Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het grote hysterische terriertopic.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Het grote hysterische terriertopic.

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Heel herkenbaar.

Als hier een bal onder de bank ligt dan wordt ze me toch hysterisch. Met van die oer geluiden erbij.
Ik trap daar niet altijd in, dus moet ze zorgen dat ze ophoud en iets anders pakt om mee te spelen, dat geeft ze dan uiteindelijk wel op, om met een hele diepe zucht in haar mand te gaan liggen. Hoogst verontwaardigd natuurlijk.

Maar de volgende ochtend staat ze gerust weer voor die bank te krijsen, want je denkt toch niet dat ze het vergeet hè. :piew:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tama is hier de hysterica, die gilt zo verschrikkelijk dat je zowat een hartverzakkng krijgt.
Vooral als Gerard eerder de lift uitgaat of voorop loopt en als ze een kat ziet nou berg je dan maar.
Er wordt hier af en toe van de balkons gegild dat ik een dierenbeul ben omdat ze denken dat ik haar in elkaar aan het timmeren ben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Complete driftbuien, als ze zou kunnen stampvoeten zou ze het doen...

Mevrouw pruttelt na een correctie standaard nog een minuut of wat door. Als ze iets steelt dan moet ze er eerst nog even triomfantelijk een rondje mee maken voor je het af kan pakken, gewoon om maar te laten zien wie de baas is. De halsband omdoen gaat gepaard met een hoop geblaf en wegrennen, want beperkt zijn in haar vrijheid: daar houdt ze niet van.

Optillen is onmogelijk, melkgeiten zijn nog makkelijker te handelen dan Kisses. Lopen aan de riem gaat gepaard met heel veel getrek, behalve als er eten in het spel is. Dan kan ze ineens alles heel keurig! Ik vind het heerlijk die terriërs :pffff:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heerlijke verhalen.
Ik heb maar één terriër(kruising) in mijn leven gehad en ook maar heel kort, maar het klinkt heel herkenbaar.
Ik begin ze steeds leuker te vinden :D
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Cleva schreef:
Jessica3787 schreef:Complete driftbuien, als ze zou kunnen stampvoeten zou ze het doen...

Mevrouw pruttelt na een correctie standaard nog een minuut of wat door. Als ze iets steelt dan moet ze er eerst nog even triomfantelijk een rondje mee maken voor je het af kan pakken, gewoon om maar te laten zien wie de baas is. De halsband omdoen gaat gepaard met een hoop geblaf en wegrennen, want beperkt zijn in haar vrijheid: daar houdt ze niet van.

Optillen is onmogelijk, melkgeiten zijn nog makkelijker te handelen dan Kisses. Lopen aan de riem gaat gepaard met heel veel getrek, behalve als er eten in het spel is. Dan kan ze ineens alles heel keurig! Ik vind het heerlijk die terriërs :pffff:

Haha. Ja, dat napruttelen! De terrierversie van vreselijk vloeken op die zeikbaas.

Als er iets gepikt wordt ruil ik het voor een koekje want gewoon afpakken vind ik zo flauw. Maar de koek was op dus ik dacht, ik pak het lelijke blauwe blik waar de koekjes in zitten en dan doe ik net alsof.
Nou, mooi niet.
De onderbroek werd mooi weer weggegrist en sindsdien is hij vreselijk achterdochtig bij het ruilen. Meneer laat zich niet belazeren, namelijk. Wat denk ik wel!

Ik heb weleens geritseld met een leeg snoepzakje, sindsdien kan ik het uitzoeken volgens Kisses :pffff:
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

M'n grote vriendin Amerikaanse Stafford zij is compleet andersom wordt niet snel boos en eigenlijk helemaal niet. Alle honden zijn haar grootste vrienden. Zij kan behalve in zomermaanden bij de plas altijd loslopen en doet geen vlieg kwaad zelfs mensen met de kleinste honden wordt door haar met rust gelaten. Happen naar vlindertjes en vliegjes is het eigenlijk het enige wat zij doet. Oh ja en ze is een enorme waterrat, zwemt het liefst naar de overkant van de plas.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Allemaal zeer herkenbaar haha.
Harley heeft vanavond vanwege het hyperen gewoon zomaar een laars getracht te slopen,hij heeft serieus nog nooit 1schoen kapot gemaakt maar vanavond kon hij blijkbaar niet anders,allemaal spanning die eruit moest omdat ik aan het stoeien was met de jongens,hij moest het ergens op afreageren blijkbaar......
Dat gekef herken ik en ik denk de mensen die hem kennen ook wel,gekmakend is het.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Het gillen heb ik eruit gekregen met wat geduld, maar dat ik Madam net had, heb ik eerst maar de buurt verteld dat ik haar echt niet mishandelde, maar dat ze iets overenthousiast was. :engel:
Ik vind ze zo keileuk, als we gaan wandelen, staat ze al van, we gaan gaan we jaaaaaa we gaan echt ECHTTT JOEPIEEEEEEEEEE :cheer: :goeie: :E: :lol1:
Alleen als ik de fiets pak, dan kan ze zich gewoon niet beheersen en dus weet de hele buurt Els gaat fietsen met Madam en 6.5 kilo aan de haak trekt me het eerste stuk vooruit. :LOL:
Afbeelding
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Pepper is geen terrier maar hij kan toch enorm hysterisch blaffen, krijsen. En vanmiddag was dit ook zo wat hij mocht van mij niet loslopen in het bos terwijl een heleboel honden wel los waren. En als hij een Boxer tegenkomt en hij zou Pepper aanraken dan wordt hij echt hysterisch. Terwijl die terrier van eedere post hier die mag wel Pepper aanraken en Pepper gaat zelfs bovenop die Amerikaanse Stafford.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Hein vindt het onbestaanbaar als er iets niet gaat zoals hij wil dat het gaat. Dan krijgt hij dus driftbuitjes.

Ik vind het heerlijk. Ik lach me gek.

:mrgreen: Yup, hier net zo.

Met haar wobbler onder de bank blijft ze tot sint juttemis gillend in de vloer graven :mann:
Driftig op haar buik met haar achterpootjes in de lucht trappen.
Tegenwoordig is ze wel stukken rustiger moet ik zeggen, maar dat ding haalt de terrier in haar naar boven.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Cleva schreef:Eva weet er overigens wel raad mee.
Daarstraks had hij weer een aanvalletje tijdens het spelen met Eva.
Ze heeft de oplossing. Ze kwakt hem gewoon tegen de muur met een fikse uithaal van haar poot.

Het werkt wel.
Bij gebrek aan Eva .. neem ik die taak dan soms maar op me. Soms :)
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ja heel herken baar helaas :schrik:
hier een bull terrier
en dan ook echt het eigenwijse domme van een bull en het luidruchtige hypere en drammerige van een terrier :F:
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Mowan is een nepperd ;-) haha

Nee hoor, wel bloed fanatiek met spelen in de tuin bijv maar de rust zelve in huis.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Heel herkenbaar van mijn Tyson.. doe had dat ook, en niet van iedereen pikte hij dat meneer zijn zin niet kreeg, dan moest je wel erg zeker in je schoenen staan want anders deed Tys een serieuze poging om je zover tekrijgen dat je wel deed wat hij wilde.
Ik vond hem geweldig, echt verliefd op mijn Tyson.. maar bij mij deed hij ook niet zo stom.. kwestie van goede afspraken maken :E:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

dubbel
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 16 jan 2013 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Haha leuk, laatst met een grote terrier reu opgelopen in het wandelgebied..
die hond kennen de hondjes en ik al jaren van pup af, alleen wel van even begroeten op straat.
Wat een getetter en gespring, hij had lol voor tien maar op de terugweg liepen Lille en Ollie,
extra braaf mee en keken absoluut typisch naar al het vriendelijke geweld naast hun.
Ze snapten er echt geen bal van..waarom blaffen en je overal mee bemoeien ed. :wink:

Ging hij ook nog even thuis mee naar binnen en vrat prompt hun botjes op, beleefd bleven ze. :eek:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Met de bal onder de bank had ik enige communicatieproblemen met Figo.
Hij ging eigenhandig de meubes verschuiven. Inmiddels heb ik hem zover dat ie aan de bel trekt, dan zeg ik terug. Dan gaat ie een beetje achteruit, zodat ik het speeltje kan pakken zonder mishandelt te worden.

Dat doe ik 3 x, dan is het klaar. speeltje weg, jammer.
Hij weet inmiddels waar hij kan spelen, waar het mag.

Sinds Nani er is moet ik wat vaker speelgoed afpakken. Gaat leuk, en dat moedig ik aan. Maar op een gegeven moment is zij het zat, en is zij niet zo netjes in het aangeven daarvan. Figo word dan overenthousiast. Gaat ie echt lomp doen. Dan zeg ik eerst klaar, ze weten wat dat betekend..lief doen. Zachtjes.
Doen ze dat niet, pak ik het speeltje af. Klaar.

Zoeken ze elkaar nog op, ja Nani doet het net zo, dan creëer ik ruimte tussen ze.
Eerst zeg ik een heel duidelijke : klaar.!
Figo reageert op het moment heel sterk door het positief belonen van het commando : Hier!

Nani is dan blij dat ze rust heeft/ krijgt.

Ik heb Figo even iets meer onder de duim staan op het momen, door vooral positief te belonen bij goed gedrag. Reageert hij erg goed op.
Nani hangt zich erg aan mij op, dat is even wennen.
Want Figo richt zich vooral op vriend qua goed gedrag.

Als vriend naar de wc moet is het drama voor Figo..piepen..piepend gapen. Stress!!
Ik negeer dat tot op zekere hoogte, als hij echt stom doet roep ik dat ie zich niet aan moet stellen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

cky is geen terrier maar kan ook soms zo drama queene
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Onze jack Hussel, is dan vast geen echte terrier. zij is een heel zacht hondje, voor een terrier :mrgreen:
als ze al eens overdadige terrier-neigingen heeft, is dat heel goed te corrigeren met de stem. maar nou heb ik zelf een hekel aan onnodig geluid maken, dus dat druk ik wel meteen de kop in. maar ze laat zich daarin ook heel goed sturen/corrigeren.
het helpt ook wel, dat we een andere hond hebben, die helemaal niet vocaal is ingesteld, dus dan wakkert dat ook niet zo aan :mrgreen:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Oh ja herkenbaar.. al is Loki een stuk minder hysterisch dan Kuda was maar hij kan wel zo gepikeerd doen als hij zijn zin niet krijgt inclusief heel diep zuchten en van je weg draaien. Dan gaat hij dus echt lopen mokken.

Als hij iets doet wat hij niet mag en wij laten hem dit weten dan gaat hij gewoon iets anders zoeken wat ook niet mag. Dat betekend meestal dat hij papieren de slaapkamer mee inneemt en daar gaat verscheuren. Of hij gaat kleding uit de wasmand vissen en daarmee door de kamer paraderen.

Hij is echt een zeurkous als we ons klaarmaken om naar buiten te gaan, dan gaat hij de hele tijd door de gang trippelen en gapend piepen. We moeten hem dan echt laten zitten of af zeggen anders blijft hij bezig.

Maar ondanks dit alles houd ik wel heel erg veel van hem haha
Afbeelding
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ah kijk eens aan.
voor mij nooit een terrier dus
ik zie ze wel eens raggen aan de riem nou nou nou van die kleine driftige (ze zijn wel leuk) jack russels vooral. sommigen gaan echt nonstop zo: ieie gggg ieie ggg en als je dan kijkt (dan denk ik: een grote wilde hond met een hele strakke slipketting ofzo) zie je zo'n prummeltje gewoon meelopen met dat geluid en hangt de riem gewoon slap huh?
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

Dat is nou echt de reden waarom ik nooooit een terrier zou willen :denken:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik moet zeggen dat het hier an sich wel meevalt, maar er zijn wel een paar puntjes inderdaad....

Sacha, inmiddels 13 jaar oud kan niet geduldig wachten op haar eten. Gewoon NIET. We hebben alles geprobeerd, maar ze blijft om je heen springen met van die kreun geluidjes. Ik heb het opgegeven, het is bloedirritant, maar het is niet anders. Ze heeft overigens absoluut geen voernijd, dit hoort gewoon zo. Toen ze nog jonger was, had ze wel meer hysterische dingen. Zo kon ze op stal gerust een half uur lang, in haar eentje rondjes rennen om de schuur :19:. Achter elkaar, niet te stoppen was ze dan. Er waren dagen dat we echt van 9 tot 4 op stap waren en dan sliep ze geen minuut, maar zodra we thuis kwamen werd er speelgoed gepakt en moest er gespeeld worden. Die gekheid is er nu wel uit.

Chester is van het namopperen. Hij heeft altijd het laatste woord. Het wordt steeds een beetje zachter, maar hij moet en zal het laatste geluid maken. Verder is Ches niet zo hysterisch, eerder het tegendeel.

Floor is vooral hysterisch tijdens behendigheid. Zodra er een andere hond in het parcours is wordt ze gek. Blaffen als een idioot. Gelukkig bestaan er balletjes, want dan kan ik die in haar mond stoppen en is ze stil. Maar na 2 jaar trainen is dit gedrag er nog steeds niet uit. Ziet ze een balletje dan moet er ook heel hard gepiept worden, want die moet wel voor Floor zijn. Sowieso als ze een bal ziet kan de wereld vergaan zonder dat ze het merkt.

Penny is in alles een echte terrier. Ligt er een speeltje onder de bank, dan ligt ze op haar zij, graafbewegingen te maken. Ik moet dan echt heel streng zijn wil ze daarmee ophouden. Of het speeltje pakken, maar op een gegeven moment had ze dus door dat ze hiermee aandacht kreeg en werd ieder speeltje wat onder de bank past, er vakkundig onder gepropt :lekkerpuh: . Haar energielevel is hoog, heel hoog. Ik moet haar echt geestelijk en lichamelijk moe maken, wil ze een beetje rust pakken. Op een gegeven moment had ze ook een periode waarin er geblaft moest worden naar alles wat ze in de verte hoorde. En met blaffen bedoel ik eigenlijk krijsen. Daar is ze gelukkig mee gestopt. Aan de andere kant is ze ontzettend werklustig, heeft voor een terrier zelfs een soort van will to please, dus dat is wel weer heel leuk.

Maar over het algemeen genomen zijn ze actief, graag met me bezig, maar niet overdreven hysterisch. Ook blaffen blijft redelijk binnen de perken, omdat ik dat echt niet wil hebben.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat binnenspelen betreft herken ik hier niks van bij Sjakie,en dat gillen al helemaal niet. Hij speelde graag, maar als je zei :Klaar...dan was het ook klaar.Bot kluiven..als je zei: los dan liet ie ook los.
Nee, zeker geen modelhond, want buiten was het een rotzak naar andere honden toe,en eenden waren ook zeker niet veilig...
Maar ik vond het een leuke eigenwijze hond en zou er zo weer een willen...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ze zijn best op te voeden hoor,ik vind het juist wel leuk dat er een beetje baldadigheid en temperament in een hond zit.
Ik hou weer niet van gedresseerde te opgevoede hondjes
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Het enige wat ik bij Joy herken is het binnenmonds doormurmelen.
Alleen van eten wordt ze echt enthousiast, dan gaat ze blaffen (als zij denkt dat het tijd is), maar ze is wel heel goed te corrigeren. Wij zeggen dan op een gegeven moment STIL, en dan blaft ze niet meer, maar protesteert binnenmonds, geweldig!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Aantal dingen herken ik wel, ja.

Semmy wordt erg fanatiek van een bal, zo fanatiek dat eventuele andere hondjes het meestal maar opgeven en hem zijn gang laten gaan. Mocht er dan toch een hond zijn die de bal eerder heeft wordt die flink in zijn oor getetterd dat die bal snel weer terug moet zodat hij hem weer kan ophalen.

Bal onder de bank o.i.d. betekend heel veel binnenmonds gemopper en gepor in mijn been met zijn neus; Of ik dat ff kan oplossen.
Heb nog eens een topic geopend met foto's van hoe Sem probeert de bal onder het tv-meubel vandaan te krijgen. :mrgreen:

Tijdens het spelen met de baas (wild) of met andere honden (wanneer ze samen rennen) moet er ook getetterd worden.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Topline schreef:Dat is nou echt de reden waarom ik nooooit een terrier zou willen :denken:
Weet je, ondanks zijn streken ben ik echt blij dat ik een terrier heb. Vind het echt geinige beestjes met gevoel voor humor. Hij heeft echt een karakter en is ook erg slim.
Afbeelding
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

In huis heeft Noah het niet maar buiten wel. Als er ergens een stok ligt en ze krijgt hem niet mee dan is het gillen!! Of als de bal in het water ligt en ze kan er niet bij. Ik loop stug door en Noah blijft daar gillen janken brullen :LOL:
Perry en Noah

Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

duitse herder schreef:In huis heeft Noah het niet maar buiten wel. Als er ergens een stok ligt en ze krijgt hem niet mee dan is het gillen!! Of als de bal in het water ligt en ze kan er niet bij. Ik loop stug door en Noah blijft daar gillen janken brullen :LOL:
:LOL: bal in het water zit sky niet mee die haalt ie wel op hoor
en knapperd die hem tegenhoudt
stok gaat ook mee. of ik moet 3x los roepen. hij smokkelt hem mee :wink: dan zeg ik los laat ie los, zeg ik kom mee en dan in het voorbij lopen grijpt hij de stok.
alsof ik dat niet zie :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”