Op tijd kunnen stoppen of doordringen voor er te veel vrijheid wordt genomen wat gevaar op kan leveren voor hond ander dier en mens.Kells schreef:Ik heb ook niet gezegd dat ik problemen heb met deze hond. Op dat filmpje had ik haar slechts 2 dagen. Een tt heb ik bij haar niet nodig. Inmiddels heb ik twee setters. Wat ik aangeef is dat ik liever een tt gebruik als noodrem, dan dat ze de rest van hun leven aan de lijn zouden moeten.Jion schreef:Ik zie een vrolijke, ongecompliceerde, energieke hond die het heerlijk vindt om door het gras te hollen en te rollen. Misschien kan ze iets prompter komen als je roept, dus daar zou je wat extra op kunnen trainen, maar verder zie ik het probleem niet?Kells schreef:Dat zal voor de meeste honden voldoende zijn denk ik. Die van mij zouden daar knap gefrustreerd van raken. Setters nemen het veld nogal ruim, zoals goed in dit filmpje te zien is. (op 5.55 min.) Hier gaan ze dus los en als noodrem gebruik ik desnoods een tt.massam schreef:ik zeg lange lijn.
20 meter is lang zat om het argument ze moeten los kunnen lopen weg te kunnen gooien
Van dit filmpje kan ik genieten, maar je ziet een hond die wel nog binnen redelijke afstand de baas opzoekt. Bij een hond die alles en iedereen om zich heen vergeet kan ik me voorstellen dat je wat anders moet inzetten om door te dringen, even vervelend maar wel duidelijk. Daarna heb je er twee die zo lekker vrij rond kunnen darren inderdaad.