Hij had totaaaal geen zin, wou enkel de natte grond snuffelen.
Maar desondanks toch een mooie score en geslaagd:
Volgen (rond een rij honden): 15/15
Houdingen (zit/liggen/zit): 14/15 (hij had één bijbevel nodig voor de eerste zit)
Oproepen: 15/15
Apport: 14/15 (hij liet zijn apport een meter voor mij vallen, maar dat was al beter dan ik verwacht had)
Voorstellen van de hond (tandjes kijken en keurder begroeten): 10/10
Voedsel weigeren: 5/5
Een minuut blijven liggen: 15/15
TOTAAL 78/80
Ik ben uiteraard héél blij met de score. Maar ook wat teleurgesteld in Vigo, want er zat NIKS pit in. Nu is hij sowieso een heel relaxed hondje, maar op de hondenschool wil hij nooit spelen. Dat vindt hij stom en dan gaat hij zitten staren naar mij. Hij is normaal heel aandachtig. Die hond kan zo goed zijn aandacht bij mij houden, ongelooflijk! Zit normaal een heel uur naar mijn ogen te staren, ondanks andere honden die hem voorbij rennen. Maar gisteren: niets... enkel snuffelen (nu deden de andere twee honden dit ook, misschien door de plensbui van net ervoor?) Zijn aandacht was er niet bij.
Hij is heel voedselgericht en heel knuffelig, dus op 'rust'momenten leer ik hem allerlei trucjes of kroel ik met hem op de grond terwijl de rest speelt. Vindt hij leuker. Gisteren mocht dit natuurlijk niet.
Mijn vraag: hoe krijg ik hem ginder geïnteresseerd in spelen? Ik heb al van alles geprobeerd: allerlei speelgoed (zelfs handdoeken/ een gevlochten vlecht van één meter/...); zijn speeltje een week in de etensbak gelegd, ... Niets... Dat hij zijn apport nog enigszins gaat halen, verbaasd me

Thuis speelt hij wel (brengt dan zelfs speelgoed zonder dat ik het vraag, en daar ga ik dan op in (bij Elmo niet, die is dan weer té hevig)) al is het ook veel rustiger dan ik met Elmo speel. En apporteren doet hij thuis véél beter: mooi tot in mijn hand en vol ongeduld om te starten.
Hij gaat nu naar de B-klas (zat in de juniors) en daar hoop ik toch wat meer pit te zien in hem.
Dus tips?