Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mantrailing Gijsje ( filmpjes)

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Mantrailing Gijsje ( filmpjes)

Ongelezen bericht door MJ »

Filmpjes van 2 spoortjes gister gelopen met Gijsje voor wie het leuk vindt om te zien hier de filmpjes.

Eerste spoor, in de bouw, is in twee delen. Camera stopte er even mee. :smile2:
Gijsje raakte het spoor even bijster.
http://www.youtube.com/watch?v=moY6fXp9 ... ture=share

http://www.youtube.com/watch?v=Rqqk6Ze0 ... ature=plcp

En tweede spoortje:

http://www.youtube.com/watch?v=PLCHQmW0 ... ature=plcp
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Mantrailing Gijsje ( filmpjes)

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk om te zien :ok:
Het eerste spoortje leek hij me niet helemaal geconcentreerd?
Al die markeerplekken hadden denk ik niets te maken met het spoor?

Zie je aan Gijsje dat hij op het tweede spoor goed zit?
En kan je zien waar hij er af gaat?
Ik probeer hem te "lezen" maar ik zie het verschil niet :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MJ
Zeer actief

ranetje schreef:Leuk om te zien :ok:
Het eerste spoortje leek hij me niet helemaal geconcentreerd?
Al die markeerplekken hadden denk ik niets te maken met het spoor?
Begin 2 filmpje 1e spoor bedoel je , denk ik ?
Nee ..dat markeren had mi ook weinig met spoor van doen. Daar moet ik hem dan ook , volgens mij , sneller een 'door' op geven . Juul gaf dat ook al aan maar dat is niet te horen op het filmpje.
Volgens mij verloor ie daar ook wat zijn concentratie . Dit spoortje was ook wat langer als wat we eerder liepen met meer hoeken . ( hoop dat Juul me corrigeert als ik wat stoms zeg)
Het kleine paadje , nadat andere hond gepasseerd was, had ik wel zoiets van : hey pats ! Hij voelde en toonde zeker . Had ook de gang erin.Maar op die kruisinkje waar runner links door smal paadje was gegaan ging Gijsje rechtdoor,asfalt vervolgend. Dan zie ik hem nu na een aantal meter (lang leve filmpjes) langzamer lopen, gaan plassen, naar mij kijken, onzekerder tonen
Wanneer we teruglopen om spoor weer op te pakken is ie zoekende, kijkt veel maar dan plast ie de laatste keer en dan zie ik hem opeens een draai maken en heel zeker weer hop; hebbus het spoor ! gáán.

Zie je aan Gijsje dat hij op het tweede spoor goed zit?
En kan je zien waar hij er af gaat?
Ik probeer hem te "lezen" maar ik zie het verschil niet :wink:
Ik vind het heel moeilijk om te lezen , dat moet ik echt leren..waarna te kijken, wat te voelen. We doen het nog niet zo heel erg lang en Gijsje heeft het stukken meer in het snotje als dat ik heb. :mrgreen: Dit was de 3e-4e keer zonder weglopertje en een langer spoor ditmaal met meer hoeken dat hij het superknap deed .Er waren nu stukjes dat ie superzeker liep en ik hem ook voor de volle 100 % op zijn woord geloofde :F: maar ik zie , door het filmpje goed te bekijken...de tekenen beter die hij aangeeft als hij het kwijt is. Plassen, zekere is eraf, naar me kijken en dan zullen er nog duizend meer signalen zijn die ik gewoon stomweg over het hoofd zie. :schrik:
Jion schreef:Leuk om te zien! :ok:

Ik zou het ook wel eens willen proberen, maar ik verwacht dat die van mij heel snel afgeleid zullen zijn.
Gewoon eens proberen ! Het is echt heel erg leuk. Kijk je of je ergens een proefles mee kan draaien ?
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Dat eeuwig kwispelende staartje :I: :I:

Wij zijn nu bijna een jaar bezig en het duurt echt even voordat je bepaalde tell-tale trekjes door hebt van je hond. Als Tallie een kruising uitwerkt en ze schudt zich uit, dan weet ik dat ze geur heeft. Ze begint te jammeren als ze de boel kwijt is. Om maar wat te noemen. En dat zijn dan de duidelijke dingen :mrgreen:

Komt wel goed, hij doet het al hartstikke leuk!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
MJ
Zeer actief

Hihi, leuk dat Tallie zich uitschudt bij kruising wanneer ze geur heeft . Die zal ik Gijsje ook even aangeven, net zoals het jammeren. :mrgreen:

Ik moet het lezen echt nog leren, da's nog niet zo eenvoudig,nee....maar we doen ons best. :lol1:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Leuk om te zien! Ja, lezen is moeilijk he? Als Misty begint te schudden, betekent dat juist dat ze het even niet meer weet :)
Afbeelding
MJ
Zeer actief

mito schreef:Leuk om te zien! Ja, lezen is moeilijk he? Als Misty begint te schudden, betekent dat juist dat ze het even niet meer weet :)
Oh hahaha, da's wel heel grappig om te lezen. Tallie bedoelt dit en Misty bedoelt het compleet tegenovergestelde met schudden. :LOL:

Maar het leren maakt het zo onwijs leuk. Ik vind het hele gebeuren nog hoge wiskunde . Alleen spoor uitzetten al. Waar, hoe, eraan denken hoe slachtoffer er via de andere kant komen kan ... . je moet de weg goed kennen * en daar ben ik zooo goed in :ugh: * , rekening met zoveel dingen...nou ja..ik heb nog wel een paar jaar nodig om het een beetje onder de knie te krijgen. :engel:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik vind het ontzettend gaaf om te zien, en ook het plezier wat Gijsje eraan beleefd. Ik vond het wel mooi, of het de bedoeling is is een tweede :wink: , dat hij bij het tweede spoor (toen zij met de dummy wegliep) hij steeds naar jou bleef kijken of hij al in actie mocht komen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Gijsje doet het goed. Als hij niet meer weet komen de stressignalen via de lijn van MJ en daar reageert hij op door schudden, markeren, etc. Vertrouw op de hond en straal dat uit, laat de hond het werk en doen, maar werk als een team. Zorg ervoor dat lijn uitgerold is als je begint te speuren. Als hij iets chekc op een oprit laat hem dan zelf uitzoeken dat daar niets is, nu trek je hem terug.
Maar je gelukkig heb ik er geen verstand van :engel:
Jan
Afbeelding
MJ
Zeer actief

janinca2002 schreef:Gijsje doet het goed.
Als hij niet meer weet komen de stressignalen via de lijn van MJ en daar reageert hij op door schudden, markeren, etc.
Je bedoelt dat ik stress signalen doorgeef aan Gijs via de lijn , Jan ..of bedoel je dat ik die signalen zou moeten oppakken via de lijn ? (over 100 jaar wanneer MJ er iets van gaat begrijpen ? :engel: )

Vertrouw op de hond en straal dat uit, laat de hond het werk en doen, maar werk als een team. Zorg ervoor dat lijn uitgerold is als je begint te speuren. Als hij iets chekc op een oprit laat hem dan zelf uitzoeken dat daar niets is, nu trek je hem terug.
En met de lijn uitgerold bedoel je helemaal aan het eind van de lijn starten of de lijn letterlijk beter uitrollen ?
Ik had de lijn los circelend liggend bij starten ( aan het eind vast ) maar Gijsje begreep nog niet dat ie mocht starten. Bij oppakken lijn zette hij direct in. Voor hem het startsignaal op dat moment ? Of bedoel je iets compleet anders ?

Hahaha, vragen en nog meer vragen. Jan is zo blij met mij. :engel:
Uitrit zie ik idd dat ik hem tegen hou. :oeps:
Maar je gelukkig heb ik er geen verstand van :engel:
:tong: :LOL:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat leuk om te zien :E:
Heerlijk hoeveel plezier hij erin heeft, dat staartje staat niet stil :cheer: :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Gijsje deed het heel leuk, zeker als je in aanmerking neemt dat dit de tweede en derde keer was dat ie startte zonder dat hij de gezochte persoon weg ziet gaan, en op twee soorten ondergrond. Hij is zelf nog een beetje onzeker en zoekende. Dus er valt nog niet zoveel te lezen op die momenten, alleen dat ie onzeker is op de moeilijkheid die hij tegen komt. Auto, net op de afslag natuurlijk, en veel bodemverstoring op het gras, wel sporen maar van verschillende personen. Als ie wat meer ervaring krijgt gaat ie straks duidelijker negatieven geven als ie richtingen uitsluit. Voor nu is het het allerbelangrijkste dat ie lol heeft, en dat ie de persoon heeeeeeeel graag wil vinden en dat niet spannend of eigenlijk eng vind, zodat ie zich daar ook voor de volle 100% voor gaat inzetten. En dat lukt je al vrij aardig!
Afbeelding
MJ
Zeer actief

falkje schreef: Voor nu is het het allerbelangrijkste dat ie lol heeft, en dat ie de persoon heeeeeeeel graag wil vinden en dat niet spannend of eigenlijk eng vind, zodat ie zich daar ook voor de volle 100% voor gaat inzetten. En dat lukt je al vrij aardig!
Ja, da's ook een moeilijkheids gradatie bij Gijsje. Vreemden zijn niet je van het.
Maar met Juul die het slachtoffer goed instrueert :zweep: :mrgreen: : niets doen, niets zeggen, dummy aan de voeten , niet bewegen gaat het met sprongen vooruit. :cheer:
Het speuren zelf vindt ie prachtig !
Was gister gaaf om te zien dat ie zó enthousiast werd toen ie wist dat hij dichtbijzat, slachtoffer in de buurt moest zijn.
Het slachtoffer zal ws nooit zijn grootste vriend worden :engel: maar hij heeft nu , volgens mij, goed in de gaten dat zijn voerdummy daar is en dát is zijn grote beloning,zijn feestje. :D
Robian
Actief

Ongelezen bericht door Robian »

En ik was nog wel van plan om vriendjes met Gijs te worden :engel:
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Robian schreef:En ik was nog wel van plan om vriendjes met Gijs te worden :engel:
Hahaha !

Nou....geen spanning meer hebben / het niet eng vinden bij het slachtoffer vinden vond ik zelf al een hele leuke doelstelling. :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”