De af-blijf ging gelukkig perfect, maar het volgen en vooruit sturen was dus drie keer niks. Ik heb mazzel gehad dat de keurmeester daar een 6 voor gaf. Meer aandacht aan besteden dus.Sita schreef:Gefeliciteerd met je B-diploma! Ach die punten, die komen vanzelf wel. En inderdaad de basis dingen niet vergeten te trainen. Hoe saai die misschien ook zijn, maar het volgen, 2 minuten af zijn wel dingen die we ook op de training regelmatig oefenen. Het uitsturen die ik doen weer niet zo vaak, omdat Rowan anders gaat anticiperen. En dat wil ik liever niet hebben bij een lange vooruit.Zeeuwse labjes schreef:Leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn met de voorbereidingen en de proeven zelf!
Sofie en ik hebben gisteren ons eerste KNJV B diploma gehaald![]()
Met de hakken over de sloot, dat wel, maar voor mij was het doel de B binnen te halen en dat is nu gelukt. De volgende proeven gaan we proberen de punten te verbeteren.
We hebben vooral op de C-onderdelen punten laten liggen, dus daar gaan we de komende weke even extra aandacht aan besteden. Da's wel een beetje het gevaar als je met de B bezig bent, dat je zo gefocused bent op die 3 B onderdelen, dat de basis van de C wat 'vergeten' wordt. Het kostte ons gisteren bijna het diploma...
Wanneer heb je de volgende proef?
Bij Sofie is het vooruit sturen zelf geen probleem. Ze gaat als een speer weg. Het terugkomen is een ander verhaal.... Zonder dummy terugkomen vindt ze gewoon lastig. En bij deze proef moesten we de hond redelijk ver uit laten lopen. Dan is ze zo vol adrenaline de lijn aan het rennen, dat ze volgens mij die fluit niet eens hóórt. Daar zullen we dus toch wat meer aandacht aan moeten besteden en meer variëren in de lengte van de lijn die ze moet lopen. En vooral ook de vooruit oefenen zonder dummy, want dat is de reden dat ze doorloopt. Ze wil eerst die dummy (of eend) vinden en dan pas terugkomen...