Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachttraining met Amy ~ UPDATE 6 juni 2013 pag. 6 ~

Moderator: moderatorteam

Ankefoto
Actief
Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Jachttraining met Amy (update 2 dec 2012)

Ongelezen bericht door Ankefoto »

Ben nu trouwens het boekje "de drie karakters" aan het lezen, wat een leuk boekje zeg! :ok: Ik herken veel van Amy terug in de "actiehond" en echt leuk dat per karakter oplossingen besproken worden voor problemen die veel bij dat karakter voorkomen tijdens de jachttraining. Wij zijn komende weken nog wel even zoet! :D
Afbeelding
Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
Ankefoto
Actief
Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
Contacteer:

Re: Jachttraining met Amy (update 2 dec 2012)

Hierbij het verslag van de les van 9 dec:

Het weer zat niet echt mee.. Het regende, het trainingsveld was drassig en de fluff (Amy) was "not amused".

Het stukje appèl deed ze ondanks dat toch goed, bij het volgen was ze iets afgeleid, en ze wilde wederom niet zitten, ik denk mede door de kou+artrose en doordat mevrouw niet in de blubber wil zitten (tja ik zou het ook niet prettig vinden :19: ). We gingen allerlei slalom oefeningetjes om de paaltjes en emmertjes doen, en daarna om een plastic tasje aan een paaltje heen en om een open paraplu heen die op de grond lag, het leek net een soort schriktraining bij paarden, maar dan voor honden! :mrgreen: En ze moesten nog een snoepje uit een emmer halen, dat was kat in het bakkie natuurlijk!

Afbeelding - Afbeelding

Het vasthouden van de dummy hebben we afgelopen week heel veel getraind en dat was in de les gelukkig ook te zien! Ze kon al een mooi stukje volgen met de dummy in haar bekje en hem redelijk netjes afgeven. We zijn nu bezig alle losse oefeningen met de dummy aan elkaar te breien, zodat ze met het apporteren net zo netjes zal afgeven. We hebben deze week ook nog onze mooie nieuwe eendendummy van dokken's binnen gekregen :cheer: , dus kunnen we daar ook mooi mee aan de slag!

Zit en blijf!
Afbeelding - volgen Afbeelding

Steadyness ging ook goed, We moesten de honden laten zitten en blijven terwijl wij in een kring stonden, en dan alle dummy's naar het midden gooien, om ze na bepaalde tijd weer op te halen terwijl de hond nog steeds zit. Dit herhaalden we een aantal keren zodat alle hondjes het onder de knie hadden.

We hebben een paar kleine apportjes gedaan, om het markeren goed te oefenen. Bij het eerste apport ging ze speuren naar de dummy, het tweede apport had de juf wat dichterbij gegooid zodat ze hem kon zien liggen en er in een rechte lijn op af zou gaan, en dat lukte! :cheer: De derde keer ging hetzelfde, en lukte ook goed!

Hou vast die dummy!
Afbeelding ---en... Apport!Afbeelding
Afbeelding
Amy de speurhond !!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Jachttraining met Amy (update met foto's pag. 2)

Ongelezen bericht door Lunatic »

:E: Wat leuk dat jullie het zo goed doen en er zoveel plezier aan beleven :cool:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Leuk om te lezen, fijn dat het zo goed gaat :ok:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Superleuke foto's!

Dat is wel een piepkleine dummy die ze daar heeft. Wat weegt dat?
Afbeelding
Ankefoto
Actief
Contacteer:

Bedankt voor de leuke reacties weer! :D
mito schreef:Superleuke foto's!

Dat is wel een piepkleine dummy die ze daar heeft. Wat weegt dat?
Dankje!

Dat is geloof ik een puppydummy van 150 of 200 gram, weet ik niet precies zeker. Deze gebruik ik alleen voor de vasthoud oefeningen, omdat ze daar nog veel moeite mee heeft, straks gaan we naar iets zwaarder, maar eerst alle oefeningen onder de knie krijgen!
Afbeelding
Amy de speurhond !!
Ankefoto
Actief
Contacteer:

Verslagje van de les van gister:

Het was gelukkig een keertje droog dus Amy had er goeie zin an! We hadden een lange warming up gedaan voor haar artrose-knie en dat werkte heel goed en ze ging heel de les netjes zitten wanneer gevraagd, ook ongevraagd hahaha! Maar af liggen...tja.. het veld was natuurlijk wel nat... dus dat vertikte ze echt he! Zelfs met een stukkie knakworst niet voor elkaar kunnen krijgen. Achja.. :mrgreen:

Het markeerapport ging weer redelijk, na een meter of 5 rent ze er al voorbij, nou is het veld hobbelig, dus dit moeten we even goed oefenen op van die perfect gladde veldjes.
We mochten deze keer een aantal apporten doen waar Amy helemaal gek op is: het verloren apport! :cheer: Oh ze was echt in haar element, ze bracht de grootste dummy's terug van de andere honden! (ze lagen er van de hele groep, en de hond mocht zelf weten welke dummy hij ging apporteren) Dit was echt geweldig om te zien!

Het appèl en steadyness deed ze ook grandioos! Blijven deed ze netjes, volgen netjes, met dummy in haal bekje volgen deed ze ook geweldig, en daar was ik heel blij mee, want daar oefenen we zoveel mee! Alleen het netjes zittend afgeven heeft nog wat werk nodig.

Kortom: weer een leuke les!
Laatst gewijzigd door Ankefoto op 24 dec 2012 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Amy de speurhond !!
ranetje
Zeer actief

Fijn dat jullie er zo'n plezier in hebben :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Enthousiasme spat van het scherm af! Leuk dat Amy het zo goed doet. :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuk :ok:
Dat netjes afgeven komt vanzelf, daar zou ik niet teveel nadruk op leggen. Dat heb ik met Doran wel een tijdje gedaan doormiddel van steeds vast zeggen, zodat hij hem vast moest houden, hij vond dat echt niet leuk en het haalde de spontaniteit weg. Toen heb ik het "los gelaten" ik dacht toen boeie dat komt wel een keer.......en die zelfde week gaf hij ineens elke dummy netjes in mijn handen af :cheer: waarschijnlijk gewoon omdat ik de druk eraf gehaald had.
Dat weekend tijdens de les was iedereen verbaasd, ze wilde allemaal weten hoe ik dat voor elkaar gekregen had? Uhh :19: gewoon loslaten dus, dat werkte het beste :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Ankefoto
Actief
Contacteer:

Vandaag hadden we een theorieles met jachttraining, en de hond mocht thuisblijven. Aangezien het *&$@- weer was, vond ik dit niet zo heel erg, hihihi :mrgreen: ! Toch weer een hoop te weten gekomen, en verder wat dieper op een aantal puntjes ingegaan, waar je tijdens praktijkles soms geen tijd voor hebt! Dus vandaag geen verslagje! :mann:
Afbeelding
Amy de speurhond !!
ranetje
Zeer actief

Ankefoto schreef:Vandaag hadden we een theorieles met jachttraining, en de hond mocht thuisblijven. Aangezien het *&$@- weer was, vond ik dit niet zo heel erg, hihihi :mrgreen: ! Toch weer een hoop te weten gekomen, en verder wat dieper op een aantal puntjes ingegaan, waar je tijdens praktijkles soms geen tijd voor hebt! Dus vandaag geen verslagje! :mann:
Geen verslagje? :(:
Ook niet van wat je te weten bent gekomen? :mann:
:wink:
Afbeelding
Ankefoto
Actief
Contacteer:

Oke :mann: ik zal mijn aantekeningen morgen even bekijken en een klein verslagje maken! :mrgreen:
Afbeelding
Amy de speurhond !!
ranetje
Zeer actief

Ankefoto schreef:Oke :mann: ik zal mijn aantekeningen morgen even bekijken en een klein verslagje maken! :mrgreen:
:cheer: :wink:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het erg leuk om te lezen steeds en heb vorige week, toen ik alleen met Boomer naar buiten kon, ook een en ander geprobeerd.
Hij deed het fantastisch! Het lijkt me leuk om ook zoiets te gaan doen, maar helaas gaat dat voorlopig niet lukken..
Ankefoto
Actief
Contacteer:

M@rleen schreef:Ik vind het erg leuk om te lezen steeds en heb vorige week, toen ik alleen met Boomer naar buiten kon, ook een en ander geprobeerd.
Hij deed het fantastisch! Het lijkt me leuk om ook zoiets te gaan doen, maar helaas gaat dat voorlopig niet lukken..
Wat leuk dat het al goed gaat met Boomer! :cheer: Misschien in de nabije toekomst jachttraining-verslagen uitbrengen??
Afbeelding
Amy de speurhond !!
Ankefoto
Actief
Contacteer:

Bij deze mijn samenvatting van de theorie-les afgelopen zondag; Het is een greep, want ik heb alleen de dingen genoteerd die er voor mij en Amy interessant zijn :engel:

• Het is belangrijk om alle standaard-appèl oefeningen op verschillende plekken te doen. En niet alleen verschillende plekken, maar met name verschillende ondergronden. Dus niet alleen op het grasveld, maar ook in het bos, op de stoep, fietspad, parkeerplaats, op strobalen, je kan het zo gek niet verzinnen! Waarom? 1. Zodat je hond zelfvertrouwen kan opbouwen. 2. Dat hij leert dat hij niet alleen op het trainingsveld moet luisteren, maar overal! en 3. Bij een proef kan je niet voorspellen hoe de ondergrond is, het schijnt dat sommige keurmeesters/parcours-opbouwers zelfs stro op de grond leggen om de uitdaging groter te maken.
  • Steadyness ook binnenshuis oefenen als basis. Dus wachten op het eten, bak met eten op de grond, nog steeds wachten met eten, baasje gaat op de bank zitten terwijl bak nog steeds op de grond staat, nog steeds wachten met eten, totdat baas toestemming geeft! Ga je wandelen? Hond riem om en laten zitten voor de deur, deur open doen, hond moet blijven zitten, deur wijd open zetten, hond moet blijven zitten, riem laten vallen en (met rechterbeen) naar buiten stappen, hond moet blijven zitten, baasje komt hond weer halen, hond moet blijven zitten totdat baasje "volg" zegt, en (met linkerbeen) wegstapt. Ook dit is weer een belangrijke basis dat je hond weet dat dit een oefening is die overal toegepast kan worden, niet alleen op het veld. Het wordt geen training, maar een leefwijze.
  • Wat voor commando's je gebruikt bij de jacht is niet belangrijk, als de hond maar de juiste opdracht uitvoert; oftewel: of je nu "apport!" zegt of "frikandel!" maakt niets uit, zolang je hond maar dat apport binnenhaalt! Ik vroeg mij dit ook af omdat ik Amy altijd "af" heb geleerd voor het liggen, en in de les gebruikt iedereen "down", en ik wist niet of ik haar van alles opnieuw moest leren, maar dat hoeft dus niet :mrgreen:
  • Oefen thuis het meeste waar je hond de meeste moeite mee heeft. Bijv: in ons geval gaan de apporten goed, maar het vasthouden van de dummy niet, dus oefenen wij max. 3x in de week met het vasthouden van de dummy. Zet je er teveel druk op, dan werkt het averechts. Houd het leuk! Maak er een feest van! Jeeej, we gaan weer met dummy vasthouden oefenen!! woehoehhhhh!!! Als jij er een feest van maakt motiveer je je hond er mee!! Amy geeft mij nu altijd de speelbuiging als ik de dummy en de clicker tevoorschijn haal om te oefenen, terwijl ze er voorheen echt niets van moest hebben!
We kregen ook wat plaatjes te zien van lichaamstaal bij honden, wanneer de druk duidelijk te hoog opgevoerd was, en wanneer de hond ergens plezier in had, ook heel interessant.

Daarna volgde er nog een discussie die de groep door ging, wat betreft het "uitsturen en terugkomen op bevel". Het schijnt, ik weet er zelf niets van want heb er echt geen kaas van gegeten :U: , maar het schijnt dat ze het "uitsturen" willen veranderen naar "vrij", omdat je hond bij het uitsturen gedirigeerd wordt, en bij het vrij geven zijn eigen gang mag gaan. Het argument van de knjv/keurmeester kant is dus blijkbaar, dat ze willen dat je kan aantonen dat je hond ook kan luisteren terwijl die voor zichzelf aan het rommelen is. De eis hiervoor is wel dat hij minstens 30 meter van je af gaat rommelen. Het argument van de hondeneigenaren is dus dat niet elke hond zich minstens 30 meter van jou verwijdert als hij vrij aan het rommelen is, tenzij je hem dirigeert om dat te doen met een "vooruit". Beide kanten hebben gelijk vind ik, alleen als ze de "vooruit" naar de "vrij" willen gaan veranderen, moeten ze die eis van minstens 30 meter weglaten, maarja, dan kan je je hond ook weer erg makkelijk bij je roepen als ie dichtbij blijft, dus dat is weer de andere kant...
  • Hoe dan ook, om het verder van je af te laten rommelen kregen we wat tips mee, om op een stuk waar ze normaal los mogen, de hond aangelijnd houden, zodat je hond een beetje staat te trappelen om los te mogen, en dan los te laten met het commando "vrij" en dan zelf op 1 punt blijven staan en je hond toelaten dat hij ver van je wegloopt, terwijl de hond het vertrouwen moet hebben in jou, dat jij stil blijft staan, dus dattie gerust zijn gang mag gaan.
Dat was m weer, een hele lap tekst :oeps: , ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is! :mrgreen:
Afbeelding
Amy de speurhond !!
mito
Zeer actief

Re: Jachttraining met Amy (update theorieles pag. 2)

Dus het idee is, dat als je je hond "vrij" geeft dat hij zich dan al rommelend 30 meter van je vandaan wandelt? Dat zou Misty echt nooit doen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Een hele duidelijke lap tekst :ok: :D

Goeie adviezen.
Het zijn voor een deel dezelfde adviezen die ik ook bij een (gewone) puppycursus heb gegeven.
Een gehoorzame hond krijg je niet door alleen op het trainingsveld en in de tuin te oefenen.
De commando's en het uitvoeren daarvan moet je generaliseren en niet "plaatsgebonden" houden.
Dat geldt niet alleen voor jachttraining.
Maar het is daar zeker ook goed om te oefenen :ok:

Het "vrij" sturen is een langdurig discussiepunt, al jaren. :mrgreen:
Vrij is iets voor mijn honden waarbij ze zelf mogen weten wat te doen.
Dus als ze zin hebben om naast me te blijven zitten is dat ook "vrij".

Uiteindelijk wordt het dan toch een soort van vooruit sturen om ze minimaal 30 meter weg te krijgen.
Alleen is het commando een ander woord :wink:
Afbeelding
Ankefoto
Actief
Contacteer:

Vandaag was de laatste les van het jaar, en wat voor een! Alle c- en b-groepen waren bij elkaar voor deze les, das best een grote groep!!
De juffen hadden fazanten en een gans mee genomen om te proberen met apporteren! Alleen de fazanten waren erg groot, dus Amy wist eigenlijk niet wat ze er mee aan moest. Ze vond het wel erg interessant ruiken! De gans ook, dat was al helemaal grappig om te zien, dat was 3x groter dan haarzelf hahaha :LOL:

Na een aantal apporten gingen we met een glaasje jachtbitter op het nieuwe jaar proosten, smaakte goed moet ik zeggen! Aansluitend gingen we met alle voorjagers en hun honden op een groepsfoto. Daarna hebben we met de hele groep gewandeld met alle honden los, wat een genot om te zien zeg! Zoveel honden los met elkaar spelen en lekker uit hun dak gaan! En Amy deed lekker mee!

We sloten de les af met een lekker bakkie koffie en koekjes :D

Dit is waarschijnlijk mijn laatste post van het jaar, dus iedereen een fijne jaarwisseling toegewenst en een goed en gezond 2013!!
Afbeelding
Amy de speurhond !!
mito
Zeer actief

Re: Jachttraining met Amy (update laatste les 2012 pag. 2

Nog geen nieuwe lessen dit jaar? Met Misty de eerste apporteerles al weer gehad. Deze keer geoefend met het schot, dat hadden we nog niet eerder gedaan. Dus mevrouw blaffen als een gek en helemaal niet zien waar het apporteerblok landde. Toen de andere honden aan de beurt waren een beetje afgeleid met een balletje zodat ze niet ging blaffen. Nog een beetje oefenen met het schot, zodat ze het gewoon gaat vinden en de link legt met het gooien van het apport. De trainster denkt dat dat snel goed zal komen. En haar startlicentie wordt aangevraagd zodat we dit jaar mee kunnen doen met de diplomadagen en werkproeven. Spannend, ben benieuwd hoe mijn kleine witje het gaat doen tussen de jachthonden! 3 maart de eerste diplomadag.
Afbeelding
Ankefoto
Actief
Contacteer:

mito schreef:Nog geen nieuwe lessen dit jaar? Met Misty de eerste apporteerles al weer gehad. Deze keer geoefend met het schot, dat hadden we nog niet eerder gedaan. Dus mevrouw blaffen als een gek en helemaal niet zien waar het apporteerblok landde. Toen de andere honden aan de beurt waren een beetje afgeleid met een balletje zodat ze niet ging blaffen. Nog een beetje oefenen met het schot, zodat ze het gewoon gaat vinden en de link legt met het gooien van het apport. De trainster denkt dat dat snel goed zal komen. En haar startlicentie wordt aangevraagd zodat we dit jaar mee kunnen doen met de diplomadagen en werkproeven. Spannend, ben benieuwd hoe mijn kleine witje het gaat doen tussen de jachthonden! 3 maart de eerste diplomadag.
Nee idd onze eerste les van dit jaar is a.s. zondag! Wij hebben heeuuul veel geoefend met het vasthouden van de dummy en de clicker :lol1: , we proberen het vasthoudend voorzitten vast te breien aan het apporteren, daar hebben we nog best moeite mee, maaaaar het gaat steeds meer op een modelapportje lijken! :pffff:

Wat leuk dat oefenen met het schot, dat hebben wij ook nog niet gedaan, ik denk dat madame ook veel zal blaffen.. En wat gaaf dat je dit jaar proeven gaat doen! Ik hoop er wat van terug te lezen! :lol1:
Afbeelding
Amy de speurhond !!
Ankefoto
Actief
Contacteer:

Heb nog even een filmpje in elkaar geflanst van hoe het clickeren met het commando "vast" nu gaat, het is wel heel erg donker, maar ik wilde hem toch met jullie delen :D :

http://www.youtube.com/watch?v=N5jpu70KiKg
Afbeelding
Amy de speurhond !!
mito
Zeer actief

Dat gaat al hardstikke goed! Wat een leuk ding is het ook. Net zo enthousiast als Misty :)
Afbeelding
Ankefoto
Actief
Contacteer:

Vandaag weer les gehad en het ging GRANDIOOS! :o

We begonnen de les met stevig marcheren over het veld en door de riet en begroeiing, kregen we het heerlijk warm van!

Het appèl deed Amy erg netjes, het los volgen deed ze ook goed, bij elke halt ging ze automatisch zitten, ze had vandaag dus absoluut geen last van haar artrose ondanks de kou! Misschien alleen bij vochtige kou. We deden een achtje vast en los lopen en midden in het achtje moesten we ineens een dummy opgooien en dan doorgaan. Waren we klaar, dan mocht de hond de eerder opgegooide dummy apporteren, joepie!

Steadyness was interessant. We moesten de hond laten zitten, op 5m afstand gaan staan, de dummy over ze heen gooien, dan eerst de hond laten voorkomen, en dan het commando apport geven. Het was heel grappig, want alle honden hadden zoiets van: "vóórkomen?? bedoel je niet apport???" Maar de meeste deden het toch wel goed, Amy ook!! :cheer:

Daarna gingen we uitsturen, Amy wilde eerst niet, ze had zoiets van " :denken: je hebt nog niks gegooid!" Dus moest ik haar laten zitten en blijven, vooruit lopen en een plukje gras aanraken en weer terug lopen en opnieuw het commando "vrij" geven, en jahoor daar ging ze! Toen ik haar terug moest fluiten kwam ze gelijk met een rotgang op me af gestierd!! BRRAAAAFFF!! Ik moest er ook wel om lachen :goeie: , ziet er zo grappig uit hoe hard ze dan terug komt rennen als ik roep.

Het apporteren deed ze echt HEUL netjes, met vasthoudend voorzitten en alles! De juf was ook erg trots op ons, ze wist hoeveel moeite wij daar in het begin mee hadden. Dus wij clickeren lekker door!! :cheer: We gingen ook een apport doen in dichte riet begroeiing, maar dat ging madame te ver :pffff: ze liep in een dressuur-achtig drafje om de dichte begroeiing heen om vervolgens de dummy te apporteren :19: Iedereen lachen joh, ik ook uiteraard, ik moet altijd om de fluff lachen, het is zo'n karaktertje....
Afbeelding
Amy de speurhond !!
Ankefoto
Actief
Contacteer:

Re: Jachttraining met Amy *~ update 13 januari 2013 pag.

Hallooo!

Afgelopen zondag de 10de en laatste les van het blok gehad. Het was kkkoud!! De fluff en ik stonden te vernikkelen in de koude wind en regen op het trainingsveld, ik had haar een jas aangedaan omdat ze echt stond te bibberen. Met deze vochtige kou had ze ook weer last van haar artrose-knie en wilde niet zitten of down, zelfs niet op een droog matje, dus het lag niet aan de natte grond hahaha! :mrgreen:

Het appel ging redelijk, ze volgde wel goed aan de voet en had haar aandacht er goed bij, maar het zitten en down blijven werd niks.

Steadyness ging goed, als je niet wil liggen of zitten kan je makkelijker een paar pasjes smokkelen natuurlijk, maar ondanks dat deed ze het goed. We moesten de honden laten zitten en blijven en dan op 5m afstand voor ze gaan staan, en vervolgens in een fikse looppas erlangs rennen tot 15m achter ze uit. Dan mochten we de honden bij ons fluiten en laten voorkomen. Dit ging goed!

Apporteren ging weer gewoon geweldig! We gingen apporteren met verleiding, terwijl de hond een apport terug aan het brengen was naar de baas, gooide de juf een heel leuk en interessant eenden/flostouw achtig speeltje, en dan moest de hond dit negeren en het apport afmaken. Bij Amy ging het op zich goed, alleen dacht ze dat de eend op haar zou vallen, en liet het apport vallen en wijkte een stukje uit, ze onderzocht het eendenspeeltje en keek mij aan "waar was ik ook weer mee bezig" dus ik zei "apport" en toen maakte ze haar apport heel netjes af! De tweede en derde keer keek ze er niet eens meer van op! :cheer:

Dat was m weer!
Afbeelding
Amy de speurhond !!
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Re: Jachttraining met Amy *~ update 27 jan 2013 pag. 2 ~*

Wat leuk dat je het nog steeds bijhoudt!
Ik blijf steeds lezen en gebruik sommige stukjes als ik buiten met Boomer oefen/speel :mrgreen:
Ankefoto
Actief
Contacteer:

M@rleen schreef:Wat leuk dat je het nog steeds bijhoudt!
Ik blijf steeds lezen en gebruik sommige stukjes als ik buiten met Boomer oefen/speel :mrgreen:
Dankje! :D

En wat leuk dat jij het blijft lezen en dat jij en Boomer er wat aan hebben! :lol1:
Afbeelding
Amy de speurhond !!
ranetje
Zeer actief

Ik blijf het ook lezen :D
Vind dat je er erg leuk over vertelt :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”