Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oepsie bij de trimsalon

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Re: Oepsie bij de trimsalon

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Maeve schreef:
Hanneke2 schreef:Ik vind dat hele trimmen dierenmishandeling. Om me heen hoor ik alleen maar verhalen over bange honden en dichtgeschroeide nagels en wonden van knippen en andere trauma's. Maar goed, ik heb honden met een normale vacht en ik heb gelukkig nul ervaring met trimmers.

En mocht ik ooit een hond in huis halen die getrimd moet worden, dan blijf ik daar bij. Ik vind het werkelijk te bezopen voor woorden dat je je hond achter laat bij een vreemde die vervelende dingen bij hem gaat doen. Bij de DA wil iedereen erbij blijven tot de narcose werkt en bij zo'n gesjeesde huiskapper laat je je hond achter en ga je lekker effe een paar uurtjes shoppen. Nou, echt niet.
Nounou..dat valt nou ook wel weer mee. Het zijn wel alleen de negatieve verhalen die je hoort he. In de vier jaar stage lopen bij een trimsalon heb ik welgeteld één keer een wond veroorzaakt bij een hond, in een oor. Maar dat was zo oppervlakkig dat het amper bloedde en er geen DA aan te pas hoefde te komen.

Overigens is de kans op verwondingen wel groter als de eigenaar erbij is. De hond gaat namelijk enorm druk doen om bij die eigenaar te komen en datzelfde hondje staat gewoon rustig en relaxed op tafel als de eigenaar weg is.

Dat laatste is voor mij juist een reden om wel weg te gaan. Met Remy zou ik er misschien nog wel bij kunnen blijven, die is de rust zelve met dit soort dingen. Maar met Sandy? Die zal alle mogelijke moeite doen om van de tafel af te springen, zodat ze naar mij toe kan.
Ze worden hier door de dierenarts getrimd en haar assistente getrimd en ze vragen altijd of ik erbij wil blijven of boodschappen ga doen. Maar om ongelukken te voorkomen ga ik dus altijd weg.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

wat ontzettend zielig :jank:
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

terrierjunk schreef:Maar kunnen ze die droogkasten niet zo ontwerpen dat ze veilig zijn, of uit gaan bij een bepaalde warmte/ tijd? Is dat nou zo moeilijk? Ik had ook al gehoord dat ze bepaalde katten (perzen) ook in die droogkasten steken. Nou ja. Misschien zijn die dingen nog goed om reepjes vlees of vis in te drogen, of huiden te looien?
Die bestaan natuurlijk ook gewoon, maar die dingen zijn duur en dan is het lekker goedkoop om een bench neer te zetten met de fohn daarop gericht, dat dat dan tien keer zo heet wordt en de tralies (en bodemplaat) eigenlijk niet meer aan te raken zijn mag de pret niet drukken :19: :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Nanna schreef:
Alhomaro schreef:
Ze worden hier door de dierenarts getrimd
:denken:

Die heeft naast haar dierenartsenpraktijk een volledig ingerichte ruimte om honden te trimmen. Ze doet het prima, is heel lief voor de honden en zoals laatst, ontdekte ze bij Remy eczeem, wat ikzelf door de lange vacht niet had gezien, en dan kan ze daar gelijk iets voor meegeven. Ze heeft van 9-11 uur spreekuur en van 15-18 uur. En daartussendoor kun je bij haar op afspraak terecht voor een medische ingreep (meestal operatie) of voor het trimmen van je hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”