Ik ben eht helemaal met je eens, ondanks dat ik nooit echt tegen het gebruik van een TT ben geweest, MITS het verantwoord gedaan wordnathalie schreef:Ik ben geen TT gebruiker, maar ik kan ook niet MEER zeggen dt ik er per definitie tegen ben. Heb er nu een paar keer experts mee zien werken en, mits hij goed gebruikt wordt, is het een heel duidelijk hulpmiddel. En ik ben wel een voorstander van duidelijkheid richting honden.
Maar het is geen makkelijk te gebruiken hulpmiddel, heb ik gezien. Je kan je hond er ook zwaar mee verpesten.
Ik heb er een hele tijd over na zitten denken om er 1 aan te schaffen (en lessen te volgen) voor Zena, zodat ook zij leuk los kan lopen met de rest, maar toch besloten om het niet te doen, maar dat is puur omdat Zena van schrik gaat lopen en ik bang heb dat als ze schrikt van de trilling/stroom, ze nog verder gaat lopen, dan dat ze los doet (Zena loopt constant met haar neus aan de grond, maar gaat niet alleen lopen om te jagen, madam maakt gewoon haar eigen wandeling als ze los is, met of zonder prooi in de buurt)
Ik heb me er dan ook gewoon bij neergelegd dat ondanks dat ik het zielig vind, dat ze niet los kan lopen