ranetje schreef:Leuk om te zien

Het eerste spoortje leek hij me niet helemaal geconcentreerd?
Al die markeerplekken hadden denk ik niets te maken met het spoor?
Begin 2 filmpje 1e spoor bedoel je , denk ik ?
Nee ..dat markeren had mi ook weinig met spoor van doen. Daar moet ik hem dan ook , volgens mij , sneller een 'door' op geven . Juul gaf dat ook al aan maar dat is niet te horen op het filmpje.
Volgens mij verloor ie daar ook wat zijn concentratie . Dit spoortje was ook wat langer als wat we eerder liepen met meer hoeken . ( hoop dat Juul me corrigeert als ik wat stoms zeg)
Het kleine paadje , nadat andere hond gepasseerd was, had ik wel zoiets van : hey pats ! Hij voelde en toonde zeker . Had ook de gang erin.Maar op die kruisinkje waar runner links door smal paadje was gegaan ging Gijsje rechtdoor,asfalt vervolgend. Dan zie ik hem nu na een aantal meter (lang leve filmpjes) langzamer lopen, gaan plassen, naar mij kijken, onzekerder tonen
Wanneer we teruglopen om spoor weer op te pakken is ie zoekende, kijkt veel maar dan plast ie de laatste keer en dan zie ik hem opeens een draai maken en heel zeker weer hop; hebbus het spoor ! gáán.
Zie je aan Gijsje dat hij op het tweede spoor goed zit?
En kan je zien waar hij er af gaat?
Ik probeer hem te "lezen" maar ik zie het verschil niet

Ik vind het heel moeilijk om te lezen , dat moet ik echt leren..waarna te kijken, wat te voelen. We doen het nog niet zo heel erg lang en Gijsje heeft het stukken meer in het snotje als dat ik heb.

Dit was de 3e-4e keer zonder weglopertje en een langer spoor ditmaal met meer hoeken dat hij het superknap deed .Er waren nu stukjes dat ie superzeker liep en ik hem ook voor de volle 100 % op zijn woord geloofde

maar ik zie , door het filmpje goed te bekijken...de tekenen beter die hij aangeeft als hij het kwijt is. Plassen, zekere is eraf, naar me kijken en dan zullen er nog duizend meer signalen zijn die ik gewoon stomweg over het hoofd zie.
Jion schreef:Leuk om te zien!
Ik zou het ook wel eens willen proberen, maar ik verwacht dat die van mij heel snel afgeleid zullen zijn.
Gewoon eens proberen ! Het is echt heel erg leuk. Kijk je of je ergens een proefles mee kan draaien ?