Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Collieparadijs?
Moderator: moderatorteam
- kipo
- Zeer actief
Re: Collieparadijs?
En dan te bedenken dat meer dan de helft van de honden bij dit soort fokkers wordt aangeschaft 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Bah bah. Diep triest.
Volgens mij waren het vooral de oude(afgedankte?) fokdieren. Helemaal op het einde zie je pas jongeren. En tja die leveren niets meer op en hoeven ook niet meer naar shows natuurlijk...
Volgens mij waren het vooral de oude(afgedankte?) fokdieren. Helemaal op het einde zie je pas jongeren. En tja die leveren niets meer op en hoeven ook niet meer naar shows natuurlijk...
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Bullshit....kipo schreef:En dan te bedenken dat meer dan de helft van de honden bij dit soort fokkers wordt aangeschaft
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- kipo
- Zeer actief
Wat nou bullshit, er worden minstens evenveel pups uit de broodfok aangeschaft elk jaar als via 'andere kanalen' (goede fokkers en oepsnestjes)fes/lou schreef:Bullshit....kipo schreef:En dan te bedenken dat meer dan de helft van de honden bij dit soort fokkers wordt aangeschaft
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Verschil is dat dit geen broodfokker is, maar iemand die het goed doet op shows en dus met stamboomhonden fokt....
Haar mentaliteit is broodfok, maar je maakt mij niet wijs dat het gros van de normale fokkers zo te werk gaat....
Haar mentaliteit is broodfok, maar je maakt mij niet wijs dat het gros van de normale fokkers zo te werk gaat....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
Gewoon los van het feit dat deze mensen fokken met stamboom zijn het natuurlijk de broodfuckers van de ergste soort!
En ja, ook onder "stamboomfokkers" zitten dus broodfuckers!
WAt mij dan weer verbaasd is dat "collega-fokkers" daar kennelijk nooit werk van hebben gemaakt... geloof mij nou maar, ook al ben ik geen fokker... als ik dit met eigen ogen zou zien.. dan gaf ik ze aan. Punt.
Als je daar een pup koopt.. zou je dit dan niet zien? Of zouden ze dan mooi-weer spelen en dus pups in de woonkamer enzo...?
Bah
Suzanne
En ja, ook onder "stamboomfokkers" zitten dus broodfuckers!
WAt mij dan weer verbaasd is dat "collega-fokkers" daar kennelijk nooit werk van hebben gemaakt... geloof mij nou maar, ook al ben ik geen fokker... als ik dit met eigen ogen zou zien.. dan gaf ik ze aan. Punt.
Als je daar een pup koopt.. zou je dit dan niet zien? Of zouden ze dan mooi-weer spelen en dus pups in de woonkamer enzo...?
Bah

Suzanne
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Walgelijk.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- kipo
- Zeer actief
Oké, dan hebben we een misverstand over de terminologie. Ik vind dit namelijk wel een doodordinaire broodfokker. Dat hij/zij er nog een hobby (of is het toch marketing?) van maakt om shows af te lopen en stambomen aan te vragen, doet daar niets aan af.fes/lou schreef:Verschil is dat dit geen broodfokker is, maar iemand die het goed doet op shows en dus met stamboomhonden fokt....
Bovendien is dit niet de eerste keer dat er een dergelijk verhaal achter een gerenommeerde fokker naar buiten komt, was er dit jaar ook niet zoiets bij een fokker op de Crufts?
Gelukkig zijn er ook nog genoeg fokkers die wel liefde voor hun ras en (belangrijker nog) hun eigen honden hebben, maar dan blijft het
helaas toch zo dat ruim de helft van de fokteven in dit soort omstandigheden leven en dat zou wel eens wat beter mogen doordringen bij alle mensen die niet even op een pup kunnen wachten.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- hansopanso
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zit hier met kippenvel en tranen in mijn ogen. Mijn hemel! Als dit in Nederland was, dan zat ik al in de auto om ze een bezoekje te brengen. Onvoorstelbaar dat je honden op deze manier breekt.gemhounds schreef:Er is nog een nieuwer vervolg op het filmpje te zien ; een paar weken later is er blijkbaar nog steeds niet genoeg veranderd!
... e=youtu.be
Misschien met z'n allen toch maar even de de petitie tekenen om de de counsel (=gemeente?) aan te sporen om nu toch echt tot actie over te gaan!
http://animalsaustralia.org/take_action ... ie-cruelty
Natuurlijk ook de petitie getekend. (dank voor de link)
http://animalsaustralia.org/take_action
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ach, wat zielig.. 

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Verschrikkelijk om te zien , maar helaas komt het meer voor.
"Fokkers" die met stamboomhonden fokken , maar die honden die nooit het terrein afkomen . Als ze geluk hebben gaan ze zo de hondenkar in en mogen er op het trainingsveld er pas weer uit.
En die scoren ook goed op wedstrijden of shows.
Die ene fokker die ik weet heeft toen een fokverbod opgelegd gekregen voor wel 5 hele jaren.
Niet dat ze zich er wat van aan trekt ,want dan zet je de honden toch over op iemand anders zn naam en fok je gewoon lekker verder
Ok , die honden hadden wel schone en ruime kennels , maar verder is ze een broodfokker eerste klas.
Helaas zijn mijn ouders ( en ik ) er toen ingetrapt , maar iedereen word nu gewaarschuwd daar nooit een hond te halen
"Fokkers" die met stamboomhonden fokken , maar die honden die nooit het terrein afkomen . Als ze geluk hebben gaan ze zo de hondenkar in en mogen er op het trainingsveld er pas weer uit.
En die scoren ook goed op wedstrijden of shows.
Die ene fokker die ik weet heeft toen een fokverbod opgelegd gekregen voor wel 5 hele jaren.
Niet dat ze zich er wat van aan trekt ,want dan zet je de honden toch over op iemand anders zn naam en fok je gewoon lekker verder

Ok , die honden hadden wel schone en ruime kennels , maar verder is ze een broodfokker eerste klas.
Helaas zijn mijn ouders ( en ik ) er toen ingetrapt , maar iedereen word nu gewaarschuwd daar nooit een hond te halen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
- Contacteer:
It breaks my heart........................in- en intriest!!
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
- Roompie
- Zeer actief
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Droevig....
Snap alleen niet hoe een vreemde met camera zo dicht bij die honden kan komen zonder dat ze aanslaan.... of... zonder dat de eigenaar aanslaat.

Snap alleen niet hoe een vreemde met camera zo dicht bij die honden kan komen zonder dat ze aanslaan.... of... zonder dat de eigenaar aanslaat.
- kipo
- Zeer actief
Zou het wel een vreemde zijn? Misschien is het een kennelhulp of stagiaire met een mobiele telefoon.Badu schreef:Droevig....![]()
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
In het uiterst gezellige fokkerswereldje kan je van alles verwachten. Zou mij niet verbazen als zoiets in scene gezet is....kipo schreef:Zou het wel een vreemde zijn? Misschien is het een kennelhulp of stagiaire met een mobiele telefoon.Badu schreef:Droevig....![]()
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Ik snap niet dat je als pupkoper al dat geblaf niet hoort... Ik zou er naar vragen om de rest van de honden te muggen zien denk ik. Als het zo zou klinken als dit tenminste. Nou heb ik nog nooit een pup bij een fokker gehaald (überhaupt nog nooit een pup gehaald) maar ik zou het niet vertrouwen als ik de andere honden niet mocht zien.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Hoe vreemd is het als de rest even is buitengesloten om de pups rust te geven? Vooral onervaren pupkopers zijn makkelijk te overtuigen dat ze niet alles hoeven te zien!Abby schreef:Ik snap niet dat je als pupkoper al dat geblaf niet hoort... Ik zou er naar vragen om de rest van de honden te muggen zien denk ik. Als het zo zou klinken als dit tenminste. Nou heb ik nog nooit een pup bij een fokker gehaald (überhaupt nog nooit een pup gehaald) maar ik zou het niet vertrouwen als ik de andere honden niet mocht zien.
Overgens heb ik zelf altijd wel de hele meute gezien, maar zelfs bij shelties kan het behoorlijk overweldigend zijn als de boel blaffend op je af komt stormen.
- Frouke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Vreselijk!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Triest
Maar dit is gewoon broodfok natuurlijk. Dan maakt het toch niet uit dat er stambomen bij zitten de fokker shows loopt? Dit is dierenmishandeling en broodfok en het is naief om te denken dat dat niet voorkomt bij stamboomfokkers.

- iones
- Zeer actief
Gebeurt hier ook grootschalig. En mensen blijven daar pups kopen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Rafael 75
- Actief
- Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog
Ik zit me af te vragen waarom ik hier steeds op kijk "dier en leed" ,ik kan het allemaal niet begrijpen..wat een mensen heb je!!!

Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
gatverdamme wat vreselijk... ik ben geneigd om hun e-mail te gaan spammen
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hoe moeten die honden zich wel niet voelen ..
Arme beestjes.
Gebeurt nog veel te veel

Arme beestjes.
Gebeurt nog veel te veel

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Zo. Dit raakt me even heel erg. Als dit in europa was, ging ik er gelijk een stel weghalen. Die oudjes met die scheven tandjes 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Célie schreef:Ze zitten niet alleen maar in een kennel Lieke, de stront ligt er centimers dik en de dieren zitten constant in het donker en zijn verwaarloosd. Kijk over in een kennel houden daarover kun je discussieren maar over deze omstandigheden niet !lieke schreef:Ik heb het maar niet afgekeken want ik werd er naar van.![]()
Aan de andere kant: ik weet toevallig dat het in Engeland heel normaal is om honden (en dus ook collies) in kennels te houden. Zwangere teefjes worden een week of zo voor de geboorte in huis gehaald en als de pups een week of drie zijn verhuizen ze weer allemaal naar de kennel.
Zoals het in Nederland heel gewoon is als fokkers hun honden 'gewoon' in huis te houden, is dat in andere landen kennelijk niet de gewoonte.
Heb je gelijk in hoor. Ik bagatelliseer het heus niet want het is afschuwelijk.
Maar wat ik bedoel is dat er zat zgn. top(collie)fokkers zijn die hun niet 'rendabele' dieren onder vergelijkbare omstandigheden houden.
Naar buiten toe mooi weer spelen en binnenshuis hebben hun dieren een afschuwelijk leven. Ik word er naar van.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
inderdaad, na 40 sec geloofde ik het wel.runninggirl schreef:Ik heb het filmpje eerder uitgeklikt, kon het niet aanzien.Anja schreef:Ach wat een verschrikkelijke mensen. Wat een dieptriest gebeuren daar...die hond op 1 min 20![]()
Ik hoop dat ze door dit filmpje uitgekotst worden door de colliewereld en door hun klanten.![]()
Hoop dat de hondjes snel een betere plek krijgen.
Walgelijk.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Omdat ze hun 'reputatie' hoog willen houden. Als ze uitgefokte teven herplaatsen, dan krijgen ze een hoop gezeur, dus stoppen ze de stakkers maar weg in vieze hokjes.Célie schreef:Dan kunnen ze voor de niet rendabele honden toch een ander huis zoeken. Zo wegstoppen in hokken dat snap ik echt niet !lieke schreef:Célie schreef:Ze zitten niet alleen maar in een kennel Lieke, de stront ligt er centimers dik en de dieren zitten constant in het donker en zijn verwaarloosd. Kijk over in een kennel houden daarover kun je discussieren maar over deze omstandigheden niet !lieke schreef:Ik heb het maar niet afgekeken want ik werd er naar van.![]()
Aan de andere kant: ik weet toevallig dat het in Engeland heel normaal is om honden (en dus ook collies) in kennels te houden. Zwangere teefjes worden een week of zo voor de geboorte in huis gehaald en als de pups een week of drie zijn verhuizen ze weer allemaal naar de kennel.
Zoals het in Nederland heel gewoon is als fokkers hun honden 'gewoon' in huis te houden, is dat in andere landen kennelijk niet de gewoonte.
Heb je gelijk in hoor. Ik bagatelliseer het heus niet want het is afschuwelijk.
Maar wat ik bedoel is dat er zat zgn. top(collie)fokkers zijn die hun niet 'rendabele' dieren onder vergelijkbare omstandigheden houden.
Naar buiten toe mooi weer spelen en binnenshuis hebben hun dieren een afschuwelijk leven. Ik word er naar van.