Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Golden teef 10 jaar. te schraal?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Golden teef 10 jaar. te schraal?

Ongelezen bericht door Pepie »

Afbeelding
Banjer was ook zo :wink:
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Inge O schreef:
Asterix schreef:
Jinke schreef:Ik zou haar eerder nog iets te zwaar vinden dan schraal of mager ;)
4 poten bij elkaar tijdens het zwemmen, scheelt ook wat.
daar heeft het weinig mee te maken - je ziet gewoon aan de rolletjes in de nek en aan de vulling rond hals en voorborst dat ze nog meer dan reserve genoeg heeft - wie daar ribben kan van zien heeft naar mijn idee toch röntgenogen - ook nadat ze een paar dagen diarree had want daar verlies je geen pak kilo's mee op zo'n korte tijd.
Jammer dat de 1e 2 foto's zo onduidelijk zijn. Ik heb er juist een x maal naar gekeken of ik het echt goed zag.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Asterix
Zeer actief

Pepie schreef:Afbeelding
Banjer was ook zo :wink:
Prachtig :I:
Afbeelding Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:I: Knappe banjer.

Bij Niko zit er sinds deze foto's nu eindelijk ietsje spek op waardoor je z'n ruggengraat en bloedvaten niet meer zo duidelijk ziet.

Afbeelding

Afbeelding

(foto's van huswa)

:wink: Maar hij zal naar de maatstaven van de mensen om me heen vast nog wel mager zijn ja.

Hier hebben ze wanneer ze ziek zijn wel dat hun taille wat invalt en de achterste rib dan goed zichtbaar is.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

dagmar88 schreef::I: Knappe banjer.

Bij Niko zit er sinds deze foto's nu eindelijk ietsje spek op waardoor je z'n ruggengraat en bloedvaten niet meer zo duidelijk ziet.

Afbeelding

Afbeelding

(foto's van huswa)

:wink: Maar hij zal naar de maatstaven van de mensen om me heen vast nog wel mager zijn ja.

Hier hebben ze wanneer ze ziek zijn wel dat hun taille wat invalt en de achterste rib dan goed zichtbaar is.
ik vindt m niet mager mijn bd dames zie je ook de laatste rip soms 2 wel
de da vondt ze ook goed opgewicht zeker als ze trap moeten lopen enz
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

dagmar88 schreef::I: Knappe banjer.

Afbeelding

Afbeelding

(foto's van huswa)

Ik vind dat juist mooi :I:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Asterix schreef:
Inge O schreef:
Asterix schreef:
Jinke schreef:Ik zou haar eerder nog iets te zwaar vinden dan schraal of mager ;)
4 poten bij elkaar tijdens het zwemmen, scheelt ook wat.
daar heeft het weinig mee te maken - je ziet gewoon aan de rolletjes in de nek en aan de vulling rond hals en voorborst dat ze nog meer dan reserve genoeg heeft - wie daar ribben kan van zien heeft naar mijn idee toch röntgenogen - ook nadat ze een paar dagen diarree had want daar verlies je geen pak kilo's mee op zo'n korte tijd.
Jammer dat de 1e 2 foto's zo onduidelijk zijn. Ik heb er juist een x maal naar gekeken of ik het echt goed zag.
Zie je haar ribben vooral als ze rent en hijgt? Dat is bij mijn hond ook zo en op zich betekent dat niet dat ze te schaal zijn
Asterix
Zeer actief

Wat een mooie en leuke hond, die Niko.

Bij maatje mag er wel iets vanaf bemerkten we gisteren.
Afbeelding Afbeelding

Asterix
Zeer actief

lets have fun schreef:
Asterix schreef:
Inge O schreef:
Asterix schreef: 4 poten bij elkaar tijdens het zwemmen, scheelt ook wat.
Zie je haar ribben vooral als ze rent en hijgt? Dat is bij mijn hond ook zo en op zich betekent dat niet dat ze te schaal zijn
Yup!
Afbeelding Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Pepie schreef: Ik vind dat juist mooi :I:
:wink: Hij is wel echt wat te mager geweest hoor.

Afbeelding

Er zit sindsdien een kilo of 2.5 aan en nu vind ik hem perfect op gewicht.
Pepie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Pepie schreef: Ik vind dat juist mooi :I:
:wink: Hij is wel echt wat te mager geweest hoor.

Afbeelding

Er zit sindsdien een kilo of 2.5 aan en nu vind ik hem perfect op gewicht.
Dit is niet mooi,maar hoe hij nu is vind ik mooi hoor :I:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Asterix schreef:Wat een mooie en leuke hond, die Niko.
:mrgreen: Het is een lastpak, maar stiekem ben ik er toch wel heel dol op.

@pepie, die foto's zijn op dezelfde dag gemaakt. Dan zie je hoe dat kan vertekenen.
Heb er even geen van nu, omdat mijn kitten de gloedjenieuwe camera in de drinkbak heeft geflikkerd :engel:
Maar sindsdien is er dus eindelijk wat bij. Hij is ook een klein beetje rustiger geworden.
Pepie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Asterix schreef:Wat een mooie en leuke hond, die Niko.
:mrgreen: Het is een lastpak, maar stiekem ben ik er toch wel heel dol op.

@pepie, die foto's zijn op dezelfde dag gemaakt. Dan zie je hoe dat kan vertekenen.
Heb er even geen van nu, omdat mijn kitten de gloedjenieuwe camera in de drinkbak heeft geflikkerd :engel:
Maar sindsdien is er dus eindelijk wat bij. Hij is ook een klein beetje rustiger geworden.
Op dezelfde dag :80: dat is een dag en nacht verschil :80:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Pepie schreef: Op dezelfde dag :80: dat is een dag en nacht verschil :80:
Op hetzelfde uur!

:mann: Die laatste is op het begin van de wandeling met de hus gemaakt daar heeft hij zichzelf compleet opgenaaid.
Het is te leuk en spannend en hij zit vol energie. Het is dan net een gespannen boog.
Die andere twee heeft hij het ergste er al van af gerend :mrgreen:
Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Nee niet te schraal hoor! Mooi op gewicht, ze heeft nog een kleine reserve dat mag best :D
Ik denk trouwens dat schrale honden, en te schrale honden prettiger in hun lijf zitten als een te dikke hond... Die extra kilo's lijken me niet zo prettig om mee te zeulen, en al helemaal niet als je al een hond hebt die op leeftijd is...
Asterix
Zeer actief

Chihuahua schreef:Nee niet te schraal hoor! Mooi op gewicht, ze heeft nog een kleine reserve dat mag best :D
Ik denk trouwens dat schrale honden, en te schrale honden prettiger in hun lijf zitten als een te dikke hond... Die extra kilo's lijken me niet zo prettig om mee te zeulen, en al helemaal niet als je al een hond hebt die op leeftijd is...
Ook mijn idee.
Afbeelding Afbeelding

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ook maar even een duit in het zakje doen: nee, ik vind de hond mooi op gewicht. Wat betreft je vraag m.b.t. het zichtbaar zijn van de ribben, als Lyndie's vacht door en door nat is, dan zie je ook haar achterste ribben duidelijk zitten. En dat hou ik bewust zo met haar artrose.
Kyra daarentegen is een kilo of twee te zwaar. Ook niet goed met haar artrose, maar ik krijg er niks meer af. Ze beweegt te weinig, doet over een stukje van twee kilometer zowat een uur. En dan is ze zo moe dat ik haar de rest van de dag niet meer mee krijg.
Nou ja, ik heb me er bij neergelegd dat ze iets te zwaar is en zal blijven. :ugh:
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Ik zeg toch nergens dat ik er tegen ben, integendeel.
Dat staat geloof ik al in mijn eerste post; dat men gewend is aan het straatbeeld van een te dikke Golden of labrador.

Queen, onze laatste? dog was gecastreerd en had ook artrose maar was een enorme vreetzak. Ze kreeg echter met haar 75 cm en gewicht van 62 kg iets van 650 gram cavom per dag.
Als we een paar dagen van te voren hadden geweten dat ze zou overlijden, hadden we haar verwend met van alles en nog wat.
Afbeelding Afbeelding

-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Chihuahua schreef:Ik denk trouwens dat schrale honden, en te schrale honden prettiger in hun lijf zitten als een te dikke hond... Die extra kilo's lijken me niet zo prettig om mee te zeulen, en al helemaal niet als je al een hond hebt die op leeftijd is...
Dat denk ik ook :ok:
Mijn 13 jarige opvanger heb ik een jaar geleden overgenomen en sinds hij dat overgewicht kwijt is waar hij zo lang mee gezeuld heeft beweegt hij veel vrijer.
Wandelen doet hij nu met een stuk meer plezier.
Lola96
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Lola96 »

Asterix schreef:Ik zeg toch nergens dat ik er tegen ben, integendeel.
Dat staat geloof ik al in mijn eerste post; dat men gewend is aan het straatbeeld van een te dikke Golden of labrador.

Queen, onze laatste? dog was gecastreerd en had ook artrose maar was een enorme vreetzak. Ze kreeg echter met haar 75 cm en gewicht van 62 kg iets van 650 gram cavom per dag.
Als we een paar dagen van te voren hadden geweten dat ze zou overlijden, hadden we haar verwend met van alles en nog wat.
Ik denk dat dat ook het probleem is, veel Retrievers zijn gewoon veel te vet waardoor mensen denken dat dat zo hoort.
Mijn Lab is ook mooi slank en ik krijg regelmatig de vraag of hij niet te mager is.
Ik antwoord dan dat mijn Lab niet te mager is maar de andere Labs te dik.
Hij rent met zijn 12 jaar niet voor niks alles er nog uit!
Denk dat dit grotendeels komt door zijn strakke lijntje.

En nee, de Golden op de foto is zeker niet mager, in mijn ogen is hij prima zo!
Chihuahua
Zeer actief

-Saskia- schreef:
Chihuahua schreef:Ik denk trouwens dat schrale honden, en te schrale honden prettiger in hun lijf zitten als een te dikke hond... Die extra kilo's lijken me niet zo prettig om mee te zeulen, en al helemaal niet als je al een hond hebt die op leeftijd is...
Dat denk ik ook :ok:
Mijn 13 jarige opvanger heb ik een jaar geleden overgenomen en sinds hij dat overgewicht kwijt is waar hij zo lang mee gezeuld heeft beweegt hij veel vrijer.
Wandelen doet hij nu met een stuk meer plezier.
Dat kan ik me voorstellen! En zeker met zo'n oudje.. Moet een openbaring zijn geweest voor hem!
En zeker wanneer het erg warm is! Een dikke vetlaag scheer je niet ff van je hondje af, tijdens een hittegolf!
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Chihuahua schreef: En zeker wanneer het erg warm is! Een dikke vetlaag scheer je niet ff van je hondje af, tijdens een hittegolf!
Juist!
:zweep:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik vind een geschoren golden leuker om te zien dan een golden met lang haar. :oeps:
Chihuahua
Zeer actief

Mojuan schreef:
Chihuahua schreef: En zeker wanneer het erg warm is! Een dikke vetlaag scheer je niet ff van je hondje af, tijdens een hittegolf!
Juist!
:W:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Golden teef 10 jaar. te schraal? + betere foto

Ongelezen bericht door Branka »

connie schreef:
lets have fun schreef:
Asterix schreef:Afbeelding
Die vind ik zeer zeker niet schraal. Mooi slank juist!
Inderdaad een mooi slank
Zal aan mij liggen, maar mooi slank? Ik lees dat de flanken mooi gevuld zijn. Ben benieuwd wat daarmee wordt bedoeld, want het lijkt erop dat die even breed zijn als de ribben en het bekken, terwijl dat juist wat slanker mag zijn.
Dat in combi met deze foto vind ik eerder iets te dik dan mooi slank.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Re: Golden teef 10 jaar. te schraal? + betere foto

Ongelezen bericht door Mojuan »

Branka schreef: Zal aan mij liggen, maar mooi slank? Ik lees dat de flanken mooi gevuld zijn. Ben benieuwd wat daarmee wordt bedoeld, want het lijkt erop dat die even breed zijn als de ribben en het bekken, terwijl dat juist wat slanker mag zijn.
Dat in combi met deze foto vind ik eerder iets te dik dan mooi slank.
Ik ben het met je eens, maar vraag me af of de foto misschien erg vertekent.
Liever zie ik een normale standfoto van schuin opzij, daarop vind ik het meestal het beste te zien.
:zweep:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja een discussie zonder eind natuurlijk. Er is een ruim gebied tussen mager en dik. Feit is wel dat veel honden tegenwoordig te dik zijn. Maar het gebied er tussen dun en dik is vaag. Een showhond tegenover een sporthond is een totaal ander beeld en op een sporthond heb je liever een grammetje te weinig. Evenals op een hond met een artrose of een heup of elleboogaandoening bijvoorbeeld. Een oudere hond wordt ook gemakkelijk te dik en het aantal kwaaltjes nemen snel toe, dus ook een oudere hond kan in de regel geen kwaad met een grammetje minder.

En scheren van een golden, van een oudere golden. Tja als de hond het prima doet? Toen Winnie onze Schotse Collie echt oud werd en haar vacht was wat je noemt na de baarmoederonsteking en castratie een behoorlijk ramp geworden. Ze werd 2 x per jaar uitgedund, maar opgegeven moment was ze gewoon niet meer goed in staat om lang op de tafel te staan en zei de trimster ook, als het echt een probleem wordt kan je er nu beter voor kiezen om haar te scheren. Ook onze Bas (terrier met plukvacht) heeft ze een tijdlang gedeeltelijk geschoren. Nee het hoorde niet, maar meneer was moeilijk aan te raken en de eerste jaren kon ze hem niet goed trimmen. In de loop der jaren kon ze steed meer gewoon plukken, maar aan het eind toen hij wat minder geduldig werd, ging ze toch ook weer wat meer stukjes scheren. Ze vond namelijk ook dat het welzijn van de hond voorop stond en dat lang op de trimtafel soms meer nadelen op kan leveren. Dus oordeel niet te snel. Ja er zijn mensen die het uit gemakzucht en ondoordacht zullen doen, maar scheer (haha leuke woordkeuze) niet alles over 1 kam.
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

gyanty schreef: En scheren van een golden, van een oudere golden. Tja als de hond het prima doet? Toen Winnie onze Schotse Collie echt oud werd en haar vacht was wat je noemt na de baarmoederonsteking en castratie een behoorlijk ramp geworden. Ze werd 2 x per jaar uitgedund, maar opgegeven moment was ze gewoon niet meer goed in staat om lang op de tafel te staan en zei de trimster ook, als het echt een probleem wordt kan je er nu beter voor kiezen om haar te scheren. Dus oordeel niet te snel. Ja er zijn mensen die het uit gemakzucht en ondoordacht zullen doen, maar scheer (haha leuke woordkeuze) niet alles over 1 kam.
Inderdaad, ook met onze Bouvier vroeger op een gegeven moment toen hij oud werd gaan scheren, hij kon het lange staan tijdens het plukken niet goed meer aan, dan denk je meer aan zijn welzijn dan aan het "mooie".

Ik vind trouwens de golden er niet te dun/schraal uitzien op de foto's.
Afbeelding
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vergeet niet dat de hond al wat ouder is, dan willen de reserves nog wel eens in die taille gaan zitten. ( en dan kan de hond net zo goed dus goede voelbare of zelfs zichtbare ribben hebben en prima op gewicht zijn )
Oh, en Osa schoren we vroeger ook, en Ben draagt een ketting, hoe slecht kan een hond het hebben!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Apple schreef:Vergeet niet dat de hond al wat ouder is, dan willen de reserves nog wel eens in die taille gaan zitten. ( en dan kan de hond net zo goed dus goede voelbare of zelfs zichtbare ribben hebben en prima op gewicht zijn )
Oh, en Osa schoren we vroeger ook, en Ben draagt een ketting, hoe slecht kan een hond het hebben!
Een messingen ketting nogwel, arme hond. Mijn hart huilt :'(

:LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”