Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help, hij heeft het gedaan!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Help, hij heeft het gedaan!

Ongelezen bericht door blacky »

Fabiola17 schreef:Jullie zijn wel weer heel vriendelijk voor ts zeg.
Zelf nooit iets "fout" gedaan zeker?!

Ts is in ieder geval bereid verantwoordelijkheid te nemen, ze kan ook "gewoon" de pups laten komen en ze duur verkopen of naar het asiel brengen.

Kippie, sterkte met alles, en overleggen met je da.
Ja zo denk ik eigenlijk ook. en eerlijk gezegt denk ik dat castreren de beste oplossing is.

Maar of ik dat zelf zou doen :19:
Afbeelding
gevni havanezers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

"Gewoon" je teefje laten castreren zo snel mogelijk. Dan krijg je geen pups en je hoeft ze ook nooit meer te scheiden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Santó Chihuahua

Ongelezen bericht door Santó Chihuahua »

dogo4ever schreef:Wat kan is Alizin laten spuiten. Het zijn dan 2 spuiten met een tussenpoos van 24 uur. Dit kan tot dag 45 van de dracht.

Juist :ok: Ik meende tot dag 21 na dekking! maar goed, het lijkt mij dat Alizin het beste is in deze situatie.

( en persoonlijk, ik heb mijn reutjes moeten wegdoen om dit soort heisa te voorkomen, want de natuur kent geen grenzen en reuen met loopse dek-rijpe teven al helemaal niet)of idd castreren/steriliseren.
Ik snap dat de commentaren hard voor je zullen aankomen maar wij allen zijn hier om het beste voor de honden te kunnen waarborgen en een eventueel fokbeleid te hanteren dat garant staat voor verantwoorde fok. En helaas oogt jouw "oeps" hij heeft het gedaan!oproep nogal wat vraagtekens op bij de meesten van ons. Ik begrijp ten degen dat het gebeurd is voordat je er erg in kunt hebben, het gebeurt de beste ook wel eens een keer... maar feit blijft wel dat je loopse teefjes en intacte reuen niet bij elkaar moet laten wanneer je geen nestje wilt fokken, en zeer zeker niet wanneer je niet eens op de hoogte bent betreffende loopsheid/vruchtbaarheid en alles wat daar nog bij gaat komen.

Mijn advies: (en let wel: ik ben verantwoord fokker van Chihuahua's) Hup met je teefje naar de DA gaan maandag ochtend gelijk en die spuit erin en dinsdag op het zelfde tijdstip! terug daar wezen voor spuit nr2!

succes :ok:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Waarom die zooi spuiten als je toch niet wilt fokken ? Dan is het volgende keer of de keer erop weer raak.
Allizin is wel milder dan de morning after van "vroeger" maar nog steeds troep. Het risico op een baarmoederontsteking wordt sterk vergroot hierdoor. Daarnaast geeft het ook geen 100% garantie. Ik ken in mijn omgeving ook een mislukte abortusprik-poging.
Nest van 8 pups, 4 dood geboren, 2 mismaakt geboren en ingeslapen, 1 met maar een "kleine misvorming" en 1 normaal gezonde pup. Hier op het forum waren ook mensen met zulke ervaringen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Santó Chihuahua schreef: ( en persoonlijk, ik heb mijn reutjes moeten wegdoen om dit soort heisa te voorkomen, want de natuur kent geen grenzen en reuen met loopse dek-rijpe teven al helemaal niet)of idd castreren/steriliseren.

Mwah, die kennen ze prima hoor. Hek, deur en slot.
Maar ik snap dat scheiden met zo veel honden lastiger kan zijn. En dat de reuen zelf er even lastig van worden :mrgreen:

In het geval van Kippie zou ik meteen maandag bellen om zo snel mogelijk dat kippenhok er uit te laten halen.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Wat een suffe adviezen hier zeg.... :devil:
Ik zou het reutje laten steriliseren.... vasectomie dus. Geen castratie maar sterilisatie. Mocht er in de toekomst iets gebeuren dan heeft dat geen gevolgen.
Voor nu zou ik voor een 'morning after' oplossing kiezen.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:Wat een suffe adviezen hier zeg.... :devil:
Ik zou het reutje laten steriliseren.... vasectomie dus. Geen castratie maar sterilisatie. Mocht er in de toekomst iets gebeuren dan heeft dat geen gevolgen.
Denk je dat die morning after zo onschadelijk is dan ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

sirene schreef:
Onschadelijker dan een castratie..
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: da is wel heul erg moelak hoor.

:wink: Dat zou ik bij MIJN honden wel zo doen. Vasectomie dan, die morning after komen we zeer waarschijnlijk niet toe.
Maar vasectomie wordt niet vaak gedaan en dan moet je je praatje over het hoe wat waarom al paraat hebben.
Santó Chihuahua

Nou ik vind persoonlijk prikken erin en daarna kunnen ze altijd besluiten of ze tot de drastische definitieve optie willen overgaan maar dan is voor nu het "probleem" even ter zijde gelegd.
Laatst gewijzigd door Santó Chihuahua op 23 nov 2012 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:
sirene schreef:
Als je teef daardoor een bm ontsteking krijgt en dan alsnog gecastreerd moet worden niet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Santó Chihuahua

sirene schreef:
Badu schreef:
sirene schreef:
Als je teef daardoor een bm ontsteking krijgt en dan alsnog gecastreerd moet worden niet.

ja dat is nou eenmaal het risico dat je moet nemen wanneer je niet doet opletten! hoe dan ook... wat de keuze ook zal worden, het zal geen van beide een gemakkelijke voor hen zijn denk ik want een vasectomie is ook niet risicoloos lijkt mij
Santó Chihuahua

Kells schreef:
Santó Chihuahua schreef:Nou ik vind persoonlijk als ik zie onder haar avatar dat ze meen ik 8 Jack russels heeft er wellicht mee gefokt word... Anders lijkt het mij dat je er niet 8 hebt rondlopen van beidde geslachten.

Maar goed... prikken erin en daarna kunnen ze altijd besluiten of ze tot de drastische definitieve optie willen overgaan maar dan is voor nu het "probleem" even ter zijde gelegd.
Volgens mij haal je een paar avatars door elkaar. :wink:

ja klopt, zag het gelijk nadat ik hm geplaatst had en dus direct aangepast :wink: sorry hihihi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kippie81 schreef:Nee mijn hart kan een asiel niet aan nee! Daar zitten al tien tallen honden.

Ik heb even duidelijk mijn vragen onderin gezet zodat het commentaar achterwege gelaten kan worden en dat ik graag advies wil.

Mijn advies:z.s.m. naar de dokter voor op zijn minst een morning afterpil en zodra het kan een castratie of sterilisatie.En ja,ook teven kunnen worden gecastreerd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Maandag meteen overleg met je DA.
Spuit erin en hopen dat ze dit gewoon goed doorstaat zonder gedonder.En dus niets opneemt.
Als bij haar van binnen de zaken wat rustiger zijn gewoon alles eruit. Nu zou ik daar indien mogelijk niet voor kiezen omdat je nu veel meer kans hebt op een bloeding.

Het advies van Badu is ook een optie ook een minder kostende optie, maar dan koos ik gewoon voor castratie.
Succes.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”