Hussen zijn wel oer-jagers, en dat zit er dan ook vaak goed in.
Als Mo-yi los loopt ( vaak ) dan blijft ze best goed bij, maar je ziet al dat ze wel snel verder weg loopt. Opzich niks aan de hand, ik ben alleen wel altijd nog wel bezig met het belonen voor bij mij te komen. Alle cursus oefeningen ( gehoorzaamheid ) worden wel beloond ( aandacht ), maar alleen het loslopen en het hierkomen of uit zichzelf melden krijgt ze kaasjes. Meer omdat ik mezelf ergens nog enigzins interessant wil houden voor dr zodra ze los loopt.
Als ze wat verderweg loopt en ik roep dan komt ze, als ik me onderweg eens achter een boom verstop komt ze al heel vrolijk aangerent; kziejewelhor!! ( en nee, ze raakt helemaal niet in paniek..ze heeft geloof ik meteen door dat het een "oplet-spel"is ).
Ik zie vaak optijd aan haar hele houding als ze iets gezien heeft, en kan dit vaak onderbreken met een aandacht. Helemaal voorkomen lukt niet altijd, zeker als er een knijn voorbij huppelt.
Maar tot nu toe niks geen klagen, en heerlijk wandelingen

Toch lijkt t me voor haar wel leuk om dat sporen zoeken/speuren uit te breiden, als spel.
Ik ben vandeweek eens begonnen met drie mokken omgekeerd op de grond en onder 1 een brokje verstoppen. Geweldig leuk om als het ware, dat brein te "zien"werken, snuffelen en snuffelen, en in plaats van "aanwijzen"gaat madame plat liggen

Kortom..niet echt een hele duidelijk vraag van mijn kant, behalve dat ik niet zo heel veel van dat soort speurwerk hier in de buurt kan vinden ( breda-tilburg ), ik vond wel 1 meisje trouwens die speurlessen in het bos geeft.
Misschien dat hier nog tips/ideeen, aanraders of juist afraders zijn?