Skittles schreef:lijkt me verstandig.
natuurlijk hoeft hij geen verantwoordig af te leggen. maar het is volgens mij niet verboden om je af te vragen of iemand wel zo arbeidsongeschikt is als ie zelf roept.
dat met uitkeringen veel gesjoemeld wordt is niets nieuws.
en, imo, als je voor paarden, tig honden en katten en konijnen kan zorgen, kun je best een (parttime) baantje aan. en een beetje bijdragen aan de maatschappij.
ik zou ook liever hele dagen thuiszitten met een beestenboel, maar als iedereen zo dacht dan wordt het een doffe ellende in de wereld!
Strict gezien, het is gewoon niet aan jou. Het is ook niet aan wie dan ook op dit forum om over te oordelen. Een mening kan je hebben, een oordeel niet.
Een oordeel heeft de keuringsarts + de arbeidsdeskundige van de uitkerende instantie.
Je bent dus blijkbaar van mening dat die in dit geval hun werk niet goed hebben gedaan. Wellicht een reden voor je om eens aan de bel te trekken bij de uitkerende instanties over de kwaliteit van keuringen.
Realiseer je je, dat dat wat je hier leest op het hondenforum, altijd maar een heel klein stukje is van iemand? Soms al meer dan handig is, maar toch, altijd maar een heel klein stukje.
Om een goed oordeel te vellen heb je domweg veel info nodig. Info die je hier niet krijgt.
Het houden van enige huisdieren (volgens jou tig, wat staat voor minimaal 20, en zelfs bij topicstarter krijg ik niet het idee dat het om 20 gaat), is voor jou reden om dan maar een part time baan te moeten accepteren, want dan heb je blijkbaar mogelijkheden.
Dat is niet aan jou. Zo simpel is het.
Nogmaals, je hebt niet alle info, en ik hoop heel eerlijk dat je het niet hier openbaar gaat krijgen ook. Het gaat ons namelijk niet aan.
Wat betreft details... Ik heb nu verschillende mensen zien typen dat de topicopener niet in staat zou zijn voer te kopen voor zijn dieren. Wat ik hem heb zien typen was dat hij niet meer in staat was alle honden vers vlees te voeren, en dat er een gedeelte brokken op het menu kwam te staan.
Als je op basis daarvan al wil zeggen dat iemand slecht voor zijn dieren zorgt, zou het met de algemene verzorging van honden hier op het forum wel eens heel bedroevend gesteld zijn. Ik voerde mijn honden ook een combinatie van vlees en brokken, en had echt niet het idee dat het nu zo slecht met ze ging.
Ik type dit niet ter verdediging van de topicopener, wel omdat ik vind dat een aantal mensen zich op basis van heel summiere info een oordeel aanmeten wat op zijn minst voorbarig is.