ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een hond erbij, maar loop een beetje vast qua rassen... hopelijk komen er op deze manier meer rassen naar voren!
De situatie: wij hebben thuis 2 honden, waarvan er eentje echt van mij is. Beide zijn herplaatsers uit het buitenland die we jong kregen. Allebei hondsociaal, zowel naar elkaar als andere honden toe. Erg actieve honden die echt wel hun beweging en aandacht nodig hebben, maar als ze dat eenmaal gehad hebben rustig zijn in huis.
Wat zoek ik:
- Een actieve hond waarmee ik hondensport (behendigheid, flyball, gehoorzaamheid etc.) kan beoefenen
- Niet te groot en niet te klein. In schofthoogtes: ongeveer tussen de 35 en 55 cm
- Niet te veel vachtverzorging, ik heb hier simpelweg geen geduld voor

- Hondsociaal in verband met eigen honden en een hondrijke buurt
- Liefst niet te veel jachtinstinct (of jachtinstinct moet goed te beteugelen zijn met training/opvoeding)
- Mag best een beetje eigenwijs zijn af en toe

- Hoeft geen allemansvriend te zijn naar mensen toe
- Hoeft niet waaks te zijn
- Moet uiteindelijk wel een uurtje of 4-5 alleen kunnen zijn
- Sterke voorkeur voor een pup
Wat ik de hond kan bieden:
- Redelijk grote tuin waar ze lekker in kunnen spelen
- Minimaal 2x per dag middellang tot lange wandeling (in het park vlakbij, in weekenden ook in bos, op het strand etc.)
- Twee superleuke maatjes
- Cursussen en hondensport, afhankelijk wat de hond leuk vindt (jacht liever niet... trekt mij persoonlijk niet zo)
Brand maar los

Groetjes,
Eilfy