Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond doodgeschopt na schermutseling

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Hond doodgeschopt na schermutseling

Ongelezen bericht door Nakisha »

Fizgig schreef:Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten, wat is een goede manier om twee vechtende honden uit elkaar te halen? Ik heb wel een idee hoe ongeveer, maar ik ben benieuwd naar verhalen van mensen met meer ervaring dan ikzelf.

Wat ik heb gedaan toen Bruno ging vechten (met een grote reu trouwens), is erachteraan en zijn halsband proberen te grijpen. Je pakt hem namelijk niet makkelijk vast aan zijn lijf omdat ie zo groot is. Bij zijn heupen pakken, probeerde ik ook maar dat lukte niet. Bij de halsband pakken vind ik toch betrouwbaarder dan tussen je benen proberen te klemmen, omdat ze daarvoor dan veel te wild zijn. Ik heb er niet aan gedacht om herrie te maken, daarvoor ging het veel te snel (nou ja, ik riep wel nee Bruno!). Ze hadden allebei gelukkig niks en toen het klaar was, heb ik Bruno tussen mijn benen gehouden terwijl ik zijn halsband vasthield. Hij was eigenlijk meteen weer rustig toen en de andere hond ook, geen idee hoe het gaat als dat niet zo is. Maar hebben mensen nog goeie tips om een gevecht te stoppen? Wat moet je vooral wel en wat moet je vooral niet doen?

Bij vastbijten, kun je de vinger in de anus steken voor schrikeffect, of in de neus, zodat ie geen lucht meer krijgt. Als ie dan herpakt, snel wegtrekken. Of oppakken aan de achterpoten, ergens gelezen, werkt dat? Een breakstick zullen niet veel mensen bij zich hebben, kun je misschien je sleutels daarvoor gebruiken? Veel anders hebben de meeste mensen niet bij zich. Ik weet wel dat de bijtende hond slaan en schoppen, juist een averechts effect kunnen hebben, maar ja, wat moet je anders? Wij komen eigenlijk niet veel honden tegen zoals stafford en bulldog, maar ik las ook dat alle honden het kunnen doen, vastbijten en niet meer loslaten. Is dat zo? O en CM heeft er een truukje voor, weet ik, die duwt dan op een plekje achter de kaak en hup, los is ie. Kent iemand dat truukje en kan het ook uitleggen?

Voor mezelf sprekend heb ik een mechelaar (die pup Rhodi aanviel) en een forse stabij (die op Branco klapte) allebei op andere gedachten gebracht door ze vol in de nek te grijpen (heb je even tijd voor nodig want ze zijn snel en sterk) en dan NIET LOS TE LATEN. Die mechelaar greep me toen op een knappe manier in pols en hand (het litteken getuige), de stabij had minder geluk en kon niets meer. En dan omhoog trekken, ophangen en vasthouden die nek (ik grijp het liefst met twee handen in beide zijkanten als ik eenmaal grip heb). Dat is zwaar, maar wel effectief. Daarbij moet je dan wel de controle hebben je eigen hond te laten stoppen op commando. (Branco verdomde dat dus en beet woedend op de stabij zijn poten in toen ik hem had, gelukkig kwam de baas toen ook eindelijk aankakken)

En dat is alles wat ik heb gedaan; vasthouden, omhoog trekken en niet meer loslaten tot er hulp komt. Bij honden met meer gewicht en kracht is dat misschien lastiger, maar dat heb ik gelukkig nooit aan de hand gehad.. die mechel was lastig genoeg.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Okee, dankjewel Nakisha, want op die manier zou ik niet zelf hebben bedacht. Ik zei al, geen idee wat er gebeurd als de honden niet meteen stoppen. Optillen dus, die zal ik onthouden voor het geval dàt. Je weet maar nooit. Bij Bruno zal dat niet nodig zijn, trouwens, daar ga ik anders gewoon op zitten, haha. Maar ik ben ook zo dat ik me wel zal bemoeien met vechtende honden die niet van mij zijn. Ik vind dat gewoon het juiste om te doen eigenlijk. Vreselijk als je toe moet kijken, ik ga liever helpen. Maar bedankt voor de tip, want ik denk dat veel mensen geen idee hebben wat te doen, en ik dus eigenlijk ook niet.

Ik vraag me trouwens wel af of mensen zich wel beseffen dat elke hond kan gaan vechten, ook de bravere soorten. Daar werd ik vandaag even aan herinnerd, mijn lieve sociale Shelly die altijd los loopt, gaf even een hondje een pak op zijn broek. Het hondje (portugees waterhondje uit het buitenland, paar weken hier) kwam namelijk grommend met de tanden bloot en blaffend op haar af. Zo, die reactie van Shelly had ik zeker niet verwacht, ze ging er grommend en in zijn billen happend achteraan. Ik moest zelfs even op mijn strepen gaan staan om haar terug te roepen. Het hondje reageerde geschrokken en rende piepend weg, ik schaamde me dood! Dus ik mijn excuses aanbieden, maar de eigenaar vond dat het zijn eigen schuld was, nou ja, ik vind niet dat Shelly een andere hond hoeft te corrigeren dus ik was het er niet mee eens. Een echt gevecht was het niet, maar dat had het makkelijk wèl kunnen worden.

Ik bedoel maar, ik zou nooit ver doorlopen en niet omkijken naar waar mijn hond bleef, iedere hond kan gaan vechten onder bepaalde omstandigheden (blijf van mijn bal af, lekker worstje ofzo of loopse teef) en iedere hond kan gepakt worden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het komt helemaal niet vaak voor dat honden elkaar doodbijten. Komt wel eens voor maar is zeker geen regel. Als er dus twee honden gaan vechten is er in 99% van de gevallen weinig meer aan de hand dan wat putten en krassen. Het is vaak meer gekrijs en geduw dan wat anders. :U: Maar de eigenaars gaan dan wel door het lint. Totaal hysterisch aan de honden trekken en trappen in de wilde weg. Dat maakt het al veel erger dan het meestal zou zijn als je de honden hun gang liet gaan. Een klein hondje vs een grote hond is lastiger. Maar ook dat is meestal helemaal niet zo erg want de meeste grote honden willen alleen maar dat de kleine hond zijn grote bek dicht houdt. :19:

Het geval wat hier in deze topic beschreven staat gaat over 2 grote of grotere honden. Een collie is geen shitzu lijkt mij. De collie bleek na het voorval bijna niks te hebben. Precies zoals het ook in 99% van de gevallen gaat. Dus die mensen die op die hond zijn gaan intrappen hebben gewoon enorm overtrokken gereageerd. Eigenlijk zoals de meeste mensen doen als er twee honden gaan vechten. Zelf vind ik het vervelend maar niet zo erg. Het stopt eigenlijk altijd vrij snel en na controle was er meestal niks of weinig aan de hand. Honden zijn in de basis ook maar gewoon dieren die prima omgaan met een schermutseling. Er wordt hier soms net gedaan alsof een keer elkaar in de haren vliegen betekent dat ze elkaar af willen maken. Hoe vaak komt dat nu helemaal voor?

Verder vind ik dat als je een lastig klein hondje hebt je net zoveel je verantwoordelijkheid moet nemen als de mensen met een sterkere hond. Honden maken geen onderscheid tussen sterk en minder sterk. Dus die kunnen best eens in de problemen komen met een veel te grote tegenstander. Eerder iets om rekening mee te gaan houden dan om om die reden de grootste hond maar wat aan te doen. :piew:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Verder vind ik dat als je een lastig klein hondje hebt je net zoveel je verantwoordelijkheid moet nemen als de mensen met een sterkere hond. Honden maken geen onderscheid tussen sterk en minder sterk. Dus die kunnen best eens in de problemen komen met een veel te grote tegenstander. Eerder iets om rekening mee te gaan houden dan om om die reden de grootste hond maar wat aan te doen. :piew:
:19: Pluisje was ook de schuldige toen een vreemde collie hem van achteren aan kwam vliegen en daarna mij wilde pakken.
Keek verkeerd uit zijn ogen.

:hmmm: Maar serieus. In zijn pens getrapt. Inzameling voor advocaatkosten.
Ik geloof er de ballen van.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Icecold81 schreef:Ik zou het verhaal van dat echtpaar wel willen horen... Ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat een echtpaar wat samen aan het wandelen is zoiets doet...
Nou ik wel, want ons is hetzelfde overkomen, maar gelukkig waren we vlakbij. Amy was een maand of 5 en werd vol in haar buik en achterpoot geschopt, omdat de Stafford van dat andere stel Amy een snauw gaf. Dus ja ik geloof best dat dit kan. Mijn honden lopen ook niet altijd voor mij uit en ja tuurlijk kijk ik wat er achter mij gebeurd, maar ik kan moeilijk achterstevoren lopen.

En Amy gaf ook geen kick toen ze 5 meter verder werd geschopt
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

laeken schreef:Het komt helemaal niet vaak voor dat honden elkaar doodbijten. Komt wel eens voor maar is zeker geen regel. Als er dus twee honden gaan vechten is er in 99% van de gevallen weinig meer aan de hand dan wat putten en krassen. Het is vaak meer gekrijs en geduw dan wat anders. :U: Maar de eigenaars gaan dan wel door het lint. Totaal hysterisch aan de honden trekken en trappen in de wilde weg. Dat maakt het al veel erger dan het meestal zou zijn als je de honden hun gang liet gaan. Een klein hondje vs een grote hond is lastiger. Maar ook dat is meestal helemaal niet zo erg want de meeste grote honden willen alleen maar dat de kleine hond zijn grote bek dicht houdt. :19:

Het geval wat hier in deze topic beschreven staat gaat over 2 grote of grotere honden. Een collie is geen shitzu lijkt mij. De collie bleek na het voorval bijna niks te hebben. Precies zoals het ook in 99% van de gevallen gaat. Dus die mensen die op die hond zijn gaan intrappen hebben gewoon enorm overtrokken gereageerd. Eigenlijk zoals de meeste mensen doen als er twee honden gaan vechten. Zelf vind ik het vervelend maar niet zo erg. Het stopt eigenlijk altijd vrij snel en na controle was er meestal niks of weinig aan de hand. Honden zijn in de basis ook maar gewoon dieren die prima omgaan met een schermutseling. Er wordt hier soms net gedaan alsof een keer elkaar in de haren vliegen betekent dat ze elkaar af willen maken. Hoe vaak komt dat nu helemaal voor?

Verder vind ik dat als je een lastig klein hondje hebt je net zoveel je verantwoordelijkheid moet nemen als de mensen met een sterkere hond. Honden maken geen onderscheid tussen sterk en minder sterk. Dus die kunnen best eens in de problemen komen met een veel te grote tegenstander. Eerder iets om rekening mee te gaan houden dan om om die reden de grootste hond maar wat aan te doen. :piew:
Gelukkig heb je daar gelijk in, het is vaak veel lawaai en weinig bijten. Gelukkig wel, de meeste honden hebben normale remmen.
En ja, het is waar, de eigenaren weten vaak niet 'dat het meevalt' en worden maar al te vaak hysterisch.

Anderzijds ben ik niet van het ''zelf laten oplossen'', niet met vreemde honden. Oplazeren, ik ben degene die deze roedel leid en verdedigd. Ik wil die onzin niet. En ik sta het mijn honden ook niet toe. Als ik tekenen zie van onvriendelijk gedrag bij mijn eigen of de andere hond is het aanlijnen en doorlopen, ik heb daar gewoon geen trek in. Ik zie de meerwaarde van zulk contact ook niet.

Grote honden vs kleine honden blijft eeuwig een probleem, al is het maar vanwege de schade die ook volledig onbedoeld kan ontstaan... en als je weet dat je een kleine etter hebt, moet je hem bij je houden, net zo goed als je dat met een grote hond doet! Dus daarin zijn we het helemaal eens.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

laeken schreef: Verder vind ik dat als je een lastig klein hondje hebt je net zoveel je verantwoordelijkheid moet nemen als de mensen met een sterkere hond. Honden maken geen onderscheid tussen sterk en minder sterk. Dus die kunnen best eens in de problemen komen met een veel te grote tegenstander. Eerder iets om rekening mee te gaan houden dan om om die reden de grootste hond maar wat aan te doen. :piew:
Misschien is het een idee om bovenstaand niet als feit te verkondigen want ik ervaar het heel anders met Rimpel om eerlijk te zijn.

Rimpel maakt in zijn benadering wel degelijk onderscheid in sterk of niet sterk.
HIj is Mr Relaxed en Zen himself en vertrekt echt nog geen rimpel in zijn lijf als er iets van formaat Muis naar hem staat te schreeuwen of te gillen of vervelend hapt...reu of teef...
Het lijkt hem niet te boeien en hij laat zich op geen enkele wijze gelden en ik interpreteer dat eigenlijk als: "ach gossie...ik win het toch wel van je dus laat maarrrrrrr schreeuwerd"
Als het ook maar iets groter is dan Muis is het hek aardig van de dam kan ik je zeggen dus leg me dat eens uit
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

vaag verhaal
ik weet wel als 1 of anderen debiel dat bij die van mij probeert wat de reden ook mag zijn van mij of een dood of een ziekehuis schop krijgt idioten :piew:
alleen bij Bitch mogen ze het wel proberen denk dat die wel gratis amputeerd :E:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

mercedes2803 schreef:
Misschien is het een idee om bovenstaand niet als feit te verkondigen want ik ervaar het heel anders met Rimpel om eerlijk te zijn.

Rimpel maakt in zijn benadering wel degelijk onderscheid in sterk of niet sterk.
HIj is Mr Relaxed en Zen himself en vertrekt echt nog geen rimpel in zijn lijf als er iets van formaat Muis naar hem staat te schreeuwen of te gillen of vervelend hapt...reu of teef...
Het lijkt hem niet te boeien en hij laat zich op geen enkele wijze gelden en ik interpreteer dat eigenlijk als: "ach gossie...ik win het toch wel van je dus laat maarrrrrrr schreeuwerd"
Als het ook maar iets groter is dan Muis is het hek aardig van de dam kan ik je zeggen dus leg me dat eens uit
Toch denk ik dat Marc wel een punt heeft. Dat het Rimpel niet boeit dan is de kans dat de hond geen al te grote praatjes heeft groot denk ik. Waarschijnlijk als er een hond van dezelfde partij of groter hetzelfde deed dan had het Rimpel ook niet geboeid. Als hier een hond met hysterisch geblaf op ze af komt dan zie je ze kijken van spoor je wel helemaal, of die nu groot of klein zijn. Als een hond op ze af komt met een groot verhaal en doorgaat dan schromen zij niet om hun punt te maken of de lastpost nu groot of klein is
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Demi schreef:
Icecold81 schreef:Ik zou het verhaal van dat echtpaar wel willen horen... Ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat een echtpaar wat samen aan het wandelen is zoiets doet...
Nou ik wel, want ons is hetzelfde overkomen, maar gelukkig waren we vlakbij. Amy was een maand of 5 en werd vol in haar buik en achterpoot geschopt, omdat de Stafford van dat andere stel Amy een snauw gaf. Dus ja ik geloof best dat dit kan. Mijn honden lopen ook niet altijd voor mij uit en ja tuurlijk kijk ik wat er achter mij gebeurd, maar ik kan moeilijk achterstevoren lopen.

Maar zij was toen pas 5 maanden. Ik kan me echt niet voorstellen dat je een volwassen ambull van 50 kilo zomaar doodschopt. Dan moet je als eigenaar wel echt heel erg ver weg lopen als je dat niet ziet gebeuren. Volgens mij zijn het mensen die hier een slaatje uit denken te kunnen slaan. Mocht de hond echt zo aan zijn einde zijn gekomen dan vind ik dat oprecht vreselijk voor het arme dier.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

laeken schreef:Het komt helemaal niet vaak voor dat honden elkaar doodbijten. Komt wel eens voor maar is zeker geen regel. Als er dus twee honden gaan vechten is er in 99% van de gevallen weinig meer aan de hand dan wat putten en krassen.
Eens hoor Marc. Ik denk alleen dat in heel veel gevallen de eigenaar van de zwakste schakel het bij een vechtpartij wel in zijn broek doet, zeker als het een erg ongelijke strijd betreft. En die spanning snap ik en daar heb je als eigenaar van welke hond dan ook rekening mee te houden.
Grote Nelson hield ik altijd bij me bij kleine hondjes en Kiki hou ik bij me bij grote honden als ik daar dan ook maar de minste aanleiding toe zie. En die aanleiding is ook een onzekere blik bij een andere eigenaar of een starende fixerende blik van een andere hond. Wandelen doen we allemaal voor onze lol en als mensen gewoon op een normale manier met elkaar omgaan en elkaar respecteren, elkaars ruimte en honden respecteren hoeft er niets aan de hand te zijn.
Ook al maken honden elkaar misschien niet af, een eigenaar hoeft ook niet na een knokpartijtje nog 10 minuten met knikkende knieeen te staan. Ergens neemt er dan iemand zijn verantwoordelijkheid niet..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

chrico schreef:
mercedes2803 schreef:

Toch denk ik dat Marc wel een punt heeft. Dat het Rimpel niet boeit dan is de kans dat de hond geen al te grote praatjes heeft groot denk ik. Waarschijnlijk als er een hond van dezelfde partij of groter hetzelfde deed dan had het Rimpel ook niet geboeid. Als hier een hond met hysterisch geblaf op ze af komt dan zie je ze kijken van spoor je wel helemaal, of die nu groot of klein zijn. Als een hond op ze af komt met een groot verhaal en doorgaat dan schromen zij niet om hun punt te maken of de lastpost nu groot of klein is
kiefer boeit kleine hondjes met grote waffels ook voor geen meter, hoe groot de bek ook is. grotere honden met (minder) grote bekken daarentegen tegenwoordig.... huts flipte bij elke hond met grote bek, als ze de kans kreeg dus ik denk dat het echt aan de hond zelf ligt.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

chrico schreef:
mercedes2803 schreef:

Dat herken ik hier, het liefst wil Finn in een grote bocht om die honden heen, blaffen op afstand terwijl de andere honden aangelijnt zijn boeit ze niet zo. Nabij komen om in bek of poten te happen dat gaat een grens voorbij en dan boeit de grootte ze niet.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Het maakt in die zin uit dat veel honden kleine hondjes niet zo intimiderend vinden. Dat had wuilus ook wel. Kleine hondjes kunnen een grote hond niet blokkeren, niet berijden en niet overhangen. Dus ja, sommige grote honden reageren er minder op. Neemt niet weg dat als ze wel reageren ze gewoon zo reageren alsof het een grote hond is. Toen er een jacky van 5 kilo tegen Dapper op ging staan en hem dus wel ging overhangen had hij hem dus wel. Toen er 2 jr voor Wuilus stonden te grommen en ze er niet meer langs kon greep ze ze ineens toch. Natuurlijk was een grote hond sneller provocerend, maar eenmaal geprovoceerd reageren ze gelijk, ongeacht hoe groot hun tegenstander ook is.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

laeken schreef:Het maakt in die zin uit dat veel honden kleine hondjes niet zo intimiderend vinden. Dat had wuilus ook wel. Kleine hondjes kunnen een grote hond niet blokkeren, niet berijden en niet overhangen. Dus ja, sommige grote honden reageren er minder op. Neemt niet weg dat als ze wel reageren ze gewoon zo reageren alsof het een grote hond is. Toen er een jacky van 5 kilo tegen Dapper op ging staan en hem dus wel ging overhangen had hij hem dus wel. Toen er 2 jr voor Wuilus stonden te grommen en ze er niet meer langs kon greep ze ze ineens toch. Natuurlijk was een grote hond sneller provocerend, maar eenmaal geprovoceerd reageren ze gelijk, ongeacht hoe groot hun tegenstander ook is.
Biet maakte dat verschil wel: nu maakte hij zich niet zo druk om kleinere honden (en om veel grotere honden ook niet), maar als er dan eens een punt gemaakt moest worden, deed hij dat met de onderkant van zijn bek en zijn formaat. Dat was verder niet agressief.
Bij echte potentiële tegenstanders (zijn formaat reuen), kwam hij wel meteen met tanden er in.
Maar mogelijk heeft dat ook te maken dat hij die al geagiteerder benaderde (en dan van mij te horen kreeg dat ie zich moest gedragen).
Wiel
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Naima schreef:
Demi schreef:

Maar zij was toen pas 5 maanden. Ik kan me echt niet voorstellen dat je een volwassen ambull van 50 kilo zomaar doodschopt. Dan moet je als eigenaar wel echt heel erg ver weg lopen als je dat niet ziet gebeuren. Volgens mij zijn het mensen die hier een slaatje uit denken te kunnen slaan. Mocht de hond echt zo aan zijn einde zijn gekomen dan vind ik dat oprecht vreselijk voor het arme dier.
Ik weet voor de volle 100% zeker dat je dat nu idd niet moet doen bij Amy, ze hangt meteen in je, dat is haar karakter geworden na de trap. Maar stel dat iemand dit zou doen bij bv Cujo, dan geeft zij ook geen kick en zal echt nooit iets terug doen. Ze zal alleen zeer verbaasd zijn wat er gebeurd. Cujo is absoluut geen pieperd, heeft heel wat mee gemaakt, maar ik kan mij niet herinneren dat ze ooit een piep gegeven heeft, zelfs niet toen haar poot tussen de deur zat en de deur niet meer open kon (ja mijn schuld :schrik: )
Ik denk dat het per hond verschilt, Izzy zou bv niets doen, maar het wel op een gillen zetten, Kenzo net zo. Amy valt echt aan, en Cujo doet niks en laat zich echt niet horen. Cujo is een Rottweiler van 54 kilo

Nou zou ik ook niet snel geld storten voor zoiets voordat ik het hele verhaal weet, want helaas zijn er inderdaad veel mensen die hier een slaatje uit proberen te slaan.
En als het gebeurd is zoals het daar staat, zijn de kosten te verhalen op dat andere stel volgens mij

Het lullige is gewoon als je een hond precies verkeerd schopt in zijn/haar buik je grote kans hebt op een inwendige bloeding. Maar volgens mij gaat een dier niet meteen dood, daar zit wel een tijdje tussen
Maar goed, ik ken maar een kant van het verhaal
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

marian* schreef:
Canidae schreef:
Icecold81 schreef:.......geloof dat er altijd andere mogelijkheden te zijn bedenken om de honden uit elkaar te krijgen.....
Wat is eigenlijk een goede manier, vraag ik me af.

Vriendelijk vragen of de hond s.v.p. los wil laten.Of vragen aan de eigenaar van de aanvaller om jouw hond te bevrijden.Wel op je allervriendelijkst natuurlijk.
Áls dit verhaal klopt (met de nadruk op als, want ik geloof er weinig van), dan had het echtpaar de hond al bij de halsband. Waarom dan nog een schop? Dat is dan toch buiten proportioneel? Of vind jij het normaal? Lijkt mij dat je altijd eerst probeert de honden uit elkaar te halen, voor je begint te schoppen :19:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Eigenlijk is het niet gek dat honden agressiever worden. Als je nagaat hoe de mensen zijn.... Een hond doodtrappen, gatverdarrie wat ziekelijk! Dat zijn geen hondenliefhebbers die dat gedaan hebben. Dat zijn hondenhaters die zelf een hond hebben.

Het zijn mensen die steeds zieker en agressiever worden. en die moeten dan ook nog een hond hebben....
En als ze hun eigen hond niet slecht behandelen, dan wel die van een ander.
Ik zou niet voor mezelf hebben ingestaan als een van mijn honden zoiets werd aangedaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik geloof er ook maar weinig van.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik vind het een vreemd verhaal.
Omdat ik als iemand Toots zou schoppen ''zal niet gebeuren''. Maar als hij een bijv Rottweiler was en een goedzak en iemand zou hem schoppen of slaan terwijl hij niks gedaan heeft. Dan zou ik dus werkelijk heel woedend worden en zou ik hoogstwaarschijnlijk die persoon schoppen. Als die persoon mijn hond dood geschopt zou hebben. Vrees ik dat hem het zelfde lot zou wachten. Net als dat ik iemand een kind zie mishandelen ofzo daar kan ik echt niet tegen.
Ik kan me niet voorstellen dat je je hond laat mishandelen door een ander.
Je blijft met je poten van mijn hond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

luna2906 schreef:
marian* schreef:
Canidae schreef:
Icecold81 schreef:.......geloof dat er altijd andere mogelijkheden te zijn bedenken om de honden uit elkaar te krijgen.....
Wat is eigenlijk een goede manier, vraag ik me af.

Vriendelijk vragen of de hond s.v.p. los wil laten.Of vragen aan de eigenaar van de aanvaller om jouw hond te bevrijden.Wel op je allervriendelijkst natuurlijk.
Áls dit verhaal klopt (met de nadruk op als, want ik geloof er weinig van), dan had het echtpaar de hond al bij de halsband. Waarom dan nog een schop? Dat is dan toch buiten proportioneel? Of vind jij het normaal? Lijkt mij dat je altijd eerst probeert de honden uit elkaar te halen, voor je begint te schoppen :19:
Bij de halsband pakken werkt in dit soort situaties lang niet altijd in de zin van dat de hond waar het hier om ging loeisterk is en er ook een boel adrenaline in het spel is.Ik hou zoiets in elk geval niet denk ik :19:
Maar voordat iedereen nu denkt dat ik in zo'n geval meteen maar zou gaan trappen of meppen:nee natuurlijk niet.Eer je daar aanbeland bent is er al e.e.a. aan vooraf gegaan wat mij betreft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

laeken schreef:Het komt helemaal niet vaak voor dat honden elkaar doodbijten. Komt wel eens voor maar is zeker geen regel. Als er dus twee honden gaan vechten is er in 99% van de gevallen weinig meer aan de hand dan wat putten en krassen. Het is vaak meer gekrijs en geduw dan wat anders.
Afgelopen jaar hier in mijn werkgebied 4. Doodgebeten honden. Waarvoor wij gebeld zijn dan hè. Tsja, tis maar net wat je veel vindt. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik vind het iig wen vaag verhaal, maar sinds Ushi zomaar geslagen is door een andere hondeneigenaar, sta ik er niet meer van te kijken dat er inderdaad mensen zijn die doorslaa in hun verdedigingsdrang naar Fikkie toe en daarbij zonder reden een hond doodslaan.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
blondie
Zeer actief

marian* schreef:
Bij de halsband pakken werkt in dit soort situaties lang niet altijd in de zin van dat de hond waar het hier om ging loeisterk is en er ook een boel adrenaline in het spel is.Ik hou zoiets in elk geval niet denk ik :19:
Maar voordat iedereen nu denkt dat ik in zo'n geval meteen maar zou gaan trappen of meppen:nee natuurlijk niet.Eer je daar aanbeland bent is er al e.e.a. aan vooraf gegaan wat mij betreft.
Men weet niet eens wat de situatie was.
In mijn ogen als je een hond bij de halsband weet te pakken bij ernstige dreiging/aanval dan heb je hem vaak al. Dan lijkt het onnodig om dan op de hond in te trappen.
Heb het 1x meegemaakt met iemand die een hond de nek om zou draaien, terwijl zijn eigen hond de aanstichter was en er geen bloedvloeiend euvel was.
Moet je dan ineens een mes gaan trekken, een nek omdraaien of wat dan ook?
Kan me voorstellen dat als je denkt dat je hond aangevallen wordt je instinctief zelf reageert. 1x gedaan, ná de eigenaresse gevraagd te hebbben de hond even bij zich te houden omdat de mijne geblesseerd was (woongebied dus aanlijnplicht en betrof losse hond die niet vrolijk op mijn hond af kwam) Ben echt niet van het trappen, maar toen deze inkwam kreeg hij wel een schop voor de kanus. Was geen kleintje dus hij kon wel wat hebben. Bluf liep met een gebroken teen en was aan het revalideren, had even geen trek in een akefietje met een loslopende boef die niet onder controle van de bazin stond.
Vind het een vreemd verhaal, kan me ook zo niet voorstellen dat een hondeneigenaar een andere hond moedwillig doodschopt.
Chihuahua-paws
Zeer actief

nathalie schreef:Ik vind het iig wen vaag verhaal, maar sinds Ushi zomaar geslagen is door een andere hondeneigenaar, sta ik er niet meer van te kijken dat er inderdaad mensen zijn die doorslaa in hun verdedigingsdrang naar Fikkie toe en daarbij zonder reden een hond doodslaan.
Ben wel benieuwd naar hoe jij erop gereageerd hebt?
Ik zou mezelf echt niet in de hand hebben dan.

Een hond van een kennis van mij Labradoor is geslagen door een vrouw die gewoon niet van honden hield.
Kennisje pikte dit ook niet. De dame lag met haar nette pakkie in de sloot. Oeps.

nathalie
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
nathalie schreef:Ik vind het iig wen vaag verhaal, maar sinds Ushi zomaar geslagen is door een andere hondeneigenaar, sta ik er niet meer van te kijken dat er inderdaad mensen zijn die doorslaa in hun verdedigingsdrang naar Fikkie toe en daarbij zonder reden een hond doodslaan.

Een hond van een kennis van mij Labradoor is geslagen door een vrouw die gewoon niet van honden hield.
Kennisje pikte dit ook niet. De dame lag met haar nette pakkie in de sloot. Oeps.
Ik heb die gast een flnke duw gegeven, maar bedacht me daarna gelijk dat ik aangifte tegen hem wilde doen en me dus zelf in moest houden. De aangifte heeft niks uitgehaald, doordat er geen getuigen waren en het letsel bij ushi wel meeviel.

Hij heeft wel de pech dat zijn kenteken in mijn telefoon staat en zijn kop in mijn hoofd. Komt wel goed, vroeg of laat :gvd:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

nathalie schreef:
toots schreef:

Ik heb die gast een flnke duw gegeven, maar bedacht me daarna gelijk dat ik aangifte tegen hem wilde doen en me dus zelf in moest houden. De aangifte heeft niks uitgehaald, doordat er geen getuigen waren en het letsel bij ushi wel meeviel.

Hij heeft wel de pech dat zijn kenteken in mijn telefoon staat en zijn kop in mijn hoofd. Komt wel goed, vroeg of laat :gvd:
Sorry maar dan is iedereen toch net zo raar bezig.
Niet voor jezelf instaan als :19:
Als iemand ineens voor me het parkeerplekje voor mijn neus wegkaapt terwijl ik mijn richting al heb uitstaan.
Ik een klap in mijn bek krijg omdat mijn gezicht iemand niet aanstaat :19: (in dit geval werd ik laaiend en probeerde een vriendin me het te laten gaan, maar ik laat me toch niet in het voorbij gaan in mijn gezicht slaan omdat iemand toevallig dronken is :hmmm: ) :hmmm: :hmmm:
Reageren op hulpgeroep, omdat iemand een paar klappen krijgt.. hmmm lastig, negeren of reageren.. ik ben dan toch vaak van het reageren, maar dat is tegenwoordig vaak niet verstandig.
Maar conflict met honden, als het zonder gedoe en bloedvergieten of ernstig letsel gedaan is, gut waarom moet je elkaar aanvallen, of elkaars hond doodschoppen? Wordt steeds gezelliger.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Als iemand voor dringt in een rij of wat dan ook vind ik iets heel anders jammer maar er zijn ergere dingen.

Maar als iemand doelbewust op mijn hond in zou slaan en nota bene dood zou slaan. Reken er op dat dat niet ongestraft gebeurd.

nathalie
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
nathalie schreef:
toots schreef:

Sorry maar dan is iedereen toch net zo raar bezig.
Niet voor jezelf instaan als :19:
Als iemand ineens voor me het parkeerplekje voor mijn neus wegkaapt terwijl ik mijn richting al heb uitstaan.
Ik een klap in mijn bek krijg omdat mijn gezicht iemand niet aanstaat :19: (in dit geval werd ik laaiend en probeerde een vriendin me het te laten gaan, maar ik laat me toch niet in het voorbij gaan in mijn gezicht slaan omdat iemand toevallig dronken is :hmmm: ) :hmmm: :hmmm:
Reageren op hulpgeroep, omdat iemand een paar klappen krijgt.. hmmm lastig, negeren of reageren.. ik ben dan toch vaak van het reageren, maar dat is tegenwoordig vaak niet verstandig.
Maar conflict met honden, als het zonder gedoe en bloedvergieten of ernstig letsel gedaan is, gut waarom moet je elkaar aanvallen, of elkaars hond doodschoppen? Wordt steeds gezelliger.
Waar staat er dat ik niet voor mezelf insta?
Afbeelding
blondie
Zeer actief

toots schreef:Als iemand voor dringt in een rij of wat dan ook vind ik iets heel anders jammer maar er zijn ergere dingen.

Maar als iemand doelbewust op mijn hond in zou slaan en nota bene dood zou slaan. Reken er op dat dat niet ongestraft gebeurd.
Omdat ze toots eng vinden hem een rotschop geven als ze hem eng vinden.
Wat is doelbewust inslaan. Mensen kunnen ook mijn honden eng vinden en dan gaan trappen. Goed, nu lopen mijn honden de ene bewust vlakbij, de ander kan vaak willen dolen maar roep ik derhalve ook vaak genoeg naar me toe. Wil mijn honden gewoon in mijn buurt hebben, ze zijn van mij en mijn verantwoording. Kan me ook niet voorstellen dat er genoeg tijd is om als iemand ze als bedreigend ervaart ze ze doodtrappen.
Edit met bewust bedoel ik dat ik er 1 heb die best zou willen ronddwalen, de ander is van naturen eigenlijk altijd bij mij in de buurt.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”