Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asiel-poedeltje; ja of nee? Ervaringen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Asiel-poedeltje; ja of nee? Ervaringen?

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Poedels zijn de leukste honden van de wereld :cheer:

Op Otto na dan :engel:

Ze zijn speels, altijd vrolijk, knuffelig en enorm bereidwillig. Soms hebben ze wat miepige trekjes, maar dat geeft ze een heel leuk karakter. Ze vragen wat vachtverzorging (trimmen), maar voor een kleintje is dat prima te doen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=277511

Is dit hem?
Poedels zijn vrij makkelijk vind ik.
Vroeger altijd een poedel uitgelaten en die is 18 jaar geworden, heel leuk en vrolijk hondje.Volgens mij is het poedeltje van Debbie ook een oud asielpoedeltje geweest; weet alleen niet hoe oud Japie is.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
petervrouw
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): dwergpoedel, kruising dwergpoedel,bouvier

Ongelezen bericht door petervrouw »

Hallo,

Hier is een poedeltje van 12 jaar, is een speels hondje, erg slim en levendig.Ook gaat ze graag mee naar het bos en vindt het geweldig om rond te snuffelen en lekker te rennen.
Ik vind het zelf wereldhondjes en weet wel zeker dat dit niet de laatste is

Groet Ria
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

De meeste poedels zijn vrolijke, ongecompliceerde honden. Over het algemeen zijn ze erg sociaal en vinden ze het leuk om dingen te ondernemen. Ik vind het heerlijke honden :I:

Ze kunnen inderdaad erg oud worden. Poedeltjes van een jaar of 17 hoor je toch best vaak.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mijn buurvrouw heeft een ouder asiel poedeltje.
Het asiel had gezegd dat ze het fijn zouden vinden als hij nog een jaartje mee zou gaan.
Beestje was toen pas 10 en doet het 3 jaar later nog altijd prima.
:oeps: En zelfs ik vind hem vreselijk leuk en aandoenlijk.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Gewoon doen joh, als je besluit hem tòch te halen en hij zou al weg zijn heb je eeuwig spijt!!!

Dus: GAAN MET DIE BANAAN!! :ok:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ophalen! :cheer:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb ooit een oud kruising maltezer/poedel teefje uit het asiel gehaald. was geschat tussen de 12 en 15 jaar. was zo`n lief ding ondanks al haar mankementen (ernstige artrose, geen tanden meer, patella luxatie) ze is ruim 3 jaar bij ons geweest en we hebben haar in laten slapen omdat ze helemaal op was. mis haar nog heel vaak want ze had altijd van die gekke dingen. altijd tegen je aan liggen onder het dekbed.
ik zal zeggen gaan. die oudjes hebben gewoon iets aandoenlijks.
ellen
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik vind poedels erg leuk, ik zou hem/haar meenemen wanneer je de poedel al in je hart hebt zitten. Want zo komt je bericht toch echt wel over ;)
.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Lekker ophalen. Je kunt nog zoveel rassen en plannen hebben, er hoeft maar 1 harig mormel langs te komen om je hart te verliezen.
Afbeelding
Fardauke
Actief

Ongelezen bericht door Fardauke »

Geweldig ras ! Poedels, als ze alleen maar plussen heeft en past in jou situatie zou ik zeggen you go for it !!!!! Helemaal mooi als je een ouder hondje nog een mooie oude dag kan bezorgen! Ze vragen alleen wel veel vachtverzorging,als je ze kort wil houden zit je toch wel om de drie a twee mnd bij de trimmer, of je moet zelf een tondeuze aan schaffen. Lang in it haar kan natuurlijk ook maar dan moet je minimaal elke week flink borstelen.
Afbeelding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik heb vrij weinig met poedels :engel: maar degene die ik ontmoet heb zijn heerlijke, makkelijke hondjes. In een groep merk je ze amper, ze zijn niet bijzonder afwezig of aanwezig, hebben aandacht voor de baas, maar niet tot in het absurde toe. Heerlijk gematigde, leuke hondjes wat mij betreft :ok:

Het stel van Sandra is (met name Mies, wat een plaatje!) erg leuk :ok: en bij vlagen een verademing met zo'n energieke bemoeial als ik heb, maar je moet er van houden denk ik. Ik mopper wel eens, omdat Luna zo'n energiek, aandachtvragend hondje is, maar het is wel een uitdaging. Ik houd daar wel van, ondanks dat sommige mensen ( en ik zelfs soms ook haha) een hond als Luna liever achter het behang zouden plakken :wink:

En als je verliefd bent zou ik er helemaal voor gaan. Liefde kent geen grenzen of ras. Als dit jouw hondje is en je kunt hem/haar bieden wat hij/zij nodig heeft, zou ik kijken of het met jouw huidge hondje kan en als dat het geval is: heel rap ophalen :mrgreen:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ja, euh...wat ik uit het asiel haal wil de gemiddelde mens niet hebben, maar ik was er altijd erg blij mee. Herplaatsers zijn gewoon leuk, hoor. Ze lijken ook erg dankbaar te zijn altijd. Alsof ze hebben onthouden dat het heul veul slechter kan. Kan invulling zijn, maar dat gevoel krijg ik er altijd een beetje van.

En poedels zijn over het algemeen gewoon harststikke leuke, ongecompliceerde, vrolijke en sociale honden. Sommigen zijn erg slim, dus consequent zijn is wel handig. Maar als je verliefd bent, waarom dat niet zo'n ouder hondje een gouden mandje gunnen?
Buiten de oren kampen ze geloof ik niet met heel veel gezondheidsproblemen en worden ze over het algemeen vrolijk vrij oud. Maar ik ben geen poedelexpert, dat vooropgesteld.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mit schreef:Lekker ophalen. Je kunt nog zoveel rassen en plannen hebben, er hoeft maar 1 harig mormel langs te komen om je hart te verliezen.
Haha ja inderdaad. Ik wilde een poedeltje of een labje of een golden erbij wanneer we groter zouden wonen. Toen kwam Mika (een niksie) langs, zij had een nieuw huisje nodig. En ze was niet zo groot en paste ook best in het oude huis :mrgreen:
Verstand ervan had ik niet want Mika is een kruisinkje uit Turkije en wat daar doorheen zit valt alleen te gissen. Maar dat hoefde ook niet, verliefd is verliefd en dan strand dat schip wel ergens. Mits het natuurlijk met Gollum zou gaan maar die heeft Mika ook snel in haar hart gesloten.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Snel laten bespreken voor hij weg is :D
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Lysette schreef:De meeste poedels zijn vrolijke, ongecompliceerde honden. Over het algemeen zijn ze erg sociaal en vinden ze het leuk om dingen te ondernemen.

mijn beide buurpoedels vreten buster levend op als ze de kans krijgen :jank:

als zij in hun tuin gelaten worden vlucht buster naar binnen zo bang is hij ervoor :19:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Dees of Geen
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Dees of Geen »

Wel bijzonder dat die mevrouw allergisch is voor hem. Poedels zijn nu juist zo'n ras die geen haren verliezen en hypoallergeen zijn. Hopelijk is er niet iets anders aan de hand.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb geen verstand of ervaring met poedels maar als ik alle bovenstaande zo lees zou ik het dier lekker ophalen!
Mijn oma had vroeger poedels en die werden allemaal 16 jaar of zelfs ouder....
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Die is leuk, eerst even proberen of ie bij je andere hond klikt en dan gewoon ervoor gaan.:ok:
Jaren terug heb ik zelf een poedeltje gehad, vrolijk, lief, ondeugend en ondernemend.
Als er weer een hond in huis komt dan wordt dat heel waarschijnlijk weer een poedel.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Dees of Geen schreef:Wel bijzonder dat die mevrouw allergisch is voor hem. Poedels zijn nu juist zo'n ras die geen haren verliezen en hypoallergeen zijn. Hopelijk is er niet iets anders aan de hand.
ja idd :roll:
ik merk dat ik zelf wel ietwat allergisch ben voor Sky (meer dan ik dacht) maar dat is te doen. goed schoonmaken en borstelen en szomers leven we toch bekant buiten en ik word er vast wel een keer immuun voor. je kan niet na een dag al zeggen dat het niet gaat. mensen doen vaak hele vreemde dingen en hebben de gekste redenen om dieren te dumpen. lullig gezegd maar het is vaak wel zo, waar een wil is is een weg. misschien een keer uitlaten enzo dan merk je toch al vrij vlot als er iets niet spoort.
Corneliana
Zeer actief

btw ik zou het lekker wel doen. het komt op je pad zeg ik dan maar.
ik wil zelf ook graag een keer een poedeltje erbij.
heerlijke knuffeltjes zijn dat, nemen niet teveel ruimte in in huis etc.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Ik heb geen ervaring met poedels, maar wel met asiel hondjes.
Ik heb mijn soulmate Boef 1dec opgehaald en nog geen moment spijt gehad, terwijl ik net bij mijn vriend weg was en nu weer bij mijn vader woon met hond. Geen ideale situatie, maar je moet je gevoel volgen. En als jij dit hondje een plekje kan geven waar jullie beide nog jaren van kunnen genieten? DOEN!
En je hebt proeftijd toch? Mocht het echt niet gaan(wat ik bijna niet kan voorstellen) kan hij terug.

Veel plezier met hem ;)
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

DebbieZ hier op het forum heeft Japie een ontzettend leuk oud poedelmannetje ook een asielhondje
en wat een geweldig beestje,blind maar hij red zich feilloos laat zich door iedereen knuffelen kan met alles
en ik houd niet van poedels maar als Japie ooit een ander huis zoekt spring ik nu in de auto :mrgreen:

Kortom lekker ophalen zou ik zo zeggen!! Veel plezier :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

alinelaila schreef:Wat ik begrepen heb was de mevrouw voor alle andere honden ook al allergisch en wilde ze daarom graag een poedeltje. Ze zijn 2 jaar op zoek geweest naar zo'n hondje en waren zooo blij. Tot die vrouw dus op hem ook erg allergisch reageerde. Ze schenen echt heel verdrietig te zijn dat hij weer terug moest.

Maarja, ik weet natuurlijk ook dat mensen nog wel eens wat de waarheid verdraaien..
ik snap het wel in zoverre dat ze het vast goed bedoelen maar vind het zuur.
er zijn mensen die in de loop van de tijd allergisch worden voor hun huisdier in zo mate dat het het functioneren belemmert. die nemen 1 a2 pilletjes per dag en het is over. bij kinderen vind ik het nog weer iets anders. die reageren ook anders op medicatie vaak.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Onze oude Black (een poedel) is 16 geworden.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Die heette eerst Irko toch? Leukerd!!

Ik heb inderdaad ook een asielpoedeltje, een muppet van 3,5 kilo. Hij was gevonden, op 10+ jaar geschat, eerst nog even geplaatst, maar weer terug gekomen en vervolgens met ons mee naar huis gegaan. Japie is een geweldig hondje, maar ook een handenbindertje. Dat komt echter naar mijn idee vrijwel volledig door zijn allergie en het is wel een beetje een stresskipje. We hebben zijn gebit moeten saneren en hij kwam met ontstoken oren. D'r zit een deuk in zijn kaak en hij is stekeblind, maar verder is hij helemaal geweldig. En erg makkelijk, je sleept hem overal mee naartoe en hij kan prima met alles wat leeft. Hij is nu 12+, maar precies weten we dat natuurlijk niet. Ik hoop dat hij nog lang bij ons blijft. Het ligt er maar net aan welke opvoeding hij gehad heeft, want het kunnen natuurlijk ook wel flink manipulatieve etterbakjes zijn, die minipoedels. :-D Japie owns us, big time, hier in huis hebben we echt niets te zeggen, maar dat zal dan toch wel weer meer aan ons liggen dan aan Japie...:-D
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Dat is het nadeel van in asiel werken haha. Wij hebben Winnie toen ook meegenomen. Nu moet ik zeggen dat wij meerdere oude honden uit het asiel hebben gehaald en nooit spijt van gehad. Mijn zus begon met Monty van 12 jaar (helaas een jaar later aangereden), ik kwam dus met Winnie thuis die 9 jaar was, mijn andere zus kwam thuis met Ringo van volgens mij 11 jaar. Gizmo die ik in opvang had vanwege zeer slecht conditie door verwaarlozing was ook al 12 jaar en had ik graag gehouden, was dat ze absoluut niet alleen kon blijven en ze is toen geplaatst bij vrienden, waar ze nog steeds woont (inmiddels 16) Ringo werd volgens mij 15 en Winnie werd 16. Dus in algemeenheid hebben wij nog lang genoten van onze oudjes. Ik zou het zeker weer zo doen! Medisch vond ik het meevallen, behalve Winnie die na jaar een fikse baarmoederontsteking had, maar verder, ach ja wat is veel medische kosten. Denk haast niet meer dan ons jong grut hoor. Die lopen namelijk weer in 7 sloten te gelijk :oohja:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka Poedelmans in ondertussen bijna 10 jaar oud.
Het is het grootste sukkelgeval dat er is, en hoe hij zo oud al is geworden is mij een vraag. :D

Maar ondanks zijn enorme beperkingen heeft hij een hartje van goud.
Je moet ze echter geen blaasjes wijsmaken, een poedel maakt het helemaal voor zichzelf wel uit.
En superslim dus.
Ondanks alles zou ik opnieuw voor een poedeltje gaan.
Ik vind dat vrij raar die allergie, mijn dochter is voor honden allergisch en een hele reutmeteut allergieen, maar heeft nooit van Luka geweten.

Ga dus dat sukkeltje zo snel mogelijk halen :cheer:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

hewi schreef:DebbieZ hier op het forum heeft Japie een ontzettend leuk oud poedelmannetje ook een asielhondje
en wat een geweldig beestje,blind maar hij red zich feilloos laat zich door iedereen knuffelen kan met alles
en ik houd niet van poedels maar als Japie ooit een ander huis zoekt spring ik nu in de auto :mrgreen:

Kortom lekker ophalen zou ik zo zeggen!! Veel plezier :mrgreen:
Wat heb je voor een leuk onderschrift zeg :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Die zou ik meteen ophalen. Wát een leuk beest! Top hoor, dat je zo'n oudje nog een kans wil geven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”