Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondensport? Mishandeling!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Re: Hondensport? Mishandeling!

Ongelezen bericht door Irta »

maart schreef:
Irta schreef:
maart schreef:
Ik neem IPO even serieus als dat ik KNPV neem. Beide zijn hobby's, niemand zegt dat je ze moet beoefen, daar kies je zelf voor. :19:
Ik stond vandaag niet te schudden van de koude en in weer en wind een spoor te leggen voor de jonge hond om dan over een maand even gezellig 70 punten te gaan scoren.
Of rij niet enkel voor het amusement 150 km heen en 150 km terug om te gaan keuvelen op een veld.

Het is niet omdat ik mijn hond niet heb met het doel te verkopen dat het daarom maar een lachtertje is wat ik doe.
Als ik kijk naar Mario zijn trainingsschema, dan is dat heel wat meer dan de gemiddelde KNPV'er aan zijn hond besteed denk ik :schrik:

Tuurlijk mag jij voor de lol wat gaan trainen met je hond en doen waar je hond zin in heeft. maar dat is geen maatstaf voor de serieuze wedstrijdspeler met ambitie. laat staan voor iemand die aan de wereldtop staat.
Ooh,iemand voelt zich weer eens op z'n teentjes getrapt, met je doen waar je hond zin in heeft :roll: Ik zeg gewoon dat harde fysieke straffen van mij in de sport niet hoeft. Maar als jij dat met je "tophond die de pittigste uit het nest was en is" wel wilt doen, nouja veel succes dan maar :U:
helemaal niet op mijn teentjes getrapt hoor, die liggen mooi op tafel voor de moment :wink:
ik heb het verder helemaal niet over al dan niet nodige fysieke straffen, dat maak jij er dan weer van.

het zal de hond overigens een zorg zijn als hij die schop krijgt voor een puntje op de i of de schop voor het stoppen van een dief. In beide gevallen kiest de mens om hem al dan niet uit te delen. De rechtvaardiging ervan vul je zelf in.
Ok, nou gelukkig maar :wink:
Ik zeg trouwens ook helemaal niet dat ik fysieke correcties altijd verkeerd vind heh. Dat gaf ik eerder al aan. Je zult mij echt niet horen zeggen dat ik vind dat jij verkeerd bezig bent omdat je je hond miss wel eens een schop geeft als hij iets niet doet wat hij al kent. Zoals je zelf al min of meer zegt, zo'n hond ligt daar heus niet wakker van. Maar ik maak idd onderscheidt tussen sport en werk. En idd, als ik in de vrieskou of regen met mijn hond buiten sta te sporten of wat mij betreft een bal voor dr gooi, doe ik dat niet voor evt punten maar voor haar plezier, en vervolgens geniet ik daar weer van, van haar blije kop. Nouja, eigenlijk precies wat Budkes hierboven schreef. Als Tadej echter gewoon in het dagelijks leven mij uit gaat dagen of commando's die ze heel goed kent en die ik heel erg belangrijk vind negeert... dan kan zij in sommige gevallen wel een tik verwachten. En ik denk idd dat dat niet zo makkelijk gaat bij alle honden. Heeft verder niks met KNPV/IPO te maken. Tadej is gewoon een relatief makkelijke hond, enorm baasgericht en vind mijn oordeel ontzettend belangrijk. Een stemverheffing is dus in 99% vd gevallen ruim voldoende.
Sabini
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Sabini »

Inge schreef:Deze man is direct gediskwalificeerd bij het WK IPO na het opduiken van het filmpje... en terecht!
Heel terecht! Vreselijk om te zien dit.. :blauwoog:
Outside of a dog, a book is a man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

fes/lou schreef:Mijn ook niet hoor....
Ik grijp wel in als een hond er willens en wetens een potje van maakt, dan krijgen ze echt wel een correctie, maar achteraf een hond in elkaar rammen heeft totaal geen zin.
Daar leert hij toch niks van, worden ze alleen maar angstig...
Zelfs al zou het godver helpen.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Tamara. schreef:Walgelijk!! Ik kan het filmpje niet verder kijken na de eerste beelden gezien te hebben met bijbehorende geluiden. Mijn maag draait om :jank:

Het ergste vind ik nog dat dit geen uitzondering is :ugh:
Omg ik had het geluid nog niet eens aan! Geen idee dat het arme beest nog piept ook. Echt walgelijk.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Joera schreef:
Tamara. schreef:Walgelijk!! Ik kan het filmpje niet verder kijken na de eerste beelden gezien te hebben met bijbehorende geluiden. Mijn maag draait om :jank:

Omg ik had het geluid nog niet eens aan! Geen idee dat het arme beest nog piept ook. Echt walgelijk.

Dat geluid is er later onder gezet.Doet verder niks aan het filmpje af natuurlijk.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Joera
Zeer actief

marian* schreef:
Joera schreef:

Dat geluid is er later onder gezet.Doet verder niks aan het filmpje af natuurlijk.
Ja sorry ik las het later inderdaad. Reageerde al voor ik alles gelezen had.
Blijft in en in triest filmpje en het is echt hartverscheurend dat die hond zo zijn best blijft doen. :(
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Joera schreef:

Dat is eronder geplakt :roll:

Edit: spuit 11 :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Rosita Compagner schreef:de toeschouwers en de pakwerker doen natuurlijk net zo hard mee. ook door niets te doen
Dit ergerde mij ook, het laat zien dat dit geen incident is anders werd er wel anders gereageerd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Antonetta schreef:
Rosita Compagner schreef:de toeschouwers en de pakwerker doen natuurlijk net zo hard mee. ook door niets te doen
Dit ergerde mij ook, het laat zien dat dit geen incident is anders werd er wel anders gereageerd.
Dat vind ik ook,het feit dat niemand er wat van zegt geeft aan dat het normaal gevonden word klaarblijkelijk.
Doe dit maar eens op een plek waar veel mensen bijeen zijn , geheid dat je commentaar krijgt, maar hier tussen de hondenliefhebbers :roll: zegt niemand wat.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

tineke schreef:
Antonetta schreef:
Dat vind ik ook,het feit dat niemand er wat van zegt geeft aan dat het normaal gevonden word klaarblijkelijk.
Doe dit maar eens op een plek waar veel mensen bijeen zijn , geheid dat je commentaar krijgt, maar hier tussen de hondenliefhebbers :roll: zegt niemand wat.
Wat mij betreft schorsen ze die lui net zo hard mee. Die hele club gewoon eigenlijk.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tara schreef:
iones schreef:
Tara schreef:
winniedekoe schreef:als ik in dat plubliek had gezeten was ik naar die vent gegaan, had die zweep afgepakt en had hem eens even lekker lopen martelen!
Stoer hoor.
Wat had jij dan gedaan?
Toegekeken zoals de meesten?
Is dat dan stoer?

Denk je dat een gesprek aangaan (op de beschaafde manier) helpt, bij niet-beschaafde mensen?
Ik had de man er wel degelijk op aangesproken, en dat kan op verschillende manieren.
Stoere spierballenpraat zoals hierboven staat is voor Tokken in de ontkenningsfase.
Ik geloof niet dat je tot zo iemand was doorgedrongen.
Als het alleszeggende gepiep en gegil van de arme hond al niet doordringt en hem niets doet, waarom dan wel een gesprek?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Cash schreef:
tineke schreef:
Antonetta schreef:
Wat mij betreft schorsen ze die lui net zo hard mee. Die hele club gewoon eigenlijk.
Helemaal mee eens.
iones
Zeer actief

Tara schreef:
Het geluid is er later onder gemonteerd. :wink:
dus die hond leed in stilte, of is het werkelijke geluid niet opgenomen?

Een hond die er zo van langs krijgt, zal waarschijnlijk toch wel geluid laten horen.

Is het per defenitie uitgesloten trouwens dat het geluid dat er later bijgemonteerd was niet van die hond kwam?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

iones schreef:
Tara schreef:
Het geluid is er later onder gemonteerd. :wink:
dus die hond leed in stilte, of is het werkelijke geluid niet opgenomen?

Een hond die er zo van langs krijgt, zal waarschijnlijk toch wel geluid laten horen.

Is het per defenitie uitgesloten trouwens dat het geluid dat er later bijgemonteerd was niet van die hond kwam?
Zo te zien is het vanachter het glas gefilmd.
Als het gegil werkelijk van de hond was had je ook andere geluiden moeten horen (commando's bv).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
iones
Zeer actief

Een dergelijke discussie is al langer aan de gang in de paardensport.
Je komt op wedstrijden en ziet ruiters de zweep of de sporen veelvuldig gebruiken, soms tot bloedens toe. En aan de voorkant het paard in de mond flinkt tegenhouden.

Vaak discussies op paardenfora of je er wel of niet iets van zegt. In de paardenwereld is men meestal laf. Ze zien het, maken er een opmerking over maar niemand doet er iets aan. Dat is kennelijk toch de taak van de ringmeester of van de jury.

Ik weet voor mezelf dat als ik te veel druk op een paard moet zetten om iets gedaan van hem te krijgen, dat mijn leut in het rijden verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ook weet ik, dat als ik te veel druk moet leggen, dat dat met reden is: ik ben niet duidelijk genoeg of het paard kan niet aan mijn vraag voldoen. Forceren vind ik niets waard.

en zo zou ik ook niet met een hond om gaan als ik de hondensport beoefende.

Het enige verschil is dat paarden niet zo openlijk worden afgeranseld tijdens de wedstrijd als honden. Want als je zover zou gaan, dan krijg je de mensen om je heen toch wel over je heen.
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

iones schreef:Een dergelijke discussie is al langer aan de gang in de paardensport.
Je komt op wedstrijden en ziet ruiters de zweep of de sporen veelvuldig gebruiken, soms tot bloedens toe. En aan de voorkant het paard in de mond flinkt tegenhouden.

Vaak discussies op paardenfora of je er wel of niet iets van zegt. In de paardenwereld is men meestal laf. Ze zien het, maken er een opmerking over maar niemand doet er iets aan. Dat is kennelijk toch de taak van de ringmeester of van de jury.

Ik weet voor mezelf dat als ik te veel druk op een paard moet zetten om iets gedaan van hem te krijgen, dat mijn leut in het rijden verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ook weet ik, dat als ik te veel druk moet leggen, dat dat met reden is: ik ben niet duidelijk genoeg of het paard kan niet aan mijn vraag voldoen. Forceren vind ik niets waard.

en zo zou ik ook niet met een hond om gaan als ik de hondensport beoefende.

Het enige verschil is dat paarden niet zo openlijk worden afgeranseld tijdens de wedstrijd als honden. Want als je zover zou gaan, dan krijg je de mensen om je heen toch wel over je heen.
iones, in dit geval ben ik het helemaal met je eens!
iones
Zeer actief

Inge O schreef:
iones schreef: Het enige verschil is dat paarden niet zo openlijk worden afgeranseld tijdens de wedstrijd als honden. Want als je zover zou gaan, dan krijg je de mensen om je heen toch wel over je heen.
dit zal neem ik aan ook op training zijn gefilmd en niet op wedstrijd.
Dit filmpje bestaat uit training binnen verenigingsverband.

Ook in de paardensport bestaat training in verenigingsverband. Ik ben bij 3 verschillende rijverenigingen lid geweest. En als je daar op een dergelijke manier uitvaart tegen je paard, dan schrikt iedereen zich een ongeluk en beginnen ze wel tegen je te schreeuwen dat je normaal moet doen.
Niet dat ik dit ooit ervaren heb, gelukkig. Ik word niet graag aan dergelijke taferelen blootgesteld.
TomCee
Zeer actief

toch blijf ik het lastig vinden een scheidslijn aan te geven: onderdeel van het pakwerk is toch dat de hond zich door fysiek verweer van de pakwerker niet laat afschrikken?
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

tijdens de paardensport heb ik toch wel anders meegemaakt. een paard wat uithaalde zodra een ander paard ook maar in de buurt kwam. geef m een lel en nog een en nog een en nog een dan leert hij het wel was het motto.

in de hondensport heb ik dit nog niet eerder meegemaakt. ( of ik moet geluk hebben gehad met de verenigingen)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb ze ook wel gezien hoor, zelf een verkeerd parcours gereden en dan het paard met het hoofd tegrn de wand zetten en maar meppen met de zweep en maar steken met de sporen. Ook daar zeg ik wat van ja. Ambitie en onkunde is vaak een vreselijke combinatie in de geleider/ruiter van een dier.
Gr. Aniek

Afbeelding
TomCee
Zeer actief

Inge O schreef:
TomCee schreef:toch blijf ik het lastig vinden een scheidslijn aan te geven: onderdeel van het pakwerk is toch dat de hond zich door fysiek verweer van de pakwerker niet laat afschrikken?
wat heeft dit soort training en afstraffing daarmee te maken :denken: ? deze hond wordt afgeranseld door zijn baas, niet door de pakwerker.
Inge, ik ben totaal onbekend met deze tak van sport. Wat ik heb gezien van pakwerk tijdens bv IPO trainingen heeft voor mij duidelijk gemaakt dat ik dit niet "" leuk "" vind om met de hond te doen, m.n door het pakwerk. En het is echt mijn "onwetenheid/onnozelheid" die mij tot die vraag leidde. Laat het dus duidelijk zijn dat elke tak van sport die inhoudt dat je je hond op dergelijke fysieke wijze behandeld niets voor mij zou zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Hondensport? Mishandeling!

Ongelezen bericht door crutz »

TomCee schreef:
Inge O schreef:
TomCee schreef:toch blijf ik het lastig vinden een scheidslijn aan te geven: onderdeel van het pakwerk is toch dat de hond zich door fysiek verweer van de pakwerker niet laat afschrikken?
wat heeft dit soort training en afstraffing daarmee te maken :denken: ? deze hond wordt afgeranseld door zijn baas, niet door de pakwerker.
Inge, ik ben totaal onbekend met deze tak van sport. Wat ik heb gezien van pakwerk tijdens bv IPO trainingen heeft voor mij duidelijk gemaakt dat ik dit niet "" leuk "" vind om met de hond te doen, m.n door het pakwerk. En het is echt mijn "onwetenheid/onnozelheid" die mij tot die vraag leidde. Laat het dus duidelijk zijn dat elke tak van sport die inhoudt dat je je hond op dergelijke fysieke wijze behandeld niets voor mij zou zijn.
fysieke hardheid bij de pakwerker of tov de geleider staat volledig los van elkaar.
TomCee
Zeer actief

Inge O schreef:heb je iets ergers gezien dan zou dat ook heel triest zijn.
Ja, dat heb ik.
TomCee
Zeer actief

Inge O schreef:
TomCee schreef:
Inge O schreef:heb je iets ergers gezien dan zou dat ook heel triest zijn.
Ja, dat heb ik.
:oeps: :evil:
daarom vind ik het heel moeilijk om als leek daar een oordeel over te vellen. Ik kan alleen zeggen dat -ik- dat niet wil met -mijn hond- En daarom zei ik dat het voor mij moeilijk is om die grens te bepalen bij wat ik zie.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Man snapt het niet, hond snapt het niet, stukje rust mis ik. :19:

Ik heb in mijn poging om met mijn bouvier en later Freek IPO te willen doen, meer als genoeg gezien bij verenigingen, bij eentje ging ik zelfs huilend naar huis en dat zegt wat hoor. :kotz:
Dat is nu al weer wat jaren geleden en ik hoop dat het inmiddels verbetert is, maar als je dit nu weer ziet. :19:
Daarom willen ze ook geen andere rassen, want als je een zwarte rus zo behandeld, bijt hij je in je flikker of doet niets meer :idea: , een mechelaar gaat altijd wat je ook met hem flikt, jammer genoeg. :ugh:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

:jank: wat een vreselijke filmpjes zeg gatverdamme
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Vreselijke filmpjes :jank:
Wat een klote lui :kotz:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Inge O schreef:
Nanna schreef:

Nog meer mishandeling. Is normaal hoor. Terwijl die vent zijn hond hoekt, schreeuwt de trainer op de achtergrond "hold him down"
:ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh:

dat krijg je dus als er zo'n hittepetitjes gefokt worden dat half hondenland er niet meer op een normale manier mee om kan.
Dat krijg je als er een trainer voor een groep agenten staat die zelf niet half goed wijs is. En een agent die wss zelf nog nooit zich verdiept heeft in het wezen van een hond.

Die hond vind ik een hele gezeglijke hond. Hij heeft die achterlijke geleider nog geen 1 keer opgeknapt. Daar kun je ol een hele normale manier mee omgaan. Beestje is doodsbenauwd.
De mechelaar waar jij, denk ik, op doelt had hem al 3x opgevreten.

God wat een vreselijk naar filmpje. :jank:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

@Inge O. Oh zo bedoel je, ik snap 't. Zou er ingefokt moeten worden. Perry karakters, doorgaan tot het einde, maar ohwee als je hem verkeerd aanpakt, dan doet ie gewoon niks meer. Honden waar je gedwongen bij na moet denken. Alle honden zouden dat moeten hebben. Helaas vind iemand dan vast wel weer een andere reden om zijn frustraties te botvieren op zo'n stumper.
Mikey daarentegen had mij al 3 x opgevreten als ik dit bij hem had gedaan, maar hij was echter wel gewoon weer aan het werk gegaan idd. Ikke niet meer dan, haha. En terecht.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Nanna schreef:Schat zomaar dat als je deze lui aanspreekt op hun mishandeling van de hond dat ze volkomen verbaasd zijn.
Ik denk dat ze het zelf helemaal niet als mishandeling zién.
Die hond is een ding en dat verrekte ding moet het gewoon doen, en is dat niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Krijg je dat gekrijs over plicht weer. "Hij hepput maor te doen"
Nou in dit geval is t volgens mij meer het idiote idee, hij moet zich overgeven. Hij zal in zijn drift om te vertrekken die vent wel in zijn klauwen hebben gesnept. En dat was dan vast omdat de hond boven de geleider stond of zoiets. :piew:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”