ranetje schreef:
Ik vind al niet dat hier in het topic zo vaak wordt gezegd dat een oud hondje maar een spuit moet krijgen, maar voor de rest zocht je volgens mij vooral een aanleiding om nog even een flinke oorvijg uit te delen aan het alternatieve circuit hé Kees?
Dacht je echt dat ik op zoek was naar aanleidingen? Moet je voor de grap eens in de medische hoek kijken. Is een dame al een tijdje druk bezig een nieuwe vorm van therapie te promoten, komt er op neer dat je een hond met warmteshock kunt behandelen door er met een rood lampje op te schijnen

en je stopt meteen eventuele bloedingen, epilepsie behoort tot het verleden en ga maar door. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ze is erg zeker van zichzelf want ze beweert om de andere regel dat het absoluut niet zweverig is, het werkt namelijk net zo goed als 'gewone' acupunctuur. Nou zal ik de laatste zijn die aan die laatste bewering durft te twijfelen, dat snap je. Maar nee, ik ben dus écht niet op zoek naar extra aanleidingen om alternatievelingen te sneren. Kom ik nooit meer ergens aan toe.
renee-uk schreef:
hoe stel jij je dan dierenklinieken voor?
als een soort zorgziekenhuis waar altijd iemand aanwezig is?
Ja, als een kliniek een dier opneemt heeft dat uiteraard alleen zin als er daadwerkelijk iemand aanwezig is (al is het maar om medicatie toe te dienen en het infuus in de gaten te houden). Is dat niet het geval dan kun je misschien een dier overdag opnemen en 's avonds naar huis sturen maar laten overnachten is dan natuurlijk zinloos, ik zou dat zelf nooit accepteren en ook nooit iemand aanraden. Maar er zijn toch wel 24-uurs dierenklinieken in Nederland? Van klinieken die die service niet bieden verwacht ik dus niet dat ze honden op zouden nemen, waarvoor in hemelsnaam? De kliniek waar ik overdag werk biedt die service niet dus als er een patiënt opgenomen dient te worden dan stabiliseren we die, en vervolgens verwijzen we hem door. Ik mag toch aannemen dat dat in Europa niet anders is?
renee-uk schreef:
en dit schoot me net nog te binnen, ook weer zo'n denigrerende opmerking.
hoe denk je dat ik haar thuis laat inslapen dan?
dat ik met een bijl haar kop eraf hak? of mijn hond net zo lang laat lijden tot ze vanzelf dood gaat?
Waar lees jij dat toch allemaal weer? Natuurlijk neem ik aan dat jij indien mogelijk een da thuis laten komen voor het inslapen, dat zou ik zelf ook zo doen. Of als dat niet mogelijk of gewenst is kun je naar een dierenarts toe gaan voor euthanasie, ook niets mis mee.
Wat ik bedoel is dat de veel patiënten op een kliniek daar niet dood zullen gaan, omdat het juist de bedoeling is dat ze beter worden. Als ik hier de reacties lees dan lijkt het haast wel of jullie dat niet eens als optie zien, iedere (ernstig) zieke patiënt gaat per definitie dood of krijgt op zijn best een onwaardig leven dus dan maar liever meteen.
Maar een flink aantal patiënten gaat hopelijk gezond weer naar huis om daar nog een tijd(je) van het leven te genieten. Voor andere patiënten zit dat er helaas niet in, maar dan gaan ze nog steeds niet alleen dood maar de meesten worden dan dus in de armen van de eigenaren ingeslapen (of gaan naar huis om dáár ingeslapen te worden, kan ook nog). Dan is er nog een aantal dat bijvoorbeeld tijdens een operatie overlijdt (of niet meer wakker gemaakt worden omdat dat geen zin heeft) en ja, dan zijn er ook nog die helaas uit zichzelf dood gaan terwijl de eigenaren daar niet bij zijn. Dat is klote, voor iedereen. Maar absoluut niet de enige en onvermijdelijke uitkomst als een ernstig zieke patiënt in een dierenkliniek opgenomen wordt. Als dat zo was was ik al lang iets anders gaan doen.
Kees