Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs Smuldier vs. Lotgering

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Prijs Smuldier vs. Lotgering

Ongelezen bericht door malinois »

thezoozwolle schreef:
malinois schreef:
thezoozwolle schreef:
Ody schreef:Mn vriezertje ligt vol hoor. :cheer:
De dames krijgen ´s avonds nu even brok (er moet nog een restje op), maar ´s morgens smullen ze werkelijk van de Lotgering. Het is nog een beetje vroeg om te zeggen hoe ze het er op doen, maar ze vinden het iig wel lekker. Sira laat ´s avonds alleen iedere keer gigantische stinkscheten, hopelijk gaat dat nog over. :kotz:
De katten vinden het overigens ook heerlijk, ik ga de kattenversie nog voor ze proberen. Ik heb ook het een en ander aan barf van lotgering besteld, daar ben ik ook heel benieuwd naar.
Het stinken zal overgaan als ze volledig op het vlees staan.
Ze kunnen ook nog haaruitval gaan krijgen en wat diarree.
Hoort allemaal bij het ontgiften.
Ik vind dat altijd zo'n raar verhaal dat ontgiften... hier heb ik er 0.0 van gemerkt bijv. zo van de een op de andere dag ipv brokken kvv.
Ik geloof er dus niet zo in, ja ik geloof direct dat de maag er op kan reageren en daardoor diarree bijv. maar de rest vind ik maar een beetje vaag....
Tja wij belden een paar maanden terug met de klantenservice van een vervlees fabrikant.
Hadden een zwangere teef in de opvang die we van brokken op vers wilde zetten.
Daar werd ons geadviseerd het niet te doen omdat ze door het ontgiften dus een miskraam zou kunnen krijgen.
Ik weet ook niet wat er van waar is, maar wij hebben het risico niet genomen.
Xena at altijd brok, toen ze moest bevallen bij haar fokker heeft ze vanaf het moment dat ze daar was (ong. 2 weken voor de bevalling) alleen maar kvv gehad :wink: 6 kerngezonde pups zonder enig probleem :wink: Evenals de fokker van Xavi, teef had ook altijd brok gehad, voor de bevalling volledig op kvv gezet, geen enkel probleem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wanneer er zo specifiek gebeld en gevraagd wordt zou ik ook wel uitkijken hoor, als vleesverkoper. Natuurlijk gebeurt er niks maar als de eigenaar al van die spookideeen heeft dan moeten ze het maar niet doen. Gewoon slim van de verkoper.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wie gezond is, evenwichtig en gevarieerd eet en voldoende drinkt, kan op de natuurlijke en efficiënte afvalverwerking door het lichaam zelf rekenen.
Wanneer de natuurlijke afvalverwerking door het lichaam faalt, is er sprake van leverfalen of nierfalen en is met spoed goede medische behandeling nodig.

De enige medisch bekende ophoping van gifstoffen is die van bijvoorbeeld PCB's en pesticiden, dus van lichaamsvreemde gifstoffen, in het vetweefsel. Bij de afbraak van het vetweefsel, bijvoorbeeld tijdens vasten of zogen, kunnen deze in gevaarlijk hoge concentraties vrijkomen. Er is geen manier bekend om deze gifstoffen veilig kwijt te raken.

Bron
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Ze zaten al op Smuldier, dus dat ontgiftingsverhaal gaat hier sowieso niet op (als het waar zou zijn).
Kan natuurlijk wel dat maag/darmen even een optater krijgen door ander voer met vieze stinkscheten als gevolgd, want manman ze zijn echt dodelijk. :schrik:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Mijn honden verhaarde allebei gigantisch toen ik van brok naar volledig vers ging.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Pendrag schreef:
caira schreef:Berre krijgt er ook 2 per dag idd. Ik zou gewoon het nogmaals zeggen, willen ze niet meewerken krijg je van mij een bon en moet je het gewoon hogerop zoeken. Ik weet dat Jumbo de klantvriendelijkheid enorm hoog in het vaandel heeft.
Jumbo werkt met hun laagste prijsgarantie met vestigingsplaatsen. Beleid geldt dus alleen in dezelfde plaats.

Ik heb een hoge ladekast vriezer. Vijf lades waarvan er hooguit eentje vol brood zit. Ons eigen vlees is inmiddels al aardig opgegeten. Ga hem binnenkort ook maar eens volgooien met Lotgering. Vind het wel heel moeilijk inschatten hoeveel ik in mijn vriezer kwijt kan. Geloof dat er 200 liter in kan. Hoeveel kratten zou ik daar dan ik kwijt kunnen?
200liter moeten 5 kratten wel lukken :ok:
Afbeelding
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

Rosita Compagner schreef:Wanneer er zo specifiek gebeld en gevraagd wordt zou ik ook wel uitkijken hoor, als vleesverkoper. Natuurlijk gebeurt er niks maar als de eigenaar al van die spookideeen heeft dan moeten ze het maar niet doen. Gewoon slim van de verkoper.
Nou sorry, maar kheb geen spookideeën.
Ik wist dat namelijk toen allemaal nog niet.
Mijn honden heb ik gewoon over gezet en klaar.
Maar als je 20 mensen iets vraagt of verkopers, dan zal je meerdere meningen krijgen.
Later hebben we Tannetje Koning gebeld over advies, en toen wisten we meer waar we aan toe waren.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Ik denk er ook over om een extra vriezer aan te schaffen, en wil die dan in de garage kunnen zetten.
Kan elke vriezer dat aan, om in de schuur of garage te staan ? Dan bedoel ik dus in een onverwarmde ruimte ?
Ik wilde eigenlijk een tweedehandsje kopen, maar twijfel nu of die het wel goed gaat doen in een koude ruimte ?
Afbeelding
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

lilalila schreef:Ik denk er ook over om een extra vriezer aan te schaffen, en wil die dan in de garage kunnen zetten.
Kan elke vriezer dat aan, om in de schuur of garage te staan ? Dan bedoel ik dus in een onverwarmde ruimte ?
Ik wilde eigenlijk een tweedehandsje kopen, maar twijfel nu of die het wel goed gaat doen in een koude ruimte ?
Lijkt me wel hoor. Hier staat 'ie in een onverwarmde schuur. Gewoon een 2e hands tafelmodelvriezer via Marktplaats gekocht. Werkt als een tierelier.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli en Balou kregen smuldier/carnibest en s avonds brokken, totdat Mowgli last van haar maag kreeg. Ze heeft toen eerst gekookte rijst/kip gehad hierna carnibest, dit ging goed. Toen ik haar s avonds brokken gaf, ging het weer mis, ze verdraagt geen brokken meer. Nu is de winkel waar ik de carnibest kocht met de verkoop van diervoeders gestopt, dus nu krijgt ze smuldier, ook dit gaat goed. Ik zit er nu over te denken om beide honden over te zetten op lotgering, maar vraag mij af of het wel verstandig is om van KVV te veranderen nu Mowgli last van een gevoelige maag heeft. Ik vind de kwaliteit van smuldier minder, al doen de honden het er prima op en vinden ze het ook lekker.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

lilalila schreef:Ik denk er ook over om een extra vriezer aan te schaffen, en wil die dan in de garage kunnen zetten.
Hier niet, de koel/vriescombi die hier in de schuur staat stopt ermee zodra het te koud wordt.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anja schreef:
Hier niet, de koel/vriescombi die hier in de schuur staat stopt ermee zodra het te koud wordt.
Hier nergens last van, een vrieskist die al jaren in de onverwarmde schuur staat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
malinois schreef:
Anja schreef:
Hier nergens last van, een vrieskist die al jaren in de onverwarmde schuur staat.
De oude vriezers kunnen er wel tegen maar de nieuwere niet.
Lijkt me toch dat weinig mensen vrieskisten in huis hebben, dat zou dan wel erg raar zijn. Bij een combi lijkt me dat misschien wel idd. een punt.
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Smuldier blijft hier wel heel erg van prijs willen. Dit jaar al hier bij de Bas. Van 0,65 naar 0,59 en nu 0,69.
Dit is dan pens en vlees compleet.

Zodra ik een goedkope vriezer heb gevonden ( en ruimte gemaakt) komt hier ook Lotgering.
Angel1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër

Ongelezen bericht door Angel1985 »

Hier een vrij nieuwe liebherr vrieskist in een onverwamde schuur staan, 3 jaar geleden nieuw gekocht. Staat nu sinds een maand of 9 in de schuur en doet het prima daar.
Groetjes, Patricia

Afbeelding
Angel1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër

Ongelezen bericht door Angel1985 »

Ik heb trouwens van de week ook voor het eerst verschillende smaken lotgering binnen gekregen. De honden vinden het heerlijk, en het vlees ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe ze er het op langer termijn op gaan doen. Ik wissel het af met acana brokken.

Voor de katten had ik een half kratje van de kattenvariant besteld, maar die vinden het smerig, maar de honden varianten lusten ze dan weer wel redelijk :oohja:
Groetjes, Patricia

Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Angel1985 schreef:Ik heb trouwens van de week ook voor het eerst verschillende smaken lotgering binnen gekregen. De honden vinden het heerlijk, en het vlees ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe ze er het op langer termijn op gaan doen. Ik wissel het af met acana brokken.

Voor de katten had ik een half kratje van de kattenvariant besteld, maar die vinden het smerig, maar de honden varianten lusten ze dan weer wel redelijk :oohja:
Mijn katten hier eten alleen maar honden kvv, en hun eigen brokken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
malinois schreef:
Célie schreef:
malinois schreef: Hier nergens last van, een vrieskist die al jaren in de onverwarmde schuur staat.
De oude vriezers kunnen er wel tegen maar de nieuwere niet.
Lijkt me toch dat weinig mensen vrieskisten in huis hebben, dat zou dan wel erg raar zijn. Bij een combi lijkt me dat misschien wel idd. een punt.
Ik heb het nu al een paar x gehoord bij verschillende winkels, maar heb er zelf geen ervaring mee onze kist staat hier gewoon in de verwarmde berging.
Koel en vrieskasten zijn warmte ontrekkende apparaten, deze warmte geven ze aan de achterkant af, daardoor werkt een koelkast en vrieskast slechter met heel warm weer.

Onder de 10 graden zal een koel en vrieskast ook beduidend minder werken, vaak zal de temperatuur in met name een koelkast buiten de kast kouder kunnen zijn dan in de kast, gevolg: hij werkt dus niet meer.

In koelkasten zit een automatische ontdooier waardoor de binnenkant wel iets verwarmd wordt zodat er soms van enige werking nog sprake is.

We gaan er vanuit dat de isolatie van apparaten optimaal is, bij vrieskasten en kisten is dit niet helemaal waar, de kast zal toch wat warmte moeten absorberen voordat de thermostaat aanslaat. Bij lagere temperaturen is dit minder het geval zodat de vrieskast een gevaarlijke bacteriebom kan worden.

Over het algemeen praten we hier over huishoudapparatuur, de producent van het product gaat er vanuit dat u dit apparaat dus in huis zet, daar is alles op ingesteld, ook de eventuele elektronische thermostaten.

Ik weet gevallen van drogers met NTC metingen die in de winter in de schuur staan en niet willen functioneren, te koud, ook voor dit soort apparatuur.

Oudere kasten met freon en een slechte isolatie hadden hier vroeger wat minder last van, maar van een goede werking was evenmin sprake.
Ik vind het een raar verhaal, ik ken werkelijk niemand met een kist in huis. En ook maar erg weinig mensen met een verwarmde berging...
Nou ja, aangezien het vlees keihard bevroren is ga ik er maar vanuit dat hij het prima doet. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Vriezer in de garage:

KLIK

Nieuws voor mij, in ieder geval.
Ik dacht dat er alleen iets aan de hand was met koelkasten in een koude omgeving.
Maar afijn, hier staat ook een vriezer vol kvv in de koude schuur.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Vriezer in de garage:

KLIK

Ik dacht dat er alleen iets aan de hand was met koelkasten in een koude omgeving.
Hier ook en hier is het toch regelmatig veel en veel kouder dan de 6 graden uit het artikel.
Aangezien er ook een kennel zit, staat de deur ook altijd (een beetje) open dus met de kou van de laatste weken denk ik dat ie niet boven de 0 graden is geweest. Maar werkt als een zonnetje iig, dus maar weer een oude halen als deze het begeeft :wink:
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Iemand in de buurt van Assen die toevallig lotgering besteld?
Groetjes Heidi
Afbeelding
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

hewi schreef:Iemand in de buurt van Assen die toevallig lotgering besteld?
Helaas, Ik woon in Zwolle. Hier komt ie hopelijk woensdag.
Je kan nog wel meebestellen, maar dat is best ver denk ik.
hewi
Zeer actief

thezoozwolle schreef:
hewi schreef:Iemand in de buurt van Assen die toevallig lotgering besteld?
Helaas, Ik woon in Zwolle. Hier komt ie hopelijk woensdag.
Je kan nog wel meebestellen, maar dat is best ver denk ik.

Das een uur heen en een uurtje terug das me net even iets te ver,maar bedankt!
Groetjes Heidi
Afbeelding
aszen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Groenendealer en Terveurense

Ongelezen bericht door aszen »

Ik bestel wel lotgering en kom uit assen maar heb deze maand de vriezer nog gevuld
hewi
Zeer actief

aszen schreef:Ik bestel wel lotgering en kom uit assen maar heb deze maand de vriezer nog gevuld

Nou als je wilt wil ik graag meebestellen de volgende keer,kunnen we de kosten delen?
Groetjes Heidi
Afbeelding
Yblokdijk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Yblokdijk »

malinois schreef:
Jaap* schreef:Vriezer in de garage:

KLIK

Hier ook en hier is het toch regelmatig veel en veel kouder dan de 6 graden uit het artikel.
Aangezien er ook een kennel zit, staat de deur ook altijd (een beetje) open dus met de kou van de laatste weken denk ik dat ie niet boven de 0 graden is geweest. Maar werkt als een zonnetje iig, dus maar weer een oude halen als deze het begeeft :wink:

Bij mij staat de vriezer (2 jaar oud) gewoon in een niet verwarmde berging , vriest er binnen bijna net zo erg als buiten de berging. Apparaat werkt perfect! Gewoon een beko van de media markt.
Gister ook de vriezer volgegooid met lotgering ,m'n eerste lading , haal het zelf gewoon op in zaandam vanuit m'n werk.
Dus als er nog mensen in schagen of omgeving zijn die ook lotgering willen , laat t me weten want dan neem ik extra mee de volgende keer.
aszen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Groenendealer en Terveurense

Ongelezen bericht door aszen »

@ Hewi
We kunnen dan vast wel wat regelen
hewi
Zeer actief

aszen schreef:@ Hewi
We kunnen dan vast wel wat regelen
super!!
Groetjes Heidi
Afbeelding
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

Jee wat een verschillen.

Is de smuldier anno 2015 nog steeds zo wisselend afhankelijk van winkel en regio ?

Wie betaalt wat en waar haal je het vandaan ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Wist ook niet dat dat zo veel scheelt. Ik ga altijd naar de AH en betaal daar voor smuldier vlees compleet 0,73 en pens compleet 0,79
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”