Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar Millan aan de tand gevoeld
Moderator: moderatorteam
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Cesar Millan aan de tand gevoeld
Maar het gehak van Asta komt een beetje als mosterd na de maaltijd.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat ben ik met je eens.renee-uk schreef:ik denk dat er niks mis is met mensen op tegenstrijdigheden in hun posts wijzen en als je al zo van leer trekt als binnenkomer in een discussie kun je verwachten dat mensen er tegenin gaan, of je nou nieuw bent of niet.
Ik geloof alleen niet dat dit gehak op pagina 14 daar nog onder kan vallen

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja hoor, dat heb je ook, ik ging alleen in op de vraag van jaapdekruijff-kynologie schreef:Sta altijd open voor discussie daar niet van, maar al het tegenstrijdige heb ik naar mijn idee duidelijk uitgelegd...renee-uk schreef:ik denk dat er niks mis is met mensen op tegenstrijdigheden in hun posts wijzen en als je al zo van leer trekt als binnenkomer in een discussie kun je verwachten dat mensen er tegenin gaan, of je nou nieuw bent of niet.
Ik zit hier niet voor me bedrijf maar voor mijzelf... Ik heb mijn bedrijf in mijn voetnoot omdat ik beren trots ben dat ik al zo ver ben, en dat is niet arrogant maar ik geniet van mijn werk... als ik nog bij KNGF werkte had ik dat er wel bijgezet!

het tweede deel van je reactie op mij begrijp ik niet helemaal

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
dat ben ik weer met jou eensranetje schreef:Dat ben ik met je eens.renee-uk schreef:ik denk dat er niks mis is met mensen op tegenstrijdigheden in hun posts wijzen en als je al zo van leer trekt als binnenkomer in een discussie kun je verwachten dat mensen er tegenin gaan, of je nou nieuw bent of niet.
Ik geloof alleen niet dat dit gehak op pagina 14 daar nog onder kan vallen

ik heb alleen de opmerking van jaap wat algemener opgevat dan blijkbaar de bedoeling was

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dekruijff-kynologie
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Daar was het stukje over van waarom ik hier benBiet schreef:Het gehak weet ik verder niet, maar wat ie fout doet wel.Jaap* schreef:Ik begrijp niet waar de kruijf het gehak aan te danken heeft. Wat doet die jongen fout in hemelsnaam?
Hij is in september 'n hondenschool begonnen en wil die op de kaart zetten.
Vervolgens mengt hij zich op dit forum in 'n discussie en vestigt in die discussie aandacht op zijn nieuwe school.
Nou gaat 'm dat niet al te best af.
Wordt daarmee geen beste reclame voor zijn bedrijf.
Niet handig als je net begint.

Niet voor mijn bedrijf, maar voor mijzelf

"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
- renee-uk
- Zeer actief
oh ok, maar dat had niks met mijn post te maken, al kunnen we niet echt om jouw hondenschool heen natuurlijkdekruijff-kynologie schreef:Daar was het stukje over van waarom ik hier benBiet schreef:Het gehak weet ik verder niet, maar wat ie fout doet wel.Jaap* schreef:Ik begrijp niet waar de kruijf het gehak aan te danken heeft. Wat doet die jongen fout in hemelsnaam?
Hij is in september 'n hondenschool begonnen en wil die op de kaart zetten.
Vervolgens mengt hij zich op dit forum in 'n discussie en vestigt in die discussie aandacht op zijn nieuwe school.
Nou gaat 'm dat niet al te best af.
Wordt daarmee geen beste reclame voor zijn bedrijf.
Niet handig als je net begint.![]()

- Roompie
- Zeer actief
Veel betere foto als avatardekruijff-kynologie schreef: Daar was het stukje over van waarom ik hier ben![]()

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
malinois schreef:Kom op zeg... ik heb niks tegen die jongen persoonlijk hoe kan dat zonder hem te kennen. Wel heb ik geen enkel respect voor iemand die CM misdaden in de schoenen schuift. Daar kan ik dan weer heel slecht tegen. Niemand is schuldig tot het tegendeel bewezen is. Overigens krijgt hij iig van mij volgens mij gewoon normaal antwoord op zijn verdere reacties na die (ongegronde) beschuldigingen
Waarom ben jij ineens iemand geworden die het zo vreselijk voor CM opneemt? We kunnen ook over zijn maniertjes praten zonder het zo ontzettend persoonlijk te maken toch? Wat kan jou het schelen wat iemand van CM vindt? Die man is schatrijk, doet wat hij doet en maakt zich veel minder druk dan jij over dit soort berichten.
Iedereen is geheel vrij iets te vinden van wat hij doet. Als iets in mijn ogen mishandeling is dan heb ik het recht dat te zeggen en te vinden. Dat is nl persoonlijk. Wat jij mishandeling vindt is ook persoonlijk. Elk mens zal een andere definitie van mishandeling hebben. Dat weet jij prima want ook jij bent zaken tegengekomen in je leven die jij onder de noemer mishandeling zal plaatsen. De eigenaar van de betreffende hond zal dat zeker niet met je eens zijn.
Het lijkt me dus handig om gewoon op de materie in te gaan ipv constant over woorden te vallen en de kritiek op CM zo persoonlijk te maken. Dan snoer je mensen de mond omdat jij er boos om wordt. Dat is toch niet de bedoeling lijkt mij?
A ik ben niet aan het hakken, en B dat iemand iets vindt prima hoor, maar daar kan je ook reactie op verwachten, het is nog altijd een forum en geen podium voor eenzijdige toespraken.Roompie schreef:Maar het gehak van Asta komt een beetje als mosterd na de maaltijd.
- Roompie
- Zeer actief
Gezien hij al had uitgelegd hoe en wat over zijn zaak en zijn uitspraken noem ik jouw opmerking hakken.Asta schreef:A ik ben niet aan het hakken, en B dat iemand iets vindt prima hoor, maar daar kan je ook reactie op verwachten, het is nog altijd een forum en geen podium voor eenzijdige toespraken.Roompie schreef:Maar het gehak van Asta komt een beetje als mosterd na de maaltijd.

Aha dus als iemand iets uitgelegd heeft, dan is het dus verboden om op een andere posting te reagerenRoompie schreef:Gezien hij al had uitgelegd hoe en wat over zijn zaak en zijn uitspraken noem ik jouw opmerking hakken.Asta schreef:A ik ben niet aan het hakken, en B dat iemand iets vindt prima hoor, maar daar kan je ook reactie op verwachten, het is nog altijd een forum en geen podium voor eenzijdige toespraken.Roompie schreef:Maar het gehak van Asta komt een beetje als mosterd na de maaltijd.

- Roompie
- Zeer actief
Jij reageerde met een opmerking over zijn webshop ('Zegt de man die in de eerste link zijn webshop heeft staan alsjeblieft zeg') terwijl hij daar al lang uitleg over had gedaan dat hij die naar rechts zou verplaatsen.Asta schreef:Aha dus als iemand iets uitgelegd heeft, dan is het dus verboden om op een andere posting te reagerenRoompie schreef:Gezien hij al had uitgelegd hoe en wat over zijn zaak en zijn uitspraken noem ik jouw opmerking hakken.Asta schreef:A ik ben niet aan het hakken, en B dat iemand iets vindt prima hoor, maar daar kan je ook reactie op verwachten, het is nog altijd een forum en geen podium voor eenzijdige toespraken.Roompie schreef:Maar het gehak van Asta komt een beetje als mosterd na de maaltijd.jouw feestje, vooral opvatten als hakken
Dus waar slaat jouw opmerking dan op?

-
- Zeer actief
Moet je niet bij mij zijn. Elke keer als ik door haar aangesproken wordt zal ik netjes iets terug zeggen. Zo beleefd ben ik nu eenmaal. Je zal mij nooit betrappen op het schrijven van een tekst naar Marion zonder dat dat een antwoord is op een stukje van haar naar mij. Zo simpel is het.Mickie schreef:Zou fijn zijn als dat werkelijk zo was ...laeken schreef:.... Verder is dit iets tussen mij en Marion ....
Streef ernaar, zou ik zeggen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ineens? Volgens mij niet zo ineens hoorlaeken schreef:malinois schreef:Kom op zeg... ik heb niks tegen die jongen persoonlijk hoe kan dat zonder hem te kennen. Wel heb ik geen enkel respect voor iemand die CM misdaden in de schoenen schuift. Daar kan ik dan weer heel slecht tegen. Niemand is schuldig tot het tegendeel bewezen is. Overigens krijgt hij iig van mij volgens mij gewoon normaal antwoord op zijn verdere reacties na die (ongegronde) beschuldigingen
Waarom ben jij ineens iemand geworden die het zo vreselijk voor CM opneemt? We kunnen ook over zijn maniertjes praten zonder het zo ontzettend persoonlijk te maken toch? Wat kan jou het schelen wat iemand van CM vindt? Die man is schatrijk, doet wat hij doet en maakt zich veel minder druk dan jij over dit soort berichten.
Iedereen is geheel vrij iets te vinden van wat hij doet. Als iets in mijn ogen mishandeling is dan heb ik het recht dat te zeggen en te vinden. Dat is nl persoonlijk. Wat jij mishandeling vindt is ook persoonlijk. Elk mens zal een andere definitie van mishandeling hebben. Dat weet jij prima want ook jij bent zaken tegengekomen in je leven die jij onder de noemer mishandeling zal plaatsen. De eigenaar van de betreffende hond zal dat zeker niet met je eens zijn.
Het lijkt me dus handig om gewoon op de materie in te gaan ipv constant over woorden te vallen en de kritiek op CM zo persoonlijk te maken. Dan snoer je mensen de mond omdat jij er boos om wordt. Dat is toch niet de bedoeling lijkt mij?

Dus het kan ook prima zonder lijkt me.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ow over van de trap gaan gesproken, mijn Daan ging ook eerst alleen omhoog, naar beneden echt niet, ze was toen ruim een jaar en ik was er wel mee bezig, zonder druk, maar gewoon een paar treden, echt een succes was dat nog niet.. en toen, die dag, ik loop boven met mijn armen vol wasgoed en wil naar beneden lopen, daan hupt zo voor mijn voeten net op het moment dat ik de eerste trede wil pakken
hop daar ging ze, ze buitelde zo de trap af
maar... daarna liep ze de trap af, alsof ze nooit anders had gedaan, niet dat dit de bedoeling was en dat ik Mirre ( die loopt ook geen trap af) ook een schup ga geven, maar toch
ergens was het wel uh grappig 

maar... daarna liep ze de trap af, alsof ze nooit anders had gedaan, niet dat dit de bedoeling was en dat ik Mirre ( die loopt ook geen trap af) ook een schup ga geven, maar toch

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik deel die aversie tegen cm wat minder denk ik, ik zie niet alleen maar slechte dingen. Maar ik ben het wel eens met het kadaverdicipline aspect.Cleva schreef:Ik vind CM zelf vreselijk. Hij gaat volledig voorbij aan waarom mensen honden hebben. Die kadaverdiscipline vind ik totaal niet interessant. Ik heb geen honden om ze onder dwang te laten doen wat ik vind dat ze moeten doen.
Dan krijg ik ook niet meer terug wat ik juist leuk vind aan honden hebben.
Ook al zijn er een aantal zaken waarbij ik vind dat ik me teveel losheid niét kan veroorloven. Hierkomen en wachten zijn voor mij essentieel, juist omdat ik me daarmee veel vrijheid kan permitteren. En om, al was het alleen maar daarin, serieus te worden genomen moet er wel sprake zijn van een bepaalde verstandhouding.
Maar afijn, van rigoreuze kadaverdiscipline wordt ik heel triest.
Ik mag het graag vergelijken met het ongecompliceerde plezier dat kinderen kunnen hebben met bijvoorbeeld een springtouw. Je zou zeggen dat je er in één middag op uitgekeken bent, maar kinderen zijn zo vindingrijk dat ze zich er járen mee kunnen vermaken.
Als je daar een plaatsvervangend prestatiegerichte volwassene naast gaat zetten die zich ermee gaat bemoeien en opdrachten begint te geven, is het plezier weg en hou je alleen beteuterde gezichten over.
Ik probeer om niet die pleziervergallende volwassene te zijn voor een hond. Want ik vind het altijd erg triest om te zien hoe het ongecompliceerde plezier dat een hond bijvoorbeeld kan hebben aan apporteren, plaats gaat maken voor het gelaten uitvoeren van een zogenaamde model-oefening.
Dan heb ik echt te doen met zo'n hond. En het is ook vaak zo contraproductief.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Goede vergelijking. Mijn zusje had zo'n hond, kruising Duitser-Mechelaar die haar diensthond was bij de luchtmacht en met pensioen ging vanwege vermeende botkanker (wat hij later niet bleek te hebben, maar dat is een heel ander verhaal). Die hond was zijn hele leven alleen die kadaverdiscipline gewend geweest, en dat was zo'n gewoonte geworden, dat hij het nooit meer af heeft kunnen schudden. Hij kon niet spelen, hij kon alleen opdrachten uitvoeren. Een sjortouw vasthouden was een opdracht, een balletje apporteren was een opdracht, rennen was een opdracht - en al die opdrachten voerde hij inderdaad gelaten en perfect uit, maar zonder enig plezier of eigen initiatief.Jaap* schreef:Ik probeer om niet die pleziervergallende volwassene te zijn voor een hond. Want ik vind het altijd erg triest om te zien hoe het ongecompliceerde plezier dat een hond bijvoorbeeld kan hebben aan apporteren, plaats gaat maken voor het gelaten uitvoeren van een zogenaamde model-oefening.
-
- Zeer actief
Herkenbaar. Zowel Eva als Dapper waren dol op apporteren. Dus gooien en dan de hond de bal laten halen. Ze hoefden niet eerst te zitten, hoefden dat niet in een rechte lijn te doen en ze hoefden ook al niet de bal tussen mijn benen te proppen en te gaan zitten daarbij om vervolgens naar voet te vliegen. Toch liep dat gewoon vanzelf heel goed. Je gooit. de hond wacht daar geduldig op en rent dan achter de bal aan. Brengt de bal onmiddelijk terug, geeft hem aan mij omdat de volgende worp dan sneller gaat en doet dat allemaal met veel plezier en zo vaak ik wil gooien. Als ik zei, ZIT!, WACHTEN! APPORT! om vervolgens niet meer gezellig te doen als de bal niet perfect teruggeven werd dan zou de lol er al hoe langer hoe minder op worden. Als ik dan ook nog eens ga zeuren over een rechte lijn en noem maar op dan is er helemaal niks meer aan. Dat nuanceverschil vind ik heel belangrijk. Dat maakt voor een hond ook heel erg veel uit.Jaap* schreef:Want ik vind het altijd erg triest om te zien hoe het ongecompliceerde plezier dat een hond bijvoorbeeld kan hebben aan apporteren, plaats gaat maken voor het gelaten uitvoeren van een zogenaamde model-oefening.
CM wil dat de hond alles doet in een onderdanige en kalme state of mind. Ik hou daar niet zo van. Ik vind dat een hond best even een keer hard mag blaffen van plezier. Een keer uit het gareel mag lopen als ze lekker gaan wandelen en een keer de staart omhoog mag doen als we spelen. Dan is alles ook voor de hond een plezier. En laten we eerlijk zijn. Wat is er nu leuker dan een vrolijke hond die helemaal blij wordt en gek gaat doen buiten? Die een keer snuffelt en markeert. Die rondkijkt naar de omgeving? Van mij mag het allemaal want er zijn ook grenzen die niet zo duidelijk zijn maar die toch heel prima werken om het voor jou en je hond leuk te houden. Hierkomen en zitten/afgaan/blijven zijn inderdaad de enige echt belangrijke zaken om het samen leuk te kunnen hebben.
Ik vind verder dat een hond die achter mij aan sjokt niet leuk is. Ik wil dat een hond een beetje aan de riem trekt. Dan zie ik dat de hond wil en dat de hond plezier heeft. Aan een hond die met een lage staart achter de baas aan sjokt zie ik zelf helemaal niks. Als ik bv naar Daddy kijk die verplicht mee moet lopen soms dan zie ik een oude hond met een pijnlijke voorpoot. Die hond doet dan zijn uiterste best om het allemaal bij te houden omdat het moet. Hij doet sowieso niks anders dan wat moet. Gaan ze een hond trainen dan gaat Daddy liggen. Hij reageert dan nergens meer op. Soms met de kop naar de muur. Ik zie daar helemaal geen normale hond in en zo'n hond zou ik zelf ook niet willen. Dat kan wel heel makkelijk zijn allemaal, maar wat is er precies aan vraag ik me dan af?

- Roompie
- Zeer actief
Zo,n hele makke hond zou ik ook niet willen. Als ik de bal pak dan gaat room door het lint, zoveel plezier heeft ze dan.
Ze gilt er bijna over en springt en kwispelt en haalt als een raket die bal op.
Zitten wil niet eens want daar is ze veel te blij voor. En dat mag want voor de rest luistert ze wanneer het echt nodig is perfect.
Ze gilt er bijna over en springt en kwispelt en haalt als een raket die bal op.
Zitten wil niet eens want daar is ze veel te blij voor. En dat mag want voor de rest luistert ze wanneer het echt nodig is perfect.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nah ja dan heeft Mikey hier maar geluk, hij kan spelen als een debiel, balletjes meenemen met een stralende kop, rennen als een bezetene achter kleine Perry aan, en komt regelmatig, als hij in een gebied loopt waar hij los kan, zich even met een grote gelukzalige pretbek tegen mij aandrukken voordat ie het weer op een sprinten zet.DeDiana schreef:Goede vergelijking. Mijn zusje had zo'n hond, kruising Duitser-Mechelaar die haar diensthond was bij de luchtmacht en met pensioen ging vanwege vermeende botkanker (wat hij later niet bleek te hebben, maar dat is een heel ander verhaal). Die hond was zijn hele leven alleen die kadaverdiscipline gewend geweest, en dat was zo'n gewoonte geworden, dat hij het nooit meer af heeft kunnen schudden. Hij kon niet spelen, hij kon alleen opdrachten uitvoeren. Een sjortouw vasthouden was een opdracht, een balletje apporteren was een opdracht, rennen was een opdracht - en al die opdrachten voerde hij inderdaad gelaten en perfect uit, maar zonder enig plezier of eigen initiatief.Jaap* schreef:Ik probeer om niet die pleziervergallende volwassene te zijn voor een hond. Want ik vind het altijd erg triest om te zien hoe het ongecompliceerde plezier dat een hond bijvoorbeeld kan hebben aan apporteren, plaats gaat maken voor het gelaten uitvoeren van een zogenaamde model-oefening.
Terwijl er als we aan het werk zijn toch echt een kadaverdiscipline heerst. Eh....alhoewel, hij ligt oom regelmatig met zijn kop op mijn schouder tijdens het surveilleren in de auto, en hij dwingt me zijn oren te kriebelen door met zijn voorpoot op mijn arm te slaan.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Zo zou het altijd moeten zijn !Budkes schreef:Nah ja dan heeft Mikey hier maar geluk, hij kan spelen als een debiel, balletjes meenemen met een stralende kop, rennen als een bezetene achter kleine Perry aan, en komt regelmatig, als hij in een gebied loopt waar hij los kan, zich even met een grote gelukzalige pretbek tegen mij aandrukken voordat ie het weer op een sprinten zet.DeDiana schreef:Goede vergelijking. Mijn zusje had zo'n hond, kruising Duitser-Mechelaar die haar diensthond was bij de luchtmacht en met pensioen ging vanwege vermeende botkanker (wat hij later niet bleek te hebben, maar dat is een heel ander verhaal). Die hond was zijn hele leven alleen die kadaverdiscipline gewend geweest, en dat was zo'n gewoonte geworden, dat hij het nooit meer af heeft kunnen schudden. Hij kon niet spelen, hij kon alleen opdrachten uitvoeren. Een sjortouw vasthouden was een opdracht, een balletje apporteren was een opdracht, rennen was een opdracht - en al die opdrachten voerde hij inderdaad gelaten en perfect uit, maar zonder enig plezier of eigen initiatief.Jaap* schreef:Ik probeer om niet die pleziervergallende volwassene te zijn voor een hond. Want ik vind het altijd erg triest om te zien hoe het ongecompliceerde plezier dat een hond bijvoorbeeld kan hebben aan apporteren, plaats gaat maken voor het gelaten uitvoeren van een zogenaamde model-oefening.
Terwijl er als we aan het werk zijn toch echt een kadaverdiscipline heerst. Eh....alhoewel, hij ligt oom regelmatig met zijn kop op mijn schouder tijdens het surveilleren in de auto, en hij dwingt me zijn oren te kriebelen door met zijn voorpoot op mijn arm te slaan.als dat maar goed gaat...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Wij zijn jaren geleden met gehoorzaamheid gestopt vanwege dat robotachtige. Nu maakte Ylena het ook wel héél duidelijk dat ze dat niet leuk vond!
Ze moest een keer een volg doen in slalom en tussen autobanden, Dirk was al twee meter verder en zij deed hem helemaal na (binnenkant band, buitenkant band, enz.) maar twee meter achter hem.
Het was eigenlijk grappig om te zien
Ze moest een keer een volg doen in slalom en tussen autobanden, Dirk was al twee meter verder en zij deed hem helemaal na (binnenkant band, buitenkant band, enz.) maar twee meter achter hem.

Het was eigenlijk grappig om te zien

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, mijn honden hebben goed leren apporteren op de jachttraining, en hebben er altijd plezier in gehouden. Netjes leren apporteren betekent niet dat ze er geen lol meer in hebben wat mij betreft!!
Ht is maar net hoe je er zelf mee omgaat.
Ht is maar net hoe je er zelf mee omgaat.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik zeg niet dat honden die iets moeten allemaal meteen en zonder uitzondering verpest zijn
Ik zeg dat aangeboren talent regelmatig verpest wordt door onnodige bemoei- en vooral regelzucht.
Een hond die uit zichzelf niks mooier vind dan apporteren moet je daarbij óók niet gaan afleiden met beloningen vind ik. Dat zorgt er vaak voor dat het oorspronkelijke ongecompliceerde plezier verdwijnt en bijvoorbeeld plaats maakt voor verwarring en het kijken naar handen.
Dat is, hoe vreemd het ook mag klinken in een wereld waarin alleen nog zwart en wit lijken te mogen bestaan, geen wet van meden en perzen, maar het gebeurt veel.

Ik zeg dat aangeboren talent regelmatig verpest wordt door onnodige bemoei- en vooral regelzucht.
Een hond die uit zichzelf niks mooier vind dan apporteren moet je daarbij óók niet gaan afleiden met beloningen vind ik. Dat zorgt er vaak voor dat het oorspronkelijke ongecompliceerde plezier verdwijnt en bijvoorbeeld plaats maakt voor verwarring en het kijken naar handen.
Dat is, hoe vreemd het ook mag klinken in een wereld waarin alleen nog zwart en wit lijken te mogen bestaan, geen wet van meden en perzen, maar het gebeurt veel.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Jaap* schreef:Ik mag het graag vergelijken met het ongecompliceerde plezier dat kinderen kunnen hebben met bijvoorbeeld een springtouw. Je zou zeggen dat je er in één middag op uitgekeken bent, maar kinderen zijn zo vindingrijk dat ze zich er járen mee kunnen vermaken.
Als je daar een plaatsvervangend prestatiegerichte volwassene naast gaat zetten die zich ermee gaat bemoeien en opdrachten begint te geven, is het plezier weg en hou je alleen beteuterde gezichten over.
Ik probeer om niet die pleziervergallende volwassene te zijn voor een hond. Want ik vind het altijd erg triest om te zien hoe het ongecompliceerde plezier dat een hond bijvoorbeeld kan hebben aan apporteren, plaats gaat maken voor het gelaten uitvoeren van een zogenaamde model-oefening.
Jaap, je bent een man naar mijn hart. Needless to say dat ik nooit met een hond zal meedraaien in de top van welke sport dan ook, maar dat vind ik helemaal prima en m'n honden heb ik er ook nog nooit over horen klagen. We trainen heus wel serieus en proberen vorderingen te maken, maar het plezier staat voorop.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had metyt mijn Labradors C en B diploma's van de KNJV. Ik hebnooit voor A op willen hgaan, want dan moet je mi veel te veel druk zetten op je hond, om te kunnen presteren, en ten eerste kan ik dat niet, en ten tweede wilde ik geen doodgetrainde hond. Maar ik had wel een fijn opgeleide jachthond die heeft bewezen in het veld heel goed mee te kunnen draaien....
De tweede dan niet ivm lichamelijke problemen, anders was die ook mee gegaan..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Mee eens, en vergeet niet dat als je een hond iets wil leren zoiets het beste gaat als de hond rustig is.Nanna schreef:Dat is wat je op tv ziet en daarbij zijn altijd honden betrokken die op de één of andere manier zwaar ontspoord zijn.laeken schreef: CM wil dat de hond alles doet in een onderdanige en kalme state of mind.
Ja, dan kan ik me voorstellen dat je in eerste instantie geen wild gespeel of gedoe wilt. Eerst die basis maar eens.
In zijn boeken over opvoeden van pups vind ik daar maar weinig van terug, van die kadaverdiscipline.
Nog even over dat het feit dat er 'dwang' uitgevoerd moet worden om een hond iets te laten doen...
Ik denk persoonlijk dat iedereen ooit wel ergens zijn hond gedwongen heeft om iets te doen of juist niet te doen,
uiteraard wel in het belang van de hond.
Als mijn hond achter een kat, die aan de overkant van een drukke straat loopt, aan wil; sorry, maar dan dwing ik mijn hond om te blijven.
En zo zijn er nog wel een aantal zaken op te noemen denk ik.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is zo.Nanna schreef:Dat is wat je op tv ziet en daarbij zijn altijd honden betrokken die op de één of andere manier zwaar ontspoord zijn.laeken schreef: CM wil dat de hond alles doet in een onderdanige en kalme state of mind.
Ja, dan kan ik me voorstellen dat je in eerste instantie geen wild gespeel of gedoe wilt. Eerst die basis maar eens.
In zijn boeken over opvoeden van pups vind ik daar maar weinig van terug, van die kadaverdiscipline.
Maar dat is wel hoe hij zich dus presenteert

(waarschijnlijk omdat het spectaculair is om te zien?

Dus wat is het beeld dat je krijgt bij CM?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Nou ja, je ziet toch wel heel veel mensen die hun kleine probleempje met de hond met veel geweld en tssshhh-en oplossen "omdat het zo moet van CM". (was er hier laatst niet een TS met een pup die haar hondje te pas en te onpas op de rug legde: vanwege CM) Dat dát dus niet is wat CM bedoelt hebben ze niet door, en dat is misschien niet goed maar wel voorspelbaar. Het zou leuk zijn als er naast CM met de CM oplossing ook een ander programma was met een andere goeroe en een andere manier om iets op te lossen. Dan bied je wat evenwicht voor het oog der massa.Nanna schreef:Ja, als er mensen te dom zijn om dat te snappen, daar kan ik ook niks aan doen. En Cesar al helemaal niet.ranetje schreef:Dat is zo.Nanna schreef:Dat is wat je op tv ziet en daarbij zijn altijd honden betrokken die op de één of andere manier zwaar ontspoord zijn.laeken schreef: CM wil dat de hond alles doet in een onderdanige en kalme state of mind.
Maar dat is wel hoe hij zich dus presenteert![]()
(waarschijnlijk omdat het spectaculair is om te zien?)
Dus wat is het beeld dat je krijgt bij CM?
Als je het nodig vindt om aan je brave borst van een hond te gaan plukken en tssshhh-en omdat Cesar dat ook doet bij gedragsgestoorde honden mag je weleens naar een dokter om je kop door te laten lichten.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ook hier zie je maar weer hoe belangrijk een goede trainer is, je hoeft namelijk helemaal geen druk op je hond te leggen om dirigeren aan te leren, dit kan gewoon spelenderwijs.fes/lou schreef:Ik had metyt mijn Labradors C en B diploma's van de KNJV. Ik hebnooit voor A op willen hgaan, want dan moet je mi veel te veel druk zetten op je hond, om te kunnen presteren, en ten eerste kan ik dat niet, en ten tweede wilde ik geen doodgetrainde hond. Maar ik had wel een fijn opgeleide jachthond die heeft bewezen in het veld heel goed mee te kunnen draaien....
Ik ben nu met m'n pup van 6 maanden al begonnen met de beginselen, spelenderwijs tijdens etenstijd, Zinzi moet altijd wachten voor haar eten, dat kent ze goed, nu zet ik haar neer en zet links en rechts een etensbakje neer, de ene is leeg, de ander vol......ik maak een handgebaar naar rechts, het volle bakje, luisterd ze niet en gaat ze eerst naar het linker bakje, dan heeft ze pech, die is immers leeg, doet ze wat ik zeg dan volgt meteen de beloning.....eten

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!