kijk als je dat dan weet hoeft je toch zelluf niet meer na te denken/ ben je in een keer klaar

Moderator: moderatorteam
Wat maakt dat uit?malinois schreef:oke dus honden die honden bijten doen dat standaard ook bij kinderenAntonetta schreef:Mijn broer heeft zijn labrador in moeten laten slapen nadat die mijn schoonzus had gegrepen, die hierbij zwaar verwond raakte aan haar hand. En mijn buren hebben hun stafford in laten slapen nadat deze mijn hond zwaar verwonde. Mijn broer en buurman waren beiden hun vertrouwen in hun hond kwijt en wilde niet de kans lopen dat het de volgende keer om een kind zou gaan. Beide honden waren al langer agressief.
iones schreef:Wat maakt dat uit?malinois schreef:oke dus honden die honden bijten doen dat standaard ook bij kinderenAntonetta schreef:Mijn broer heeft zijn labrador in moeten laten slapen nadat die mijn schoonzus had gegrepen, die hierbij zwaar verwond raakte aan haar hand. En mijn buren hebben hun stafford in laten slapen nadat deze mijn hond zwaar verwonde. Mijn broer en buurman waren beiden hun vertrouwen in hun hond kwijt en wilde niet de kans lopen dat het de volgende keer om een kind zou gaan. Beide honden waren al langer agressief.
Mojuan schreef:iones schreef:Wat maakt dat uit?malinois schreef:oke dus honden die honden bijten doen dat standaard ook bij kinderenAntonetta schreef:Mijn broer heeft zijn labrador in moeten laten slapen nadat die mijn schoonzus had gegrepen, die hierbij zwaar verwond raakte aan haar hand. En mijn buren hebben hun stafford in laten slapen nadat deze mijn hond zwaar verwonde. Mijn broer en buurman waren beiden hun vertrouwen in hun hond kwijt en wilde niet de kans lopen dat het de volgende keer om een kind zou gaan. Beide honden waren al langer agressief.
Wat is dat voor domme vraag?
Dat maakt héél erg veel uit. Dat is die hardnekkige fabel die rond blijft gaan, en die achterlijke reactie die telkens weer gegeven wordt 'oh, de volgende keer is het een kind'
Romeo heeft in zijn leven altijd een hekel gehad aan andere reuen, en door MIJN fout wel eens de kans gekregen een hond te bijten (plus de fouten van mijn ex). Daar kon hij toch niets aan doen?
En voor kinderen was het de meest lieve hond die je je maar kon bedenken, hij was geweldig met kinderen, rustig, geduldig, vriendelijk en had een zeer hoge tolerantie grens.
Maar honden? Die konden echt niet veel bij hem maken, en een hond is nog altijd geen kind, en dat is niet met elkaar te vergelijken, op geen enkele manier. Een appel lijkt nog meer op een peer.
Dus dát maakt het uit.
Dat je dat zelf niet kunt bedenken zeg
veel...iones schreef:Wat maakt dat uit?malinois schreef:oke dus honden die honden bijten doen dat standaard ook bij kinderenAntonetta schreef:Mijn broer heeft zijn labrador in moeten laten slapen nadat die mijn schoonzus had gegrepen, die hierbij zwaar verwond raakte aan haar hand. En mijn buren hebben hun stafford in laten slapen nadat deze mijn hond zwaar verwonde. Mijn broer en buurman waren beiden hun vertrouwen in hun hond kwijt en wilde niet de kans lopen dat het de volgende keer om een kind zou gaan. Beide honden waren al langer agressief.
als ik geen kinderen had? Geen denken aan... daar was dan ook wel een mouw aan te passen...Nanna schreef:Samenleven met een hondagressieve hond zou ik geen zin in hebben, maar goed, daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen. Met de nodige voorzorgsmaatregelen.malinois schreef: een hondagressieve hond kan een uitstekende kindervriend zijn en andersom..
en met beiden kun je prima samenleven als je weet wat je in je handen hebt.
Een hond die bewust kinderen opzoekt om ze aan te vallen kon bij mij binnen de kortste keren richting dierenarts. Weg ermee.
niet iedereen heeft kinderen toch?Nanna schreef:malinois schreef:als ik geen kinderen had? Geen denken aan... daar was dan ook wel een mouw aan te passen...Nanna schreef:Samenleven met een hondagressieve hond zou ik geen zin in hebben, maar goed, daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen. Met de nodige voorzorgsmaatregelen.malinois schreef: een hondagressieve hond kan een uitstekende kindervriend zijn en andersom..
en met beiden kun je prima samenleven als je weet wat je in je handen hebt.
Een hond die bewust kinderen opzoekt om ze aan te vallen kon bij mij binnen de kortste keren richting dierenarts. Weg ermee.
Maar het is wat je persoonlijk kunt en wil inderdaad.
Ik denk dat er maar bítter weinig mensen zijn die een hond die het voorzien heeft op kinderen bij hun eigen kinderen willen houden.
Ik mag toch hopen dat je de veiligheid van je kinderen boven die schijthond stelt.
Mijn vriendin was er zo eentje die met alle geweld een agressieve hond wilde houden, ó, met hekjes en deurtjes en benches, the works.. En daar is het dus ook een keer op gruwelijke wijze misgegaan.
Geen idee, als het een hond was die in een kennel woonde zou ik het misschien wel durven maar dat weet ik echt niet op dit moment... dus daar waag ik me niet aan.Nanna schreef:En wat dan als je wèl kinderen had? (even uit nieuwsgierigheid)malinois schreef:
niet iedereen heeft kinderen toch?
Ik niet bijvoorbeeld en zo ken er ik nog een heleboel...
Liever niet overigens natuurlijk als ik moet kiezen, maar als het zo zou zijn, dan zij het zo...
Nanna schreef:En wat dan als je wèl kinderen had? (even uit nieuwsgierigheid)malinois schreef:
niet iedereen heeft kinderen toch?
Ik niet bijvoorbeeld en zo ken er ik nog een heleboel...
Liever niet overigens natuurlijk als ik moet kiezen, maar als het zo zou zijn, dan zij het zo...
Zo gaat het bij ons ook, en ik heb zelf niet eens kinderen.Cash schreef: Echt, ik kan veel hebben maar mijn honden moeten gewoon samen leven met mijn kinderen en diens vriendjes/vriendinnetjes.
Kinderen kunnen hier via het tuinhek binnen komen vallen zonder dat er iets naars gebeurd en dat wil ik graag zo houden.
Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.Mojuan schreef:
Zo gaat het bij ons ook, en ik heb zelf niet eens kinderen.
Buurtkinderen komen soms zo binnen vallen en mijn nichtje ook. Dat zijn allemaal jonge kinderen tot 8 jaar oud.
malinois schreef:Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.Mojuan schreef:
Buurtkinderen komen soms zo binnen vallen en mijn nichtje ook. Dat zijn allemaal jonge kinderen tot 8 jaar oud.
Ik wil geen vreemde snuiters in mijn huis of tuin.
Als je dan alles doet wat redelijkerwijs te doen is om ongelukken te voorkomen, is het toch goed.crutz schreef:malinois schreef:Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.Mojuan schreef:
Same here, maar onze uitlaat wei is gewoon niet toereikend voor onverwachte omstandigheden. Dus als ik dan ook niet 100% in kan staan voor t appel op de desbetreffende hond neem ik wel (herplaats) maatregelen. Zal wel moeten;-)
Uiteraard, 'n zeker risico zal er altijd zijn, maar ik heb daar eigenlijk geen moeite mee.Nanna schreef:De kans is miniem maar nooit onbestaanbaar. Twee weken terug is het in een Duitse dierentuin nog misgegaan met een tijger en daar is wel een dode bij gevallen.Biet schreef: Hier een paar kilometer verderop zit 'Pantera', opvang voor de grote katten, al jaren.
Onbestaanbaar dat die een keer vergeten een hek goed te sluiten.
daar heb je ook helemaal gelijk in kan me daar ook zeker wat bij voorstellencrutz schreef:malinois schreef:Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.Mojuan schreef:
Same here, maar onze uitlaat wei is gewoon niet toereikend voor onverwachte omstandigheden. Dus als ik dan ook niet 100% in kan staan voor t appel op de desbetreffende hond neem ik wel (herplaats) maatregelen. Zal wel moeten;-)
Nanna schreef:Nou, petje af hoorcrutz schreef:Same here, maar onze uitlaat wei is gewoon niet toereikend voor onverwachte omstandigheden. Dus als ik dan ook niet 100% in kan staan voor t appel op de desbetreffende hond neem ik wel (herplaats) maatregelen. Zal wel moeten;-)malinois schreef: Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.
Ik wil geen vreemde snuiters in mijn huis of tuin.. Ik vind dat verantwoordelijkheid nemen, óók naar de hond. Want áls het grandioos fout gaat met een kleinkind van de buren mag die het bezuren.
Het zijn geen vreemde snuiters, want ik weet toch wie het zijn? Ik ken ze zelf toch.malinois schreef:Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.Mojuan schreef:
ik hou daar helemaal niet van, mijn huis, mijn tuin en geen geloop van buren of buurkinderen.... Nooit gehad ook overigens, ook niet toen ik nog geen honden had.... Ik wil dat niet... met vreemde snuiters bedoel ik alles anders dan 'eigen'.Mojuan schreef:Het zijn geen vreemde snuiters, want ik weet toch wie het zijn? Ik ken ze zelf toch.malinois schreef:Kijk en dat wil ik dus helemaal niet... hier zit alles afgesloten... poort, deuren etc.Mojuan schreef:
En wij vinden dit nou juist zo heerlijk, we wonen in een erg gezellige wijk, en wij gebruiken onze voordeur nooit.
We zitten dan ook aan de achterkant van de woonkamer, dus we kijken onze achtertuin in.
De poort is nooit op slot, maar het is ook maar een halve poort. We kunnen het dus wel zien als er iemand staat, de poort grenst aan onze carport. En de poort is zowat recht tegenover het achterraam.
De meeste mensen roepen even dat ze er staan, en dan komen de honden al naar buiten gerend en dan wordt de visite vriendelijk begroet door drie blije honden. Dat is voor mij echt genieten.
Ik vind het onwijs gezellig hoe het gaat bij ons, vrienden, kennissen, familie, buren, alles loopt hier gewoon naar binnen via de achterkant. Ik geniet ervan dat het zo kan, en zou niet meer anders willen.
Het is heerlijk zo'n sociale omgeving en ik ben gek op die kleine contactjes met mensen in de buurt, en ik hou van gezelligheid en vind het fijn om zo'n gastvrije plek te kunnen zijn.
Maar jij bent geen buurman die alvast de sleutel wil hebbenNanna schreef:Ik kom es sfeervol bij je op de koffie en ach kom, we maken er meteen een daggie vanmalinois schreef: ik woon hier, jij woont daar en daar blijf je ook...tenzij ik je uitnodig (en reken daar maar niet veel op want als ik een keer thuis ben dan is die tijd voor mijn hondjes), ik zeg je goeie dag en daar blijft het bij.. Wanneer schikt het?
Hoe zou dat nou toch komenherejede schreef:Ze mogen allemaal een sleutel hebben, maar ze bedanken er allemaal voor![]()
Hij meende het echt heel serieus en was ook serieus zwaar beledigd dat hij die niet kreegJion schreef:malinois schreef: Toen we net in Apeldoorn kwamen wonen kwam op dag 1 de buurman vrolijk over het hek geklommen (wat we er als eerste hadden neergezet voor mochten we een keer de honden meenemen die daar tenminste konden lopen achter) en vroeg ons direct even een sleutel want dit was zo lastigen dat deden ze bij alle buren en dat hoorde zo... en ook even van het huis
![]()
Ik zou gelijk opnieuw verhuizen.
Door de rest wat volgt na mijn vraag achterwege te laten, lees je niet wat ik bedoelde met die vraag. Want wat jij eronder zet, daar was ik nog helemaal niet mee bezig.Mojuan schreef:iones schreef:Wat maakt dat uit?malinois schreef:oke dus honden die honden bijten doen dat standaard ook bij kinderenAntonetta schreef:Mijn broer heeft zijn labrador in moeten laten slapen nadat die mijn schoonzus had gegrepen, die hierbij zwaar verwond raakte aan haar hand. En mijn buren hebben hun stafford in laten slapen nadat deze mijn hond zwaar verwonde. Mijn broer en buurman waren beiden hun vertrouwen in hun hond kwijt en wilde niet de kans lopen dat het de volgende keer om een kind zou gaan. Beide honden waren al langer agressief.
Wat is dat voor domme vraag?
Dat maakt héél erg veel uit. Dat is die hardnekkige fabel die rond blijft gaan, en die achterlijke reactie die telkens weer gegeven wordt 'oh, de volgende keer is het een kind'
Romeo heeft in zijn leven altijd een hekel gehad aan andere reuen, en door MIJN fout wel eens de kans gekregen een hond te bijten (plus de fouten van mijn ex). Daar kon hij toch niets aan doen?
En voor kinderen was het de meest lieve hond die je je maar kon bedenken, hij was geweldig met kinderen, rustig, geduldig, vriendelijk en had een zeer hoge tolerantie grens.
Maar honden? Die konden echt niet veel bij hem maken, en een hond is nog altijd geen kind, en dat is niet met elkaar te vergelijken, op geen enkele manier. Een appel lijkt nog meer op een peer.
Dus dát maakt het uit.
Dat je dat zelf niet kunt bedenken zeg
Dan nog vind ik het weldegelijk verschil maken of je kind wordt doodgebeten, of je hond.iones schreef: Door de rest wat volgt na mijn vraag achterwege te laten, lees je niet wat ik bedoelde met die vraag. Want wat jij eronder zet, daar was ik nog helemaal niet mee bezig.
En als je dat had gelezen, had je begrepen dat ik het net zo erg vind als een hond hond-gevaarlijk is, als wanneer een hond kind-gevaarlijk is.
Want er zijn veel mensen die er verdriet van hebben als hun hond aangevallen wordt, zeker als hij daarbij het leven laat.