Maeve schreef:Nounou..dat valt nou ook wel weer mee. Het zijn wel alleen de negatieve verhalen die je hoort he. In de vier jaar stage lopen bij een trimsalon heb ik welgeteld één keer een wond veroorzaakt bij een hond, in een oor. Maar dat was zo oppervlakkig dat het amper bloedde en er geen DA aan te pas hoefde te komen.Hanneke2 schreef:Ik vind dat hele trimmen dierenmishandeling. Om me heen hoor ik alleen maar verhalen over bange honden en dichtgeschroeide nagels en wonden van knippen en andere trauma's. Maar goed, ik heb honden met een normale vacht en ik heb gelukkig nul ervaring met trimmers.
En mocht ik ooit een hond in huis halen die getrimd moet worden, dan blijf ik daar bij. Ik vind het werkelijk te bezopen voor woorden dat je je hond achter laat bij een vreemde die vervelende dingen bij hem gaat doen. Bij de DA wil iedereen erbij blijven tot de narcose werkt en bij zo'n gesjeesde huiskapper laat je je hond achter en ga je lekker effe een paar uurtjes shoppen. Nou, echt niet.
Overigens is de kans op verwondingen wel groter als de eigenaar erbij is. De hond gaat namelijk enorm druk doen om bij die eigenaar te komen en datzelfde hondje staat gewoon rustig en relaxed op tafel als de eigenaar weg is.
Dat laatste is voor mij juist een reden om wel weg te gaan. Met Remy zou ik er misschien nog wel bij kunnen blijven, die is de rust zelve met dit soort dingen. Maar met Sandy? Die zal alle mogelijke moeite doen om van de tafel af te springen, zodat ze naar mij toe kan.
Ze worden hier door de dierenarts getrimd en haar assistente getrimd en ze vragen altijd of ik erbij wil blijven of boodschappen ga doen. Maar om ongelukken te voorkomen ga ik dus altijd weg.