Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar Millan aan de tand gevoeld

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dekruijff-kynologie
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Cesar Millan aan de tand gevoeld

Ongelezen bericht door dekruijff-kynologie »

Bedankt voor het afkraken van mijn website,, het feit dat ik dislextie hebt en dan toch kei hard me best doe mijn website en alles zo foutloos mogelijk op te zetten is niet heel makkelijk... Voordat je op de persoon speelt denk wel even na,,, je mag commentaar geven, je mag mijn manier van trainen afkraken maar mijn website afkraken op spelfout vind ik heel kwetsend!

En wat is er mis met dat ik vanuit mijn webshop 100% van de netto winst doe naar de hulphonden die ik train? Is daar iets op tegen? Ik probeer op die manier te zorgen dat de financiële last lager word voor mensen, lijkt mij toch nobel zat?

Maar goed vind van mij en mijn website wat je vind. Ik zal hier kunnen lullen als brugman, onderzoeken en bewijs neer kunnen zetten ik zal jullie niet kunnen overtuigen en jullie mij niet. De dingen die ik gebruik van cesar millan zijn niet de dingen die je direct ziet op televisie, daarnaast zijn de dingen die ik van hem gebruik ook dingen die door anderen gebruikt worden ;)

En ik kraak het gedeelte correctie niet af. Zonder correctie kan gedrag in sommige gevallen ook niet afgeleerd worden. Je hebt bekrachtigen en corrigeren, en dan voor beide de mogelijkheid om positief of negatief te bekrachtigen en corrigeren ;)... ik ben niet van het lijfelijke. En ja als er al hulpmiddel ingezet moeten worden bij training dan kies ik persoonlijk voor de halti en clicker en niet voor een slipketting bijvoorbeeld.

Verder iemand nog commentaar over mijn website, mijn bedrijf, of mij als persoonlijk? Zou het op prijs stellen als men dat dan even in een prive bericht doet of recht in mijn gezicht, lijkt me redelijk toch...!

Verder zal ik mij niet meer bemoeien op discussies op het forum, ik zit hier voor mijn plezier, om advies te geven, te discuseren en niet om continu op mij als persoon of op mijn website beledigd te worden... tabee
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
dekruijff-kynologie
Actief
Contacteer:

laeken schreef:Gaan jullie straks ook slechte recenties schrijven op internet omdat iemand niet voor de technieken van CM is? Ik vind het eerlijk gezegd enigszins schokkend om te lezen dat iemand nu gepakt wordt op zijn bedrijf en schrijven omdat hij in dicussie gaat over CM.
Ik denk dat het netter is om van iemands prive-leven en werk af te blijven als je iemand wil pakken. Dit is internet. Alles wat jullie zeggen staat jaren zichtbaar op het net. Het gaat om CM en niet om hoe goed iemand de Nederlandse spelling beheerst.

Ik ben ook geen voorstander van de wurglijn, de E-collar en het prikken in de zij van je hond of erger, hakjes geven in de enige plaats in zijn buik waar een hond kwetsbaar is. Voor mij is dat ook pure mishandeling en machts-wellust. Krijg ik straks ook slechte commentaren op illustraties die ik maak? :denken: :hmmm:
Maar ik snap het niet want ik zeg het zelfde als jou :19: je mag toch wel zeggen wat je vind :ugh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef:Maar dan kun je dus geen enkel hulpmiddel gebruiken, nogmaals ik zie hier dagelijks iemand een halti levensgevaarlijk gebruiken en zo levensgevaarlijk dat ik serieus bang ben dat die Hovawart vandaag of morgen zijn nek letterlijk breekt.
Er staat bij, niet zelf nadoen alleen onder begeleiding van een professionele trainer en dat moet je dan ook doen.
In het Engels.
Niet iedereen leest even snel (het staat maar kort in beeld) en goed Engels :wink:
Neeltje schreef:Het zou helemaal niet nodig moeten zijn dat ik jou moet wijzen op wat je verkeerd ziet. Een ding is zeker, de meeste honden die aan bod komen in de afleveringen, zijn niet gebaat bij een koetjsie koetjsie wat een lief hondje hier heb je een koekje methode.
Toch vind ik het jammer dat een positieve manier van trainen op deze manier wordt afgekraakt :?
maar als je wel met correcties werkt mag er wel gezegd worden dat je je hond mishandelt, alsof elke correctie automatisch een lichamelijke is :U:
Waar zeg ik dat? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
renee-uk schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef:Maar dan kun je dus geen enkel hulpmiddel gebruiken, nogmaals ik zie hier dagelijks iemand een halti levensgevaarlijk gebruiken en zo levensgevaarlijk dat ik serieus bang ben dat die Hovawart vandaag of morgen zijn nek letterlijk breekt.
Er staat bij, niet zelf nadoen alleen onder begeleiding van een professionele trainer en dat moet je dan ook doen.
In het Engels.
Niet iedereen leest even snel (het staat maar kort in beeld) en goed Engels :wink:
Neeltje schreef:Het zou helemaal niet nodig moeten zijn dat ik jou moet wijzen op wat je verkeerd ziet. Een ding is zeker, de meeste honden die aan bod komen in de afleveringen, zijn niet gebaat bij een koetjsie koetjsie wat een lief hondje hier heb je een koekje methode.
Toch vind ik het jammer dat een positieve manier van trainen op deze manier wordt afgekraakt :?
maar als je wel met correcties werkt mag er wel gezegd worden dat je je hond mishandelt, alsof elke correctie automatisch een lichamelijke is :U:
jij nergens, maar je zei dat koetsjiekoetsjie gedoe ook niet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dekruijff-kynologie
Actief
Contacteer:

@ tara, nouja ik vind het niet erg als iemand mij corrigeert op fouten. Er zijn zat vrienden bezig met foutjes eruit te vissen en ik probeer zelf ook zoveel mogelijk netjes te maken.

Ik snap dat het niet zwart wit is, en ik deel de mening dat je ook open moet staan voor dingen en dat je je niet blind moet staren op één manier want er is inderdaad niet één manier. Nog beter gezegd er zijn heel veel manieren met allemaal ongeveer het zelfde eind resultaat.

En natuurlijk cesar millan heeft ook goede dingen, hij heeft resultaten en het feit dat we hier al zoveel berichten in korte tijd over hem posten geld dat zowel bij mensen die het met hem eens of oneens of er tussen in zitten er mee bezig zijn.

Maar goed ik hoop dat men nu mij als persoon lekker met rust kan laten en weer ontopic verder kunnen en dat is het hebben over cesar millan :idea:

En bedankt voor het complimentje :D
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
ranetje schreef:
renee-uk schreef:
ranetje schreef: In het Engels.
Nee dat "koetsjiekoetsjie" schreef Neeltje.
En dat is de "normale" :roll: omschrijving door mensen die niet gediend zijn van training met beloning.

Zo af en toe wordt ik dat kennelijke gebrek aan feitelijke kennis over die manier van trainen een beetje zat :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Jaap* schreef:
fes/lou schreef:Ach jongens, ga eens naar de site van onze nieuwe goeroe...
Het eerste item wat je kunt aanklikken is de webshop...
Hij is van de halti's zo te zien..
Dan ga je naar de hondenschool, en staan er in bladzijde al zoveel taalfouten dat ik huiverend de pagina wegklik.
Als je professioneel wilt zijn, moet je op zn minst een fatsoenlijke pagina kunnen schrijven, zonder kromme zinnen en spelfouten.
Bah, wat een sfeerverziekend, zuigend en niet ter zake doend commentaar weer.
Inhoudelijk komt er nooit zoveel uit bij jou hè?
Jij bent een feestje Jaap :E:
ook iemand met dyslexie kan er gewoon een spellingscontrole overheen gooien lijkt me.
Of even iemand vragen om mee te kijken naar de inhoud.
Je wilt jezelf professioneel wegzetten, dan moet je het wel goed doen...
Daarbij, als ik mezelf een hondenschool zou willen noemen zou ik dat gedeelte voorop zetten, anders lijk je meer een webshop met nevenactiviteiten.
Maar het feit is dat je jezelf hier al tegenspreekt, eerst mag niemand wat toepassen, dan maak je gebruik van bepaalde technieken...
Ik denk dat je eerst voor jezelf moet weten wat je wilt en je dan echt goed weg moet zetten op internet, op deze manier komt het nogal klungelig en amateuristisch over.
Als ik zelf op zoek was naar een hondenschool zouden deze dingen mij storen, vandaar dat ik het aanhaalde.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
renee-uk
Zeer actief

dit onderwerp staat in het discussie forum, daar wordt dus over gediscussieerd.
er zijn voor- en tegenstanders die allemaal hun zegje willen doen.
dat er gekeken wordt naar wat iemand zegt en dat daar op doorgegaan wordt is discussieren, en als je eerst het één zegt en dan iets dat lijnrecht op die eerdere uitspraak staat is het vrij normaal dat dat opgemerkt wordt in een discussie.
dat is niet persoonlijk, dat heeft te maken met de mening die je ventileert.
zoals ik al zei is er een ding dat je hier op het hondenforum wel leert en dat is goed nadenken over wat je zegt, want als het niet klopt heb je zo een aantal forummers op je nek die je daar wel op zullen wijzen ;)
niks mis mee hoor, met nadenken waarom je iets vindt; in mijn ogen altijd nog beter dan met alle winden meewaaien.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef: Nee dat "koetsjiekoetsjie" schreef Neeltje.
En dat is de "normale" :roll: omschrijving door mensen die niet gediend zijn van training met beloning.

Zo af en toe wordt ik dat kennelijke gebrek aan feitelijke kennis over die manier van trainen een beetje zat :wink:
dat snap ik, maar aan de andere kant is het ook heel vervelend als je zegt met correcties te werken dat je dan meteen het imago van hondenmishandelaar hebt.
dat correcties helemaal niet persé lichamelijk hoeven te zijn wordt ook nogal eens vaak vergeten.
Afbeelding

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:
smoekie schreef:
fes/lou schreef:Ach jongens, ga eens naar de site van onze nieuwe goeroe...
Het eerste item wat je kunt aanklikken is de webshop...
Hij is van de halti's zo te zien..
Dan ga je naar de hondenschool, en staan er in bladzijde al zoveel taalfouten dat ik huiverend de pagina wegklik.
Als je professioneel wilt zijn, moet je op zn minst een fatsoenlijke pagina kunnen schrijven, zonder kromme zinnen en spelfouten.

Nu toch maar eens gekeken :LOL:

Dit is toch wel een pareltje hoor "100% van de netto winst van alle artiekelen gaat naar Hulphonden trainingscentrum Social Working Dogs"
Ik zou zeggen: Bakker, hou je bij je leest! (Toch, Smoek? :engel: )

:LOL: ehm, tis eigenlijk schoenmaker, maar t zal wel op een vrijdag zijn geweest :engel: :F:

@dekruijff-kynologie, als jij idd dyslexie hebt, weet je dat hier op het forum althans beter te verloemen dan op je eigen website waar je "meer tijd" hebt om e.e.a. te kunnen controleren alvorens iets definitief te maken. Daarbij, hoewel ik totaal geen fan van fes/lou ben (verre van zelfs) heeft ze wel gelijk dat het toch ietwat "apart" te noemen is, dat je het webshop gedeelte als eerste op je site hebt staan :19: Dat is misschien iets om toch te veranderen. Ik zou bij een school eerder denken dat hun prioriteiten liggen bij de honden zelf, ipv de verkoop van e.e.a. :wink:

Enige kritiek op jou als "trainer" zijnde is dat je naar mijn idee zeker goed je best doet, maar daarentegen (waar het cm aangaat) toch ook dubbel bent in je reacties. Daar waar je zegt volledig tegen hem te zijn, en niks van hem te gebruiken zeg je elders dat je wel degelijk technieken van hem toepast :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dekruijff-kynologie
Actief
Contacteer:

Ik zal dat van de webshop eens onder de loep nemen, dus de webshop helemaal achterin of naast de hulphonden?!

De teksten op de website moesten in rap tempo aangeleverd worden, maar goed, ik zal zo spoedig mogelijk de fouten aanpassen ;)

Wat ik bedoel met cesar millan is het stukje met porren, prikken en tikken. Dat zijn dingen waar ik mij niet in kan vinden. De "subtielere" dingen die ook door andere methodes worden gesteund zoals rust, lichaamstaal en bijvoorbeeld de behoefte van de hond gebruik ik wel. En ook zijn manier van hoe hij staat, reageert, dingen uitlegt (dus het stukje presenteren) pik ik zeker wel de goede dingen uit.

Zo wat duidelijker? :D
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ja,
Ik zou de webshop als laatste rechts doen.en de nadruk leggen op de cursussen en gedragsbegeleiding.
Ik moet zeggen dat ik die tikjes al lang voor cesar toepaste, Balou kon vreselijk tekeer gaan als ik met het hele spul aan de lijn liep, en die gaf ik dan met de voet even een tik tegen dr kont om haar aandacht even bij mij te krijgen. En ik denk dat veel meer mensen dat doen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
smoekie
Zeer actief

dekruijff-kynologie schreef:Ik zal dat van de webshop eens onder de loep nemen, dus de webshop helemaal achterin of naast de hulphonden?!

De teksten op de website moesten in rap tempo aangeleverd worden, maar goed, ik zal zo spoedig mogelijk de fouten aanpassen ;)

Wat ik bedoel met cesar millan is het stukje met porren, prikken en tikken. Dat zijn dingen waar ik mij niet in kan vinden. De "subtielere" dingen die ook door andere methodes worden gesteund zoals rust, lichaamstaal en bijvoorbeeld de behoefte van de hond gebruik ik wel. En ook zijn manier van hoe hij staat, reageert, dingen uitlegt (dus het stukje presenteren) pik ik zeker wel de goede dingen uit.

Persoonlijk zou ik eerst gewoon je hondenschool & gedragsbegeleiding doen, dan de hulphonden, dan sledehondenteam en pas als laatste de webwinkel. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening :wink:

Ja oké, dat snap ik wel, (duidelijk idd) maar toch heb ik zomaar het vermoeden dat de honden waar jij doorgaans mee te maken krijgt toch meer dan eens van een iets ander kaliber zijn dan CM ze voorgeschoteld krijgt of dat er bij hem toch iets meer op het spel staat (herplaatsen/rose spuit) dan doorgaans bij de honden waar jij mee werkt het geval is.

Ben er echt wel een voorstander van dat als je een hond dingen wilt leren(aan/af) dit het liefst doet zonder correcties of wát dan ook. Maar feit is wel dat het naar mijn idee/mening ook echt geen gruwel is áls er wél correcties nodig zijn (en soms met een hardere hand dan je eigenlijk zou willen).
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief

smoekie schreef: Ben er echt wel een voorstander van dat als je een hond dingen wilt leren(aan/af) dit het liefst doet zonder correcties of wát dan ook. Maar feit is wel dat het naar mijn idee/mening ook echt geen gruwel is áls er wél correcties nodig zijn (en soms met een hardere hand dan je eigenlijk zou willen).
een 'nee' of een 'foei' is ook een correctie
correcties zijn niet altijd automatisch lichamelijk :boos:
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:
smoekie schreef: Ben er echt wel een voorstander van dat als je een hond dingen wilt leren(aan/af) dit het liefst doet zonder correcties of wát dan ook. Maar feit is wel dat het naar mijn idee/mening ook echt geen gruwel is áls er wél correcties nodig zijn (en soms met een hardere hand dan je eigenlijk zou willen).

Dat bedoelde ik ook niet :jank:
hij heeft het over porren, prikken en tikken
renee-uk
Zeer actief

smoekie schreef:
renee-uk schreef:

maar 'hardere hand' impliceert al wel lichamelijk ;)
Afbeelding

dekruijff-kynologie
Actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
smoekie schreef:
renee-uk schreef:

Elke hondentrainer corrigeert toch?!, als je niet zou corrigeren dan zou je hond absoluut geen begrenzing krijgen. En als wij niet corrigeren dan doet de natuur of onze omgeving het wel, corrigeren hoort bij de natuur, alleen het is de manier waarop die verschilt :wink:

En zelfs lijfelijk corrigeren kun je weerleggen. Als een hond te druk speelt en je pakt hem uit de groep dan raak je hem aan en ben je lijfelijk bezig, omdat je hem weg haalt uit de leuke situatie pas je een negatieve correctie toe maar heb je lijfelijk gehandeld. :tongue:
smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:
smoekie schreef:
renee-uk schreef:

Wat ik bedoel is dat het mooi is, dat je je hond dingen kunt leren zonder dat daar een correctie (nee, foei of wat dan ook voor nodig is ) dmv bijv. beloning, maar dat ik het ook geen gruwel/ramp vindt als dat wel nodig is (foei, nee, denkdrom etc) en soms, ja, soms idd met harde hand (lichamelijk dus) :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dekruijff-kynologie schreef:Ik zal dat van de webshop eens onder de loep nemen, dus de webshop helemaal achterin of naast de hulphonden?!

Maar jij had het over DE CM methode... Nu zeg je dat deze er dus niet is... Dus ook cm gebruikt niet een en dezelfde methode en dus beschuldigingen over mishandeling etc. slaan kant nog wal dan toch?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
ranetje schreef: Nee dat "koetsjiekoetsjie" schreef Neeltje.

dat snap ik, maar aan de andere kant is het ook heel vervelend als je zegt met correcties te werken dat je dan meteen het imago van hondenmishandelaar hebt.
dat correcties helemaal niet persé lichamelijk hoeven te zijn wordt ook nogal eens vaak vergeten.
Niet zomaar correcties, maar de correcties die CM laat zien in veel van zijn filmpjes :wink:
Ik zie daar wel een verschil tussen.
Het beroerde is dat dat soort filmpjes met geflipte honden de boventoon voert in zijn tv en YT presentaties.
Daarmee krijg je al snel een beeld alsof dat zijn methode is.
DE CM methode wordt dat dus.
Dat is n.l. wat zichtbaar is.
Afbeelding
dekruijff-kynologie
Actief
Contacteer:

malinois schreef:

Maar jij had het over DE CM methode... Nu zeg je dat deze er dus niet is... Dus ook cm gebruikt niet een en dezelfde methode en dus beschuldigingen over mishandeling etc. slaan kant nog wal dan toch?
Weetje, ik kan nu wel weer gaan discussiëren over of we het wel of niet zijn methode noemen, maar omdat ik vooruit wil in de discussie ga ik gewoon wat ik bedoel even anders omschrijven.

De beschuldigingen van mishandelingen gaan over bepaalde momenten dat hij honden op een dusdanig harde manier aanpakt waarbij ik vind dat het dierenwelzijn ruim overschreden word. Daarbij is het dus niet zo dat alles wat hij doet een mishandeling is maar er zijn momenten dat hij in mijn ogen te ver gaat.

Dan zijn er nog momenten en handelingen die ik onredelijk tegenover een hond vind. Ik vind ze hard, lijfelijk en ongepast en naar mijn inziens kunnen er andere manieren zijn om er mee om te gaan.

Ik denk dat wij onze zienswijze over wat een methode is verschilt. Een methode hebben houd voor mij niet in dat je alles vanuit één manier benaderd en oplost en dat er maar één manier is. Een methode kan bestaan uit alle goede delen van andere methodes. En als het dan jou methode is om elke hond als een individu te benaderen dan past dat bij jou methode... of is dat nou heel onlogisch?!
dekruijff-kynologie
Actief
Contacteer:

Inge O schreef:
dekruijff-kynologie schreef: ik ben niet van het lijfelijke.
en zo vind iedereen van zichzelf waarschijnlijk wel dat hij het beste voorheeft met een hond : ik vind een halti dan weer héél erg lijfelijk, het is een hinderend ding dat de hele tijd om de hond zijn neus en bijna in zijn ogen zit, zelfs als hij zich als een engeltje gedraagt :( .

ik heb via een ander topic eens op je site gekeken naar hoe je de halti aanleert en dat zag er op zich heel goed uit maar ik schrok er wel echt van hoe vreselijk strak je die halti om je hond had, geef mij dan maar een prik van cm op het goede moment, dat is één seconde vervelend én met een duidelijke timing.
Ooow maar daar twijfel ik niet over, en ik zeg ook niet dat andere mensen slecht voor hun honden zijn.

Ik vind een halti niet erg lijfelijk, voor mij valt een halti juist onder een stukje sturing en begeleiding bieden. Een stukje zachte dwang / begeleiding en daarbij een positieve bekrachtiging.

De halti zit inderdaad erg strak, en daar is ook geen excuus voor, het filmpje word de komende weken vervangen en de rest van de halti training komt ook online. Het was een foutje wat mij (en dat was dom) niet opgevallen was in het geklungel met een filmpje maken en dat was dat zijn vacht te dik zat. De halti zit normaal iets verder naar voren en niet zo hinderlijk op de ogen.
renee-uk
Zeer actief

dekruijff-kynologie schreef: Elke hondentrainer corrigeert toch?!, als je niet zou corrigeren dan zou je hond absoluut geen begrenzing krijgen. En als wij niet corrigeren dan doet de natuur of onze omgeving het wel, corrigeren hoort bij de natuur, alleen het is de manier waarop die verschilt :wink:
ja dat zeg ik ook toch
alleen een correctie hoeft niet altijd lichamelijk te zijn en dat wordt er nogal eens van gemaakt; dat was mijn punt, niet de rest van het verhaal.
en dan in tegenstelling tot positief opvoedende hondeneigenaren, waarvan nogal makkelijk aangenomen wordt dat ze nooit corrigeren.
Afbeelding

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Het aanraken/tikje/aandacht vragen deed ik al láng voor CM bij sommige honden. Het werkt bij bepaalde types gewoon prima.

Wat ik persoonlijk heb geleerd van CM is omgaan met bange en/of heel onzekere honden. Ik had daar echt het geduld niet voor, vroeger. En besloot dus maar....ik ben niet geschikt voor bange honden. Ik raak opgefokt van hen, en zij van mij. Dus liet ik ze links liggen.
Laatst was ik bij een hond die NIKS van anderen wilde weten. Baasje was oké, de rest van de wereld moest luidkeels uitgekafferd worden. De hond was gewoon knetteronzeker én heel gevoelig.
Baasje was echt geen nitwit op het gebied van hondentraining, en de mensen die het al eens geprobeerd hadden ook niet. Ik gooide mijn eigen 'methode' overboord en probeerde de CM 'methode' eens (die hij bij bange en/of onzekere honden toepast).
Binnen drie minuten (!!!) was de hond flieft op mij. Op schoot kruipen en al.
En ik had de hond (voor de hond op schoot kroop :F: ) dus geen énkele keer aangeraakt.
Geen dwang, geen mishandeling, wel CM.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief

Miranda schreef:Het aanraken/tikje/aandacht vragen deed ik al láng voor CM bij sommige honden. Het werkt bij bepaalde types gewoon prima.

Wat ik persoonlijk heb geleerd van CM is omgaan met bange en/of heel onzekere honden. Ik had daar echt het geduld niet voor, vroeger. En besloot dus maar....ik ben niet geschikt voor bange honden. Ik raak opgefokt van hen, en zij van mij. Dus liet ik ze links liggen.
Laatst was ik bij een hond die NIKS van anderen wilde weten. Baasje was oké, de rest van de wereld moest luidkeels uitgekafferd worden. De hond was gewoon knetteronzeker én heel gevoelig.
Baasje was echt geen nitwit op het gebied van hondentraining, en de mensen die het al eens geprobeerd hadden ook niet. Ik gooide mijn eigen 'methode' overboord en probeerde de CM 'methode' eens (die hij bij bange en/of onzekere honden toepast).
Binnen drie minuten (!!!) was de hond flieft op mij. Op schoot kruipen en al.
En ik had de hond (voor de hond op schoot kroop :F: ) dus geen énkele keer aangeraakt.
Geen dwang, geen mishandeling, wel CM.
Leuk verhaal. :ok:
Wat heb je gedaan dan?
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar :ok:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

ranetje schreef:Leuk verhaal. :ok:
Wat heb je gedaan dan?
Die hond zat weggesloten omdat hij niet met andere mensen kon. En inderdaad, ik had de hond al eens eerder meegemaakt, en toen was het niks anders dan onzeker krijsen toen de hond los liep. Ook al besteedde ik er nul aandacht aan.
De keer daarop dacht ik...'och ja... :ugh: '.
En ik besloot mijn zakken vol te laden met snoepjes. Ik ging zijdelings op de weggesloten hond af, ging er op de hurken naast zitten (zonder aan de hond aandacht te besteden), stak mijn handen in de zakken en wapperde daarna wat met mijn handen. En toen zag ik die neus gaan :lol1:
Héél even genegeerd tot ik wat ontspanning zag, en toen deed ik de bench open. Hond wou meteen naar voren, maar dat blokte ik (zonder aanraken). Toen gaf ik wat lekkers, wou de hond weer naar voren, wat ik blokte (jahaaaa....zonder aanraken). Daarna zag ik meer ontspanning en liep ik weg naar de stoel. Hond wachte op toestemming. En toen ik die gaf zat de hond pál voor me. En toen ik de hond aanhaalde had ik een schoothond :mrgreen:

En met Renée in gedachten....ja, ik corrigeer ook als ik dat nodig vind. Noem mij ook maar een mishandelaar.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik sprak iemand op de verjaardag van een vriendin (twee jaar geleden dacht ik dat het was).
Die had toen pas een aantal maanden een Labrador pup, en hij begon over opvoedmethodes enzo. Toen vroeg hij of ik Cesar kende, en hij zei 'ja, die met dat schopje' :ugh:
En hij ging er helemaal prat op dat hij ook op die manier aan het opvoeden was (hoe bedoel je de plank totaal mis slaan).

Inmiddels is de hond doodsbang van zijn baas, en begint agressie te vertonen.
En de boodschap van Cesar is nog altijd niet doorgekomen bij de baas, want het ligt volgens hem aan die rothond...

Arm dier...

Maar ik vind niet dat dit aan Cesar ligt, hij legt altijd alles enorm duidelijk uit.
Dat er dan toch altijd van die debielen zullen zijn die denken dingen zomaar na te kunnen doen, en die niet luisteren naar wat er wordt gezegd, en het ook niet begrijpen.. tja.. :19:
:zweep:
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef: En met Renée in gedachten....ja, ik corrigeer ook als ik dat nodig vind. Noem mij ook maar een mishandelaar.
weet je wat het is, ik vind eerlijkheid, duidelijkheid en rechtvaardig zijn naar honden toe heel erg belangrijk en ik heb ook helemaal geen problemen met correcties, zolang ze aan die criteria voldoen.
heb persoonlijk alleen weinig op met lijfstraffen, omdat ik denk dat ik op een andere manier ook wel duidelijk kan maken wat ik van mijn honden verwacht.
maar ik trek ook wel eens aan een oor om aandacht te krijgen, al trek ik echt dat oor er echt niet af, en als ik moet kiezen tussen een prikker of een halti kies ik voor de prikker omdat die sneller duidelijk maakt wat de bedoeling is en de hond, als ie een beetje verstand heeft, zelf kan kiezen voor de correctie.
maar het allerliefste los ik het zonder corrigerende hulpmiddelen op en, hoewel dat zeker langer duurt, lukt dat ook.

on topic:
ik mag graag naar cm kijken en ik kan me in veel dingen die hij laat zien wel vinden.
in mijn ogen heeft ie wel degelijk respect voor het wezen hond en vraagt ie niet het onmogelijke van ze.
het grote nadeel vind ik al die nieuwe cesartjes in de dop die hun vingertje gebruiken of lukraak honden op hun zij of rug dwingen en niet beseffen dat ze in de verste verte zelf geen cm zijn, waardoor dat vingertje en dat dwingen het doel dan ook heel ver voorbij schieten.
maar mensen die niet weten wat ze doen blijf je altijd houden en ik vind niet dat je cm kwalijk kunt nemen dat de helft van de mensheid niet het benul heeft verder te kijken dan hun tv scherm lang is.

en verder wil ik een standbeeld voor degene die de bal met een touwtje heeft uitgevonden :cheer:
Afbeelding

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ranetje schreef:
renee-uk schreef:
ranetje schreef:
renee-uk schreef: maar als je wel met correcties werkt mag er wel gezegd worden dat je je hond mishandelt, alsof elke correctie automatisch een lichamelijke is :U:
Nee dat "koetsjiekoetsjie" schreef Neeltje.

Heb je wel goed gelezen wat ik heb geschreven??? Ik kraak positief trainen helemaal niet af en weet precies hoe het werkt en pas het zelf ook toe, maar positief trainen kun je niet gebruiken bij honden die helemaal doorgedraaid zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”