LongFields schreef:Ik heb geen idee of dat nu al zichtbaar is met een röntgenfoto, maar misschien zou dat een optie kunnen zijn, om de kaak op de foto te laten zetten om te zien of de volwassen kiezen wel aanwezig zijn?
Marjoleine gaf inderdaad al door het eventueel wel te zien zou zijn op een Röntgen
leuk om te zien, had al door gegeven (dank zij Marjoleine) dat ze inderdaad een RX kan laten maken van de kaak
Xtine schreef:Pup is gewoon nog heel jong.
Heb wat geduld.
Snijtanden: rond 3 - 4 weken
Hoekanden: 3 - 5 weken
Premolaren: 4 - 12 weken
Molaren: --------
Wisselen naar definitief gebit:
Snijtanden: 3 - 5 maanden
Hoektanden: 5 - 7 maanden
Premolaren: 4 - 6 maanden
Molaren: 4 - 7 maanden.
Dus
stop even met panikeren.
ff hoor, maar ik panikeer niet, het zijn niet mijn pups en de fokster vind het gewoon heel raar dat zij geen kiesjes onder heeft, boven wel en de rest van het nest ook gewoon kiesjes heeft
het is hun 1ste nestje en ze hebben eigenlijk tot hier toe alleen maar pech gehad
ze contacteerde mij vooral, omdat ze van een eventuele pupkoper te horen kreeg, dat dat een enorm effect kan hebben op haar gezondheid, maar ik weet daar niets van
van ons eigen nestje is er een pup die wel alle puppie tandjes had, maar nu 2 volwassen tanden mist
sirene schreef:Je hebt het over kies-jes maar welke zijn het dan precies ?
Naakthonden hebben vaak veel ontbrekende tanden en kiezen maar de M1, die hele grote kies hebben ze juist altijd wel.
Ik zou willen weten wat en hoeveel er ontbreekt (en zeker die rofo laten maken).
De wortels van die grote kiezen geven toch enorm veel stevigheid aan een kaak en zou wel voorzichter zijn met een hond die die kies (of zelfs meerdere) mist. Eten enzo zal geen problemen geven hoor.
ik zal eens vragen of ze een mogelijkheid ziet om een foto van haar bekje kan trekken
ze vertelde wel dat ze vanaf haar hoektanden naar achter toe helemaal niets heeft in de onderkaak, dus geen premolairen en geen molairen
bovenkaak heeft ze wel gewoon een volledig gebit (misschien de P1 niet, maar geen idee of je dat zo vroeg al kan zien en er zijn heel veel honden die die missen, wat ook gewoon mag volgens de rasstandaard)
Nanna schreef:De meeste naakthonden worden tandeloos oud, dus een giga probleem zou ik er niet van maken.
In ieder geval niet mee fokken.
dat willen ze sowieso niet en ze willen haar ook niet plaatsten bij mensen die heel misschien die mogelijkheid wel willen, ze gaat echt alleen maar weg naar een goed huisje waar ze absoluut 0.0000 ambitie hebben om er mee te gaan fokken
edit: tekst aangepast op vraag van de fokster