Antwoord hierop "JA"Es schreef:Zouden jullie dan een hond gebruiken die aangekeurd was?
Ben benieuwd.
Nav: http://kynologie-op-de-korrel.blogspot. ... k.html?m=1
Nu verder lezen...
Moderator: moderatorteam
Antwoord hierop "JA"Es schreef:Zouden jullie dan een hond gebruiken die aangekeurd was?
Ben benieuwd.
Nav: http://kynologie-op-de-korrel.blogspot. ... k.html?m=1
HahaJion schreef:Is Mila niks?
Zou inderdaad wel een mooie match zijn met Mila: ruim gehoekt, tiporen, ook niet koehakkig, ook sportief en vrij...lieke schreef:Ik zou Glenn qua karakter en, voor zover ik dat kan beoordelen, gezondheid een geweldige aanwinst vinden voor het ras. Oké, ik vind hem ietwat steil in de achterhand en hij heeft prikoren (), maar hij is, in tegenstelling tot het gros van de engelse lijn niet koehakkig, heeft een prachtige gang en, wat voor mij heel belangrijk is: hij is zoals IK een collie graag zie. Stabiel, rustig maar niet dociel, sociaal, sportief en heel vrij.
Mijn wens zou ook zijn om de engelse en amerikaanse lijnen te kruisen om het beste van beide types te krijgen en als dan boomloze (aangekeurde/onderzochte) honden worden gebruikt, des te beter.
Ja... de sloerieJion schreef:Tssss... waar bemoeien jullie je mee?! Dat lijkt me iets tussen Glenn en Mila.DeDiana schreef: Maar ik fok helaas ook nietHet enige wat jullie hoeven te doen is de ontmoeting faciliteren.
![]()
Ze is bijna loops toch?
Als Nick het hoort, dan wil-ie er minstens twee.DeDiana schreef:Als er minimaal 7 reserveringen voor de pups zijn, zal ik het eens gaan overwegen

Ehh... nu word ik heel nieuwsgierigsamantha! schreef:Glenn en Mila lijkt me echt een geweldige combi zeg![]()
En Lieke, als jij er dan 2 neemt! weet je nog wat we laatst afgesproken hadden![]()
![]()
Ja, ook al zo'n voorbeeld, lijkt mij ook echt een aanwinst voor het ras. En zou je Macho als dekreu inzetten als het een goede combi is met de teef? En wat voor soort fokkers zijn dan vooral geïnteresseerd in Macho?samantha! schreef:Macho is best vaak als dekreu gevraagd, ook door mensen die weten dat hij geen boom heeft.
In mijn ogen zou hij zeker een aanwinst zijn voor het ras en hij is ook nog eens hd en ed vrij.
Maarja dat papiertje heeft hij niet
DeDiana schreef:Ehh... nu word ik heel nieuwsgierigsamantha! schreef:Glenn en Mila lijkt me echt een geweldige combi zeg![]()
En Lieke, als jij er dan 2 neemt! weet je nog wat we laatst afgesproken hadden![]()
![]()
Wat hebben jullie voor snode plannen?
Ja, ook al zo'n voorbeeld, lijkt mij ook echt een aanwinst voor het ras. En zou je Macho als dekreu inzetten als het een goede combi is met de teef? En wat voor soort fokkers zijn dan vooral geïnteresseerd in Macho?samantha! schreef:Macho is best vaak als dekreu gevraagd, ook door mensen die weten dat hij geen boom heeft.
In mijn ogen zou hij zeker een aanwinst zijn voor het ras en hij is ook nog eens hd en ed vrij.

Owja dat ook noglieke schreef:DeDiana schreef:Ehh... nu word ik heel nieuwsgierigsamantha! schreef:Glenn en Mila lijkt me echt een geweldige combi zeg![]()
![]()
Wat hebben jullie voor snode plannen?
Haha, als je dát nou eens wist, hè?
Nee, Sam en ik zaten te grappen over het feit dat zij collies wel leuk vindt maar die haren, hè. Dus toen opperde ik dat we misschien eens collie x labrador zouden moeten kruisen. Kijken wat daar uit komt. Maar dan wel een labrador uit de jachtlijnen zoals Jack.
Dus als jij Mila met Glenn een nestje laat krijgen, neem ik een paar teefjes en laat er één door Macho dekken en één door Jack. Om te kijken wat daar nu uitkomt.
Ik heb dus een aantal keer de vraag gehad en het niet gedaan, vanwege dat hij geen stamboom heeft dus.DeDiana schreef:Ja, ook al zo'n voorbeeld, lijkt mij ook echt een aanwinst voor het ras. En zou je Macho als dekreu inzetten als het een goede combi is met de teef? En wat voor soort fokkers zijn dan vooral geïnteresseerd in Macho?

Uiteraard. Als er honden van straat geplukt gaan worden, en dat zou best kunnen, dan worden die aangekeurd en dat betreft dan bepaald niet alleen uiterlijk maar ook karakter en gedrag, en uiteraard gezondheid.Nanna schreef:Ik neem aan dat als er nieuw bloed komt voor de Wetterhoun dat er dan ook niet zomaar een hond van de straat geplukt wordt maar dat die zeker van tevoren terdege medisch gekeurd wordt. En terecht.
Maar wat is dan jouw bezwaar erbij dat Macho geen stamboom heeft? Als de betreffende fokker hem graag wil gebruiken om een stamboomloos nestje goede en gezonde werkhonden te fokken, en die dus geen bezwaar heeft tegen een boomloze reu?samantha! schreef:Ik heb dus een aantal keer de vraag gehad en het niet gedaan, vanwege dat hij geen stamboom heeft dus.DeDiana schreef:Ja, ook al zo'n voorbeeld, lijkt mij ook echt een aanwinst voor het ras. En zou je Macho als dekreu inzetten als het een goede combi is met de teef? En wat voor soort fokkers zijn dan vooral geïnteresseerd in Macho?
Die aanvragen kwamen van mensen die ik ken vanuit de jacht(trainingen), die vonden Macho geweldig werken, een heerlijk karakter hebben en ook nog eens een mooi uiterlijk (en uiteraard vind ik dat helemaal kloppen).
Overigens ook een keer de vraag gehad van een golden (jachtlijn) eigenaar.
Haha, en zo zijn we voor we het weten generaties verder en lopen er allerlei bijzondere forumkruisingen rondlieke schreef:Haha, als je dát nou eens wist, hè?
Nee, Sam en ik zaten te grappen over het feit dat zij collies wel leuk vindt maar die haren, hè. Dus toen opperde ik dat we misschien eens collie x labrador zouden moeten kruisen. Kijken wat daar uit komt. Maar dan wel een labrador uit de jachtlijnen zoals Jack.
Dus als jij Mila met Glenn een nestje laat krijgen, neem ik een paar teefjes en laat er één door Macho dekken en één door Jack. Om te kijken wat daar nu uitkomt.
Het is een tijd geleden dat mensen dat vroegen en ik weet eigenlijk niet waarom ik er destijds precies zo over dacht, toch vanwege het feit dat hij geen stamboom heeft denk ik.DeDiana schreef:Maar wat is dan jouw bezwaar erbij dat Macho geen stamboom heeft? Als de betreffende fokker hem graag wil gebruiken om een stamboomloos nestje goede en gezonde werkhonden te fokken, en die dus geen bezwaar heeft tegen een boomloze reu?samantha! schreef:Ik heb dus een aantal keer de vraag gehad en het niet gedaan, vanwege dat hij geen stamboom heeft dus.DeDiana schreef:Ja, ook al zo'n voorbeeld, lijkt mij ook echt een aanwinst voor het ras. En zou je Macho als dekreu inzetten als het een goede combi is met de teef? En wat voor soort fokkers zijn dan vooral geïnteresseerd in Macho?
Die aanvragen kwamen van mensen die ik ken vanuit de jacht(trainingen), die vonden Macho geweldig werken, een heerlijk karakter hebben en ook nog eens een mooi uiterlijk (en uiteraard vind ik dat helemaal kloppen).
Overigens ook een keer de vraag gehad van een golden (jachtlijn) eigenaar.
Kun je beter doen als het nageslacht er is ,anders moet je net als bij de al bestaande rassen blijven schrappen en toevoegen wat door de jaren heen is gebeurt.Nanna schreef:Krijgen we een totaal nieuw ras, en we noemen dat dan forumhondDeDiana schreef:Haha, en zo zijn we voor we het weten generaties verder en lopen er allerlei bijzondere forumkruisingen rondlieke schreef:
Zou wel een heel leuk experiment zijn
Zak vast een rasstandaard opstellen?

Ik denk dat die openheid maar gedeeltelijk is en vaak wel bekend is bij "incrowd", maar die openheid naar bijvoorbeeld pupkopers nog wel eens kan tegenvallen. En dan heb ik het niet over het inbrengen van niet-kloppende honden vele generaties terug. En ook inbrengen van vers bloed op deze manier is maar relatief als het voornamelijk honden uit een bepaalde lijn betreft die er meerdere malen ingebracht wordt.crutz schreef:Indirect gebeurd dit bij de Mechel al met niet kloppende stambomen waar openheid over is & je dus weet wat je doet...