Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KC de kempen, eindhoven 1-2-3 februari 2013
Moderator: moderatorteam
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: KC de kempen, eindhoven 1-2-3 februari 2013
Prima. Ik hou er al over op.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Lees mijn posting nog eens en kijk eens of je er iets van leren kunt.Yukusaki Akitas schreef:Prima. Ik hou er al over op.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik ben vandaag met dochterlief gegaan. We hebben ons werkelijk staan te vergapen bij de poedels. Wat een geweldig mooie honden waren er. Lenthe kreeg van een (Duitse) winnares een poedeltje gemaakt van wol, zo lief van haar. Lenthe heeft ook nog een geweldig kitscherige halsband voor lizzie uitzocht, dus nu loopt ze voortaan rond met een panterhalsband om haar nek....
Er waren nog best wel wat abrikoosjes. Die duitse vrouw zei dat ze die bijna niet op show in Duitsland zien. Een andere Duiste vrouw showde met een super mooie witte poedel (in continentaal model ). Die hebben we nog even afgewacht (ze werd 1e) en toen zijn we gegaan. Die vrouw was vanaf het moment dat wij er waren (11 uur) totdat ze op ging (14:00 uur) aan het opkammen en haarlakken. Shows lopen lijkt me best leuk, maar dan wel met een kortharig ras.
Er waren nog best wel wat abrikoosjes. Die duitse vrouw zei dat ze die bijna niet op show in Duitsland zien. Een andere Duiste vrouw showde met een super mooie witte poedel (in continentaal model ). Die hebben we nog even afgewacht (ze werd 1e) en toen zijn we gegaan. Die vrouw was vanaf het moment dat wij er waren (11 uur) totdat ze op ging (14:00 uur) aan het opkammen en haarlakken. Shows lopen lijkt me best leuk, maar dan wel met een kortharig ras.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daarbij zit jouw hond nu slecht in d'r vacht door de rui. Bob's horen in goede conditie te zijn en dat is jouw hond nu eenmaal niet 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 1
Ben vandaag ook even wezen kijken, voornamelijk bij de leonbergers natuurlijk
Leuk om een keer te zien en wat zijn sommige honden imposant! En typisch leonbergs, ze wilden allemaal knuffelen:)

Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik heb nog bij de Leonbergers gekeken of ik jou zag. Ik denk misschien doet ze wel mee met Ayla.pinguin20 schreef:Ben vandaag ook even wezen kijken, voornamelijk bij de leonbergers natuurlijkLeuk om een keer te zien en wat zijn sommige honden imposant! En typisch leonbergs, ze wilden allemaal knuffelen:)
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Dan hebben we elkaar gemist, ik heb de poedels ook nog even gezien maar jou nietMiezemuis schreef:Ik heb nog bij de Leonbergers gekeken of ik jou zag. Ik denk misschien doet ze wel mee met Ayla.pinguin20 schreef:Ben vandaag ook even wezen kijken, voornamelijk bij de leonbergers natuurlijkLeuk om een keer te zien en wat zijn sommige honden imposant! En typisch leonbergs, ze wilden allemaal knuffelen:)

Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heb ik gedaan.Marjoleine schreef:Lees mijn posting nog eens en kijk eens of je er iets van leren kunt.Yukusaki Akitas schreef:Prima. Ik hou er al over op.
- Ingding
- Zeer actief
You win some, you lose some...
Sonja werd 1u beste Veteraan van het ras met een prachtig keurraport. De keurmeester was erg onder de indruk dat ze op haar leeftijd nog in zo'n goede conditie was.
We mochten ook de erering in, maar mevrouw weigerde nog te gaan staan, dus die mochten we ook zo weer uit. Nadat ze de ring uit was, moest ze ook meteen een grote boodschap doen, dus ik begreep wel dat staan niet zo comfortabel meer was
Al met al ben ik zeer tevreden. Alleen jammer dat ik aan de fotografen niet gevraagd heb of ik de foto's kon hebben. Ach, misschien kom ik ze nog wel tegen.
Sonja werd 1u beste Veteraan van het ras met een prachtig keurraport. De keurmeester was erg onder de indruk dat ze op haar leeftijd nog in zo'n goede conditie was.
We mochten ook de erering in, maar mevrouw weigerde nog te gaan staan, dus die mochten we ook zo weer uit. Nadat ze de ring uit was, moest ze ook meteen een grote boodschap doen, dus ik begreep wel dat staan niet zo comfortabel meer was

Al met al ben ik zeer tevreden. Alleen jammer dat ik aan de fotografen niet gevraagd heb of ik de foto's kon hebben. Ach, misschien kom ik ze nog wel tegen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
KC de kempen, eindhoven 1-2-3 februari 2013
Ingding schreef:You win some, you lose some...
We mochten ook de erering in, maar mevrouw weigerde nog te gaan staan, dus die mochten we ook zo weer uit. Nadat ze de ring uit was, moest ze ook meteen een grote boodschap doen, dus ik begreep wel dat staan niet zo comfortabel meer was![]()
http://www.kynoweb.com/
http://www.oypo.nl/pixxer.asp?path=o62g ... =ronbaltus
Voor de foto's
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Vraagje: heb je de keurmeester ook gevraagd of die vacht de reden was of denk je zelf dat die vacht de reden was? Misschien heeft de keurmeester wel andere op- of aanmerkingen op jouw hond, die bij de andere teef beter waren en heeft dat de doorslag gegeven?Yukusaki Akitas schreef:Daar heb je gelijk in. Denk dat het ook gewoon een enorme tegenvaller was. Ik kan wel goed tegen mijn verlies, dat is echt het probleem niet. Maar ik heb vóór de keuring naar de hond staan kijken en die achterpoten, ik weet niet, maar volgens mij moet het gewoon zeer doen zoals die stonden. Kan je op menig foto's op de website van die eigenaar ook zien. En ik vind het dan gewoon jammer dat de keurmeester dat negeert, en een hond die kaal is (wat elke hond 2x per jaar is) daardoor 2e maakt. Maar goed, volgende keer meer geluk.
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, het stond op het keurverslag en ze zei het toen ze mij naar het 2e bordje stuurde.. Dus weet zeker dat het daar aan lagluna2906 schreef:Vraagje: heb je de keurmeester ook gevraagd of die vacht de reden was of denk je zelf dat die vacht de reden was? Misschien heeft de keurmeester wel andere op- of aanmerkingen op jouw hond, die bij de andere teef beter waren en heeft dat de doorslag gegeven?Yukusaki Akitas schreef:Daar heb je gelijk in. Denk dat het ook gewoon een enorme tegenvaller was. Ik kan wel goed tegen mijn verlies, dat is echt het probleem niet. Maar ik heb vóór de keuring naar de hond staan kijken en die achterpoten, ik weet niet, maar volgens mij moet het gewoon zeer doen zoals die stonden. Kan je op menig foto's op de website van die eigenaar ook zien. En ik vind het dan gewoon jammer dat de keurmeester dat negeert, en een hond die kaal is (wat elke hond 2x per jaar is) daardoor 2e maakt. Maar goed, volgende keer meer geluk.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik kan me goed voorstellen dat een vacht de doorslag geeft. De keurmeester keurt wat hij op dat moment ziet en dat is een hond met een rommelige, dunne vacht. En diegene ziet ook wel dat dat komt door de ruiperiode maar op dat moment kun je daar niks mee. Ik ben al heel blij als ik met een hond in de rui een Utje haalluna2906 schreef:Vraagje: heb je de keurmeester ook gevraagd of die vacht de reden was of denk je zelf dat die vacht de reden was? Misschien heeft de keurmeester wel andere op- of aanmerkingen op jouw hond, die bij de andere teef beter waren en heeft dat de doorslag gegeven?Yukusaki Akitas schreef:Daar heb je gelijk in. Denk dat het ook gewoon een enorme tegenvaller was. Ik kan wel goed tegen mijn verlies, dat is echt het probleem niet. Maar ik heb vóór de keuring naar de hond staan kijken en die achterpoten, ik weet niet, maar volgens mij moet het gewoon zeer doen zoals die stonden. Kan je op menig foto's op de website van die eigenaar ook zien. En ik vind het dan gewoon jammer dat de keurmeester dat negeert, en een hond die kaal is (wat elke hond 2x per jaar is) daardoor 2e maakt. Maar goed, volgende keer meer geluk.

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo? Maak je dan "kans" op een ZG omdat de hond in de rui is? Elke hond is toch gewoon 2x per jaar "kaal"?Maeve schreef:Ik kan me goed voorstellen dat een vacht de doorslag geeft. De keurmeester keurt wat hij op dat moment ziet en dat is een hond met een rommelige, dunne vacht. En diegene ziet ook wel dat dat komt door de ruiperiode maar op dat moment kun je daar niks mee. Ik ben al heel blij als ik met een hond in de rui een Utje haalluna2906 schreef:Vraagje: heb je de keurmeester ook gevraagd of die vacht de reden was of denk je zelf dat die vacht de reden was? Misschien heeft de keurmeester wel andere op- of aanmerkingen op jouw hond, die bij de andere teef beter waren en heeft dat de doorslag gegeven?Yukusaki Akitas schreef:Daar heb je gelijk in. Denk dat het ook gewoon een enorme tegenvaller was. Ik kan wel goed tegen mijn verlies, dat is echt het probleem niet. Maar ik heb vóór de keuring naar de hond staan kijken en die achterpoten, ik weet niet, maar volgens mij moet het gewoon zeer doen zoals die stonden. Kan je op menig foto's op de website van die eigenaar ook zien. En ik vind het dan gewoon jammer dat de keurmeester dat negeert, en een hond die kaal is (wat elke hond 2x per jaar is) daardoor 2e maakt. Maar goed, volgende keer meer geluk.
- Ingding
- Zeer actief
Aah dank je!crutz schreef:Ingding schreef:You win some, you lose some...
We mochten ook de erering in, maar mevrouw weigerde nog te gaan staan, dus die mochten we ook zo weer uit. Nadat ze de ring uit was, moest ze ook meteen een grote boodschap doen, dus ik begreep wel dat staan niet zo comfortabel meer was![]()
http://www.kynoweb.com/
http://www.oypo.nl/pixxer.asp?path=o62g ... =ronbaltus
Voor de foto's
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik kan me ook prima voorstellen dat vacht de doorslag geeft, maar ik vroeg me gewoon af of ze dat wist of alleen zelf dacht. Blijkbaar is het gezegd door de keurmeester, dus dan weet ze dat het daar aan lag. Ik vroeg het me vooral af omdat mensen in het algemeen nogal de neiging hebben om hun eigen dieren te idealiseren en daardoor wellicht punten vergoeilijken, omdat het hun eigen hond betreft, zeker als er ook nog eens de teleurstelling van het verliezen bij komt kijkenMaeve schreef:Ik kan me goed voorstellen dat een vacht de doorslag geeft. De keurmeester keurt wat hij op dat moment ziet en dat is een hond met een rommelige, dunne vacht. En diegene ziet ook wel dat dat komt door de ruiperiode maar op dat moment kun je daar niks mee. Ik ben al heel blij als ik met een hond in de rui een Utje haalluna2906 schreef:Vraagje: heb je de keurmeester ook gevraagd of die vacht de reden was of denk je zelf dat die vacht de reden was? Misschien heeft de keurmeester wel andere op- of aanmerkingen op jouw hond, die bij de andere teef beter waren en heeft dat de doorslag gegeven?Yukusaki Akitas schreef:Daar heb je gelijk in. Denk dat het ook gewoon een enorme tegenvaller was. Ik kan wel goed tegen mijn verlies, dat is echt het probleem niet. Maar ik heb vóór de keuring naar de hond staan kijken en die achterpoten, ik weet niet, maar volgens mij moet het gewoon zeer doen zoals die stonden. Kan je op menig foto's op de website van die eigenaar ook zien. En ik vind het dan gewoon jammer dat de keurmeester dat negeert, en een hond die kaal is (wat elke hond 2x per jaar is) daardoor 2e maakt. Maar goed, volgende keer meer geluk.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Inderdaad. Het gaat om het totaalbeeld en dat is niet optimaal met een hond in de rui. Zo simpel is het. Daarom moet je ook niet showen met het doel om altijd te winnen en titels te scorenNanna schreef:Het lot van de vachtrassenYukusaki Akitas schreef: Hoezo? Maak je dan "kans" op een ZG omdat de hond in de rui is? Elke hond is toch gewoon 2x per jaar "kaal"?
Een hond wordt beoordeeld op het moment dat ie in de ring is, en dan moet er aan een totaalplaatje voldaan worden. Dus dan moet óók de vacht in tiptop conditie zijn.
Een keurmeester kan niet ruiken of de hond gewoon uit vacht (in de rui) is of dat de hond altijd zo'n mottige jas er op nahoudt.

- Miezemuis
- Zeer actief
Bij de poedels liep er ook een vrouw vloekend de ring uit. Die was het ook duidelijk niet eens met de beslissing van de keurmeesters
.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja, en dan heb je dus een ras, waar de vacht behoorlijk meetelt, dan schrijf je haar niet in, als ze zo in haar onderjas staat.Yukusaki Akitas schreef:Hoezo? Maak je dan "kans" op een ZG omdat de hond in de rui is? Elke hond is toch gewoon 2x per jaar "kaal"?Maeve schreef:Ik kan me goed voorstellen dat een vacht de doorslag geeft. De keurmeester keurt wat hij op dat moment ziet en dat is een hond met een rommelige, dunne vacht. En diegene ziet ook wel dat dat komt door de ruiperiode maar op dat moment kun je daar niks mee. Ik ben al heel blij als ik met een hond in de rui een Utje haalluna2906 schreef:Vraagje: heb je de keurmeester ook gevraagd of die vacht de reden was of denk je zelf dat die vacht de reden was? Misschien heeft de keurmeester wel andere op- of aanmerkingen op jouw hond, die bij de andere teef beter waren en heeft dat de doorslag gegeven?Yukusaki Akitas schreef:Daar heb je gelijk in. Denk dat het ook gewoon een enorme tegenvaller was. Ik kan wel goed tegen mijn verlies, dat is echt het probleem niet. Maar ik heb vóór de keuring naar de hond staan kijken en die achterpoten, ik weet niet, maar volgens mij moet het gewoon zeer doen zoals die stonden. Kan je op menig foto's op de website van die eigenaar ook zien. En ik vind het dan gewoon jammer dat de keurmeester dat negeert, en een hond die kaal is (wat elke hond 2x per jaar is) daardoor 2e maakt. Maar goed, volgende keer meer geluk.
een KM beoordeelt je hond naar de rasstandaard met de juiste vacht, een hond in de rui, dan kan een km moeilijker beoordelen, hoe de vacht is, wanneer ze er vol in zit.
en niet elke hond is 2 keer per jaar "kaal" hoor

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
yamie schreef: tja, en dan heb je dus een ras, waar de vacht behoorlijk meetelt, dan schrijf je haar niet in, als ze zo in haar onderjas staat.
Dat ging helaas een beetje moeilijk, ze is afgelopen week gaan ruien

Maar nu weet ik voor de volgende keer dat ik niet alle losse vacht uit moet blazen, vlak voor de show. Ik had gedacht dat dat mooier was dan wanneer er hele "kale" plekken opzitten.. Weer wat geleerd

- Miezemuis
- Zeer actief
Ik heb trouwens ook nog een poedel pup aangeboden gekregen. Kende heel de mevrouw niet maar ze duwde een flyer in mijn handen waarop stond dat ze harlekijn pups hadden. Ze zei er ook nog even bij dat ze echt een goede prijs hadden. Is dat gebruikelijk op show's? Dat er gehandeld wordt?
- Miezemuis
- Zeer actief
- Miezemuis
- Zeer actief
- Miezemuis
- Zeer actief
Volgens mij is mijn favoriete poedel ook bis geworden.
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij mogen er officieel geen pups verhandeld worden op shows, dus aanbieden lijkt me zo ook niet? Of ze kijken daar niet zo streng naar..
- Ingding
- Zeer actief
Ik wilde even opmerken he, op je site staat: To watch this site in English...Yukusaki Akitas schreef:Volgens mij mogen er officieel geen pups verhandeld worden op shows, dus aanbieden lijkt me zo ook niet? Of ze kijken daar niet zo streng naar..
Dat moet to view zijn.
*Lerares modus uit*

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb een ZG gekregen omdat mijn hond nog niet in de vilten zat. Ja, vacht niet optimaal dus logisch. Ik snap dat gedoe nooit zo achteraf...Yukusaki Akitas schreef: en een hond die kaal is (wat elke hond 2x per jaar is) daardoor 2e maakt. Maar goed, volgende keer meer geluk.
Die mocht ik ook al hebbenNanna schreef:Dat was een geintjeMiezemuis schreef:Oww vertel?Een jonge reu, zo vervelend als de klere. Of ik hem niet mee wilde nemen

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ingding schreef:Ik wilde even opmerken he, op je site staat: To watch this site in English...Yukusaki Akitas schreef:Volgens mij mogen er officieel geen pups verhandeld worden op shows, dus aanbieden lijkt me zo ook niet? Of ze kijken daar niet zo streng naar..
Dat moet to view zijn.
*Lerares modus uit*
Thanks

- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tuurlijk wel, een goede keurmeester houdt daar rekening mee.Nanna schreef:Het lot van de vachtrassenYukusaki Akitas schreef: Hoezo? Maak je dan "kans" op een ZG omdat de hond in de rui is? Elke hond is toch gewoon 2x per jaar "kaal"?
Een hond wordt beoordeeld op het moment dat ie in de ring is, en dan moet er aan een totaalplaatje voldaan worden. Dus dan moet óók de vacht in tiptop conditie zijn.
Een keurmeester kan niet ruiken of de hond gewoon uit vacht (in de rui) is of dat de hond altijd zo'n mottige jas er op nahoudt.
Mijn teef staat momenteel TOTAAL uit vacht, en ze heeft afgelopen weekend 2 shows gelopen, en 2x eerste plaats, in een zeer sterke klas.
Een goede KM kijkt trouwens ook door gewicht, zo is afgelopen zaterdag een teefje dat behoorlijk veel te dik stond toch met de 2de plaats gaan lopen omdat haar bouw op zich wel goed is (en gangwerk ook, ondanks dat ze moddervet stond :p)
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Eindhoven was voor ons een groot succes:
Lana in jeugd: 1U, JCAC
Klio in inter (net 15 maand, en uit vacht): 1U, Beste teef, BOB !! (gewonnen van de kampioensreu, prachtige reu)

Lana in jeugd: 1U, JCAC
Klio in inter (net 15 maand, en uit vacht): 1U, Beste teef, BOB !! (gewonnen van de kampioensreu, prachtige reu)