Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Collieparadijs?
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Collieparadijs?
Ja, maar dit wordt wel tegengehouden door de beestjesknuffelaars die zeggen dat je een broodfokker bent als je uitgefokte teven herplaatst...
Ik heb kleine hondjes, die blijven gewoon, maar ik heb er persoonlijk geen problemen mee als iemand zegt dat hij een goed tehuis zoekt voor een uitgefokte hond. Voor sommige honden maakt het veel verschil of ze 1 op 1 aandacht krijgen of dat ze in een roedel lopen..
Ik heb kleine hondjes, die blijven gewoon, maar ik heb er persoonlijk geen problemen mee als iemand zegt dat hij een goed tehuis zoekt voor een uitgefokte hond. Voor sommige honden maakt het veel verschil of ze 1 op 1 aandacht krijgen of dat ze in een roedel lopen..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier in de regio was jaren geleden een duitse staanderfokker overleden.
Een deel van zijn huis was netjes en daar liepen een aantal leuke staanders; maar het andere deel van het huis was schrikken; cm lagen stront overal en de honden die daar zaten waren niks.
Tumoren, compleet kaal enz; afgedankte fokteven.
De mooie staanders bleken in pension te zitten en die klanten kwamen alleen in het nette gedeelte, ze schrokken zich rot over hoe het verder eruit zag.
Een deel van zijn huis was netjes en daar liepen een aantal leuke staanders; maar het andere deel van het huis was schrikken; cm lagen stront overal en de honden die daar zaten waren niks.
Tumoren, compleet kaal enz; afgedankte fokteven.
De mooie staanders bleken in pension te zitten en die klanten kwamen alleen in het nette gedeelte, ze schrokken zich rot over hoe het verder eruit zag.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Ik heb een uitgefokte teef, wat een naar woord trouwens maar goed, ze was de onruststoker
en ik heb er een wereldhondje aan samen met Baco, prima toch, bij de fokker is de rust herstelt en hier heeft ze het heerlijk 

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nanna schreef:Moet je hier op het HF zeggen dat je teven herplaatst waar je niet meer mee fokt.lieke schreef:Omdat ze hun 'reputatie' hoog willen houden. Als ze uitgefokte teven herplaatsen, dan krijgen ze een hoop gezeur, dus stoppen ze de stakkers maar weg in vieze hokjes.Célie schreef:
Dan kunnen ze voor de niet rendabele honden toch een ander huis zoeken. Zo wegstoppen in hokken dat snap ik echt niet !
Je gaat soms voor minder aan het kruis hoor
Tja, ik begrijp het ook niet. Ik heb aan Kyra (uitgefokte/niet zo geschikte fokteef) al 8 jaar een wéreldhond. En ik ben haar fokker nog altijd zielsdankbaar dat ik haar mocht hebben!
En ik heb vorige week contact gehad met een fokker die een 7-jarige tri-teef wil herplaatsen. Helaas is dit een teef die niet zo goed met andere teven kan dus heb ik er van af gezien. Maar anders had ik haar heel graag willen hebben. Ik hoef niet zo nodig alleen 'zielige' hondjes of leuke pups hebben.

- kipo
- Zeer actief
Het lijkt me dat ze Baco idd niet zo snel over z'n toeren krijgtbilly schreef:Ik heb een uitgefokte teef, wat een naar woord trouwens maar goed, ze was de onruststokeren ik heb er een wereldhondje aan samen met Baco, prima toch, bij de fokker is de rust herstelt en hier heeft ze het heerlijk

- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bah, bah, bah...
Ik begrijp het niet..... Wanneer je bezig bent met je dieren en ze gelukkig ziet, kun je er zoveel plezier uithalen!
Wat mij vooral raakt zijn de kennelloopjes/ijsberen..... In dit filmpje zie je ernstige beelden van wat een kennelleven met honden kan doen..
Het doet mij denken aan mijn hond en vele andere honden die uit dezelfde kennel kwamen... Wat een stressvol leven hadden ze..... Gelukkig zijn de honden die ik ken nu allemaal blije huishonden!

Ik begrijp het niet..... Wanneer je bezig bent met je dieren en ze gelukkig ziet, kun je er zoveel plezier uithalen!
Wat mij vooral raakt zijn de kennelloopjes/ijsberen..... In dit filmpje zie je ernstige beelden van wat een kennelleven met honden kan doen..
Het doet mij denken aan mijn hond en vele andere honden die uit dezelfde kennel kwamen... Wat een stressvol leven hadden ze..... Gelukkig zijn de honden die ik ken nu allemaal blije huishonden!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik kan er prima in meegaan dat iemand een hele leuke hond kan hebben aan een uitgefokte teef van een fokker.
Dat zo'n hond niet in een grote roedel tot haar recht komt vind ik ook best te begrijpen. Alleen dat was dan voor die tijd toch ook al zo? Of heeft zo'n teef daar zelf pas last van als ze geen pups meer heeft?
Volgens mij heeft zo'n teef dan voorheen ook niet in de roedel gepast. Maar toen was er voor de fokker nog geld mee te verdienen, dus was het toen niet zo'n probleem en daarna ineens wel?
Het hóeft natuurlijk ook helemaal geen probleem te zijn om als fokker een teef waarmee niet meer gefokt wordt gewoon aan te houden hè? Als ik het hier bekijk, dan is Nozem en was voorheen Sjefke nog prima thuis bij ons en in het roedeltje, ook al kregen ze geen pups meer. Denk dat ze niets te kort komen en een prima leven hebben nog steeds. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze maar te herplaatsen omdat ik er geen pups meer van zal krijgen. Maar ja, ik ben natuurlijk ook maar een huis, tuin en keukenfokker die af en toe een nest heeft en eerder probeert om kwaliteit te brengen dan kwantiteit.
Dat zo'n hond niet in een grote roedel tot haar recht komt vind ik ook best te begrijpen. Alleen dat was dan voor die tijd toch ook al zo? Of heeft zo'n teef daar zelf pas last van als ze geen pups meer heeft?
Volgens mij heeft zo'n teef dan voorheen ook niet in de roedel gepast. Maar toen was er voor de fokker nog geld mee te verdienen, dus was het toen niet zo'n probleem en daarna ineens wel?

Het hóeft natuurlijk ook helemaal geen probleem te zijn om als fokker een teef waarmee niet meer gefokt wordt gewoon aan te houden hè? Als ik het hier bekijk, dan is Nozem en was voorheen Sjefke nog prima thuis bij ons en in het roedeltje, ook al kregen ze geen pups meer. Denk dat ze niets te kort komen en een prima leven hebben nog steeds. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze maar te herplaatsen omdat ik er geen pups meer van zal krijgen. Maar ja, ik ben natuurlijk ook maar een huis, tuin en keukenfokker die af en toe een nest heeft en eerder probeert om kwaliteit te brengen dan kwantiteit.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als je, zoals jij Suzanne, een gelégenheidsfokker bent met een keer een nestje dan kun je dat prima doen. Maar de meeste (collie)fokkers die ik ken hebben toch zeker minimaal 5 teven en soms nog meer.
Dan willen ze een veelbelovende pup aanhouden uit een nest, met een nest of 2 à 3 per jaar en dan loopt het aantal honden rap op.
Vervolgens zit er altijd wel een pup tegen die de belofte niet waar maakt of die niet door de testen heen komt, daarnaast nog één of twee uitgefokte teven die nog met gemak 5 of 6 jaar leven. Dus dan zit je met een roedel van 7 honden waarvan er 5 'niet productief' zijn. Met uitzetteefjes werken is niet altijd mogelijk of wenselijk.
Dus wordt er besloten om die niet geschikte/uitgefokte hond te herplaatsen.
Het is niet zoals ik het zou doen, maar ik ben altijd wel erg blij met mijn herplaatsers.
Dan willen ze een veelbelovende pup aanhouden uit een nest, met een nest of 2 à 3 per jaar en dan loopt het aantal honden rap op.
Vervolgens zit er altijd wel een pup tegen die de belofte niet waar maakt of die niet door de testen heen komt, daarnaast nog één of twee uitgefokte teven die nog met gemak 5 of 6 jaar leven. Dus dan zit je met een roedel van 7 honden waarvan er 5 'niet productief' zijn. Met uitzetteefjes werken is niet altijd mogelijk of wenselijk.
Dus wordt er besloten om die niet geschikte/uitgefokte hond te herplaatsen.
Het is niet zoals ik het zou doen, maar ik ben altijd wel erg blij met mijn herplaatsers.

-
- Zeer actief
Ik heb er lang anders over gedacht maar ik vind nu dat het niet perse fout is om een teef waarmee niet meer (kan/mag) worden gefokt te herplaatsen.
Dat is iets anders dan "afdanken"!
Het verschil kan ik slecht onder woorden brengen maar als het beter voor de hond in kwestie, de roedel, een andere hond.... is om een hond te herplaatsen, vind ik dat dat, juist in het belang van het te herplaatsen dier, ook moet gebeuren.
Of het dan gaat om een huishond, fokteef of dekreu zal mij dan weer aan mijn derriere oxideren.
Ik weet dat een van ons HF-leden een hond heeft herplaatst omdat "het niet ging in de roedel". Dit staat tussen haakjes omdat ik niet meer precies weet wat er was, maar het 'klikte niet' in de roedel, gaf onrust. Zo'n besluit vind ik dapper... naar de hond kijken, niet naar jezelf.
Dus; terug naar fokteven herplaatsen
Ik ben TEGEN het afdanken van "uitgefokte dieren die alleen maar daar waren om pups op te leveren" maar ik ben voor het herplaatsen van een dier als dat beter is voor het dier zelf of de rest van de roedel.
Suzanne
Dat is iets anders dan "afdanken"!

Het verschil kan ik slecht onder woorden brengen maar als het beter voor de hond in kwestie, de roedel, een andere hond.... is om een hond te herplaatsen, vind ik dat dat, juist in het belang van het te herplaatsen dier, ook moet gebeuren.
Of het dan gaat om een huishond, fokteef of dekreu zal mij dan weer aan mijn derriere oxideren.
Ik weet dat een van ons HF-leden een hond heeft herplaatst omdat "het niet ging in de roedel". Dit staat tussen haakjes omdat ik niet meer precies weet wat er was, maar het 'klikte niet' in de roedel, gaf onrust. Zo'n besluit vind ik dapper... naar de hond kijken, niet naar jezelf.
Dus; terug naar fokteven herplaatsen

Ik ben TEGEN het afdanken van "uitgefokte dieren die alleen maar daar waren om pups op te leveren" maar ik ben voor het herplaatsen van een dier als dat beter is voor het dier zelf of de rest van de roedel.
Suzanne
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Tranen in mijn ogen.
En dan puur van de doodse uitstraling die ze uitstralen bah
En dan puur van de doodse uitstraling die ze uitstralen bah