Tara schreef:vania schreef:is AVK 100% niet, dat er helemaal geen dezelfde honden inzitten, maar dat je wel een COI krijgt omdat er familie van een bepaalde hond in zit??
Dat kan niet, familie van een bepaalde hond betekent hoe dan ook ergens gemeenschappelijke voorouders.
Volgens mij wordt het AVK maar over een beperkt aantal generaties berekend, tot maximaal 5 geloof ik.
COI kun je als je dat wilt over een onbeperkt aantal generaties laten berekenen.
In theorie kan dat dus betekenen dat je wel gemeenschappelijke voorouders treft, die het COI bepalen, maar dat die voorouders buiten de AVK berekening vallen.

Maar hoe komt het dan dat ik bv op een gegeven moment een AVK van 100% heb, maar een COI van 93.75%
dat wil toch zeggen dat er een bepaalde hond meer als 1 keer in voorkomt (wat ook zo is) maar wel alleen in dezelfde ouder en niet in beide ouders
dit zit trouwens gewoon in de 5-generatie stamboom die zooeasy laat zien
carine schreef:het AVK is toch verlies aan voorouders hé?
dus als dat 100% is zou dat betekenen dat er geen gemeenschappelijke voorouders zijn?
dus als het AVK hoog zit is dat aan te bevelen dus?
ik heb meer dan 5 generaties in de stambomen zitten en laat over het ganse aantal bepalen (althans zo heb ik het programma toch ingesteld)
of zit ik nou dikke onzin te verkondigen?
volgens mij zit je wel ongeveer juist, dat er geen gemeenschappelijke voorouders zijn in beide ouders
ik dacht ik zet de stamboom die waar mijn AVK 100% is maar het COI 93.75% online, maar daar kan je niets op zien, omdat hij maar tot 4 generaties online zet en die 5e niet
zo gaat het wel (kan zijn dat je van onder ff op detailed pedigree moet klikken)
http://worldpedigree.clubdogocanario.ru/tree/503
als je goed kijkt zie je dat Mahan de irema curto 2 x voor komt in dezelfde ouder (bij de andere staat niets

) maar zij (Ancona) heeft dus een AVK van 100% en een COI van 93.75% omdat (volgens mij) Mahan 2x voorkomt, ook al is dat bij dezelfde ouder
ff toevoeging;
ik zie trouwens net dat mijn Guapa, een COI heeft van 13.12% en een AVK van 79.55%, vind ik best nog wel hoog, als je weet dat zij uit een halfbroer x halfzus combinatie komt