Amy en ik volgen sinds kort jachttraining! Lees hier na elke les hoe wij vorderen!
De 1e les!!
Vandaag hebben Amy en ik onze eerste les in jachttraining gehad bij hondenschool de luikjes in Zwijndrecht. Het was erg leuk en leerzaam. Vooral voor mij heel leerzaam, hahaha! Helaas ben ik in al mijn enthousiasme helemaal vergeten om foto's te nemen.

We begonnen met een stukje appèl, dus een soort achtje om paaltjes volgen, en dan zonder lijn volgen. Deed ze allemaal prima alleen sneed ze mij in de laatste bocht af waar zij eigenlijk de buitenbocht moest nemen haha! Maar ze rende niet weg ofzo, ze dacht gewoon van ik neem even de kortre route haha!
Daarna een uit stuur oefening, ik zei gelijk tegen de instructrice dat gaat ze denk ik niet doen hoor! probeer het maar. Nou ik stuur haar uit en ze gaaaat me toch een end weg, en ik haar terug roepen en megaveel belonen natuurlijk. Ze kwam alleen een beetje verward terug alsof ze wilde zeggen "m maar ik heb nog helemaal niks gevonden!.."
Daarna volgend ruime slalom om paaltjes heen terwijl ze de dummy moest vasthouden, weer zei ik dat doet ze niet, en ze deed het gewoon wel! thuis houdt ze de dummy nooit vast en nu ineens wel, mischien houdt ze gewoon van een publiek ofzo, hahaha!
Toen eindelijk apporteren! Dat deed ze hartstikke netjes! Toen een andere hond de dummy niet wilde halen, begon Amy te jammeren en te blaffen alsof ze wilde zeggen: Dan haal ik hem wel!!
Het laaste apport was met een echte eend, die was voor Amy weggehaald omdat hij veel te groot was. En haar dummy lag ervoor in de plaats. Ik gaf het commando voor apport en ze sjeesde naar dr dummy, maar liep er voorbiij omdat ze een eend zocht, hahaha, en ze zocht bijna het hele veld af maar die dummy wilde ze niet meer, en terugkomen ook niet, ze moest en zou de eend vinden! Toen gooide de instructrice de eend weer neer en Amy probeerde hem voorzichtig binnen te halen, maarja het is ook zo´n onhandig ding he! Dus heeft ze hem binnen `gesleept´ Wij hebben nog nooit met een echte eend gewerkt dus ik was echt supertrots! De instructrice gaat volgende les proberen om kleiner wild te regelen voor ons, kijken of ze die wel kan oppakken, hahaha!
Kortom wij hebben veel geleerd en ik moet nog zeker veel leren, zoals de hond links van mij laten volgen, oefenen met het vasthouden van de dummy, wanneer ik de lijn mee moet nemen en wanneer te laten liggen, enz. Maar ontzettend veel lol gehad en het was prachtig om te zien hoe fanatiek ze apporteert!
Wij houden jullie op de hoogte!
(de wijzigingen die gedaan worden in dit bericht zijn om na elke les de titel aan te passen ivm datum en pag.)