wij zijn op die manier aan het idee voor de kooiker gekomen.
Zou het beste bij ons passen, en daar hebben we dus ook nooit spijt van gehad.
Moderator: moderatorteam
Goed idee zo'n show, is hier ergens een agenda van te vinden?Valerie schreef:Ik vind ook dat poedels hier vreselijk gehyped wordenze zijn echt niet allemaal zo leuk en perfect van karakter. Ik heb ook geen zin in een hyper kefding met plaat voor de kop.
Zijn jullie weleens op een show geweest om rassen te bekijken? Daar kun je altijd zien wat aanspreekt en eventueel nog met eigenaren overleggen. Bij winner staan ook zogenaamde rassenstands waarbij je informatie kun bekijken/navragen.

Ahh, oké. Niet zoveel waarde aan hechten dus.renee-uk schreef:doe die show maar ipv die test
daar staat nog ergens een heul lang topic over
Poedels zijn ook gewoon ongecompliceerde honden over het algemeen, net zoals de gemiddelde golden. Dus dat ze vaak voorgesteld worden als eventueel ras vind ik helemaal niet zo gek.Valerie schreef:Ik vind ook dat poedels hier vreselijk gehyped wordenze zijn echt niet allemaal zo leuk en perfect van karakter. Ik heb ook geen zin in een hyper kefding met plaat voor de kop.
Zijn jullie weleens op een show geweest om rassen te bekijken? Daar kun je altijd zien wat aanspreekt en eventueel nog met eigenaren overleggen. Bij winner staan ook zogenaamde rassenstands waarbij je informatie kun bekijken/navragen.
Dan zou je geen enkel ras kunnen voordragen want bij elk ras zitten ''rotte appels'' tussenValerie schreef:Ik vind ook dat poedels hier vreselijk gehyped wordenze zijn echt niet allemaal zo leuk en perfect van karakter..

En dat ook inderdaad. Geen enkele hond is perfect, maar dan kan het voor het baasje nog wel een perfecte hond zijn. Het moet gewoon bij je passen. Ik kan ook best wat honden bedenken die ik echt niet hebben wil maar de baas is er gelukkig mee en daar gaat het om->Chanty<- schreef:Dan zou je geen enkel ras kunnen voordragen want bij elk ras zitten ''rotte appels'' tussenValerie schreef:Ik vind ook dat poedels hier vreselijk gehyped wordenze zijn echt niet allemaal zo leuk en perfect van karakter..
(mickey toen ze stuk jonger was)Ze zullen niet snel vloerkleden zijn waar je niets van merkt maar naar mijn ervaring (3 x boxer) is dat ze binnenshuis best hun rust nemen maar ook zo weer in zijn voor een spelletje of wandeling. Met kleintjes kunnen ze heel voorzichtig zijn en er is best wel eens een peutertje op z'n billen belandt met enthousiast spelen maar nooit gekke dingen gebeurd en vreemde kinderen ook nooit een probleem.Dapper schreef:Een Boxer vind ik meestal wel erg lomp en onbehouwen i.c.m. zulke jonge kinderen.
'Rustig' zou ik ze in ieder geval zéker niet noemen, met name in hun jonge jaren zijn het echte stuiterballen is mijn ervaring.
dat is ook wel een beetje het probleem met puur op ras kiezen: je hebt natuurlijk ook nog te maken met de hond zelf en het kan best wel zijn dat die de rasstandaard niet of niet goed gelezen heeftannemick schreef: Ik ben mij ervan bewust dat binnen elk ras er uitzonderingen zullen zijn dus er ook wel boxers te vinden zijn die niet goed met kinderen kunnen of echt gewoon té lomp zijn.

renee-uk schreef:dat is ook wel een beetje het probleem met puur op ras kiezen: je hebt natuurlijk ook nog te maken met de hond zelf en het kan best wel zijn dat die de rasstandaard niet of niet goed gelezen heeftannemick schreef: Ik ben mij ervan bewust dat binnen elk ras er uitzonderingen zullen zijn dus er ook wel boxers te vinden zijn die niet goed met kinderen kunnen of echt gewoon té lomp zijn.
Dat klopt zeker, de jachtpassie is iets wat niet onderschat mag worden. Wat dat betreft zit je veel 'makkelijker' met een Retriever.Tara schreef:Hou er ernstig rekening mee dat de meeste staande honden echt heel erg veel jachtpassie hebben.Dapper schreef:Leonberger, Newfoundlander spreekt jullie niet aan?
Een Vizsla of een Flatcoat zie ik ook wel passen, maar houd rekening met enig jachtinstinct.
En een Setter? Ierse Setter, Engelse Setter, Gordon Setter... Stuk voor stuk heel lief en zachtaardig.
Een Boxer vind ik meestal wel erg lomp en onbehouwen i.c.m. zulke jonge kinderen.
'Rustig' zou ik ze in ieder geval zéker niet noemen, met name in hun jonge jaren zijn het echte stuiterballen is mijn ervaring.
Het zijn absoluut geen honden voor kadaverdiscipline, en je moet zin hebben om met die jachtpassie aan de slag te gaan.
Een aantal rassen uit rasgroep 7 vind ik helemaal niet zo geschikt als huishond.
Onderschat die werklust dus vooral niet.
Wat ontzettend flauwValerie schreef:Oh god stel je voor dat je commentaar geeft op de poedelvolgens mij is dat ook forummores tegenwoordig. Ik ken ook genoeg poedels en ik kijk er niet naar door een roze bril
![]()
Hier zie je overigens de agenda van de activiteiten van RvB
http://www.raadvanbeheer.nl/nc/verenigi ... iviteiten/
Zit hij er nu nog steeds, ik vind hem echt leukNanna schreef:Skywalker
Luke, dus
Naam: Skywalker
Leeftijd: 3 jaar
Geslacht: reu
Hoogte: 45 a 50 cm
Skywalker is een tijdje terug op straat aangetroffen en overgebracht naar het asiel. Hij is een hele opgewekte hond, altijd vrolijk en sociaal. Skywalker is zeer vriendelijk naar mensen en gedraagt zich spontaan. Hij is een echte mensenvriend en is helemaal blij als hij mensen ziet. Skywalker word dan ook heel graag geaaid, gaat er goed voor staan en wil graag contact met mensen. Hij is leergierig, speels en heeft een dynamisch karakter. Skywalker is prima in de omgang met kinderen en andere honden. Hij is neutraal in de omgang met katten.

In mijn ervaring valt dat stuiterballen erg mee. Buiten als ze kunnen rennen wel, maar als ze voldoende beweging krijgen zijn ze binnen helemaal niet druk.Dapper schreef: Een Boxer vind ik meestal wel erg lomp en onbehouwen i.c.m. zulke jonge kinderen.

Hier lopen poedels van diverse maten en die grote vind ik buiten aardig druk/hyperJion schreef:Er loopt hier één middelgrote poedel en die is ook zo: Helemaal hyper all over the place. Maar die is dan ook van mensen die 0,0 aan opvoeding doen, en agressief of angstig is het beestje nooit.Valerie schreef:Ik vind ook dat poedels hier vreselijk gehyped wordenze zijn echt niet allemaal zo leuk en perfect van karakter. Ik heb ook geen zin in een hyper kefding met plaat voor de kop.
Volgens mij zijn de grote poedels sowieso een stuk kalmer?
Helemaal ideaalSuske schreef:En een kruising Dalmatier/Mechelaar?Elmo/maureen schreef:Als je meer wilt weten, moet je het maar zeggenKim87 schreef:
Over dalmatiërs had ik inderdaad nog niet nagedacht, die zet ik ook maar even op ons denkbeeldige lijstje.
Lin-C schreef:Duitse Dog?
De dog van mijn zus zou in ieder geval perfect passen...
Ik zal wel de verkeerde Boxers kennen.Inge schreef: In mijn ervaring valt dat stuiterballen erg mee. Buiten als ze kunnen rennen wel, maar als ze voldoende beweging krijgen zijn ze binnen helemaal niet druk.
Ik ben opgegroeid met een boxer. Ik vind ze echt geweldig.
Onze reu Danco was totaal geen kinderen gewend toen mijn zusje een tweeling kreeg. Hij heeft ze nog enkele jaren meegemaakt en was de voorzichtigheid zelve. Hetzelfde gold voor mijn teef Nika.
Oh maar dat word ik ook hoor, gillend gek vd gemiddelde herder. Maar van een boxer nee.Dapper schreef:Ik zal wel de verkeerde Boxers kennen.Inge schreef: In mijn ervaring valt dat stuiterballen erg mee. Buiten als ze kunnen rennen wel, maar als ze voldoende beweging krijgen zijn ze binnen helemaal niet druk.
Ik ben opgegroeid met een boxer. Ik vind ze echt geweldig.
Onze reu Danco was totaal geen kinderen gewend toen mijn zusje een tweeling kreeg. Hij heeft ze nog enkele jaren meegemaakt en was de voorzichtigheid zelve. Hetzelfde gold voor mijn teef Nika.![]()
En ach, ieders maatstaven zullen ook verschillen. Ik zou bijvoorbeeld gillend gek worden van de gemiddelde herder en de ander zweert erbij.