Bachata schreef:
Heb even zitten zoeken,maar o.a. deze Tsjechoslowaakse wolfhond, Omar z Krotkovského dvora CS,zit ook in de Tamaskan.
En deze :Chasa Ruskov dvor CS Breed:Czechoslovakian Wolfdog,
Hier staat helaas geen foto bij.
Dat zijn al minstens 3 Tsjechen met Oskari erbij die ik heb gevonden,er worden er nog meer genoemd als je gaat zoeken,
maar je leest ook dat er erg vaag over de honden gedaan wordt,andere namen gegeven en het zijn gelijk Tamaskans
En vergeet Boogie de Alaskan Tundra Wolf ,Ivan” on TDR pedigrees niet,prachtige wolf trouwens,
http://pets.webshots.com/photo/23215411 ... 7597umLVIW
Henki of beter bekend onder de Tamaskan naam Jodie,F1 wolfhond.
dochter van Boogie (wolf) x Blondy (Husky)
http://pets.webshots.com/photo/22996912 ... 7597HBCXZT
Broer Valko of beter bekend onder de Tamaskan naam Whitefang,F1 wolfhond.
http://pets.webshots.com/photo/26365263 ... 7597UubXOY
Heb nog meer info gevonden,ook over ziektes en agressie,maar goed daar ga ik verder niet op in.
Mensen die dit 'ras' willen,zullen zelf ook wel info gaan opzoeken neem ik aan

Lieve schat zou jij mij graag de desbetreffende info die jij heb gevonden over de door jou genoemde tsjechen even willen linken eventueel via PM want het is totale bullshit dat zijzelf zijn gebruikt
Verder is Boogi geen wolf maar dus de al eerder genoemde amerikaanse wolfhond Dat ene Kim Monagas daar een alaskan tundra wolf van gemaakt heb om interessanter te klinken is ook bullshit, hee hoe ook deze persoon dingen verdraait heeft in het hele verhaal met Bobbi was ook erg intressant om te lezen
Valko en Henki zijn idd zijn kids , omgedoopt en in de tamaskan gebruikt. Jodi/Henki is idd door Lynn zelfs als tamaskan omgedoopt Maar die zijn dus van die ene amerikaanse wolfhond die met een hond(husky) weer gekruisd is dus blijf je op die ene amerikaanse wolfhond........
Echt als je gewoon eens lekker op het tamaskan forum komt lezen weet je dat dit allemaal niet nieuw is, dat mensen dit al jaren buiten de TDR dit openbaar gebracht hebben en de nieuwe TDR dit de afgelopen tijd met DNA testen echt hebben kunnen bewijzen.
Ook Nuuk het agressie probleem waar jij het over heb is geen geheim en niets nieuws.
1 hond op 400, hoeveel is dat bij andere rassen?
Ook over de zieketes epelpsie en addison kan je allemaal lezen op de websites.forum enz
Oja en om je verder zoeken te besparen moet ik misschien ook vertellen dat er idd mensen zijn die tegen bepaalde gedrags dingen zijn gelopen van tamaskans die zij bij Lynn(blustag) vandaan hebben onder het mom dat deze geen wolfcontent zouden hebben. Deze mensen liepen idd in het begin hiertegen op gezien ze totaal niet wisten hoe met dit gedrag om te gaan en dit dus door andere is bijgestaan en ze nu heerlijke hondjes eraan hebben. Onee shay moet wel herplaatst worden gezien het baasje nml dusdanige gezondheids problemen heeft dat zij niet het een dusdanig actief hondje dat kan geven wat het nodig heeft en dus tja het hondje een beetje gefrustreerd is geworden waardoor het wat minder gedrag vertoond maar labradors doen dat natuurlijk niet in zo'n situatie alleen tamaskans
En als je nog meer wil weten waar de TDR inderdaad ook nog niet helemaal bij is gekomen dus misschien hier ook voor hun nog wat zoek en DNA werk: zoek eens op Taz o eeeh echte naam Yogi/Kenai ........daar komt Anzara weer uit die ook op veel tamaskan pedigrees staat

tip van de sluier Anzara is een low content in % gewoon net zo als wat sommige herders( en meer rassen die het stiekem niet hardop willen zeggen) hebben maar als je zelfs zo'n laag content door de achtergrond als wolfhond wil beschouwen doen we die ook maar even kado
Kijk dat je iets tegen de tamaskan heb prima geen probleem maar weet dan waar je het over heb en weet ook het vervolg verhaal hierop. Jij weet heel goed hoe ik toen tegen de TDR aankeek vanwege idd de leugens maar als je de zaak goed gevolg heb liggen die nu zover de TDR zelf weet nu allemaal open hoor.
En wil je een ander ras zo afschilderen kijk dan eerst naar het ras wat je op jouw manier wil verdedigen want daar is nog veeeeeeel meer van dit soort dingen aan de hand en het verschil erin is dat de TBA ze in 2009 bij de tamaskan al heeft opengelegd en nu is de TDR daar ook hard mee aan de slag de juiste richting in Kan ik van mijn andere twee super rassen niet zeggen jammer genoeg......