Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het van alles en nog wat topic !!!!!!!!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: swiffer met zijn nieuwe vriendje stoffer

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Podenji schreef:
frank-bobby schreef: waarom dit nou weer moet?
hoe zie je je een cattery voor je met 2 poezen?
nou sim-pel, je geeft die 2 poezen al hun verdiende aandacht en fokt af en toe een nestje om de kwaliteit te kunnen waarborgen, de kwaliteit van het ras en de kwaliteit van leven van de poezen en de kittens.

tenzij het je om vermeerderen gaat, dan moet je gewoon zoveel mogelijk katten onder de minimale vorm van onderhoud hebben.
is dat wat je denkt dat een cattery hebben inhoudt?
met 2 poezen ga ik mijn doel echt niet bereiken
en ja ik weet echt wel wat het inhoud om zorgvuldig en sirieus te fokken en wat een cattery hebben inhoudt
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

frank-bobby schreef: de poezen krijgen hier max 4 nestjes in hun leven dus wil ik wel af en toe wat van een pepaalde poes aan houden om weer verder te komen en steed dichter bij het doel te komen
en dat doel is?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Tamara/Bayko schreef:Nu dacht ik toch even dat bij Frank het kwartje was gevallen, maar helaas...
nou het kwartje is in dezin gevallen dat ik geen ellende van een ander meer aan neem ja
en dat ik me nu voledig ga storten op mijn cattery en dus de ragdoll,s
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

tekkel schreef:
frank-bobby schreef: de poezen krijgen hier max 4 nestjes in hun leven dus wil ik wel af en toe wat van een pepaalde poes aan houden om weer verder te komen en steed dichter bij het doel te komen
en dat doel is?
de ragolls in de kleuren lilac en chocolate mooie groot en zwaar gebouwd en met een lief karakter en gezonde kittens te fokken
en de genepool zo breed mogelijk te houden
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

frank-bobby schreef:
Meghan schreef:
frank-bobby schreef:
LongFields schreef: Ik zie het hele nut niet van een cattery, en zeker niet bij jou.
dat kan en mag
ik zie het nut wel en zeker voor het ras
Waarom dan? Ik begrijp niet dat jij het aan durft om een nest kittens te nemen.
Wat nou als ze ziek worden? En je hebt een flink nest? Kun je dan de DA betalen?
Of hebben ze dan ook pech? En ehm, fokken kun je ook best met twee poezen hoor. Als jij goed en verantwoord fokt, maakt het geen klap uit dat je maar twee katten hebt. Beter juist, minder stress voor de poezen. Want allemaal open poezen bij elkaar betekend stress.
nou nogmaals er is nog heel wat te verbeteren binnen dit ras zeker met de kleuren waar ik mee fok
en ja de kittens gaan wel naar een da als ze ziek zijn enz
en fokken met 2 poezen kan prima maar soms zit er wel 1 bij die ik aan wil houden om verder mee te fokken omdat het dan iets kan betekenen voor de cattery
en ja een kennel of cattery brengt altijd een bepaalde vorm van stress met zich mee daar ontkom je gewoon niet aan
de poezen krijgen hier max 4 nestjes in hun leven dus wil ik wel af en toe wat van een pepaalde poes aan houden om weer verder te komen en steed dichter bij het doel te komen
Ik geloof best dat er wat te verbeteren valt binnen het ras. Maar dit kun je mákkelijk met twee poezen.
En ik zie het ook bij mijn moeder dat er soms een poesje bij zit of een kater waarvan ze denkt 'dat is een echte aanwinst' maar het niet doet, omdat het niet kan. En ja er is altijd een bepaalde vorm van stress in een cattery, maar als je dat kunt beperken tot het minimale is dat toch het beste? Herplaats je de katten dan ook als er niet meer mee fokt? Want als je dat niet doet zit je straks weer met hetzelfde gezeik alleen dan met de katten.

Ik denk dat je niet zo eigenwijs moet zijn. En je er eens bij neer moet leggen dat niet alles wat jij wilt kan gebeuren.
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

frank-bobby schreef:
en dat ik me nu voledig ga storten op mijn cattery en dus de ragdoll,s
als ik jou was zou ik die energie eens stoppen in werk zoeken. :roll:
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik hoop niet dat je er vanuit gaat dat je bakken met geld gaat verdienen met een cattery, want vaak verlies je er meer geld aan dan dat je verdient.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

frank-bobby schreef:
tekkel schreef:
en dat doel is?
de ragolls in de kleuren lilac en chocolate mooie groot en zwaar gebouwd en met een lief karakter en gezonde kittens te fokken
volg je dan eerst een cursus genetica?
dat je een beetje leert te mendelen?
en indachtig een gewaardeerde mede-forummer: kan je al die energie niet beter steken in een baan?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

ik heb nog gedacht om netjes te antwoorden
helaas heeft het weer niks opgeschoten
dus zoek het maar lekker uit
ik weet wat ik moet doen en ook ga doen
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

:roll: volgens mij is het toch maar een en alleen daarboven..

het volledig storten op de ragdolls(arme ragdolls) klinkt zoals jij het beschrijft als een dagtaak, waar je uren mee bezig bent.
Dat komt op mij over alsof het fokken voor de kat gaat, dat lijkt me niet de goede instelling. Geniet van je poezen die je hebt en als de situatie het toelaat kun je, op geheel verantwoorde en zorgvuldige wijze een nestje fokken, gewoon met de dames die je al hebt.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik wilde toch ook wat zeggen. Eigenlijk vind ik dat iedereen zelf moet weten wat ie met zijn/haar leven doet. Als ik het goed begrijp, zit Frank in een uitkeringssituatie die blijvend is. Ik zit in dezelfde situatie, ik ben afgekeurd voor 100% en geen uitzicht erop dat ik nog aan de slag kan. Heb geen zin om uit te leggen hoe dat precies zit, want dat gaat niemand wat aan natuurlijk. Ga er maar van uit dat er tegenwoordig niemand meer wordt afgekeurd waarbij dat niet nodig is of waarbij er maar een beetje mogelijkheden zijn. Ik heb geen werk en krijg dat ook niet meer. Ik heb geen kinderen. Ik heb geen contact met mijn familie meer, al een jaar of 20. Ik heb godzijdank wel een partner.

Een mens moet toch iets hebben om voor te leven. Ik hoop dat men dat wel kan begrijpen. En voor mij zijn dat mijn dieren. Ik heb misschien iets meer te besteden dan Frank, dat weet ik niet eens zeker, maar die indruk krijg ik door wat anderen daarover zeggen. Maar een passie heb ik heel erg nodig. Het lijkt me helemaal niet gek dat als je dan niet meer kunt werken, je een passie moet hebben die je elke dag uit je bed doet wil komen. En dat doen dieren. Dus ik begrijp heel goed dat Frank zijn passie heeft gevonden en dat ie daarin door wil gaan. En niet teveel commentaar op wil krijgen. Zijn passie is nu eenmaal ragdolls fokken.

Als het zo mocht zijn dat de katten ziek worden en Frank de behandeling niet kan betalen, maak ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen dat hij ze dan laat kreperen. Dat doet een echte dierenfreak namelijk niet, dat kunnen ze niet aan zien. En dan is het waarschijnlijk zo dat hij er misschien wel mee op moet houden omdat het financieel niet meer haalbaar is. Dat zou heel erg zijn maar ik vind, het zou ook kunnen dat alles goed gaat. En stel dat het wel mis gaat, hoeft niemand Frank daarvoor te waarschuwen. Want die neemt dat risico graag, het is zijn passie. Misschien zou een andere passie verstandiger zijn en goedkoper maar je kunt niet echt kiezen voor waar je passie gaat liggen he. Dat gebeurt.

Dieren geven ook troost waar mensen dat niet kunnen bieden. Het is erg eenzaam om niet te werken namelijk. Ik heb 13 jaar gewerkt, fulltime altijd, stond midden in de wereld en kende veel mensen. Dat is allemaal anders nu, je doet niet meer ècht mee. Dus ik doe waar ik blij en rustig van wordt en me minder eenzaam door voel. Misschien moeilijk te begrijpen voor mensen die midden in de wereld staan en genieten van hun dynamische leventje. Maar er zijn dus mensen zoals Frank en ik die zich omringen met dieren en ze liefdevol verzorgen, omdat het hun passie is. Ik denk maar zo, de goeie dingen die ik altijd deed, wil ik blijven doen en dat is liefdevol verzorgen. Doe ik met mijn partner ook hoor, maar ik heb gewoon meer liefde die ik wil geven. Kun je zeggen, ga je toch vrijwilligerswerk doen? Maar dat is in mijn geval ook niet mogelijk. Ik probeer wel om voor buren wat te betekenen en hier op het forum soms een kleine bijdrage te doen om iemand te helpen. Doe ik nog iets voor iemand, vind ik belangrijk.

Dus ik snap wel dat iedereen meteen weer in de aanval wil gaan omdat dat zo gaat hier. Maar probeer je eens te verplaatsen in Frank. En hoe belangrijk is geld nou eigenlijk nog, ik heb veel verloren in mijn leven, in 2008 is zelfs mijn huis afgefikt. Wat ècht belangrijk is, ga je veel scherper zien als er veel wegvalt. En dat is liefde. Ik weet niet hoe het zit bij Frank, maar ik eet gerust weken/maanden boterhammen met pindakaas als het moet om voor mijn dieren te kunnen zorgen. Ik heb zelfs muntjes lopen zoeken op straat om kattenvoer te kopen toen ik heel erg blut was. Toen kon ik ook niet roken en eerst de dieren eten, dan wij pas. Crisis en tegenslag maken we allemaal mee, maar mijn dieren zijn voor mij net zo belangrijk als mensen. Dus als mijn dieren het elders beter hebben, zal ik ze zeker herplaatsen. En ik denk dat Frank dat ook zal doen. Dat laat ie zien door de konijnen te herplaatsen.

Maar laat de man zijn passie hebben alstumblieft. Ik vind niet dat men hier zuiver kan oordelen of Frank dat fokken wel goed aanpakt, daarvoor moet je hem beter kennen, lijkt mij. En bij hem over de vloer komen bijvoorbeeld. En wat ie doet met zijn geld en hoe? Is zijn eigen zaak. Ik zelf koop bijvoorbeeld erg weinig spullen voor mezelf en mijn vriend, eigenlijk alles is voor de dieren. Op vakantie willen we helemaal niet. We eten ook nooit in een restauarant, hebben geen abonnementen op tijdschriften of telefoons. Etc etc. Je kunt echt altijd soberder leven.

Ik vind eigenlijk, Frank, dat je niet meer in moet gaan op reacties over hoe je alles moet betalen. Praten over geld, doen Nederlanders niet graag. Tenzij het is om een ander te veroordelen. Dat vind ik niet netjes. Dan wil ik ook weten hoeveel geld anderen eigenlijk besteden aan de voeding. Dan kan iedereen wel met modder gaan gooien naar iedereen, want hoe duur zijn jouw brokken, en hoeveel kost dat tuigje? Welk merk is dat eigenlijk? O, je koopt rommel voor je honden? Dat soort dingen. Dus daar ben ik het niet mee eens. De kwaliteit van de verzorging van dieren zit het niet alléén in de portemonnee (helaas, zou je haast zeggen).

Het gekke is, ik moet me wel vaker verdedigen over opmerkingen die ik heb gemaakt die minder handig waren. Maar ik hoef me nooit te verdedigen als het gaat om of ik de zorg voor al die dieren wel kan betalen, maar Frank wel. Heeft vast ook een beetje te maken met het feit dat Frank geen zin heeft om netjes te spellen en ik een beetje te lang op school heb gezeten om dat te kunnen laten. Beschaafder spellen en taalgebruik=meer geld en beter verzorgen? Dat is geen natuurkundige zekerheid, kan ik u vertellen. Nou voor zover mijn betoog in Frank's verdediging, laten we elkaar wel een béétje netjes blijven behandelen.
Skittles
Zeer actief

hoe kom je erbij dat ie nooit meer aan het werk 'kan'? staat gewoon open en bloot vermeld.
frank-bobby schreef: als ik via hun de kans krijg om iets op te zetten waarom niet ?
nou dat ken ik wel hoor
maar met mijn mediche toestand liggen de banen gewoon niet voor het oprapen en bazen staan gewoon niet te springen
en daarbij de banen die er wel zijn die zijn te zwaar of te lang
dus als ik iets voor me zelf kan op zetten en me eigen tijd kan bepalen waneer ik werk
lijkt me dit een prima oplossing
denk dat ik maar is met het uwv ga praten
als iemand kan werken, vind ik niet dat ie maar thuis moet blijven van andermans belastingcentjes en zijn dierentuintje maar blijft uitbreiden en er een beetje op los fokken. die energie frank in zijn beesten steekt, kan hij ook in betaalde arbeid steken.
maar he. dat is natuurlijk 'anders' :mann:
Fizgig
Zeer actief

frank-bobby schreef:ik heb nog gedacht om netjes te antwoorden
helaas heeft het weer niks opgeschoten
dus zoek het maar lekker uit
ik weet wat ik moet doen en ook ga doen
Ik snap wel dat je baalt, maar eigenlijk ben je ook veel te open. Ik doe het zelf ook wel eens, want je wilt jezelf toch verdedigen. Maar je vertelt veel te veel. Laat sommige reacties links liggen. Daar word je alleen maar ongelukkig van.

Ik ga er zo mee om, als er een topic is waarbij men nogal hard tegen me in gaat, lees ik niet alle reacties in één keer. Want dat raakt me dan te hard en ga ik zelf ook nukkig reageren. En ik reageer niet op elke reactie want sommige zijn echt alleen bedoeld om te kwetsen. Iedereen mag kritiek hebben, maar echt 'op de man spelen', daar reageer ik niet meer op. Of kritiek steeds opnieuw blijven geven, in allerlei andere topics, vind ik niet netjes.

Een tante van mij heeft me een keer een brief geschreven in een tijd dat ik het erg moeilijk had, ik was begin 20. En in die brief vertelde ze me iets wat ik altijd onthouden heb. Als iemand een steen naar je gooit, vang die dan op in je hand, verander hem in een diamant, en geef hem weer terug. Beetje hippie misschien, maar de strekking ervan hou ik wel van. Je kunt ook proberen zo te reageren dat mensen je minder snel zullen veroordelen, maar dan moet je even goed nadenken voor je reageert. Zen!
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Er zin instanties die er over oordelen of iemand qua gezondheid geschikt is om te werken of niet. Als je vindt dat die instanties hun werk niet goed doen, lijkt het me zinvol daar aandacht aan te besteden, en niet iemand persoonlijk af te fikken op basis van informatie die je denkt te hebben.

Sinds wanneer heb je hier in Nederland als arbeidsongeschikte rekening en verantwoording af te leggen aan mensen die werken en denken daarmee jouw eten te betalen?
Sinds wanneer hebben mensen hier in Nederland het recht tegen iemand die een uitkering ontvangt, te zeggen dat hij of zij wel weer uit werken gaat om jouw "vreten" te betalen?

Ik reageer niet heel snel op dit soort dingen, maar ik lees soortgelijke opmerkingen nu in zoveel dingen dat ik het toch doe.

En als je het niet eens bent met hoe iemand zijn dieren houdt, kan je dat 1x aangeven, misschien 2x, maar er doorlopend volledig offtopic over door blijven zeuren neigt wat mij betreft erg naar dat pesten wat al die reageerders in het topic over die jongen in Twente zo enorm verachten.
Fizgig
Zeer actief

Skittles schreef:hoe kom je erbij dat ie nooit meer aan het werk 'kan'? staat gewoon open en bloot vermeld.
frank-bobby schreef: als ik via hun de kans krijg om iets op te zetten waarom niet ?
nou dat ken ik wel hoor
maar met mijn mediche toestand liggen de banen gewoon niet voor het oprapen en bazen staan gewoon niet te springen
en daarbij de banen die er wel zijn die zijn te zwaar of te lang
dus als ik iets voor me zelf kan op zetten en me eigen tijd kan bepalen waneer ik werk
lijkt me dit een prima oplossing
denk dat ik maar is met het uwv ga praten

als iemand kan werken, vind ik niet dat ie maar thuis moet blijven van andermans belastingcentjes en zijn dierentuintje maar blijft uitbreiden en er een beetje op los fokken. die energie frank in zijn beesten steekt, kan hij ook in betaalde arbeid steken.
maar he. dat is natuurlijk 'anders' :mann:
Volgens mij heeft Frank later gezegd dat het niet mogelijk was om een baan te krijgen voor hem vanwege zijn medische toestand. Hij was een beetje erg optimistisch toen hij die opmerking plaatste.

Ik vind dat het lastig oordelen is over iemand die niet meer kan werken door zijn/haar medische toestand, als je zelf niet in die positie zit. Dat merk ik door de ideeën die mensen laten horen over hoe je leeft als je niet werkt omdat je ziek bent.

Voor sommige mensen heb je alleen een reden om niet te werken als je hoofd drie meter van je romp is gescheiden. Of als je in coma ligt. Als ik het gebrek aan inlevingsvermogen goed inschat tenminste. En sorry, maar ook als je niet meer kunt werken door ziekte, mag je nog steeds zelf weten wat je met je leven en je geld doet, godzijdank. Van andermans belastingcenten ja, als je het zo wilt zien. Zou toch raar zijn als anderen dan mogen bepalen hoe je leeft.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

ik ben er gewoon echt helemaal klaar mee
ik ben indd te eerlijk geweest nou pech dan
ik lees voortaan dan alleen nog wat hier
ik reageer gewoon niet meer
en plaats gewoon nooit meer wat van mijn dieren hier op het forum
en als ik iemand nodig hebt pb ik die persoon wel
Afbeelding
Skittles
Zeer actief

lijkt me verstandig.

natuurlijk hoeft hij geen verantwoordig af te leggen. maar het is volgens mij niet verboden om je af te vragen of iemand wel zo arbeidsongeschikt is als ie zelf roept.
dat met uitkeringen veel gesjoemeld wordt is niets nieuws.

en, imo, als je voor paarden, tig honden en katten en konijnen kan zorgen, kun je best een (parttime) baantje aan. en een beetje bijdragen aan de maatschappij.
ik zou ook liever hele dagen thuiszitten met een beestenboel, maar als iedereen zo dacht dan wordt het een doffe ellende in de wereld!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

frank-bobby schreef:
tekkel schreef:
en dat doel is?
En jij hebt de illusie dat jij de enige bent die ragdolls fokt die in staat is dat te doen?
Ik neem aan dat je dan precies weet hoe alles genetisch in elkaar steekt, en denkt dat je in ieder nestje kittens alleen maar toppertjes hebt?
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

LongFields schreef:
frank-bobby schreef:
tekkel schreef:
en dat doel is?
En jij hebt de illusie dat jij de enige bent die ragdolls fokt die in staat is dat te doen?
Ik neem aan dat je dan precies weet hoe alles genetisch in elkaar steekt, en denkt dat je in ieder nestje kittens alleen maar toppertjes hebt?
ik kan helaas over dat bovendste niet echt wat zeggen op het internet
en ik weet echt nog niet alles over de genetica maar wel genoeg om de juiste keuze,s qau koppels te maken en natuurlijk heb je niet alleen maar toppers in een nest
daarom word ook verschil gemaakt tussen liefhebbers fok en show kittens :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

frank-bobby schreef: en ik weet echt nog niet alles over de genetica maar wel genoeg om de juiste keuze,s qau koppels te maken
Of je de juiste keuze qua koppels gemaakt hebt weet je in een ideale wereld misschien al van tevoren, maar in de wereld waarin ik leef pas achteraf hoor. :wink:
Realisme is in de fokkerij van welk dier dan ook beter op zijn plaats dan het denken in utopieën.
frank-bobby schreef:en natuurlijk heb je niet alleen maar toppers in een nest
En dat zie jij al als de kittens nog in het nest zijn? Knap.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Skittles schreef:lijkt me verstandig.

natuurlijk hoeft hij geen verantwoordig af te leggen. maar het is volgens mij niet verboden om je af te vragen of iemand wel zo arbeidsongeschikt is als ie zelf roept.

en, imo, als je voor paarden, tig honden en katten en konijnen kan zorgen, kun je best een (parttime) baantje aan. en een beetje bijdragen aan de maatschappij.
ik zou ook liever hele dagen thuiszitten met een beestenboel, maar als iedereen zo dacht dan wordt het een doffe ellende in de wereld!

Strict gezien, het is gewoon niet aan jou. Het is ook niet aan wie dan ook op dit forum om over te oordelen. Een mening kan je hebben, een oordeel niet.
Een oordeel heeft de keuringsarts + de arbeidsdeskundige van de uitkerende instantie.
Je bent dus blijkbaar van mening dat die in dit geval hun werk niet goed hebben gedaan. Wellicht een reden voor je om eens aan de bel te trekken bij de uitkerende instanties over de kwaliteit van keuringen.

Realiseer je je, dat dat wat je hier leest op het hondenforum, altijd maar een heel klein stukje is van iemand? Soms al meer dan handig is, maar toch, altijd maar een heel klein stukje.

Om een goed oordeel te vellen heb je domweg veel info nodig. Info die je hier niet krijgt.
Het houden van enige huisdieren (volgens jou tig, wat staat voor minimaal 20, en zelfs bij topicstarter krijg ik niet het idee dat het om 20 gaat), is voor jou reden om dan maar een part time baan te moeten accepteren, want dan heb je blijkbaar mogelijkheden.
Dat is niet aan jou. Zo simpel is het.

Nogmaals, je hebt niet alle info, en ik hoop heel eerlijk dat je het niet hier openbaar gaat krijgen ook. Het gaat ons namelijk niet aan.

Wat betreft details... Ik heb nu verschillende mensen zien typen dat de topicopener niet in staat zou zijn voer te kopen voor zijn dieren. Wat ik hem heb zien typen was dat hij niet meer in staat was alle honden vers vlees te voeren, en dat er een gedeelte brokken op het menu kwam te staan.
Als je op basis daarvan al wil zeggen dat iemand slecht voor zijn dieren zorgt, zou het met de algemene verzorging van honden hier op het forum wel eens heel bedroevend gesteld zijn. Ik voerde mijn honden ook een combinatie van vlees en brokken, en had echt niet het idee dat het nu zo slecht met ze ging.

Ik type dit niet ter verdediging van de topicopener, wel omdat ik vind dat een aantal mensen zich op basis van heel summiere info een oordeel aanmeten wat op zijn minst voorbarig is.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

LongFields schreef:
frank-bobby schreef: en ik weet echt nog niet alles over de genetica maar wel genoeg om de juiste keuze,s qau koppels te maken
Of je de juiste keuze qua koppels gemaakt hebt weet je in een ideale wereld misschien al van tevoren, maar in de wereld waarin ik leef pas achteraf hoor. :wink:
Realisme is in de fokkerij van welk dier dan ook beter op zijn plaats dan het denken in utopieën.
in het nest kan je indd best al aardig wat daaraan zien ja
daarom worden bij de meeste cattery,s dan ook voor dat ze wegaan verdeeld in deze 3 groepen
Afbeelding
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Murphy schreef:

Strict gezien, het is gewoon niet aan jou. Het is ook niet aan wie dan ook op dit forum om over te oordelen. Een mening kan je hebben, een oordeel niet.
Een oordeel heeft de keuringsarts + de arbeidsdeskundige van de uitkerende instantie.
Je bent dus blijkbaar van mening dat die in dit geval hun werk niet goed hebben gedaan. Wellicht een reden voor je om eens aan de bel te trekken bij de uitkerende instanties over de kwaliteit van keuringen.

Realiseer je je, dat dat wat je hier leest op het hondenforum, altijd maar een heel klein stukje is van iemand? Soms al meer dan handig is, maar toch, altijd maar een heel klein stukje.

Om een goed oordeel te vellen heb je domweg veel info nodig. Info die je hier niet krijgt.
Het houden van enige huisdieren (volgens jou tig, wat staat voor minimaal 20, en zelfs bij topicstarter krijg ik niet het idee dat het om 20 gaat), is voor jou reden om dan maar een part time baan te moeten accepteren, want dan heb je blijkbaar mogelijkheden.

Nogmaals, je hebt niet alle info, en ik hoop heel eerlijk dat je het niet hier openbaar gaat krijgen ook. Het gaat ons namelijk niet aan.

Wat betreft details... Ik heb nu verschillende mensen zien typen dat de topicopener niet in staat zou zijn voer te kopen voor zijn dieren. Wat ik hem heb zien typen was dat hij niet meer in staat was alle honden vers vlees te voeren, en dat er een gedeelte brokken op het menu kwam te staan.
Als je op basis daarvan al wil zeggen dat iemand slecht voor zijn dieren zorgt, zou het met de algemene verzorging van honden hier op het forum wel eens heel bedroevend gesteld zijn. Ik voerde mijn honden ook een combinatie van vlees en brokken, en had echt niet het idee dat het nu zo slecht met ze ging.

Ik type dit niet ter verdediging van de topicopener, wel omdat ik vind dat een aantal mensen zich op basis van heel summiere info een oordeel aanmeten wat op zijn minst voorbarig is.
Net als je vorige reactie, Amen! :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

LongFields schreef:
Ja ;-) Dat kun je inderdaad wel zien. Bij de bengalen in ieder geval wel. Ik weet niet of dat bij de ragdolls ook zo is.

Ik zie gewoon hoe ontzetttend duur het fokken kan zijn. En je verdiend er echt geen leuk zakcentje mee.
Dan denk ik, als je al meerdere dieren hebt en financieel niet helemaal lekker zit waarom zo een verantwoordelijkheid op je hals halen om een nestje te fokken? Kijk die andere dieren die je hebt, helemaal prima. Daar ga ik me echt niet druk over maken. Wat als je kittens (ik noem maar een zijstraat) niesziekte krijgen en de hele zooi besmetten? Dan sta je daar te koekeloeren. Dan kunnen je intensies nog zo goed bedoeld zijn, ik denk dat je gewoon lekker met genieten van de beestjes die je hebt. Of gewoon 1 keer in de zoveel tijd een nestje fokken en als je dit goed doet draag je nog steeds je steentje bij in de ragdoll wereld.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

frank-bobby schreef: in het nest kan je indd best al aardig wat daaraan zien ja
daarom worden bij de meeste cattery,s dan ook voor dat ze wegaan verdeeld in deze 3 groepen
En al die ervaring heb jij al opgedaan? Hoeveel nestjes heb je al gefokt dan met je Ragdolls?
Ik heb een aantal nesten Laekense gefokt sinds 2004 en heb absoluut nog niet de illusie (of arrogantie die jij lijkt te hebben) dat ik met mijn keuzes het ras naar een hoger plan kan trekken. Ik doe mijn best, maar realiseer me heel goed dat je als je met levende dieren fokt best veel kunt inschatten, maar nooit zeker kunt zijn van de uitkomst.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jinke schreef:
Murphy schreef:

Net als je vorige reactie, Amen! :ok: :ok: :ok:
+ 1 :ok:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Volledig mee eens! :ok: Laat dat jong toch, verbetering van de wereld begint altijd bij jezelf! Niemand is perfect en zoals ik het lees is Frank-Bobby echt geen nare vent.
Verder vind ik het top van Tineke, Alma, Ria én Frank-Bobby dat het zo goed is geregeld met de konijnen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

niet om het een of ander hoor, maar wat gaat het je aan en met welk recht stel je dat soort vragen?
wie weet heb je zelf ook een uitkering maar zeg je dat hier niet of maak je een uur per dag wc's schoon als deelnemer in het arbeidsproces.
hoeveel draag jij eigenlijk bij aan de maatschappij?

en wat heeft jouw 'imo' te maken met iemand anders?
jij weet niet wat frank, of een ander waar je over kunt vallen, mankeert
jij ben niet zijn dokter, of degene aan wie hij verantwoording moet afdragen, dus waar bemoei je je in godsnaam mee. :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Skittles
Zeer actief

oh, je mag je niet meer afvragen wat er met het belastingsgeld gedaan wordt? Mooi is dat :oohja:

ik werk part time, mijn man full time, dragen netjes belasting af ook nog!

hij hoeft uiteraard mijn vragen niet te beantwoorden, maar ik vind dat ik me zeker mag afvragen of hij wel zo arbeidsongeschikt is als hij zegt. zoiets heet vrijheid van meningsuiting. ben je het daar niet mee eens, tja...jammer.

er wordt veel te veel gesjoemeld met het uitkeringssysteem, daar mag best wat strenger naar gekeken worden.
uitkeringen prima, maar alleen als je het echt nodig hebt. en vooralsnog zie ik nergens staan dat hij niet kan werken, maar dat hij er gewoon niet echt moeite voor doet.
heb 7 pagina's nagelezen, kom maar op met die quote dan.

de :piew: is echt heel volwassen :ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dit was ook too good to be true natuurlijk :mrgreen: Ik vind het alvast knap, selecteren op kleurtjes én de genenpool vergroten :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”