinderen had? (even uit nieuwsgierigheid) ;-)

Wil daar wel op antwoorden :-)
Hier geen kinderen, geen kinderwens & heb niets met kinderen,
maar toch vanavond een zeer eenkennige hond terug gedaan naar de fokker.
Waarom?
Hoofd reden: dat wij ons uitlaat terrein niet veilig genoeg vinden voor deze hond. Met de volwassen buren redelijk werkbare afspraken over (bv buuf die altijd te paard langskomt aan gegeven bij de streepjes niet uitbundig vanaf dr knol te zwaaien & te roepen & buurman weet niet zomaar de plaats op te lopen met uitlaten.

MAAR
Buurman heeft kleinkinderen van een jaar of 6, een leeftijd dat ze meer rond gaan struinen op t terrein zonder toezicht & ja bij opa op de boerderij logeren is natuurlijk leuk. Zeker nu opa een pup heeft (waarvan we heel snel wisten dat hij Rex heet & dat was niet omdat t verteld was;-))
Ik zag t al helemaal een keer fout gaan, kindjes spelen zonder toezicht met Rex & eindigen op onze plaats....sorry, maar ondanks "niet onze fout" niet een risico wat ik wilde blijven lopen....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

& enkel aangelijnd uitlaten is voor mij absoluut geen optie
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Bikkel was mij ook te onvertrouwd met kinderen waardoor ik hem herplaatst heb. Zijn reactie op vriendjes/vriendinnetjes die hier binnen kwamen stond mij niet aan. Teveel spanning bij Bikkel en ik zag dat vroeg of laat een keer fout gaan. Hoe goed ik ook zou opletten, en hoe goed ik ook vriendjes e.d. zou vertellen wat ze wel of niet moesten doen. Het blijven wel kinderen die onverwachtse dingen doen.
Daarbij had ik er eerlijk gezegd ook geen trek in. Dat gedoe in mijn eigen huis. Dat constante op je tenen lopen, dat overeind moeten schieten omdat pleegzoon spontaan binnen kwam vallen met een vriendje e.d.
Met Hera die hond agressief was moest ik buiten al ogen en oren overal hebben, altijd rekening houden met.... Ik had daar in huis niet ook nog eens zin in.
En ik vond het ook niet eerlijk naar Bikkel toe. Dat opsluiten steeds als er kinderen binnen waren. Hij trok dat ook niet.

Echt, ik kan veel hebben maar mijn honden moeten gewoon samen leven met mijn kinderen en diens vriendjes/vriendinnetjes.
Kinderen kunnen hier via het tuinhek binnen komen vallen zonder dat er iets naars gebeurd en dat wil ik graag zo houden.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Mojuan
Zeer actief

Cash schreef: Echt, ik kan veel hebben maar mijn honden moeten gewoon samen leven met mijn kinderen en diens vriendjes/vriendinnetjes.
Kinderen kunnen hier via het tuinhek binnen komen vallen zonder dat er iets naars gebeurd en dat wil ik graag zo houden.
Zo gaat het bij ons ook, en ik heb zelf niet eens kinderen.
Buurtkinderen komen soms zo binnen vallen en mijn nichtje ook. Dat zijn allemaal jonge kinderen tot 8 jaar oud.
En dat kan hier gewoon, ook al toen Room er nog was. Ik zou niet blij worden als dat niet meer mogelijk is, dan moeten overal sloten op en wat als je dat 1x vergeet op slot te doen omdat je druk bezig bent en vaak heen en weer moet?

Nee, ik zou zo'n hond dan niet meer willen hebben, die zou ik herplaatsen mocht dat mogelijk zijn, en als het echt een erg gevaarlijke hond is waar geen goede plek voor gevonden kan worden, dan is inslapen misschien wel het beste dat je kunt doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mojuan schreef:
Buurtkinderen komen soms zo binnen vallen en mijn nichtje ook. Dat zijn allemaal jonge kinderen tot 8 jaar oud.
Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.
Ik wil geen vreemde snuiters in mijn huis of tuin.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Mojuan schreef:
Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.

Same here, maar onze uitlaat wei is gewoon niet toereikend voor onverwachte omstandigheden. Dus als ik dan ook niet 100% in kan staan voor t appel op de desbetreffende hond neem ik wel (herplaats) maatregelen. Zal wel moeten;-)
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

crutz schreef:
malinois schreef:
Mojuan schreef:

Same here, maar onze uitlaat wei is gewoon niet toereikend voor onverwachte omstandigheden. Dus als ik dan ook niet 100% in kan staan voor t appel op de desbetreffende hond neem ik wel (herplaats) maatregelen. Zal wel moeten;-)
Als je dan alles doet wat redelijkerwijs te doen is om ongelukken te voorkomen, is het toch goed.
En inderdaad vooruit denkt van wat er kan gebeuren.
Hier een paar kilometer verderop zit 'Pantera', opvang voor de grote katten, al jaren.
Onbestaanbaar dat die een keer vergeten een hek goed te sluiten.
Wiel
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Nanna schreef:
Biet schreef: Hier een paar kilometer verderop zit 'Pantera', opvang voor de grote katten, al jaren.
Onbestaanbaar dat die een keer vergeten een hek goed te sluiten.
De kans is miniem maar nooit onbestaanbaar. Twee weken terug is het in een Duitse dierentuin nog misgegaan met een tijger en daar is wel een dode bij gevallen.
Uiteraard, 'n zeker risico zal er altijd zijn, maar ik heb daar eigenlijk geen moeite mee.
Reageer eigenlijk op de reacties van Malinois en Crutz tegelijk.
Als je inderdaad de discipline en de toewijding op kan brengen om die maatregelen te treffen die ongelukken voorkomen, ben je wat mij betreft verantwoord bezig. Honden zijn ook potentiëel gevaarlijke dieren, een 100% garantie dat er nooit iets misgaat is gewoon niet te geven. Maar dat geldt voor zo'n beetje alles: de meeste ongelukken schijnen in en rond huis te gebeuren, is minder spectaculair dan aangevallen worden door een tijger, maar het grootste risico (procentuëel) op ongelukken loop je daar.
Wiel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:
Mojuan schreef:

daar heb je ook helemaal gelijk in kan me daar ook zeker wat bij voorstellen :ok: ... maar al heb ik sociale honden naar kinderen dan wil ik nog geen vreemd spul zomaar in mijn huis of tuin...
Ze bellen maar aan als er iets is.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
crutz schreef:
malinois schreef: Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.
Nou, petje af hoor :ok: . Ik vind dat verantwoordelijkheid nemen, óók naar de hond. Want áls het grandioos fout gaat met een kleinkind van de buren mag die het bezuren.

moeilijke keuze, want ondanks het incident met Frank een gouden hond voor ons....maar zeker ook wel dankzij het incident ons gerealiseerd wat de impact is als het wel fout gaat....& dat wil je gewoon niet, idd niet voor de partij die het lijdend voorwerp is, maar ook niet voor de hond....
Mojuan
Zeer actief

malinois schreef:
Mojuan schreef:
Het zijn geen vreemde snuiters, want ik weet toch wie het zijn? Ik ken ze zelf toch.

En wij vinden dit nou juist zo heerlijk, we wonen in een erg gezellige wijk, en wij gebruiken onze voordeur nooit.
We zitten dan ook aan de achterkant van de woonkamer, dus we kijken onze achtertuin in.
De poort is nooit op slot, maar het is ook maar een halve poort. We kunnen het dus wel zien als er iemand staat, de poort grenst aan onze carport. En de poort is zowat recht tegenover het achterraam.
De meeste mensen roepen even dat ze er staan, en dan komen de honden al naar buiten gerend en dan wordt de visite vriendelijk begroet door drie blije honden. Dat is voor mij echt genieten.

Ik vind het onwijs gezellig hoe het gaat bij ons, vrienden, kennissen, familie, buren, alles loopt hier gewoon naar binnen via de achterkant. Ik geniet ervan dat het zo kan, en zou niet meer anders willen.
Het is heerlijk zo'n sociale omgeving en ik ben gek op die kleine contactjes met mensen in de buurt, en ik hou van gezelligheid en vind het fijn om zo'n gastvrije plek te kunnen zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mojuan schreef:
malinois schreef:
Mojuan schreef:
Het zijn geen vreemde snuiters, want ik weet toch wie het zijn? Ik ken ze zelf toch.

En wij vinden dit nou juist zo heerlijk, we wonen in een erg gezellige wijk, en wij gebruiken onze voordeur nooit.
We zitten dan ook aan de achterkant van de woonkamer, dus we kijken onze achtertuin in.
De poort is nooit op slot, maar het is ook maar een halve poort. We kunnen het dus wel zien als er iemand staat, de poort grenst aan onze carport. En de poort is zowat recht tegenover het achterraam.
De meeste mensen roepen even dat ze er staan, en dan komen de honden al naar buiten gerend en dan wordt de visite vriendelijk begroet door drie blije honden. Dat is voor mij echt genieten.

Ik vind het onwijs gezellig hoe het gaat bij ons, vrienden, kennissen, familie, buren, alles loopt hier gewoon naar binnen via de achterkant. Ik geniet ervan dat het zo kan, en zou niet meer anders willen.
Het is heerlijk zo'n sociale omgeving en ik ben gek op die kleine contactjes met mensen in de buurt, en ik hou van gezelligheid en vind het fijn om zo'n gastvrije plek te kunnen zijn.
ik hou daar helemaal niet van, mijn huis, mijn tuin en geen geloop van buren of buurkinderen.... Nooit gehad ook overigens, ook niet toen ik nog geen honden had.... Ik wil dat niet... met vreemde snuiters bedoel ik alles anders dan 'eigen'.
Toen we net in Apeldoorn kwamen wonen kwam op dag 1 de buurman vrolijk over het hek geklommen (wat we er als eerste hadden neergezet voor mochten we een keer de honden meenemen die daar tenminste konden lopen achter) en vroeg ons direct even een sleutel want dit was zo lastig :80: en dat deden ze bij alle buren en dat hoorde zo... en ook even van het huis nou echt niet... ik woon hier, jij woont daar en daar blijf je ook...tenzij ik je uitnodig (en reken daar maar niet veel op want als ik een keer thuis ben dan is die tijd voor mijn hondjes), ik zeg je goeie dag en daar blijft het bij.

Vrienden en familie moeten toch eerst afspreken wanneer ze komen want ik ben blij met de rust als ik al een keer thuis ben en niets doe met de hondjes....
En ook die komen gewoon via de voordeur, daar zit zo'n mooi ding op wat bel heet... die kunnen ze gebruiken als ze naar binnen willen :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: ik woon hier, jij woont daar en daar blijf je ook...tenzij ik je uitnodig (en reken daar maar niet veel op want als ik een keer thuis ben dan is die tijd voor mijn hondjes), ik zeg je goeie dag en daar blijft het bij.
Ik kom es sfeervol bij je op de koffie en ach kom, we maken er meteen een daggie van :mrgreen: . Wanneer schikt het?
Maar jij bent geen buurman die alvast de sleutel wil hebben :F: En je bent van harte welkom hoor :ok: , wel ff een belletje vooraf :engel:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Nou mijn buren hebben en krijgen ook echt geen sleutel van me hoor. Dat gaat me nu ook weer net en stap te ver.
En ook niet de hele buurt loopt naar binnen, dat zijn bepaalde mensen waar ik leuk contact mee heb.
Verder alleen vrienden en familie, die is altijd welkom en mag gewoon achterom komen lopen.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Bij ons kan niemand achterom lopen, veel veiliger voor de honden.
En we lopen graag in ons blootje in de tuin. Dan vind ik het ook niet zo prettig als er ineens iemand voor mijn snufferd staat.
Bij vrienden maakt dat me niet uit, die klauteren ook gewoon over de hekken als de auto's er staan en we niet opendoen.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Ze mogen allemaal een sleutel hebben, maar ze bedanken er allemaal voor :19: :mrgreen:
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

herejede schreef:Ze mogen allemaal een sleutel hebben, maar ze bedanken er allemaal voor :19: :mrgreen:
Hoe zou dat nou toch komen :goeie:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hier loopt iedereen bij anderen achterom, moet wel zeggen dat ze blijven staan in de bijkeuken als Gil tekeer gaat, en ik kan me voorstellen dat als iemand binnen komt met een hele verkeerde attitude dat het fout zou kunnen gaan, tis nu eenmaal geen hond die dat uit de weg gaat en hij woont en waakt hier- punt :hmmm:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:
malinois schreef: Toen we net in Apeldoorn kwamen wonen kwam op dag 1 de buurman vrolijk over het hek geklommen (wat we er als eerste hadden neergezet voor mochten we een keer de honden meenemen die daar tenminste konden lopen achter) en vroeg ons direct even een sleutel want dit was zo lastig :80: en dat deden ze bij alle buren en dat hoorde zo... en ook even van het huis
:LOL:
Ik zou gelijk opnieuw verhuizen. :lol1:
Hij meende het echt heel serieus en was ook serieus zwaar beledigd dat hij die niet kreeg :schrik:
Navraag bij andere buren leerden idd. dat hij dit deed bij alle mensen in dat blok .... (en van de meesten ook een sleutel had gekregen :Q: )
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mojuan schreef:
iones schreef:
malinois schreef:
Wat maakt dat uit?

Dus dát maakt het uit.
Door de rest wat volgt na mijn vraag achterwege te laten, lees je niet wat ik bedoelde met die vraag. Want wat jij eronder zet, daar was ik nog helemaal niet mee bezig.
En als je dat had gelezen, had je begrepen dat ik het net zo erg vind als een hond hond-gevaarlijk is, als wanneer een hond kind-gevaarlijk is.

Want er zijn veel mensen die er verdriet van hebben als hun hond aangevallen wordt, zeker als hij daarbij het leven laat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mojuan
Zeer actief

iones schreef: Door de rest wat volgt na mijn vraag achterwege te laten, lees je niet wat ik bedoelde met die vraag. Want wat jij eronder zet, daar was ik nog helemaal niet mee bezig.
En als je dat had gelezen, had je begrepen dat ik het net zo erg vind als een hond hond-gevaarlijk is, als wanneer een hond kind-gevaarlijk is.

Want er zijn veel mensen die er verdriet van hebben als hun hond aangevallen wordt, zeker als hij daarbij het leven laat.
Dan nog vind ik het weldegelijk verschil maken of je kind wordt doodgebeten, of je hond.
Komop zeg, dat ís gewoon een wezenlijk verschil, het verschil tussen je eigen vlees en bloed, je kindje, je dochtertje of zoontje, en een hond die sowieso eerder doodgaat dan jij (in normale gevallen).
Ja sorry, maar ook dat vind ik niet te vergelijken.

Overigens lijkt het mij makkelijker om je hond bij andere honden weg te houden, dan bij kinderen over het algemeen. Kinderen lopen nml in het dagelijks leven niet aan een riem met lijntje.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”