Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wolvengedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Re: wolvengedrag

Ongelezen bericht door Joswolf »

Hier is de jongste van mijn roedel. En de grootste.
Afbeelding
Jos
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Ik heb een rescue Husky Hybrid. Ik wist het niet omdat de vorige eigenaar het ook niet wist. Ik kon haar gedrag niet plaatsen, een intelligentie wat ik nooit eerder had gezien in honden. Het heeft me heel veel tijd en geduld gekost maar nu snap ik haar. Je ziet het steeds meer hier in Canada het fokken van wolf hybriden. Kan ik je evt mailen?
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Rita schreef:Ook ik heb dit topic net ontdekt.
Wat geweldig en wat een bevoorrecht mens ben jij Jos.
Daar kan ik alleen maar van dromen, ik ga alles nog lezen, maar heb al een paar filmpjes gezien van jou en jou wolven en ik ben diep onder de indruk en heb genoten.
Mooie foto en wat een schitterend dier :I:

Hoeveel wolven heb jij in jou roedel?

Kan je ook dingen die jij in jou wolven roedel gebruikt, gebruiken voor honden?
Kunnen mensen die op bezoek komen ook bij de wolven, of is dat niet betrouwbaar?
Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Tuurlijk kun je ze bezoeken,wat bedoel je met bezoeken? Ik heb er bv een waar je niet binnen mag omdat dat onveilig zou zijn. Maar verder is de hond en wolf vergelijkbaar alleen de wolf wat wilder en die is voorzichtiger. Hij luisterd naar zijn oerinstincten en de hond luisterd naar ons.
Ik heb overigins niet allen wolven maar ook enkele wolfhybriden ofwel wolfkruisingen met hond. En ook twee dingo's.
Jos
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Joswolf schreef:Tuurlijk kun je ze bezoeken,wat bedoel je met bezoeken? Ik heb er bv een waar je niet binnen mag omdat dat onveilig zou zijn. Maar verder is de hond en wolf vergelijkbaar alleen de wolf wat wilder en die is voorzichtiger. Hij luisterd naar zijn oerinstincten en de hond luisterd naar ons.
Ik heb overigins niet allen wolven maar ook enkele wolfhybriden ofwel wolfkruisingen met hond. En ook twee dingo's.
Jos
Het lijkt mij geweldig en een mooie ervaring om eens tussen wolven te mogen zitten.
Denk dat zoiets ook wel meewerkt in het begrip naar onze eigen honden.
Wat ik in de filmpjes zie, van bv de begroeting tussen jou en de wolven, zie ik ook terug bij onze ODH's.
Het bij je opspringen en je likken in het gezicht, heb mij dan ook eens laten vertellen dat de ODH nog vrij dicht bij de natuur ligt.
Zij huilen wel niet, doen het blaffend, wat jammer genoeg veel mensen afschrikt.

Hoe ben jij tussen de wolven terecht gekomen ?
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik lees graag hier, had tot nu toe nog niet gereageerd.
Maar ik volg je verhalen.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Alle hondenrassen stammen nu eenmaal van de wolf. Dus de oerinstincten van de wolf zitten ook in alle honden. Ik kan dus ook niet zeggen dat het verschil is dat wolven doen ditr en das anders dan honden want alle gedragingen van wolven zie je ook bij honden. Wat de ODH betreft heb je dit ooit gelezen? http://www.asuperiorgsd.com/wolf-dog.html
Sommige gedragingen zien we niet zo graag zoals dat beklikken want dat lijkt in de ogen van veel mensen vies of onhygienisch. Wolven kunnen ook een blaffend geluid produceren maar wij mensen hebben waarschijnlijk dat blafende gedag door selectieve fok versterkt daar dat vroeger als waakhond gewenst was.
Overigens houd ik elk jaar ook enkele keren een opendag met lezing en ontmoeten van de dieren. Maar tot nu toe in het Duits maar ik heb de powerpoint ook in Nederlands hoor.
Jos
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Hoe ik zo tussen de wolven terecht ben gekomen is wel een beetje een lang verhaal. begon met Saarlooswolfhonden. Een herplaatser en toen een herplaatser 3/4 wolfkruising. Die laatste moest ik rdden maar ging uiteindelijk niet in die leefsituatie. Uiteindelijk heeft dat dier niet overleeft en moest ik mijn leefsituatie drastisch veranderen. En van het een kwam het andere, en nog een andre, en nog een zo gaat dat. Ik ben me wat gaan vediepen in gedragstudieverhuist naar Duitsland waar meer natuur is en wolven zijn. En zo ben je weer 20 jaar verder he! Nou ja zo regelmatig kan ik wat hulp bieden bij wolven die herplaatst moeten worden en reis daardoor wat af en zo kom je weer nieuwe contacte tegen die ook op hun manier met wolven werken.
Jos
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Joswolf schreef:Alle hondenrassen stammen nu eenmaal van de wolf. Dus de oerinstincten van de wolf zitten ook in alle honden. Ik kan dus ook niet zeggen dat het verschil is dat wolven doen ditr en das anders dan honden want alle gedragingen van wolven zie je ook bij honden. Wat de ODH betreft heb je dit ooit gelezen? http://www.asuperiorgsd.com/wolf-dog.html
Sommige gedragingen zien we niet zo graag zoals dat beklikken want dat lijkt in de ogen van veel mensen vies of onhygienisch. Wolven kunnen ook een blaffend geluid produceren maar wij mensen hebben waarschijnlijk dat blafende gedag door selectieve fok versterkt daar dat vroeger als waakhond gewenst was.
Overigens houd ik elk jaar ook enkele keren een opendag met lezing en ontmoeten van de dieren. Maar tot nu toe in het Duits maar ik heb de powerpoint ook in Nederlands hoor.
Jos
Nou dat belikken wordt hier niet als vies of onhygiënisch ervaren.
Het blaffen kunnen wij zelf mee leven, maar anderen die je tegen komt tijdens uitlaten of wandelen niet, sommigen en dan met name mensen met kleine hondjes schijten zeven kleuren bagger!
Probeer het blaffen buiten wel binnen de perken te houden, maar het kost tijd om af te leren.
Wat ik tot nu toe bij de ODH's heb gezien, is dat ze allemaal lawaai papagaaien zijn zeker tot ze goed volwassen zijn, dan neemt het iets af.

Dat stuk wat jij stuurt via de link, ga ik vanavond eens op mijn gemak lezen, dank je wel!
De powerpoint, heb je die ook ergens op het internet staan?
Afbeelding
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Joswolf schreef:Hoe ik zo tussen de wolven terecht ben gekomen is wel een beetje een lang verhaal. begon met Saarlooswolfhonden. Een herplaatser en toen een herplaatser 3/4 wolfkruising. Die laatste moest ik rdden maar ging uiteindelijk niet in die leefsituatie. Uiteindelijk heeft dat dier niet overleeft en moest ik mijn leefsituatie drastisch veranderen. En van het een kwam het andere, en nog een andre, en nog een zo gaat dat. Ik ben me wat gaan vediepen in gedragstudieverhuist naar Duitsland waar meer natuur is en wolven zijn. En zo ben je weer 20 jaar verder he! Nou ja zo regelmatig kan ik wat hulp bieden bij wolven die herplaatst moeten worden en reis daardoor wat af en zo kom je weer nieuwe contacte tegen die ook op hun manier met wolven werken.
Jos

Geweldig om te lezen hoe iets tot stand komt.
Heerlijk dat je zo tussen de wolven terecht bent gekomen en het is met recht een passie voor jou.
Dat spreekt uit al jou berichtjes :D
Afbeelding
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Effe en upje :D
Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Wolf onderweg in Duits Nederlans grensgebied. Eerst melding vanuit Erkelenz vlak bij Venlo. Week later bij Issum niet ver van mij vandaan.
http://www.nno.de/geldern/aktuell/wolf- ... ener-heide
Maasduinen is voor een wolf een kattensprong verwijderd. Ze zijn in staat lang onopvallend in zo'n gebied ron te struinen.
Jos
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Joswolf schreef:Wolf onderweg in Duits Nederlans grensgebied. Eerst melding vanuit Erkelenz vlak bij Venlo. Week later bij Issum niet ver van mij vandaan.
http://www.nno.de/geldern/aktuell/wolf- ... ener-heide
Maasduinen is voor een wolf een kattensprong verwijderd. Ze zijn in staat lang onopvallend in zo'n gebied ron te struinen.
Jos
En is de wolf inmiddels gevonden??
Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Wolf is niet gevonden. Hoeft ook niet want een wolf kan makkelijk lange tijd rondzwerven zonder dat iemand hem ziet. Wanneer ze zoeken naar geschikte leefruimte en of partner kunnen ze soms tot wel 1000km gaan dus wie weet waar deze dan zou blijven?
Maar ik heb vandaag in oost Duitsland met -20 grade brrrrrr wel drie wolven gezien verder ook zee arend en visotter maar hier een voorproefje.
Afbeelding
Jos
Laatst gewijzigd door Joswolf op 29 jan 2013 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien wel leuk en heel leerzaam om met een aantal forumers te komen en jouw uitleg en presentatie bijwonen .
Haal jij ook weer een leuk zakcentje binnen voor die wolven die je arm vreten en wij hebben een leerzaam en mooie dag.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

tjeetje wat een prachtige dag zal je gehad hebben.. 3wolven.. zee arend en visotter.. geweldig..
Afbeelding
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door chris'76 »

bouvierpoedel schreef:Misschien wel leuk en heel leerzaam om met een aantal forumers te komen en jouw uitleg en presentatie bijwonen .
Haal jij ook weer een leuk zakcentje binnen voor die wolven die je arm vreten en wij hebben een leerzaam en mooie dag.
Jaa jaa jaa dat lijkt me geweldig om mee te mogen maken.
(als het wel nedelands ondertiteld is, ken geen woord duits helaas) :blont:

ps ik lees je berichten altijd met plezier en bewondering, hoe je erover verteld en dan die foto's erbij..... het begint dan helemaal te leven.....
prachtig :E:
LEVEN EN LATEN LEVEN
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Lijkt mij ook een goed idee :D
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Komt dat goed uit dat ik Nederlander ben. Woon alleen maar hier hoor en een P presentatie heb ik ook in het Nederlands.
Jos
chris'76
Actief

Als je dan zoiets organiseert dan ben ik zeker van de partij.... :cheer:
Er zijn nog zoveel dingen die je kan leren en begrijpen.....
LEVEN EN LATEN LEVEN
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Kan jullie vertellen dat het Nederlands van Jos prima is, zijn presentaties leuk en de wolven geweldig.

Dus Jos, als je wat wilt organiseren en je hebt hulp nodig, dan weet je me te vinden :wink:
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Een presentatie over wolven gedrag of over de opkomst van de wolf of beide doe ik graag. Zaterdags komt mij het beste uit weet niet welke maand daar het meeste interesse voor is maar we kunnen wel wat inplannen. Ik moet in februarie alleen nog meerdere wolven uit een overbevolkte dierentuin halen en naar nieuwe locaties brengen en wanneer dat precies is is nog onduidelijk vooral omdat een verblijf vanwege de vorst nog niet af gebouwd kon worden. Dat is dan overigens niet bij mij hier kan ik een presentatie geven en heb hier ook 8 dieren zitten waarvan de twee Dingo's naar mijn mening toch dichter bij de hond staan maar dat kan ok juist interessant zijn om te zien. Maar laar laat maar weten wie wanneer zou kunnen dan kunnen we wel wat organiseren.
Jos
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Dan lijkt maart me een goede optie.

Wil iedereen die eventueel interesse heeft zijn naam neerzetten en de volgende dan het berichtje quoten en zijn naam toevoegen?
Dan kan Jos een inschatting maken hoeveel personen en komen.
chris'76
Actief

flamme schreef:Dan lijkt maart me een goede optie.

Wil iedereen die eventueel interesse heeft zijn naam neerzetten en de volgende dan het berichtje quoten en zijn naam toevoegen?
Dan kan Jos een inschatting maken hoeveel personen en komen.
Dan meld ik me vast aan met evt een vriendin (moet haar nog ff vragen)
En maart is een goed voorstel.

Chris'76 (Christina)
LEVEN EN LATEN LEVEN
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Maart is voor mij prima maar is niet de meest droge maand. Binnen kan de powerpoint maar de dieren zitten buiten dus bij eenrondgang en regen kan men ietsje nat worden.
Maar als er dan hete koffie is of thee dan smaakt dat deste beter.
Jos
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ik doe het even zo:

Lijst van deelnemers aan voorlichting over wolven en gedrag.

Chris'76
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

wat een super topic, ik ben graag van de partij. Ik ben vrij in de weekenden van de even weken. Dus wanneer het op jouw verzoek een zaterdag is in maart 9 of 23 / wordt het april dan 6 of 20,
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

flamme schreef:Ik doe het even zo:

Lijst van deelnemers aan voorlichting over wolven en gedrag.

Chris'76
Sucha
Mojo2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Misschien heb ik niet goed gekeken/gelezen, maar op welke locatie zou een eventuele presentatie gehouden worden?
GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Datstaat weer bij evenementen. Alleen de datum nog niet zolang die nog niet hier besproken is en bepaalt is.
Jos
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”