Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

misschien een nestje Tamaskans

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

nanoekie
Actief
Contacteer:

Re: misschien een nestje Tamaskans

Ongelezen bericht door nanoekie »

Ik heb een Saarloos gehad, en met alle erfelijke afwijkingen in het ras, word mijn volgende Saar toch weer een goed gefokte Saar omdat ik voor dat karakter val. Ik ben me bewust van de eigenschappen, terughoudend, slecht luisteren ed.
Zo ben ik me ook bewust van de karaktereigenschappen van de twh, die ondanks een misschien vergelijkbaar uiterlijk haaks staan op die van de SWH.
Zo vind ik huskies ook prachtig en kan genieten van die eigenschappen, die toch behoorlijk afwijken van de TWH en de Saar. Op zichzelf staande rassen maar samen gebracht een interesante smeltkroes...

Echter ik ben geen voorstander meer van het opnieuw uitvinden van rassen als er al zo een groot aanbod is... Bij de Saarlooswolfhonden plukken wij misschien de vruchten ervan, maar ook de vruchten van een niet doordacht fokbeleid... Bij de twh is de basis breder, maar zijn er ook genoeg "problemen" door ondoordacht fokbeleid. (wilde outcross, open stamboek en paniekmakerij zijn daar de oplossing niet voor trouwens)

De Tamaskan, een nieuw ras in opbouw waar als ik zo lees vanaf dag 1 gesjoemeld is... Mij raakt het persoonlijk niet zo, maar ik snap niet waarom er honden met zo verschillende karakters op een hoop worden gegooid, wat ook nog eens lijkt tte conflicteren met karakteromschrijving. Zouden ze in de valkuil trappen de focus te veel op het wolfachtige uiterlijk te leggen??

Vraag is dan ook wat deze verparing het ras nu werkelijk brengt? Was er dan geen TWH meer te vinden die geen dm drager is? Als ik me niet vergis is dm toch ook een probleem bij de tamaskan en is dat er bij de eerdere outcross met de Saar ook meer dm ingefokt? Interesante bloedverversing :O:
Laatst gewijzigd door nanoekie op 27 nov 2012 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Nanouk

Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Er komt nogal wat bij kijken, bij het creeeren van een nieuw ras.
Het lijkt me wel lastiger te begeleiden dan een 100% poolhond of een 100% wolfhond. Ik weet tenminste welke eigenschappen ik kan verwachten en trek daarop ook mijn plan. Maar bij een tamaskan kunnen diezelfde eigenschappen ook naar boven komen, maar is het wat minder duidelijk welke het zullen zijn.
Ik kan me zomaar voorstellen dat mijn Malamutes uiteindelijk socialer gedrag richting seksegenoten aan de dag leggen dan een Tamaskan. Ik verwacht immers moeilijkheden op dat gebied en begeleid dat bewust, maar bij de Tamaskan is je radar misschien daar niet helemaal op gefocust en ontwikkelt het kleine beetje ongewenst zich makkelijker door.
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

nanoekie schreef: ...maar ik snap niet waarom er honden met zo verschillende karakters op een hoop worden gegooid, wat ook nog eens lijkt tte conflicteren met karakteromschrijving. Zouden ze in de valkuil trappen de focus te veel op het wolfachtige uiterlijk te leggen??
Heb je het nu over de rassen/mixen die we willen inkruisen of over de Tamaskan zelf? Als we te veel focus zouden leggen op het wolfachtige uiterlijk, waarom kruisen we dan ook poolhonden/herders en mixen in? Die ook het merendeel van het ras vormen, niet de Wolfhonden.
nanoekie schreef: Vraag is dan ook wat deze verparing het ras nu werkelijk brengt? Was er dan geen TWH meer te vinden die geen dm drager is? Als ik me niet vergis is dm toch ook een probleem bij de tamaskan en is dat er bij de eerdere outcross met de Saar ook meer dm ingefokt? Interesante bloedverversing :O:
Tuurlijk zijn er ook Tsjechen die DM vrij zijn, maar 'mogen' wij die ook gebruiken van de eigenaren? Alle fokhonden worden getest op DM, lijders zullen er dus niet geboren worden, dus wat is nu het probleem? Bij die Saarloos was het trouwens nog niet bekend dat er DM in het ras zat, en deze hond was daarop toen nog niet getest.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

nanoekie schreef:
De Tamaskan, een nieuw ras in opbouw waar als ik zo lees vanaf dag 1 gesjoemeld is... Mij raakt het persoonlijk niet zo, maar ik snap niet waarom er honden met zo verschillende karakters op een hoop worden gegooid, wat ook nog eens lijkt tte conflicteren met karakteromschrijving. Zouden ze in de valkuil trappen de focus te veel op het wolfachtige uiterlijk te leggen??

Vraag is dan ook wat deze verparing het ras nu werkelijk brengt? Was er dan geen TWH meer te vinden die geen dm drager is? Als ik me niet vergis is dm toch ook een probleem bij de tamaskan en is dat er bij de eerdere outcross met de Saar ook meer dm ingefokt? Interesante bloedverversing :O:
idd vanaf dag 1 gesjoemel voornamelijk door de Blu's. Daardoor is een deel in 2009 al weg gestapt en 1 in 2010 gevolgd. Daardoor zijn juist die( de blu's) nu ook uit de TDR en gaat de huidige TDR verder met hun puinhoop opruimen en de openheid en eerlijkheid erin te brengen. Dus geen gesjoemel meer

Kwa DM ja het zit in de tamaskan maar is geen probleem. Op de 400 honden zijn er 3 lijders en tal dragers. Ofwel een probleem zoals jij die voorstelt nee, een probleem zoals ik hem zie JA. Doordat de Saarloos drager was en dit tijdens de dekking nog niet bekend was( Avak en Bobbi zijn samen tegelijk getest na de lezing hierover bij de AVLS) ging dit onwetend en is dus een heel ongelukkig geweest achteraf gezien de moeder ook drager was. Natuurlijk heb je liever vrije honden ook jij bij de Saar;) Maar als je met een verbrding te maken heb heb je idd te maken of die er wel zijn en nee tot op heden hebben wij geen Tseche eigenaren gevonden die gewilligwaren en waarvan de hoden zowel dm als dwerg vrij waren. Daarom dat de reu in deze wel vrij is en nee wij dus niet op het uiterlijk kijken maar wij een schema van 3 generaties hebben waarin wij de DM eruit willen fokken want das veel belangrijker dan het uiterlijk maar ga je geen honden nemen die heeeeel ver van je uiterlijk af zitten wat je wil bereiken wat dan ben je dus idd ondoordacht bezig.
dibbes1974
Actief
Mijn ras(sen): saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door dibbes1974 »

Het meest grappige aan deze discussie is nog wel dat normaal gesproken een kruising gewoon kruising / hussel / vuilnisbak genoemd wordt maar nu wordt een kruising gewoon gelijk een Tamaskan genoemd.
Groetjes,

Remco en de SWHtjes Amigo, Nikita en Dexter
Afbeelding
Leven is het meervoud van Lef
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

dibbes1974 schreef:Het meest grappige aan deze discussie is nog wel dat normaal gesproken een kruising gewoon kruising / hussel / vuilnisbak genoemd wordt maar nu wordt een kruising gewoon gelijk een Tamaskan genoemd.
Waarom is dat zo grappig dan? :scratch:
Wij proberen serieus een nieuw ras op te bouwen, lijkt me logisch dat we dan een rasnaam aan de honden verbinden.
-Rahne-
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Buiten of je nu met een puur ras bezig ben, met een mix of een ras in ontwikkeling alle honden hebben genetsiche afwijkingen testbaar of niet. Als je daar verder niet mee geconfronteerd wil of kan worden moet je niet fokken of een hond nemen.
Al pak je alle goed geteste honden dan heb je nog steeds met meer rekening te houden waarbij in mijn ogen bij zeker de Saarloos te weinig naar gekeken word jammer genoeg. In mijn ogen soms een beleid van wat je niet ziet en niet kan testen is er niet of afwijkingen worden in mijn ogen te zwak afgedaan. Bij de Tamakan nemen we deze dingen dus wel mee( want ja de Saarloos is HET voorbeeld van hoe het niet moet)
Dit is absoluut geen afzeikpunt op de Saarloos want ja een ieder die mij echt kent weet dat dit ook nog steeds en altijd zal blijven mijn nummer 1 ras is maar zeker een voorbeeld van wat men wel in de gaten moet blijven houden en niet te simpel af moet doen vanwege een te kleinen genepool.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dibbes1974 schreef:Het meest grappige aan deze discussie is nog wel dat normaal gesproken een kruising gewoon kruising / hussel / vuilnisbak genoemd wordt maar nu wordt een kruising gewoon gelijk een Tamaskan genoemd.

nou nee, de tamaskan is opgebouwd uit diverse rassen( zowel dus hussen, als wolfhonden, herders enz) dat heet dus een tamaskan, niet een naam die ook al bestaat voor een ander ras.

als er , ik noem maar wat, een kruising teckel/jr een jr genoemd wordt? nee dan klopt dat niet, want die bestaan niet, een JR is al een ras, dus een kruising kan nooit die naam dragen.

ik zie daar dus nou net niet het probleem in eigenlijk.
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Als je de discussie goed gevolgd heb worden de eerste generaties ook niet zo genoemd maar de foundation dogs waarbij vermeld word welk ras of welke mix zij zijn ;) Pas de tweede generatie krijgen de naam en worden door de TDR als de f1 generatie gezien gezien zij de eerste generatie zijn die de naam van het ras dragn maar dus niet de eerste generatie in de lijn zijn.
Zoals Rahne zegt bij een ras in opbouw moet je ook ergens je naam gaan gebruiken
dibbes1974
Actief

Rahne schreef:
Wij proberen serieus een nieuw ras op te bouwen, lijkt me logisch dat we dan een rasnaam aan de honden verbinden.

Het opbouwen van een nieuw ras prima ook al zie ik daar het nut niet van in, maar om aan elk nakomeling de naam Tamaskan te hangen :denken:

m.a.w. Mijn SWH reu dekt Tamaskan teef van verder op en dan kunnen die mensen de pups verkopen als Tamaskan??? ieder ander normaal denkend mens zou het gewoon bastaard noemen. Het zou logischer zijn als de nakomeling van de TWH X Tamaskan gewoon nog geen naam hebben en als die nakomelingen verpaard worden met een tamaskan misschien dan eens de naam mogen hebben
Groetjes,

Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
wat is daar grappiger aan dan dat de kruising tussen een wolf en een herder 'saarloos' genoemd werd?
Das niet helemaal waar want toen was de naam nog europese wolfhond Pas bij erkenning zijn ze Saarloos gaan heten ;)
dibbes1974
Actief

Inge O schreef:
wat is daar grappiger aan dan dat de kruising tussen een wolf en een herder 'saarloos' genoemd werd?
Ik heb die naam niet gegeven en de Dhr. Saarloos zelf ook niet, pas bij de erkenning van het ras is de naam Saarlooswolfhond gegeven
Groetjes,

Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

dibbes1974 schreef:
Rahne schreef:

Het opbouwen van een nieuw ras prima ook al zie ik daar het nut niet van in, maar om aan elk nakomeling de naam Tamaskan te hangen :denken:

m.a.w. Mijn SWH reu dekt Tamaskan teef van verder op en dan kunnen die mensen de pups verkopen als Tamaskan??? ieder ander normaal denkend mens zou het gewoon bastaard noemen. Het zou logischer zijn als de nakomeling van de TWH X Tamaskan gewoon nog geen naam hebben en als die nakomelingen verpaard worden met een tamaskan misschien dan eens de naam mogen hebben
Ik kan je mening daarin snappen maar je maakt als gehele groep een bepaalde keus en tja of de buitenwereld daarmee eens is of niet dat kan en mag. Er zijn onderling ook meningsverschillen maar net als bij andere verenigingen stem je over bepaalde dingen en draag je dat als groep uit. Iets als groep uitdragen is dan ook zeker anders dan je persoonlijke mening uitdragen. Zeker veel Saarloos mensen moeten dit ondertussen gewoon zijn toch ;)
nanoekie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door nanoekie »

Was de weg niet logischer geweest op wolfdog.org (die weg is in het verleden ook gevonden om aan te geven dat er zeker geen wolf of twh wenselijk was in de opbouw van het "ras") naar een mogelijk fokdier te zoeken? Of nog logischer rasverenigingen aan te schrijven? Er zijn genoeg TWH die dwerg en dm vrij zijn, en imho als je gaat voor bloedverversing als serieuze fokker sluit je daarbij bekende erfelijke afwijkingen uit zodat je de selectie die je moet toepassen om te zorgen dat de nakomelingen van de outcross en voor verdere fok binnen je "rasstandaard" passen geen verder beperkende factoren zijn.

Vind het leuke hondjes hoor, maar imho ver van een "ras" en wat ik de laatste jaren heb gehoord ook ver weg van een verantwoorde fok of opbouw.... en een kruising eerste generatie is nooit "een nestje Tamaskans"
Rahne schreef:
nanoekie schreef: ...maar ik snap niet waarom er honden met zo verschillende karakters op een hoop worden gegooid, wat ook nog eens lijkt tte conflicteren met karakteromschrijving. Zouden ze in de valkuil trappen de focus te veel op het wolfachtige uiterlijk te leggen??
Heb je het nu over de rassen/mixen die we willen inkruisen of over de Tamaskan zelf? Als we te veel focus zouden leggen op het wolfachtige uiterlijk, waarom kruisen we dan ook poolhonden/herders en mixen in? Die ook het merendeel van het ras vormen, niet de Wolfhonden.
nanoekie schreef: Vraag is dan ook wat deze verparing het ras nu werkelijk brengt? Was er dan geen TWH meer te vinden die geen dm drager is? Als ik me niet vergis is dm toch ook een probleem bij de tamaskan en is dat er bij de eerdere outcross met de Saar ook meer dm ingefokt? Interesante bloedverversing :O:
Tuurlijk zijn er ook Tsjechen die DM vrij zijn, maar 'mogen' wij die ook gebruiken van de eigenaren? Alle fokhonden worden getest op DM, lijders zullen er dus niet geboren worden, dus wat is nu het probleem? Bij die Saarloos was het trouwens nog niet bekend dat er DM in het ras zat, en deze hond was daarop toen nog niet getest.
Groetjes Nanouk

Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

nanoekie schreef:Was de weg niet logischer geweest op wolfdog.org (die weg is in het verleden ook gevonden om aan te geven dat er zeker geen wolf of twh wenselijk was in de opbouw van het "ras") naar een mogelijk fokdier te zoeken? Of nog logischer rasverenigingen aan te schrijven? Er zijn genoeg TWH die dwerg en dm vrij zijn, en imho als je gaat voor bloedverversing als serieuze fokker sluit je daarbij bekende erfelijke afwijkingen uit zodat je de selectie die je moet toepassen om te zorgen dat de nakomelingen van de outcross en voor verdere fok binnen je "rasstandaard" passen geen verder beperkende factoren zijn.
Die weg in het verleden heeft dus opgeleverd dat de rv's daarbij aangesloten niet mee willen werken dus ben je van personen afhankelijk als je persee om de Tsjech gaat los van. Oskari is nml ook niet met instemming van een rv gegaan maar puur vanuit de eigenaar ;)

Het probleem met de meeste rasverenigingen( en ik heb het nu over alle rassen waar we naar kijken en ik hierbij ook moet zeggen dat wij( TBA) idd niet de Tsechvereniging hierin hebben benaderd omdat wij met een persoon bezig waren op een manier waardoor wij de rv erbuiten konden laten gezien hun ertegen zijn) is dat zij hieraan niet mee willen werken. wijzelf hebben er maar 1 gevonden die hiervoor open staat in nederland en ja dan is het zeker beter om het op die manier te doen.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Rahne schreef:Het merendeel van de Tamaskan is precies zoals wij dat willen (en dan heb ik het niet over jachtinstinct of verlatingsangst, maar hun gedrag naar mensen en andere honden toe), en zoals het beschreven staat in de karakter omschrijving. En ik durf te wedden dat dat mede komt DOOR die Wolfhonden.
Dat jachtinstinct en de verlatingsangst, is dat iets waar in de toekomst aan gewerkt gaat worden of zal het als het ware bij het ras horen?
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

-Saskia- schreef:
Rahne schreef:Het merendeel van de Tamaskan is precies zoals wij dat willen (en dan heb ik het niet over jachtinstinct of verlatingsangst, maar hun gedrag naar mensen en andere honden toe), en zoals het beschreven staat in de karakter omschrijving. En ik durf te wedden dat dat mede komt DOOR die Wolfhonden.
Dat jachtinstinct en de verlatingsangst, is dat iets waar in de toekomst aan gewerkt gaat worden of zal het als het ware bij het ras horen?
Gezien de rassen die gebruikt zijn en in oog staan dnek ik niet dat het realistisch is dit eruit te kunnen fokken al zou het wel wenselijk zijn dat het minder word. Daarom word er ook gekeken naar herders maar ook daar komt het voor.....
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Selene schreef:
Tamaskan schreef:Het heeft natuurlijk met meerdere factoren te maken waarom we een hond zouden willen
Hoe de baasjes daarin staat is verschillend maar is idd ook zoals Nana zegt dat een hoop komt door RV's die daar weer achter staan

ja gelukkig heb je steeds meer mensen die daar bout aan hebben maar ook nog onder die groep heb je mensen die op dat pure bullshit blijven zitten
maar ook daarnaast zijn er ook wel rv's die open staan voor inkwuizingen hoor niet elke rv is hetzelfde ;)
En daarbij moet je natuurlijk ook tegen de gewillige mensen oplopen of tegen komen die idd ook een hond heeft die de kwaliteiten heeft die we zoeken......
Nu zegt bv selene dat zij het zoiets misschien wel zou willen doen. Nou dan zeg ik meteen : zou je foto's van verschillende standen op willen sturen, een goede karakter omschrijving erbij en de gezondheidstesten die hij heeft gehad en zoveel mogelijk achtergrond info van zijn lijn of dit nu puur of mix is en dan ook voornamelijk ziektes die erin voorkomen zoals dat bv zijn opa in een ander nest epelpsie, addison, pra, etc heeft voortgebracht. Zou het nml super vinden als je dit wil doen zodat wij kunnen kijken of hij idd een kandidaat kan zijn ;)
Moet ik dan even voor gaan zitten vd week maar dat wil ik best doen :wink:
ehm eeeeh heb je hier nog voor gezetn en heb je liever mijnn mail enz. Misschien wil je even precies weten wat voor foto's we graag willen enz......

solly hou je even warm ;)
Bachata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond,Saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door Bachata »

AfbeeldingHeb even zitten zoeken,maar o.a. deze Tsjechoslowaakse wolfhond, Omar z Krotkovského dvora CS,zit ook in de Tamaskan.

En deze :Chasa Ruskov dvor CS Breed:Czechoslovakian Wolfdog,
Hier staat helaas geen foto bij.
Dat zijn al minstens 3 Tsjechen met Oskari erbij die ik heb gevonden,er worden er nog meer genoemd als je gaat zoeken,
maar je leest ook dat er erg vaag over de honden gedaan wordt,andere namen gegeven en het zijn gelijk Tamaskans :scratch:

En vergeet Boogie de Alaskan Tundra Wolf ,Ivan” on TDR pedigrees niet,prachtige wolf trouwens,
http://pets.webshots.com/photo/23215411 ... 7597umLVIW

Henki of beter bekend onder de Tamaskan naam Jodie,F1 wolfhond.
dochter van Boogie (wolf) x Blondy (Husky)
http://pets.webshots.com/photo/22996912 ... 7597HBCXZT

Broer Valko of beter bekend onder de Tamaskan naam Whitefang,F1 wolfhond.
http://pets.webshots.com/photo/26365263 ... 7597UubXOY

Heb nog meer info gevonden,ook over ziektes en agressie,maar goed daar ga ik verder niet op in.
Mensen die dit 'ras' willen,zullen zelf ook wel info gaan opzoeken neem ik aan :wink:
Groetjes Wilma
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef:Heb even zitten zoeken,maar o.a. deze Tsjechoslowaakse wolfhond, Omar z Krotkovského dvora CS,zit ook in de Tamaskan.

Dat zijn al minstens 3 Tsjechen met Oskari erbij die ik heb gevonden,er worden er nog meer genoemd als je gaat zoeken,
maar je leest ook dat er erg vaag over de honden gedaan wordt,andere namen gegeven en het zijn gelijk Tamaskans :scratch:
Dat zijn grootouders van Oskari.
Bachata schreef: En vergeet Boogie de Alaskan Tundra Wolf ,Ivan” on TDR pedigrees niet,prachtige wolf trouwens,

Heb nog meer info gevonden,ook over ziektes en agressie,maar goed daar ga ik verder niet op in.
Mensen die dit 'ras' willen,zullen zelf ook wel info gaan opzoeken neem ik aan :wink:
Prachtige Wolfhonden ja, Henki en Valko zijn beide pups van Boogie/Ivan. Laatstgenoemde is overigens geen pure wolf, maar een HC Amerikaanse Wolfhond.

Ik zal het nog een keer herhalen... er is tot nog toe 1 Tsjech (Oskari), 1 Saarloos (Bobbi) en 1 Amerikaanse Wolfhond (Boogie/Ivan) ingekruist bij de Tamaskan. Het lijkt mij een beetje raar om de ouders/groot-ouders enz. van die drie individuele honden mee te gaan rekenen. Deze honden vindt je wel in meerdere Tamaskan lijnen terug, aangezien er met meerdere nakomelingen is doorgefokt.
-Rahne-
Afbeelding
Bachata
Vaste gebruiker

Ok ik vind het best,kan het niet goed uitzoeken over Oskari omdat hij uit de database is verdwenen :scratch:
Er zijn nog meer Tsjechen die je tegenkomt,bij de Tamaskan.

En over Boogie,is toch echt een wolf hoor als je info gaat zoeken.
Er wordt nog steeds vaag gedaan...
Groetjes Wilma
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef:AfbeeldingHeb even zitten zoeken,maar o.a. deze Tsjechoslowaakse wolfhond, Omar z Krotkovského dvora CS,zit ook in de Tamaskan.

En vergeet Boogie de Alaskan Tundra Wolf ,Ivan” on TDR pedigrees niet,prachtige wolf trouwens,

Lieve schat zou jij mij graag de desbetreffende info die jij heb gevonden over de door jou genoemde tsjechen even willen linken eventueel via PM want het is totale bullshit dat zijzelf zijn gebruikt

Verder is Boogi geen wolf maar dus de al eerder genoemde amerikaanse wolfhond Dat ene Kim Monagas daar een alaskan tundra wolf van gemaakt heb om interessanter te klinken is ook bullshit, hee hoe ook deze persoon dingen verdraait heeft in het hele verhaal met Bobbi was ook erg intressant om te lezen :roll:
Valko en Henki zijn idd zijn kids , omgedoopt en in de tamaskan gebruikt. Jodi/Henki is idd door Lynn zelfs als tamaskan omgedoopt Maar die zijn dus van die ene amerikaanse wolfhond die met een hond(husky) weer gekruisd is dus blijf je op die ene amerikaanse wolfhond........
Echt als je gewoon eens lekker op het tamaskan forum komt lezen weet je dat dit allemaal niet nieuw is, dat mensen dit al jaren buiten de TDR dit openbaar gebracht hebben en de nieuwe TDR dit de afgelopen tijd met DNA testen echt hebben kunnen bewijzen.

Ook Nuuk het agressie probleem waar jij het over heb is geen geheim en niets nieuws.
1 hond op 400, hoeveel is dat bij andere rassen?
Ook over de zieketes epelpsie en addison kan je allemaal lezen op de websites.forum enz

Oja en om je verder zoeken te besparen moet ik misschien ook vertellen dat er idd mensen zijn die tegen bepaalde gedrags dingen zijn gelopen van tamaskans die zij bij Lynn(blustag) vandaan hebben onder het mom dat deze geen wolfcontent zouden hebben. Deze mensen liepen idd in het begin hiertegen op gezien ze totaal niet wisten hoe met dit gedrag om te gaan en dit dus door andere is bijgestaan en ze nu heerlijke hondjes eraan hebben. Onee shay moet wel herplaatst worden gezien het baasje nml dusdanige gezondheids problemen heeft dat zij niet het een dusdanig actief hondje dat kan geven wat het nodig heeft en dus tja het hondje een beetje gefrustreerd is geworden waardoor het wat minder gedrag vertoond maar labradors doen dat natuurlijk niet in zo'n situatie alleen tamaskans :roll:
En als je nog meer wil weten waar de TDR inderdaad ook nog niet helemaal bij is gekomen dus misschien hier ook voor hun nog wat zoek en DNA werk: zoek eens op Taz o eeeh echte naam Yogi/Kenai ........daar komt Anzara weer uit die ook op veel tamaskan pedigrees staat ;) tip van de sluier Anzara is een low content in % gewoon net zo als wat sommige herders( en meer rassen die het stiekem niet hardop willen zeggen) hebben maar als je zelfs zo'n laag content door de achtergrond als wolfhond wil beschouwen doen we die ook maar even kado ;)

Kijk dat je iets tegen de tamaskan heb prima geen probleem maar weet dan waar je het over heb en weet ook het vervolg verhaal hierop. Jij weet heel goed hoe ik toen tegen de TDR aankeek vanwege idd de leugens maar als je de zaak goed gevolg heb liggen die nu zover de TDR zelf weet nu allemaal open hoor.
En wil je een ander ras zo afschilderen kijk dan eerst naar het ras wat je op jouw manier wil verdedigen want daar is nog veeeeeeel meer van dit soort dingen aan de hand en het verschil erin is dat de TBA ze in 2009 bij de tamaskan al heeft opengelegd en nu is de TDR daar ook hard mee aan de slag de juiste richting in Kan ik van mijn andere twee super rassen niet zeggen jammer genoeg......:(
Laatst gewijzigd door Tamaskan op 30 nov 2012 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef:Ok ik vind het best,kan het niet goed uitzoeken over Oskari omdat hij uit de database is verdwenen :scratch:

Er zijn echt geen meer Tsjechen gebruikt TBA mening hierin WAS HET MAAR WAAR maar helaas........

En als jij wil geloven dat Boogi een wolf is OK ik geef je gelijk ga er vooral op veel wolfhond pagina's of beter op /www.wolfdogforum.com/ eens vertellen hoe goed jij weet dat het een wolf is( o eeeeh eigenaar van Boogi kom je daar trouwens ook tegen kan je het zelf vragen ;) )
Bachata
Vaste gebruiker

Ok ff dichter bij huis dan :tongue:
Denk dat je wel weet,wie dit is?
Afbeelding
Groetjes Wilma
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef:Ok ik vind het best,kan het niet goed uitzoeken over Oskari omdat hij uit de database is verdwenen :scratch:

Nog meer Tsjechen die in de lijn achter Oskari zitten dan zeker.. Je gaat niet meer Tsjechen vinden bij de Tamaskan, want die zijn er NIET.

Als je een beetje verstand hebt van genetica dan weet je dat Boogie geen pure wolf kan zijn, daar moet hond doorheen zitten. Er wordt helemaal niet vaag gedaan, jij zoekt er meer achter dan er is.
-Rahne-
Afbeelding
Bachata
Vaste gebruiker

Tamaskan schreef:
Er zijn echt geen meer Tsjechen gebruikt TBA mening hierin WAS HET MAAR WAAR maar helaas........

En als jij wil geloven dat Boogi een wolf is OK ik geef je gelijk ga er vooral op veel wolfhond pagina's of beter op /www.wolfdogforum.com/ eens vertellen hoe goed jij weet dat het een wolf is( o eeeeh eigenaar van Boogi kom je daar trouwens ook tegen kan je het zelf vragen ;) )
Miran ik zeg niet dat het een wolf is maar sommige info op internet.
Is dus erg tegenstrijdig allemaal.
Ik heb wolfhonden,geen wolf. :wink:
Groetjes Wilma
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef: Miran ik zeg niet dat het een wolf is maar sommige info op internet.
Is dus erg tegenstrijdig allemaal.
Ik heb wolfhonden,geen wolf. :wink:
Dat is ook waarom ik zeg dat je het forum eens moet lezen en de eigenaren van de honden etc.
Juist omdat veel groter is gemaakt door Kim en Kevin
En ja dat staat dus over heel internet heen
Ook Tuuli heeft lang Kim gelooft tot zijzelf dus eens verhaal is gaan halen

Echt hoor zo moeilijk is het niet De TDR heeft lang blind vertrouwen gehad in Lynn, toen was er twijfel door alles wat de TBA en mensen daarbuiten al gewoon open en bloot zeiden en daarnaast een paar personen die dingen groter hebben gemaakt puur om bepaalde mensen in de TDR te zieken dus die zijn testen gaan doen Dat alles is gewoon open en bloot te lezen op het forum ;) Ook wat voor shock er toen in de TDR is geweest, hoe Lynn en Jennie eruit zijn gegaan etc etc
Niets vaags aan en geeft antwoord op het hele gespreide gedoe wat over internet staat alleen daar alles mooi geordend bij elkaar ;)
Bachata
Vaste gebruiker

Ok Miran misschien doe ik dat wel :D
Groetjes Wilma
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef:Ok Miran misschien doe ik dat wel :D
Raad ik je echt aan hoor dan word veel je heel duidelijk
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Tamaskan schreef:
Selene schreef:
Tamaskan schreef:Het heeft natuurlijk met meerdere factoren te maken waarom we een hond zouden willen
Hoe de baasjes daarin staat is verschillend maar is idd ook zoals Nana zegt dat een hoop komt door RV's die daar weer achter staan

ja gelukkig heb je steeds meer mensen die daar bout aan hebben maar ook nog onder die groep heb je mensen die op dat pure bullshit blijven zitten
maar ook daarnaast zijn er ook wel rv's die open staan voor inkwuizingen hoor niet elke rv is hetzelfde ;)
En daarbij moet je natuurlijk ook tegen de gewillige mensen oplopen of tegen komen die idd ook een hond heeft die de kwaliteiten heeft die we zoeken......
Nu zegt bv selene dat zij het zoiets misschien wel zou willen doen. Nou dan zeg ik meteen : zou je foto's van verschillende standen op willen sturen, een goede karakter omschrijving erbij en de gezondheidstesten die hij heeft gehad en zoveel mogelijk achtergrond info van zijn lijn of dit nu puur of mix is en dan ook voornamelijk ziektes die erin voorkomen zoals dat bv zijn opa in een ander nest epelpsie, addison, pra, etc heeft voortgebracht. Zou het nml super vinden als je dit wil doen zodat wij kunnen kijken of hij idd een kandidaat kan zijn ;)
Moet ik dan even voor gaan zitten vd week maar dat wil ik best doen :wink:
ehm eeeeh heb je hier nog voor gezetn en heb je liever mijnn mail enz. Misschien wil je even precies weten wat voor foto's we graag willen enz......

solly hou je even warm ;)
Geeft niet! :wink:
Ik moet even betere foto's maken van hem anders heb je er weinig aan denk ik, maar het komt!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”