Jos
Moderator: moderatorteam

Mooie foto en wat een schitterend dierRita schreef:Ook ik heb dit topic net ontdekt.
Wat geweldig en wat een bevoorrecht mens ben jij Jos.
Daar kan ik alleen maar van dromen, ik ga alles nog lezen, maar heb al een paar filmpjes gezien van jou en jou wolven en ik ben diep onder de indruk en heb genoten.
Het lijkt mij geweldig en een mooie ervaring om eens tussen wolven te mogen zitten.Joswolf schreef:Tuurlijk kun je ze bezoeken,wat bedoel je met bezoeken? Ik heb er bv een waar je niet binnen mag omdat dat onveilig zou zijn. Maar verder is de hond en wolf vergelijkbaar alleen de wolf wat wilder en die is voorzichtiger. Hij luisterd naar zijn oerinstincten en de hond luisterd naar ons.
Ik heb overigins niet allen wolven maar ook enkele wolfhybriden ofwel wolfkruisingen met hond. En ook twee dingo's.
Jos
Nou dat belikken wordt hier niet als vies of onhygiënisch ervaren.Joswolf schreef:Alle hondenrassen stammen nu eenmaal van de wolf. Dus de oerinstincten van de wolf zitten ook in alle honden. Ik kan dus ook niet zeggen dat het verschil is dat wolven doen ditr en das anders dan honden want alle gedragingen van wolven zie je ook bij honden. Wat de ODH betreft heb je dit ooit gelezen? http://www.asuperiorgsd.com/wolf-dog.html
Sommige gedragingen zien we niet zo graag zoals dat beklikken want dat lijkt in de ogen van veel mensen vies of onhygienisch. Wolven kunnen ook een blaffend geluid produceren maar wij mensen hebben waarschijnlijk dat blafende gedag door selectieve fok versterkt daar dat vroeger als waakhond gewenst was.
Overigens houd ik elk jaar ook enkele keren een opendag met lezing en ontmoeten van de dieren. Maar tot nu toe in het Duits maar ik heb de powerpoint ook in Nederlands hoor.
Jos
Joswolf schreef:Hoe ik zo tussen de wolven terecht ben gekomen is wel een beetje een lang verhaal. begon met Saarlooswolfhonden. Een herplaatser en toen een herplaatser 3/4 wolfkruising. Die laatste moest ik rdden maar ging uiteindelijk niet in die leefsituatie. Uiteindelijk heeft dat dier niet overleeft en moest ik mijn leefsituatie drastisch veranderen. En van het een kwam het andere, en nog een andre, en nog een zo gaat dat. Ik ben me wat gaan vediepen in gedragstudieverhuist naar Duitsland waar meer natuur is en wolven zijn. En zo ben je weer 20 jaar verder he! Nou ja zo regelmatig kan ik wat hulp bieden bij wolven die herplaatst moeten worden en reis daardoor wat af en zo kom je weer nieuwe contacte tegen die ook op hun manier met wolven werken.
Jos
En is de wolf inmiddels gevonden??Joswolf schreef:Wolf onderweg in Duits Nederlans grensgebied. Eerst melding vanuit Erkelenz vlak bij Venlo. Week later bij Issum niet ver van mij vandaan.
http://www.nno.de/geldern/aktuell/wolf- ... ener-heide
Maasduinen is voor een wolf een kattensprong verwijderd. Ze zijn in staat lang onopvallend in zo'n gebied ron te struinen.
Jos

Jaa jaa jaa dat lijkt me geweldig om mee te mogen maken.bouvierpoedel schreef:Misschien wel leuk en heel leerzaam om met een aantal forumers te komen en jouw uitleg en presentatie bijwonen .
Haal jij ook weer een leuk zakcentje binnen voor die wolven die je arm vreten en wij hebben een leerzaam en mooie dag.
Dan meld ik me vast aan met evt een vriendin (moet haar nog ff vragen)flamme schreef:Dan lijkt maart me een goede optie.
Wil iedereen die eventueel interesse heeft zijn naam neerzetten en de volgende dan het berichtje quoten en zijn naam toevoegen?
Dan kan Jos een inschatting maken hoeveel personen en komen.
flamme schreef:Ik doe het even zo:
Lijst van deelnemers aan voorlichting over wolven en gedrag.
Chris'76
Sucha